Pesten, ervaringen en tips

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door jackson, 19 jun 2004.

  1. DarkSoldier

    DarkSoldier Sniper

    Berichten:
    706
    Leuk Bevonden:
    3
    waarom? Als een paar sterke gasten jou willen slaan omdat je ze misschien een keer aankeek, waarom mogen je vrienden je dan niet helpen als je zelf niet sterk bent?
     
  2. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Geloof mij, dat weet je niet.
     
  3. mars15

    mars15 Guest

    ging denk meer over dat 1e stukje dat je het uitlokt als je gepest word 8)
     
  4. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Zoals ik al gezegt heb werd/word ik nooit gepest. Ik houd ook absoluut niet van pesten. Soms zit ik gewoon in de klas en zie ik weer zon jongen gepest worden... dan denk ik echt van laat die jongen met rust... Maar dat snappen ze niet, moeten ze eerst ff volwassen worden. Mensen kunnen er ook echt iets aan overhouden.

    Ik heb wel 1 x een probleem gehad met iemand die zo grappig was om een ijsbal tegen mn fiets te gooien (resultaat: spatbord in 2en) en dat kan ik dan niet hebben. Van die 'grappige' jongens die voor hun lol dingen naar auto's en fietsen enzo gooien. Dus toen heb ik het zelf met een vriend opgelost door ook zijn fiets te bekogelen waardoor die in de sloot viel (stond op een helling naar beneden waarop een fiets makkelijk omvalt). Was overigens niet de bedoeling maar ik ben iemand die veel kan hebben maar dat soort dingen moet je echt niet flikken. Ik kan daar gewoon niet tegen.

    Offtopic: Mn pa kan er ook niet tegen, een auto voor ons werd bekogeld met sneeuwballen en dat stond ons dus ook te wachten. Dus mijn pa wijkt in 1 x zo uit naar rechts naar hun en gelijk weer terug :+ die gasten wisten niet hoe snel ze weg moesten :D Moesk ff kwijt, was wel leuk om te zien ;)
     
  5. (EXG)XenoN

    (EXG)XenoN Extreme Xbox Gamer

    Berichten:
    465
    Leuk Bevonden:
    4
    omdat het dan nooit ophoud. dan gaan die gasten die in een zijn getimmerd weer met een andere groep jouw vriendjes doorlaten en dan krijg JIJ een VIP behandeling;)
     
  6. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6

    Dit vind ik echt dikke onzin, ik neem al sinds de 2de (zit nu op mbo1) een broodtrommel mee in de meest fantastische kleuren (Roze, paars, deze kleuren omdat ik 2 oudere zussen heb en die zitten niet meer op school, dus kan ik die mee). En dan hoor je lui praten van :'"wat een mooie broodtrommel heb jij". En allemaal van dat soort shit, maar gelukkig kom ik dan voor mezelf op omdat ik verbaal redelijk sterk ben, dus dan zeg ik : "Wat the fuck maakt de kleur van mijn broodtrommel nou uit". En dan zijn ze stil, je moet je gewoon verzetten tegen dat soort types als jij ! ;)


    _0/
     
  7. The Messenjah

    The Messenjah Rotondés

    Berichten:
    687
    Leuk Bevonden:
    4
    Dit vind ik wel heel erg, zo ver zou ik het nooit laten komen. Al die mensen die hier trots zitten te verkondigen dat ze niet pesten. En dat ze als ze een jongen gepest zien worden DENKEN van laat die jongen nou eens met rust. Ongelovelijk, als je enige ruggegraat zou hebben zou je gewoon voor die jongen opkomen.
     
  8. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    idd. mensen mogen wat makkelijker voor elkaar opkomen...zeker in de klas. In plaats van het alleen maar te denken er iets van zeggen.....het hoeft niet meteen op een gevecht af te lopen en als je met genoeg mensen laat zien dat je er niet van gedient bent houd het wel op. Wat ik probeer over te brengen aan de klassen die ik heb:
    Je bent als klas afhankelijk van elkaar, je krijgt dingen makkelijker en beter voor elkaar als je als een groep staat. Het is geen prettige situatie als je in de klas waar je toch het grootste gedeelte van de dag zit, steeds op moet letten of er iets gebeurt omdat de mensen om je heen de hele tijd rotgeintjes aan het uithalen zijn.
    Je merkt ook vaak bij klassen waar een paar bullies zitten dat het grootste deel van de klas het hier niet mee eens is, maar niets durft te zeggen, maar als groep sta je veel sterker.......ook naar docenten trouwens. De enige manier is om te praten met elkaar en de verschillen die er zijn te accepteren en plaats van iemand eruit te pikken en te pakken. Maar met al die onzekere hormoonbommetjes is dat best moeilijk, zeker als ze denken dat ze door hard te schreeuwen gelijk krijgen (en vaak is dat bij papa en mama zo), maar bij mij moet je toch echt met argumenten komen en niet "omdat het zo is".
    Maar ik denk dat dit probleem van pesten heel moeilijk op te lossen is, zeker als je om je heen kijkt en ziet dat het blijkbaar heel normaal is om wraak te nemen of om iets met geweld op te lossen in plaats van iets uit te praten.
     
  9. Joeri71

    Joeri71 Keep an open mind...

    Berichten:
    732
    Leuk Bevonden:
    1
    Nou ik kan je zeggen dat iemand slaan of iets dergelijks ook niet echt de oplossing is als hij jou loopt te duwen etc. Heb ik zelf ook een keer gedaan werd daarna paar weken lang geduwd en geschopt door een heeel hoop oudere en bredere vrienden van die jongen, en ja wat doeje daaraan he..want jij kan echt niet van 20 man winnen hoor..Hoe hard je de 'leider' ook zou slaan..

    En over dat je op moet komen voor de pester is ook veel makkelijker gezegd dan gedaan hoor, dan moet je eerst zelf heel sterk in je schoenen staan, en hoewel sommige dat hier stellig beweren, durf ik best te beweren dat dat er heeeeeel weinig zijn in de middelbare schooltijd...
     
  10. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Dat is zeker waar Joeri. Straks begin je te slaan en blijkt de pester toch wat sterker te zijn dan verwacht en wordt het pestgedrag juist versterkt. En anderkan het ook nog gebeuren dat de pester wraak wil nemen omdat je hem te pakken hebt gehad.

    Ik had zelf op het voortgezet onderwijs altijd een oude leren schooltas. Deze had ik gekregen van een buurjongen en die was fan van BZN. In mijn tas stond dus gewoonweg BZN geschreven met witte verf!

    Soms klierden mensen over mijn studiecontainer. Ik prees het ding altijd de hemel in, of begon Jeppa te zingen. Niemand die er dan verder over ouwehoert omdat het je niks uitmaakt wat mensen vinden.

    Geld ook voor ene roze broodtrommel. Als iemand daar wat over zou zeggen dan ligt het antwoord voor d ehand. "Hey sukkel, wat heb jij een mooie roze broodtrommel" "ja, he? Ik heb ook een mooie bijpassende roze string"
     
  11. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    Je hebt gelijk joerie, als je zegt dat je heel erg sterk in je schoenen moet staan om voor de gepeste (niet de pester ;)) op te komen, daar om is het ook belangrijk dat je als groep moet laten merken dat je het er niet eens mee bent. Ook dat is al lastig genoeg voor een hoop mensen om als groep te functioneren. Maar op een gegeven moment houdt het gewoon op met tolereren, zeker als ze iemand zover hebben gekregen dat hij het raam uitspringt, en moet er iets gebeuren.
    Ik neem aan dat er in een klas best wel gepraat wordt over zulke dingen en dan kun je als klas wel er iets tegen doen. eventueel met hulp van een docent.
     
  12. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Leraren en scholen doen véél te weinig om pesten te voorkomen
     
  13. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Ik zou het eerder bij de ouders leggen
     
  14. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Wat kunnen ouders doen? Die weten 90% van de gevallen niet eens dat hun kind pest of gepest wordt.
     
  15. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    Kinderen zijn gewoon hard en rekenen ook keihard af als andere kinderen domme opmerkingen maken of gewoon niet cool zijn. Kinderen weten gewoon niet wat het voor een gevolgen kan hebben bij zo'n eenling.

    Kinderen kan je het niet echt verwijten vind i, school kan er ook niets tegen doen...das dweilen met de kraan open |:- . Ik weet nog dat ze mij wel eens straf wilden geven....en op wie werd ik dan boos met al mn kleine lieve vriendjes...precies. Dat werkt averrechts.

    Vaak is het probleem te vinden bij de ouders idd. Van die ouders die hun kinderen geen telekids lieten kijken 8) of hun kinderen geen normale kleren gunde. Vaak snappen ouders zelf niet wat ze fout doen omdat het echt van die halve gare alto's zijn. Geef die ouders een een cursus en leer ze wat pokemon is ofzo, zodat hun kids ook weer is mee kunnen praten ofzo. Als het niet aan de ouders ligt is het toch moeilijk te voorkomen. Maar zo heb je iig een start.
     
  16. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    dan zijn je ouders echt achterlijk. Die leraren geven dat echtwel door. En als hun kind nooit een vriendje thuis heeft dan mag je aannemen dat zon ouder weet wat er aan de hand is.

    edit: ik ga er van uit dat het om kinderen gaat. Pesten tussen volwassenen vind ik niet echt zielig. Die kunnen prima voor zichzelf opkomen.
     
    Laatst bewerkt: 23 jun 2004
  17. Joeri71

    Joeri71 Keep an open mind...

    Berichten:
    732
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja daag jij denkt dat een docent weet wanneer een kind gepest wordt, als er iets is wat je niet toegeefd als je gepest wordt, is het wel dat het zo is! Zelfde als naar een leraar stappen als je gepest wordt, ik weet nog wel dat ik dat echt nooit gedaan zou hebben omdat je het aarmee alleen maar erger maakt: "Haaa mietje moet ie naar zijn leraartje toe omdat ie gepest wordt, aaaaaaah" Dat soort reacties krijg je dan dacht ik altijd, heb het nooit gedaan was ook nooit nodig, maar ik dacht en denk altijd dat het dit soort reacties oproept
     
  18. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Sykes, ouders moeten kinderen dus maar dure kleding geven en ze laten doen wat anderen leuk vinden, al willen die kinderen dat zelf niet?

    Volgens mij bedoelen ze hierboven de ouders van de pesters. Maar ik denk inderdaad dat die ouders niet weten wat er gebeurt.
     
  19. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Klopt, mijn basischool begon moeilijk te doen toen ik naar een andere klas wou gaan omdat ik in de andere klas teveel werd gepest. Na een maand zeuren van mijn ouders is het toch nog gelukt. De leraren willen vaak ook niet toegeven dat er word gepest, dat is mijn ervaring in ieder geval. Want mijn leraar begon ook te huilen toen mijn ouders hem op een paar punten had vastgelult. Toen ik eenmaal in die andere klas zat ging het alemaal stukken beter, ik had al snel wat vrienden gemaakt die ook nog eens voor me opkwamen als die lullo's weer eens langkomen.
     
  20. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    bij mijn school is er 1 belangrijkste regel:
    pest je iemand dan wordt je geschorst, klaar.
    en dan hoor je al die wannabe homies zeggen: oh daar ben ik niet bang voor, lkkr vrij
    ik pest gewoon door.
    toen kregen ze een week schorsing aan hun broek, wat moesten ze doen?
    flink strafwerk schrijven en de wc's schoonmaken

    kijk dan doe je tenminste wat aan pesten als school
    en de jongen die gepest werd?
    die haalt nu weer goede cijfers en straalt veel meer zelfvertrouwen uit.
     

Deel Deze Pagina