1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 6]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door tipex, 22 jan 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CylonNL

    CylonNL Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor dat geld is het zeker een leuk setje, een maat van me heeft hem ook het klinkt zeker niet slecht.
    Maar ook hier heb je weer zo'n tussenstukje nogig hebt, werd dat bij mijn Z 640 nog standaard mee geleverd ( heeft die vriend nu in gebruik :+ )
    Je hebt gewoon niet zoveel voor onderzoek gedaan/laten informeren en nu zit je met de gebakken peren (rijmt 8) )
    Volgens mij kun je zo'n tussen stukje op de website van Logitech bestellen maar dat weet ik niet zeker.
    Wil je een set die je direct op je xbox kan aansluiten (die dus met aansluitingen is uitgerust) zul je zoals General zegt: meer moeten investeren
     
  2. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Jippiejajééé!!! Ik heb mijn Sony SACD Center/Surround setje gekocht en geïnstaleerd :D Je moet toch iets blij´s doen als de casemodthread is gesloten O-)

    Ik zal jullie de schoonheid van dit setje niet besparen }:]

    Hier één van de vier speakers met kap:

    [​IMG]

    Dit is hem zonder kap:

    [​IMG]

    En dit is de center zonder kap:

    [​IMG]

    Het klinkt toch allemaal wel heel erg lekker op mijn Harman Kardon versterker _O_ Ben een beetje de surround functies aan het ontdekken...leuk speelgoed :)
    De speakers hadden duidelijk wel eeven wat inspeeltijd nodig, in het begin waren de bassen niet echt om aan te horen (ja zelfs zonder sub ;) ), maar nu zijn ze mooi. Er komt nog wel een subje bij om mijn honger naar de laagste tonen te stillen.

    Ik ben er blij mee in ieder geval *)
     
  3. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    _O_

    Je hebt helemaal gelijk. 't Is echt een prachtig setje. Ik begin steeds jaloerser te worden op iedereen hier die een surround-setje heeft:D. Ik wil ook een surround-setje!!!

    :D
     
  4. CylonNL

    CylonNL Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Veel plezier ermee Dynamike, ze zien er inderdaad übergeil uit :9
    Speakers hebben sowieso de tijd nodig om in te spelen evenals andere apparatuur, je zult echt merken dat het nog iets beter gaat klinken naar mate je de komende maand meer speelt.
     
  5. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hetzelfde gehad met m'n boxen (MFB). Die hadden een hele tijd stilgestaan en toen klonken ze ook niet helemaal 100% meer. Nu wel *) .
    Maarre, dynamike, hoeveel heeft dat setje je eigenlijk gekost?
     
  6. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Omdat ze al bijna 2 jaar oud zijn, waren ze al lekker in prijs gedaald, ze waren maar €199 _O_ (volgens shop begonnen ze op €789 :eek: )
    Maar vergeet niet dat hier geen sub bij zit...het zijn vier speaker en een center, waar eigenlijk nog een subje bij moet.

    *speurt shopjes af naar een leuk geprijsde mooie sub :p

    oja, het hele setje in (gigantische, onmogelijk draagbare) doos woog zo'n 30 kilo :eek: ...ouch....my back.... :9
     
    Laatst bewerkt: 21 apr 2005
  7. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    €200 is idd wel een relaxte prijs:).

    Maarre, je kan als sub natuurlijk ook (tijdelijk) je oude boxjes gebruiken. Je hoeft er helemaal geen apparte sub voor te hebben.

    Enne, 30 kilo :eek: . Da's zwaar. Die dingen zien er ontzetten licht uit.
    Ik wil 'n keer bij je komen luisteren :cool:.

    Edit: volgens mij heb je ze echt bij de goedkoopste winkel gekocht. Bij kieskeurig staan 2 winkels vermeld waar je set ongeveer 700 euro kost:D.
    http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/search1/Sony SS LAP305.htm

    _O_
     
    Laatst bewerkt: 21 apr 2005
  8. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat betreft de woofer:
    Ik moet op mijn Harman Kardon een actieve subwoofer aansluiten, dus met geïntegreerde versterker. En mijn oude boxen zijn dit natuurlijk niet, en ik ga niet me hele oude versterker eraan hangen :9

    Wat betreft het gewicht:
    Ze zijn toch echt zo zwaar, ik denk zo'n 5 kilo per stuk. Geen idee wat er nou zo zwaar is, de behuizing of de magneten en spoelen die erin zitten. Ik denk het laatste :9 edit: De voetjes wegen ook wel al heel wat, bij nader inzien ;)

    Wat betreft de prijs:
    Ja, het was bij deze winkel jubileum actie _O_
     
    Laatst bewerkt: 21 apr 2005
  9. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou bijna naar die winkel rennen om zelf die set te gaan halen :D .

    *Kruipt jaloers onder z'n stoel:D

    Maar zouden ze die 700 euro's die dat setje normaal kost waard zijn, of is de qualiteit daarvoor nog nét iets te slecht?
     
  10. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Ziet er mooi uit dude, vind ze zonder kapje erop mooier, heb bij mij ook alles zonder kapje maar dat is persoonlijk uiteraard :) Inspelen gaat zeker komende tijd nog wel positieve bijdrage leveren aan het geluid.

    Enjoy!
     
  11. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Thanks tipex! Ik heb de kapjes er ook af gehaald, die maagdelijk witte speakertjes mogen wel in het zicht zitten van mij _O_

    Dat kan ik eigenlijk niet echt beoordelen O-) Dit is mijn eerste beetje goede setje, en heb dus niet zoveel ervaring met andere speakers. Ik vind ze de €199 in ieder geval wel waard.
    Verder denk ik dat ze een tijd geleden zo duur waren omdat ze mischien een beetje een van de eerste SACD speakers waren misschien? En in het begin van een nieuw systeem is alles altijd duur. Verder weet ik niet zeker hoe lang SACD al bestaat...
     
  12. CylonNL

    CylonNL Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    En hoe speelt dat setje dan in stereo dus puur muziek (zonder logic 7)
    Dus via 2 speakers.
     
  13. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Nja, het klinkt wel oké, maar niet zo mooi als met bijvoorbeeld Logic 7 aan. Het is natuurlijk gewoon ruimtelijker met 5 speakers. Als je leuke stereo wilt moet je denk ik wel twee grote boxen hebben of in ieder geval een sub bij deze boxjes...
    Toevallig dat je Logic 7 zegt, want dat is wel de setting waarop ik hem nu heb staan ;) Deze vind ik voor stereo bronnen beter klinken dan bijvoorbeeld Pro Logic II.
     
    Laatst bewerkt: 22 apr 2005
  14. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Logic 7 is erg goed, gebruik zelf meestal dts-neo cinema/music voor stereo opnames... althans met tv dan. CD's speel ik gewoon stereo af dat klinkt voor mij toch het beste.
     
  15. gamer18

    gamer18 xboxgamer

    Berichten:
    439
    Leuk Bevonden:
    0
  16. CylonNL

    CylonNL Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Logic 7 is helaas exclusief van Harman, ik heb geloof ik 7ch stereo op mijn denon.
    Ik kan hem vanavond weer ophalen :D (Eindtrap was overleden.. :{ )


    @Gamer18 je hebt een optical IN nodig anders kan je je xbox niet aansluiten.
     
  17. gamer18

    gamer18 xboxgamer

    Berichten:
    439
    Leuk Bevonden:
    0
    dus als er alleen optical bijstaat dan kan de xbox er niet op aangesloten worden?
     
  18. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    @gamer18: Er staat in de handleiding dat het een optical output is je hebt optical input nodig voor je xbox.

    @limpbixkit: Logic 7 is niet exclusief, lexicon (voor als je geld teveel hebt) heeft het bijvoorbeeld ook.
     
  19. gamer18

    gamer18 xboxgamer

    Berichten:
    439
    Leuk Bevonden:
    0
    de meeste hier hebben een dure set voor op de xbox aan te sluiten.
    maar ik zoek een niet al te dure set.
    Wie kan me een goeie set aanbevelen van rond de 100 euro of zo
    misschien een logitech, of een creative of trust geluidsset of zo
     
  20. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    @gamer18: Hier in de (al enigszins oude Dolby FAQ) staat onderaan een creative setje, deze zou je wel voor een redelijk prijsje moeten kunnen vinden denk ik...
    edit: asjeblieft...de Creative Inspire 5500, 5.1 setje á €99,- (op tweakers pricewatch)

    @tipex: Ik switch soms tussen DTS Neo (Cinema/Music) en Logic 7 voor mijn stereo bronnen (radio of cd), gewoon nog om te kijken wat nou leuker klinkt, moet er nog een beetje achter komen wat nou het beste is voor mijn kamertje :)

    Vandaag keihard gewerkt (zowel op school als op mijn kamer O-) ) om alle draadjes helemaal netjes weg te werken. Het zweet stond echt op mijn voorhoofd ;) Ik moest allemaal gaten boren en vloerbedekking los en vast maken...phoe hé. Maar het eindresultaat mag er zijn _O_ Nog een laatste afsluitende piccie van mijn mooiste surround kant:

    [​IMG]

    Op die lege plek tussen de Harman en de rechter speaker op de foto (normaal links ;) ) komt nog mijn tweede custom xbox, in dezelfde stijl als de Kardon: zwart, met blauwe glow _O_
     
    Laatst bewerkt: 22 apr 2005
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina