1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [X360]Xbox Live NAT Probleem - downloaden, gamen met vrienden, etc

Discussie in 'Games' gestart door Fardo, 7 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Orclaf

    Orclaf Active Member

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    0

    Ik heb in de meterkast zo'n modem waar je het internet en de telefoon op aan sluit.
    Vanuit daar heb ik mijn computers (2) en mijn xbox 360 aangesloten.
    Dus volgens mij heb ik dan geen router? En anders is die hetzelfde merk als mijn modem.
     
  2. darkboy

    darkboy Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo ik heb een probleem met men NAT bij de xboxlivetest stond bij nat strict en nu kan ik op live geen games joinen hoe kan ik de poorten openzetten en bij firewall heb ik ze al toegevoegt en open gezet ?
     
  3. Zer0ch@0s

    Zer0ch@0s Active Member

    Berichten:
    846
    Leuk Bevonden:
    2
    Volgens mij heb ik werkelijk alles geprobeerd wat er in mijn macht ligt, maar de NAT staat nog steeds op strict. Ik heb een static ip aangemaakt, de ports geforward naar dit static ip, een hele shitload aan ports nogwel(Zowel de xboxlive1&2 als de Media center ports), uPnP aangezet, stekkertje opnieuw in m'n modem/router(2 in 1) gedaan. Maar ik krijg het maar niet voor elkaar. Misschien heb ik het verkeerd naar welke ip ik de ports moet fowarden? Kan iemand alsjeblieft helpen? Ik zie met GTA IV trouwens al wel een kleine verbetering, kom al veel sneller in games, en blijf er voor de verandering ook wel eens nog in, maar het is nog veel te veel connection lost of disconnected. M'n NAT staat ook zoals gezegd nog steeds op strict.

    Groeten.

    Heb een Siemens Gygaset SX551 WLAN trouwens.
     
    Laatst bewerkt: 28 mei 2008
  4. scarjoa

    scarjoa Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dus een ander probleem:

    De xbox geeft aan dat NAT gewoon open staat, alleen kan ik bij GTA 4 lang niet alle games 'joinen'.
    Quick match wil nog wel werken, maar ga ik naar ranked dan ben ik altijd host ( als het werkt ) en joined er niemand of hij geeft de melding, disconnected returning to single player.

    Ik heb de poorten 3074 en 88 al geforward op m'n router ( Linksys WRT54GL )
    Firewall van de router staat uit, 'Filter internet NAT redirection' uitgezet en 'block anonymous internet request' uitgezet.
    Dit is dus precies wat op de forward site wordt aangegeven.

    Bij andere games kan ik wel gewoon online en ik wordt er onderhand ****ziek van dat ik gta nog niet normaal online kan spelen zonder 9 van de 10x die melding te krijgen.

    Iemand die misschien weet wat dit kan oplossen?

    EDIT: Net even die andere poorten open gegooid, maar het mag niet baten.
    Eerste poging was ik host en niemand joinede, daarna verwisselde ik van game en toen kreeg ik weer de 'disconnected' melding.
     
    Laatst bewerkt: 28 mei 2008
  5. scarjoa

    scarjoa Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    MOOI het is eindelijk gelukt !

    Voor de mensen die wel bij NAT open hebben staan maar nog steeds problemen hebben met GTA, zet je 360 in DMZ mode, dit werkte bij mij wel.

    Je gaat bij je router naar DMZ, dan vink je daar enable aan, vervolgens vul je het IPadres van je xbox in ( ff kijken op de xbox settings ) en dan save settings en klaar!
     
  6. Zer0ch@0s

    Zer0ch@0s Active Member

    Berichten:
    846
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik kan DMZ niet vinden in m'n router menu, dus dat gaat 'm ook niet worden denk ik. Moet maar eerst even de NAT-problemen zelf verhelpen en de NAT op open krijgen. Dit is wel tricky zeg. Iemand nog tips?
     
  7. Orclaf

    Orclaf Active Member

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    0
    Waar kan je DMZ vinden? Wat is de volledige naam? En wat is het precies?
     
  8. scarjoa

    scarjoa Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    het is DeMaterialisation Zone, oftewel makkelijk uitgelegd de xbox kan dan gewoon zijn gang gaan zonder door de router 'gecontroleerd' te worden.

    Ik heb DMZ gevonden bij application & gaming ( zelfde deel waar je de poorten kan forwarden ).
    Hier vul je dan gewoon het ip van de xbox in en dan kan die zogezegd gewoon zijn gang gaan.
    In het GTA topic hebben ook meerdere mensen hier baat bij gehad en kunnen nu WEL online.

    Wat voor een router heb je precies want niet alle routers ondersteunen DMZ, volgens mij alleen de wat 'betere' routers.
    Maar anders kijk ik wel ff op google of ik iets voor je kan vinden.
     
  9. Zer0ch@0s

    Zer0ch@0s Active Member

    Berichten:
    846
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb de Experia Box. Een Gygaset SX551 WLAN, als ik me niet vergis.
     
  10. Orclaf

    Orclaf Active Member

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    0

    Oke dan, nouja als je dat zou kunne uitzoeke zou het super zijn!:)
    Ik heb een modem/router in één waarvan het merk + type is Zyxel, P-2602HW-D1A
    Alvast hartelijk dank!
     
  11. Franko

    Franko Lets Roll

    Berichten:
    1.519
    Leuk Bevonden:
    0
    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?: Alles met router geprobeerd, NAT blijft moderate
    Welke provider?: Telfort
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: ADSL
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: 20mb/1mb

    Modem

    Welk merk modem heb je?: Zyxell
    Modem type?:
    USB/ Ethernet?: Ethernet

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?: Nee
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?: AVG free edition

    Router

    Welk merk router heb je?: Linksys
    Welk router type?: WRT54G (V5)
    Welke firmware?: Nieuwste
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: Draadloos

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?:
    Wat heb je geprobeerd?:
    Waar stopt de test?:
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info):

    Als je iemand niet kan zien of horen

    Wat staat er bij NAT?: Moderate



    Het probleem is dus dat de NAT op moderate blijft staan, dit terwijl ik gewoon de goede poorten naar het goede IP heb geforward.

    Iemand een suggestie waar dit aan kan liggen?
     
  12. Orclaf

    Orclaf Active Member

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    0
    Al de poorten die je heb geforward verwijderen, en upnp aanzetten!
    Dit heb ik bij verschillende mensen gehoord, en bij de meeste werkte het;)
     
  13. Franko

    Franko Lets Roll

    Berichten:
    1.519
    Leuk Bevonden:
    0
    waar hebben ze UPNP verstopt in die linksysjes?
     
  14. Appleflap

    Appleflap Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?: NAT blijft strict
    Welke provider?:planet
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?:Ik denk adsl maar het heet planet internet + bellen
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?:4105 down en 485 up (op speedtest)

    Modem

    Welk merk modem heb je?: Thomson
    Modem type?:confused:peedtouch 780 (experiabox)
    USB/ Ethernet?:Ethernet

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?:geen idee ik heb mijn xbox gewoon in het modem zitten
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?:Een aantal pc's hier gebruiken norton een aantal norman

    Router

    Welk merk router heb je?:Hij zit op het modem aangesloten dus Thomson
    Welk router type?:confused:peedtouch 780
    Welke firmware?:6.5.29.0
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?:Ethernet

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?:confused:trict NAT
    Wat heb je geprobeerd?:ports forwarden (88 en 3074), ports niet forwarden en upnp aan, ports forwarden en upnp aan, port 88 naar 80 gedaan (stond ook ergens), keer hard reset gedaan en dat was het wel zo een beetje.
    Waar stopt de test?:NAT
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info):hij zegt dat ik ports moet forwarden en anders contact opnemen met helpdesk

    Als je iemand niet kan zien of horen

    Wat staat er bij NAT?:confused:trict

    Ik ben hier nou al maanden mee bezig hij heeft het een aantal weken goed gedaan (toen ik port 88 naar 80 had gezet), maar nu sinds een aantal dagen staat hij weer op strict en kan ik een aantal mensen niet joinen. Dit probleem begint een beetje frustrerend te worden dus als iemand mij zou willen helpen zou dat heel fijn zijn. Alvast bedankt :thumbs:
     
    Laatst bewerkt: 29 mei 2008
  15. xboxl1ve

    xboxl1ve Active Member

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    0
    hey heb ook een speedtouch alleen 716 en heb me ip van xbox 360 aan dmz toegevoegd en NAT is nu open *)
     
  16. Terranca

    Terranca Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor de mensen met Telfort of andere providers met een Zyxel P2602R modem/router (misschien ook met andere modellen) die het probleem hebben dat met UPnP ingeschakeld, na een reset van het modem het NAT op Open staat, maar na enkele tijd weer veranderd naar Moderate, heb ik een potentiele oplossing.

    Heb zelf uren lopen zoeken waar het probleem kon zitten (dubbele switches, netwerkkabels, DHCP settings, port forwarding, you name it) en uiteindelijk zag ik duidelijk dat zodra ik mijn Vista 'Local Area Network' uitschakelde en weer inschakelde, of de PC opnieuw opstartte, het probleem zich voordeed. Ik heb toen gezocht in Services die misschien het UPnP volboekten of op 1 of andere manier deed vastlopen. Na veel pogingen heb ik de 'SSDP Discovery' service gevonden. Op wikipedia staat dat deze service apparaten ontdekt dmv het UPnP protocol, en na het uitschakelen van deze service in msconfig, zodat deze niet meer opstart bij het booten van de PC, blijft mijn NAT (voorlopig) op Open staan!

    Dus bij dezen het verzoek om meer mensen met dit euvel deze service te laten uitschakelen, hun PC en vervolgens hun modem/router te restarten, en te testen of het NAT consequent op Open blijft staan.

    Ik hoop dat het helpt en hoor het graag.
     
    Laatst bewerkt: 29 mei 2008
  17. Orclaf

    Orclaf Active Member

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    0

    Waar vind je die SSDP Discovery?
    Ik heb ook zo'n zyxel en ik word er gek van dat telkens mijn NAT verspringt naar Moderate.
    Alvast bedankt!:)
     
    Laatst bewerkt: 30 mei 2008
  18. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Op je PC(s) dat is een service welke je moet uitzetten
     
  19. Orclaf

    Orclaf Active Member

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke, en waar vind ik dat? ;)
     
  20. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    start --> run (uitvoeren) --> (tik in) msconfig
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina