1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Pesten, ervaringen en tips

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door jackson, 19 jun 2004.

  1. jackson

    jackson Zil = Ownage!!!

    Berichten:
    326
    Leuk Bevonden:
    0
    nou ik maak deze tread naar aanleiding van een vriend van mij.
    een vriend van mij had een paar weken geleden kutwijf ofzo tegen een meisje gezegt omdat zei ook schold.
    nu staan er gister 10 man op hem te wachten om hem in elkaar te slaan en die waren allemaal 15 16 jaar en hij zelf is 13.
    ze hebben hem op zijn gezicht geslaan maar hij heeft alleen last van ze wang.

    hebben jullie wel eens iets mee gemaakt?
    schrijf het hier, ik ben zelf nog nooit opgewacht door iemand.
     
  2. dDirk

    dDirk Active Member

    Berichten:
    1.634
    Leuk Bevonden:
    15
    Hij heeft nog geluk met 1 klap.
    Een paar maten van mij fietsen langs zo'n groep van 20 turken/marokanen en die gingen hun foulieren (hoe je het ook schrijft) om hun beurs om em daarna vrolijk af te pakken.
    Nu kwamen ze net uit het zwembad dus hadden ze niks bij zich, en toen stapje een maat van mij dus af om zijn schoen even goed aan te doen, kreeg ie zo'n een klap op z'n hoofd :confused:

    En dat gebeurt veel vaker hier met die akelige lui :mad:
     
  3. jackson

    jackson Zil = Ownage!!!

    Berichten:
    326
    Leuk Bevonden:
    0
    ja maar niet om te discrimineren maar het is wel dat meestal buitenlanders het doen.
    maar bij ons in tilburg ist ook vaak verkeerd hoor, dan bij ons om de hoek weer een steekpartij dan daar weer iemand doodgeschoten.
     
  4. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Mja, vaak. Erg vaak eigenlijk.
    Op m'n beide basisscholen was ik al vaak de lul, geen idee waarom.
    Op de MAVO hield het ook niet op, het ging lekker door.
    Tot ik een keer voor mezelf opkwam, en dus iemand neersloeg.
    Toen was het ineens snel over.

    Opgewacht, in elkaar gemept, in de klas voor lul gezet, noem het maar op.

    Wat er ook gezegd word zoals Schelden doet geen zeer, dat doet het wel.
    Moge het niet lichamelijk zijn, dan wel geestelijk.
    Kinderen (als je het zo wilt noemen) kunnen vreselijk zijn.

    Iedereen zegt wel, laat het maar over je heenkomen, dan houden ze vanzelf op... Maar dat is in de meeste gevallen absoluut niet zo.
    Het gaat maar door, en door, en door.
    Leraren zeggen wel dat ze er iets aan doen, maar de meeste houden gewoon lekker hun ogen dicht.

    Al met al, pesten is gewoon kut, en een groot probleem.
     
  5. dDirk

    dDirk Active Member

    Berichten:
    1.634
    Leuk Bevonden:
    15
    Ja idd, en als ik dat dan in een heftige discusie roep thuis of met wat familie dan discrimineer ik in 1x :confused:
    Kijk ik wil niet zeggen dat alles wat zwart verkeerd is ofzo en er zijn ook heus wel blanken die geen lievertjes zijn.
    Maar het zijn toch meestal wel "die" buitenlanders (of afkomstig)
     
  6. jackson

    jackson Zil = Ownage!!!

    Berichten:
    326
    Leuk Bevonden:
    0
    ja daar geef ik je gelijk in maar ze kloten net zo lang door tot je een keer uitbarst en da willen ze, maar ik ben eigenlijk nooit de lul, maar sommige vrienden van mij wel en dan help ik ze wel is maar dan doen ze nooit iets terug eigenlijk omdat ik nogal veel mensen op school ken, niej om stoer te doen ofzo
     
  7. maarten=xbox

    maarten=xbox Guest

    Word niet gepest, ik pest zelf ook niet ,want dat is gewoon niet leuk :mad:
    Ken iemand die een briefje in het postvak had gedaan en had geschreven dat hij zelfmoord zou plegen.... gelukkig hebben ze dat onderschept.
     
  8. being-xboxed

    being-xboxed Peace here!

    Berichten:
    1.131
    Leuk Bevonden:
    85
    Ik heb het nog nooit meegemaakt. Ben zelf nooit echt gepest en heb nooit echt zo gepest als jij hebt beschreven. Wel verbaal maar nooit vechtend. nu overigens niet meer.
    Ik vind het echt triest als je een keer bent uitgescholden gelijk al je maten op te trommelen. Eigenlijk moet je er geneens op ingaan maar dat is moeilijk. Als je het doet ga dan gewoon in je eentje en "stop nou eens elkaar met een automatisch wapen door elkaars kop te schieten." Aldus Hans Teeuwen.
    Je kan het beste gewoon weglopen. Rennen als het moet. Dan maken ze je wel uit voor kipje maar dat is altijd beter dan 6 messteken door je ribben kast.
     
    Laatst bewerkt: 19 jun 2004
  9. dDirk

    dDirk Active Member

    Berichten:
    1.634
    Leuk Bevonden:
    15
    Ik moet toegeven...ik heb een jongen best wel gepest in de 3e klas.
    Maar het probleem met hem was dat hij gewoon me ouwehoerde en niet zei dat ie et erg vond.
    Toen ik hoorde dat ie dat wel vond en ie soms zelfs moest huilen ben ik gelijk gekapt en me exuses aangeboden, ik voelde me goed kut toen, erg kut.

    Maar tis nu weer goed en tis een vet coole gast :D
     
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    ik ben vroeger vaak gepest tot ik de bulle bak van onze middelbare school een klap gaf ... hij begon te huilen :eek: ... toen werd ik niet meer gepest, maar geweld is geen oplossing.
     
  11. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Nee niet echt, ze hebben wel regelmatig wat over gezegd maar dat deed iedereen over elkaar en werd meer als geintje gedaan. Maar opkomen voor je zelf is het beste. Als je er genoeg van hebt geef je een stoot terug, praatten (met leraar) het helpt echt niet.
     
    Laatst bewerkt: 19 jun 2004
  12. dDirk

    dDirk Active Member

    Berichten:
    1.634
    Leuk Bevonden:
    15
    Je kan wel zeggen dat geweld niks oplost maar heel vaak als je es voor jezelf opkomt en geeft iemand een mep dan is iedereen stil..
     
  13. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Zo ben ik er dus ook vanaf gekomen.
    Kreeg een waas voor me ogen en haalde uit op die gozer.
    Resultaat, een gebroken neus op 2 plekken voor hem.

    Geweld is geen oplossing, maar het kan wel helpen.
     
  14. being-xboxed

    being-xboxed Peace here!

    Berichten:
    1.131
    Leuk Bevonden:
    85
    Wij hebben ook een gast en die is altijd de lul. Die halen we neer bij het grasveld. Daar mikken we op als we een potje hardknallen. Maar hij zegt ook nooit dat hij het erg vind. We doen het ook nooit hard en hij is gewoon onze vriend. Hij lacht altijd :)
    Volgens mij is pesten niet alleen pijn maar ook afstoten.

    Over die buitenlanders:
    Dat is zeker. Kijk maar eens naar opsporing verzocht (als dat nog is) dat zijn echt veel buitenlanders. Sommige zeggen dat het sensatie zoeken is,maar dat is echt niet zo. Buitenlanders denken gewoon dat ze hier alles kunnen. Ze zeggen ook dat het "uitschot" hier zit en dat wil ik WEL geloven.

    Dit geeft nog geen reden om alle buitenlanders over een kam te scheren. Er zijn genoeg buitenlanders die cool zijn.

    Weet je wie er pas discrimineert? Onze hond die blaft na zwarten en bruine. En tegen witte geiten doet hij niks maar wel tegen (Deels) zwarte :).
     
    Laatst bewerkt: 19 jun 2004
  15. dDirk

    dDirk Active Member

    Berichten:
    1.634
    Leuk Bevonden:
    15
    Doel je nu op mij?
     
  16. being-xboxed

    being-xboxed Peace here!

    Berichten:
    1.131
    Leuk Bevonden:
    85
    Zeker niet. Ik vertel het alleen wat er bij ons gebeurt. Ik had je post nog geneens gelezen *)
     
  17. dDirk

    dDirk Active Member

    Berichten:
    1.634
    Leuk Bevonden:
    15
    Ow ok :)
     
  18. Kelovitz

    Kelovitz Active Member

    Berichten:
    402
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik werd een keer door zeven turken tegelijk in elkaar geslagen en ik weet vandaag de dag nog niet waarom maar ik heb wel een vermoeden. Ik bezocht dus een oude vriend van me in R'dam waar ik ook heb gewoond. Nu zullen ze me wel beschouwd hebben als de "Outsider" want ik kwam immers uit Limburg.

    Als dit me nu weer zou overkomen zou ik ze gewoon terugslaan. Alleen al het feit dat je op een vechtsport zit doet wonderen. ;)

    Suc6
     
  19. maarten=xbox

    maarten=xbox Guest

    over vechtsporten gesproken ik moet vandaag blauwe ban examen doen :cool:
     
  20. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Ik ben op de basisschool een paar jaar gepest, dat was van schelden tot klappen krijgen. Het gierige van die jongens waren was dat als er een leraar of een ouder in de buurt was deden ze alsof ze mijn beste vriend waren, maar waren die ouders weg dan was ik dus gelijk de lul. Op de middelbare school ben ik dan nog zo'n 2 jaar gepest totdat ik een grote bek ging geven en ook terugslaan, wat me verbaasde is dat het nog geholpen heeft ook. Gepest worden is niet leuk, ik heb er nu nog steeds last van. Ik ben nu nog altijd onzeker over mijzelf, vind het moeilijk om nieuwe vrienden te maken omdat ik ze vaak gewoon niet vertrouw... Gelukkig is het pesten nu voorbij en heb ik een paar coole vrienden waar ik vaak mee omga, de enigste tip die ik heb is gewoon voor jezelf opkomen.
     

Deel Deze Pagina