1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 6]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door tipex, 22 jan 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gamer18

    gamer18 xboxgamer

    Berichten:
    439
    Leuk Bevonden:
    0
    dank je wel voor de tip.
     
  2. CylonNL

    CylonNL Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Ah, mooie pic we moeten maar weer eens onze set-ups posten :9
     
  3. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Wie weet er wat SACD-speakers zijn en wat er zo speciaal aan is?
     
  4. CylonNL

    CylonNL Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
  5. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
  6. CylonNL

    CylonNL Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Yup,

    die is dan meestal voorzien van dit logo'tje: [​IMG]
     
  7. dDirk

    dDirk Active Member

    Berichten:
    1.634
    Leuk Bevonden:
    15
    Ik zoek even een goede dvd speler voor tot de €100 :)
    Nou zat ik wat rond te kijken bij de vele aanbiedingen van Correct (link) en zie veel leuk spul maar ik heb 0 verstand van die dingen.

    Nou hoopte ik dat iemand mij hier uit de brand kan helpen, ik wil goed DD geluid en liefst via Optical en hij moet alles slikken :) Iemand een advies wat daar staat of gewoon iets anders?
    Alvast bedankt :)
     
  8. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Die link verwijst door naar de koopjeskelder, hier staan meestal restpartijen of of showmodellen, die voor kleine prijsjes de deur uit gaan. Soms zijn ze nog blinkend in de doos en soms staan ze er al een tijdje onder te stoffen. Bij de koopjeskelder moet je dus vooral: gaan kijken O-)
    Als je gewoon bij de producten kijkt op correct.com heb je altijd een blinkend nieuwe, en ook de aanbiedingen staan gewoon daartussen, dan zal er bij de prijs iets van 'tijdelijk' staan.

    Verder heb ik er ook niet al te veel verstand van, ik zou gewoon een mooie van een redelijk merk uitkiezen O-)
     
  9. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Precies, gewoon een goed merk uitkiezen. Marantz ofzo, maar sony is ook goed. Het moet iig wel een bekend merk zijn, en voor 100 euro heb je heus wel een dvd-speler die alles leest. Ook heeft haast elke dvd-speler, en vooral voor zo'n prijs, een optische uitgang. Laat 't weten als je er een hebt!!!
     
  10. CylonNL

    CylonNL Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Lijkt me nogal logisch dat je eerst gaat kijken/luisteren, beetje voor onderzoek doen etc. 8)

    Voor die 100 euro heb je er al een aantal leuke merken tussen zitten, Yamaha, Pioneer. Types weet ik het fijne niet van maar het Yamaha is zeker ook een "High" (ieder zijn eigen begrip hier voor) speler.
     
  11. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Is Yamaha eigenlijk ook goed op het gebied van versterkers?
     
  12. CylonNL

    CylonNL Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Jep, er zijn een aantal mooie instappers, Yamaha,Marantz,Denon,Harman-Kardon..(Pioneer,Sony enz ben ik niet zo'n fan van.)

    Van Yamaha word weleens gezegt dat ze schel klinken (niet warm) maar dat moet je voor je zelf uitzoeken, allen van deze fabrikanten maken mooie instappers. Kwalitatief ontloopt het elkaar niet zo erg veel.

    EDIT:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    1. Yamaha RXV 450
    2. Marantz SR 4500
    3. Denon AVR-1705
    4.Harman-Kardon AVR 130

    Allemaal om en nanij de 300 euro :9
     
    Laatst bewerkt: 25 apr 2005
  13. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat zijn idd allemaal mooie versterkertjes *) . De AVR-serie van Harman Kardon spreekt me wel aan qua uiterlijk, maar Denon en Marantz zou ik ook neit laten liggen als ik er een aanbieding van zou zien. Yamaha ga ik ook maar eens bekijken :p .
    Maar zo'n versterker van ongeveer 300 euro's, geven die eigenlijk al qualiteit? Of zijn dat meer de simpele modellen die je moet laten liggen als je goed muziek wilt gaan luisteren?
    Qua geluid zijn ze wel vergelijkbaar, toch?

    Wat zijn eigenlijk leuke, maar toch redelijk goedkope (nee, daarmee bedoel ik niet marquant ofzo :cool: ) merken voor (surround)speakers? Ik heb nu 2 MFB's staan die ik wil gaan gebruiken als subwoofer als ik een surround-versterker heb. Ik heb dan dus nog sattelietjes nodig, wat zijn leuke merken daarvoor? Ik wil niet meer uitgeven dan 200 euro's. En heb je dan eigenlijk ook nog 2 zuilluidsprekers nodig als front, of boeit dat helemaal niets omdat er uit die mfb's ook een goede bas komt (m'n kamer heeft trouwens 2 houten wanden waardoor die MFB's opeens zeer relaxt klinken. Echt waar, een betere sub ter vervanging van die boxen vind je niet snel _O_ ).

    Dit zijn ze:
    [​IMG]

    _O_ _O_ _O_

    Ik weet het, ze zien er oud en slecht uit, maar dat zijn ze serieus niet. Beneden is alles van beton, daar staan 2 canton-speakers van 5000 euri's. Sommige nummers klinken op mijn kamer beter. Ik snap het zelf niet eens helemaal, maar het is echt zo. Ik wist niet dat hout in een kamer zoveel uitmaakt voor de akoestiek.
     
    Laatst bewerkt: 25 apr 2005
  14. CylonNL

    CylonNL Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    mmm, ten eerste is het behoorlijk slecht om gewone boxen als Sub te laten functioneren, ze gaan er kapot aan. (bovendien zijn ze niet actief dus moet je er nog een amp aan hangen)
    Ik zou deze speakers gewoon lekker als frontjes gebruiken en zoiets kopen:

    [​IMG]

    Ben je relatief goedkoper uit, en klinkt je muziek iig 10 x beter dan satelietjes.

    Ik zelf heb deze receiver:

    [​IMG]

    het grote broertje van de 1705 (de mijn is ook nog een instapper hoor)
    Moet wel ergens te regelen zijn voor -/+ 360 euri.
    Zelf ben ik er behoorlijk tevreden over genoeg vermogen voor mijn kleine kamertje.
    Mooi en rustig klankbeeld en veel aansluitingsmogelijkheden.
     
  15. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    In die mfb's zitten per box 3 eindversterkers ingebouwd;). Als je daarvan 2 uitzet heb je al een sub.
    Enne, klinkt het echt beter als je 3 sattelietjes en 2 grote frontboxen hebt in plaats van 5 sattelietjes en 1 (in mijn geval 2) subwoofers (laten we zeggen dat de hoge tonen van de sattelietjes even goed zijn als die van de grote frontboxen)? Ik zat nl te denken aan zo'n soort setje als dynamike heeft, maar nu wil ik eerst wel ff jullie meningen horen.

    Edit: dat is trouwens wel een mooi versterkertje :) .
    Edit2: kheb net ff rond zitten kijken op die site waar jij dat plaatje van die boxen vandaan haalde. Dit setje leek me ook best geinig, maar zou die eigenlijk beter zijn (behalve dan de bassen) dan dat setje van Sony (wat dynamike heeft) LAP305, omdat de adviesprijs daarvan eerst 800 euro was.
     
    Laatst bewerkt: 25 apr 2005
  16. CylonNL

    CylonNL Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Mm..wel actief, ben ook geen mfb kenner :cool:
    Dat setje ziet er voor dat geld goed uit, twee (kleine?) zuiltjes erbij.
    Maar verwacht maar dat de speakers die je hebt beter klinken, enigste manier om er achter te komen is luisteren. (kan het niet vaak genoeg zeggen 8) )
     
  17. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het altijd moeilijk om gewoon zo te vergelijken. Wat zou er nou beter klinken, de LAP305, dat setje, of de MFB's? Moet ik gewoon de MFB's als frontspeakers houden, of kan ik beter 2 sattelietjes en een center-speaker erbij kopen? Wie kan mij een goed advies geven (zover dat nog niet gedaan is ;) )? Ik heb ongeveer 200 te besteden aan boxen en m'n MFB's wil ik houden. De keuze is trouwens ook nog moeilijker omdat de hoge tonen van de MFB's het niet meer goed doen, ze staan niet meer goed op elkaar afgesteld (tja, dat krijg je met 3 versterkers:)). De reparatie zou ongeveer 70 euro kosten en dan weet ik nog niet eens 100% zeker of ze het daarna weer zo goed doen als dat ze het eerst deden toen ze nieuw waren.
    De bassen doen het iig nog wél perfect *) (is ook maar 1 versterker voor hé:)).

    Edit: nog maar 4 posts en ik ben bij de duizend :cool:
    Edit2: en dit is m'n 50ste post in deze thread
     
    Laatst bewerkt: 25 apr 2005
  18. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een tweede Advanced Scart Cable gekocht voor het mijn kamer (beneden hadden we er al een), maar er is een probleempje. Ik heb opeens een veeel donkerder beeld op me tv met de Advanced Scart, dan bij de gewone a/v component kabel :confused: Het zal wel aan die rgb ingang liggen van mijn tv, want het is al een redelijk oude Aristona (worden die nog wel gemaakt? :9 ) Maarja, ik heb dus geen brightness knopje op deze tv, en ik denk niet dat er een oplossing voor is....wel?
     
  19. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk 't niet:).
    Hoe klinkt 't met je surround-setje? Ik ben (ik weet het, ik ben een na-aper, maar toch) aan het denken om dezelfde boxen als jij te kopen. Ik heb een hele tijd op internet zitten zoeken voor een betere/vergelijkbare set van ongeveer 200 euro maar ik vond niks dat zo relaxt was als dat setje.
     
  20. Inferius

    Inferius Baller.

    Berichten:
    3.843
    Leuk Bevonden:
    45
    Volgens mij kan je in bepaalde games(zoals in SC) de brightness in-game verstellen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina