1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 6]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door tipex, 22 jan 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inferius

    Inferius Baller.

    Berichten:
    3.843
    Leuk Bevonden:
    45
    Oja, Tipex wat voor een beamer heb jij nou en wat kostte die?
     
  2. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb geen beamer :) Is een CRT Projector, en dan gaat het om de Barco 808 graphics (non s variant). Kosten, met nieuwe buizen (3 stuks) 4500 pleuro's.
     
  3. Inferius

    Inferius Baller.

    Berichten:
    3.843
    Leuk Bevonden:
    45
    Kan het nergens vinden, maar het is zeker wel een mooi ding zeg! Hoeveel branduren heeft dat ding?
     
  4. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Op de site van barco is meer info te vinden, maar voor het gemak even een linkje toegevoegd: pdf

    CRT doet iets van 10 a 15 duizend uur met een setje buizen.
     
  5. Tom Clancy

    Tom Clancy Karpatenlonghond

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    1
  6. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb eerlijkgezegd nog nooit van het merk gehoord, maar aan die boxen te zien is het geen simpel merk. Ze zien er best goed uit, gewoon kopen als j e er geinteresseerd in bent;).
     
  7. ThaBEN

    ThaBEN Active Member

    Berichten:
    877
    Leuk Bevonden:
    0
    is het mogelijk om PC boxen (Logitech z-640)[​IMG] aan te sluiten op een dvd speler met een 5.1 decoder?

    Ik heb namelijk 3 pinnetjes op mijn speakers die in mijn pc gestoken moeten worden op mijn 5.1 geluidskaart.

    En op de achterkant van mijn dvd speler moeten er 6 individueel worden ingestoken. (linksvoor, rechtsvoor, center, subwoofer, linksachter & rechtsachter.)

    Nu kan ik alles wel in mijn dvd speler steken bevalve de center en subwoofer. Dit omdat de kabels zo zijn verbonden dat je deze 2 niet los kunt halen.

    Volgens mij lijkt het me dus niet mogelijk.

    Iemand eventueel een leuk voorstel voor (goedkope) 5.1 boxen die ik wel op mijn dvd speler kan aansluiten?
     
  8. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    edit: stront-in-ogen-dag.
     
  9. CylonNL

    CylonNL Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wou jullie mijn nieuwste aankoop niet onthouden. *)

    [​IMG]
     
  10. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    bij mij op mn kamer staan mn boxen op de grond (kon niet anders), maar mn ouders vinden t niet erg prettig dat de vloer alle geluiden doorgeeft..
    beneden worden mn ouders helemaal gek van t gedreun terwijl mn versterker helemaal niet hard staat.. :{
    hoe kan je voorkomen dat alles om de boxen heen mee gaat trillen, zonder verlies van de geluidssterkte?
     
  11. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    gebruik spikes (zie plaatje boven jou post). Maar als het houten vloeren zijn zal het niet al te veel schelen ben ik bang.
     
  12. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    't is nu nog vloerbedekking, maar mn ouders willen laminaat-achtig spul :confused:

    dan wordt t boxen ophangen.. *zucht*
     
  13. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Nice _O_ . Mooie boxjes. Hoe klinken ze?
     
  14. Offtrack

    Offtrack ForzaGT :)

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    6
  15. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Wow, dat is pas een surround-set _O_ . Waarom heb je hier nooit mee gepatst in deze thread :cool: ;) :+ .

    Ik heb besloten m'n MFB's toch maar te laten maken, alleen vraag ik me af of ze nog wel in de oude staat terug kunnen komen... Ze zijn nl best oud en de bas doet het perfect, alleen de hoge tonen niet. Zouden ze gewoon veroudert zijn (hoge tonen) of zouden ze nog wel te maken zijn?
     
    Laatst bewerkt: 8 mei 2005
  16. CylonNL

    CylonNL Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Kewl!

    Nee, ik heb ze nog niet gevuld met zand.
    Moet je dan de onderste Dop er afhalen en dan vullen?
    Mijn bedoeling is om ook zoiets op te bouwen als jij nu hebt.
    Wat gebruik je als rears dan? 902's?


    @JKI Het geluid is overigens subliem! Ben nu de Corrs unplugged aan het draaien en ze klinken gewoon heerlijk.

    Dan zal ik ook ff een foto maken van mijn (nieuwe) kamer :9

    EDIT:

    [​IMG]

    Heb net speaker kabels gekregen zodik als tuinslangen 8)
     
    Laatst bewerkt: 8 mei 2005
  17. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Wow...wat een vette speakers! _O_

    Ik heb net een Subje gekocht voor bij mijn Sony Surround Set...klinkt een heel stuk beter zo _O_

    Waarom zijn dikke kabels nou eigenlijk altijd zo goed? Zou het veel verschil maken op bijvoorbeeld mijn surround setje? Er zitten wel aansluitingen op waar behoorlijk dikke kabels in kunnen...maar zou het verschil maken?
     
  18. CylonNL

    CylonNL Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Denk het wel, vaak bij 5.1 setjes word er JUIST op de bekabeling bezuinigd.
    Ik merkte het verschil tussen mijn oude v/d Hul en deze Draden wel degelijk.
    Ik zou er niet teveel aan besteden hoor, was ik ook niet van plan maar deze kabels heb ik gekregen :eek: ik geloof dat deze best wel aan de prijs zijn.

    Deze kabels gerbuik ik nu:

    [​IMG]

    Enne, over dat subje...pic's mike :cool:
     
  19. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Die kabels zijn echt extreem vet! Letterlijk en figuurlijk _O_

    Wat betreft mijn subje:
    Het is gewoon een simpele Magnat Motion Sub 200A, een 20cm 120W woofertje. Meer dan genoeg voor mijn kamer, en mijn setje had al een redelijke bas. Ik heb ff snel een pic genomen met mijn phone, mijn cam is ff uitgeleend.

    [​IMG]

    Wat betreft mijn snoertjes, dat zijn echt hele zielige meegleverde draadjes, vandaar dat ik benieuwd ben of het verschil zal maken met betere (dikkere) kabels.

    [​IMG]

    Iemand aanraders qua kabels mischien?
     
  20. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja, kijk gewoon eens rond op internet. Je vindt genoeg kabels. Bij de plaatselijke audio-zaak zullen ze vast ook wel geluidssnoeren hebben. Je kan er iig vanuit gaan dat elk snoer beter is dan die dunne die je nu in gebruik hebt, want volgens mij heeft sony teveel geld in de boxen gestoken zodat er weinig meer overbleef voor de bekabeling:D.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina