1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 6]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door tipex, 22 jan 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    lol.. de sub gewoon op de grond gezet..8)
    zijn de buren daar echt blij mee?
    als ik dat doe gaat de spiegel van mn zusje trillen, en de hanglampen beneden gaan meebewegen.. :confused:
     
  2. CylonNL

    CylonNL Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Ziet er leuk uit Dyna.

    probeer een goeie lokatie voor je sub te vinden en goed af te stellen.
    Af stellen van subwoofers schijnt een hels karwei te zijn.
    Ik weet niet of in jouw geval spikes helpen maar ik heb gehoord dat ze wel voor wat verbetering zorgen.

    Ik dacht laatst dat je je speakers te koop aanbood.
    Exact dezelfde speakers en de verkoper hete ook mike.
    Maar jij woont niet in Breda :)
     
  3. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Vrijstaand huis :9 Maarja alles trilt wel mee ja, ik heb toevallig gister spikes besteld om dit trillen iets te verminderen.

    1. Hij is niet echt mooi, maar een komt een goeie sound uit. Voor de lol is een heftige hiphop cd aangezet, wat een goeie bas. Ik ben er heel blij mee. De Faith Remix op de New Old Songs cd van Limp Bizkit is ook wel een leuke, ken je vast wel limpbixkit ;)

    2. Plaatsing? Hij staat nu wel oke hoor. Ik dacht eerst dat het een probleem was dat mijn bed en voor de helft voor stond, maar ik hoorde geen verschil toen ik mijn bed een stukje opzij had geschoven.

    3. Dat afstellen was idd ff lastig, die crossover instelling enzo. Maar na een half uurtje experimenteren heb ik wel een relaxte sound eruit gekregen, denk ik ;)

    4. Toevallig heb ik spikes in bestelling *)

    5. Mijn boxjes gaan nog lang niet de verkoop in hoor :p

    Nog ff over die kabels, ik heb even gekeken op het net naar prijzen en kabeltypen. Oei, die zijn aan de prijs zeg. Zeker omdat ik een flinke lengte nodig heb voor alle vijf mijn surroundspeakers :'-(
     
    Laatst bewerkt: 10 mei 2005
  4. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Al zet je een plaat voor je sub, het maakt helemaal niets uit voor het geluid. Je kan ook moeilijk horen waar de bassen vandaan komen (eigenlijk kan je dat helemaal niet horen met redelijke speakers), bij hoge tonen kan je dat wel horen. Daarom kan je niets voor de hogetonen speakers zetten.
    Enne, nog iets over die plaatsing. Je moet heel veel expirimenteren met een sub waar in de kamer je hem nou het best kan neerzetten. Dat kan echt heel erg veel verschil maken. Dus zet hem niet standaard neer op de plek waar de meeste ruimte op de grond is, maar probeer ook andere plaatsen in je kamer.
    Hoeveel heeft 'ie eigenlijk gekost?
    En ik zal straks wel ff een foto maken van een van de vele audio-snoeren die ik in gebruik heb. Die ik heb zijn (naar mijn mening) goed genoeg voor het soort boxen wat jij (en ik) hebt (hebben). Voor echt betere boxen kan je wel beter dik snoer kopen (die heeft m'n vader hier in gebruik in de woonkamer, daar zal ik ook wel een foto van maken dan).

    Edit: spikes kunnen trouwens heel veel uitmaken voor de geluidsqualiteit. Probeer het uit zou ik zeggen:).
    Edit2: en hoeveel heeft dat subje eigenlijk gekost?
     
    Laatst bewerkt: 10 mei 2005
  5. CylonNL

    CylonNL Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Ach zo lang het lekker klinkt, zou het mij iig geen kol kunnen schelen.
    Ook moet je jezelf afvragen of die "verbetering" wel het geld waard is tegenover wat je nu hebt.
     
    Laatst bewerkt: 10 mei 2005
  6. BlaiR.WitcH

    BlaiR.WitcH Rally-ho

    Berichten:
    91
    Leuk Bevonden:
    0
    kheb een versterker van Harman Kardon (avr 335) aangeschaft.
    [​IMG]
    ben me nu aan het orriënteren op een mooie 5.1 sattelietsysteempje. Zelf ben ik nogal wel van het uiterlijk van de acoustimass 10 van bose.
    [​IMG]

    Ik ben vanmiddag naar een winkel geweest en daar heb ik deze set beluistert en het geluid was wat mij betreft goed. Ook heb ik naar een set van visionik geluisterd, wat qua geluid ook prima beviel. Qua uiterlijk vind ik 'm alleen wat minder.

    Heeft iemand nog goede tips/ideeën aan setjes? m'n budget is max de prijs van de acoustimass 10... €1275,- Ik ben niet opzoek naar een systeem zoals op de pagina hiervoor.. veelste aanwezig voor mijn (vriendin d'r!!!) smaak!
     
    Laatst bewerkt: 14 mei 2005
  7. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Je krijgt het beste geluid als je krachtige zuiltjes als frontspeakers gebruikt... Al is je vriendin het er niet mee eens:D. Maarre, luister vooral naar zoveel mogelijk setjes om zo tot een goede beslissing te komen. We kunnen je wel adviseren, maar iedereen heeft z'n eigen smaak, ook qua weergave van de muziek:).
     
  8. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat Bose setje geeft een gaaf geluid hoor _O_ Heb hem gehoord in de winkel. Was iets boven mijn budget O-) Ik heb de kleine versie van die Harman Kardon (avr130) ;)
     
  9. CylonNL

    CylonNL Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Bose is veelal te duur voor wat je ervoor krijgt.
    Kef maakt geloof ik ook leuke satteliet setjes.
     
  10. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Kef is ook een heel duur merk hoor (dacht ik). Maarja, ieder z'n eigen merk;).
     
  11. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor ongeveer 1000 euri heb je deze prachtige KEF eitjes :)

    [​IMG]

    Ziet er toch wel wat beter uit dan die melkpakken van Bose.
     
  12. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar heb je dan wel weer gelijk in. Deze halve voetballetjes zien er toch net iets leuker uit ;) .
    Maarre, mooi setje trouwens. Hoe is 't geluid?
     
  13. JAGUAR

    JAGUAR xbox

    Berichten:
    710
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik maak mezelf ook weer s een keer nuttig in dit forum:
    qua uiterlijk vind ik de blueroom minipod ook erg mooi(mischien je vriendin ook wel?):
    [​IMG]

    Ik heb deze zelf nog nooit gehoord, maar ik volgens mij heeft iemand op xbw ze ook, en die vond ze goed klinken.

    edit: Zie voor meer info www.podspeakers.com
     
    Laatst bewerkt: 21 mei 2005
  14. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 21 mei 2005
  15. JAGUAR

    JAGUAR xbox

    Berichten:
    710
    Leuk Bevonden:
    0
  16. JAGUAR

    JAGUAR xbox

    Berichten:
    710
    Leuk Bevonden:
    0
    dat is voor optische kabel naar coax kabel. niet voor pro logic naar digital.
     
  17. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat heb je der aan? Pro logic is toch dat er van een stereo signaal een surround signaal wordt gemaakt. Waarom zou je er dan ook nog Digital van willen maken? De surround wordt bij digital gedefinieerd door de bron, das het voordeel...dus kweenie wat het nut ervan is om van pro logic digital te maken...

    edit..laat maar O-)
     
    Laatst bewerkt: 21 mei 2005
  18. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Is pro logic stereo geluid? Da wist ik niet:D. Ik dacht dat dat gewoon surroundgeluid was, maar dat alle kanalen gescheiden waren, dus voor elk kanaal een appart snoertje. Maarre, wat geeft coax dan door? Pro logic? Want oude versterkers die alleen dolby pro logic ondersteunen hebben toch alleen coaxiale ingangen? Of niet?
     
  19. JAGUAR

    JAGUAR xbox

    Berichten:
    710
    Leuk Bevonden:
    0
    Een coax kabel kan net als een optische kabel een digitaal signaal doorgeven.
     
  20. EvilWasp

    EvilWasp -

    Berichten:
    1.238
    Leuk Bevonden:
    3
    Oftewel, AC3 of DTS, oftewel echt digital 5.1 surround sound.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina