1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [X360]Xbox Live NAT Probleem - downloaden, gamen met vrienden, etc

Discussie in 'Games' gestart door Fardo, 7 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Terranca

    Terranca Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Om precies te zijn: Start -> Run (of in Vista ff naar Accessoires -> Command Prompt) -> "msconfig" en dan enter -> dan ga je naar het tabblad Services en daar het vinkje voor "SSDP Discovery" uitzetten -> Apply/OK en dan je PC rebooten, vervolgens je modem/router resetten, en daarna kijken of NAT op Open staat en blijft staan, ook na enige keren rebooten van je PC of Xbox.

    Vergeet niet dat UPnP op je modem aan moet staan (allebei de vinkjes), de Firewall heb ik zelf uitgezet, maar weet niet of dat moet. Heb geen portforwarding ingesteld.

    Nadeel van het uitschakelen van SSDP is wel dat UPnP in windows het niet doet, maar ikzelf vind dat het wel waard. Het joinen van games ging gister opvallend veel sneller iig. Als je meerdere computers op je netwerk hebt, kan het natuurlijk eventueel ook aan een andere PC dan je eigen liggen :) Ik heb het idee dat het alleen bij Vista gebeurd, maar daar zijn meer testpersonen voor nodig :)

    PS: Gister stond NAT opeens op Strict, heel bizar, maar na reboot vandaag na enkele keren pc en xbox opstarten nog steeds keurig Open. \o/
     
    Laatst bewerkt: 30 mei 2008
  2. wacco dude

    wacco dude Active Member

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe weet je wat het ip van je Xbox is?
     
  3. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Het gemakkelijkste is nog snel een xbox live connectie test te doen, en dan bij edit, of advanced settings zie je het toegedeelde IP.
     
  4. Franko

    Franko Lets Roll

    Berichten:
    1.519
    Leuk Bevonden:
    0
     
  5. Orclaf

    Orclaf Active Member

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    0
    Toen die opeens naar Strict ging, had je toen dat SSDP al uitgezet?
    En, het is niet alleen bij Vista, want ik heb Xp en heb precies hetzelfde!
     
  6. Nick.Hoeven

    Nick.Hoeven Active Member

    Berichten:
    668
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb een vriend met een Netopia Cayman 3346, en z'n NAT staat op strict. Hij heeft gewoon een directe verbinding tussen het modem en z'n PC. Ik heb hem geprobeerd te helpen, maar ik kon niet op zo'n modem inloggen, zelf niet als ik bij uitvoeren --> cmd --> ipconfig/all z'n IP adres opzoek. Ik heb hetvolgende geprobeerd:

    - Bij uitvoeren --> cmd --> ipconfig/all gekeken wat z'n gegevens waren, en deze allemaal ingevuld op z'n 360.
    - Ik heb z'n modem/xbox 360 aan en uit gezet, om opnieuw een verbinding te maken. Maar dit werkte ook niet.

    Hij kan nu maar mondjesmaats spelen, zie ik wat over het hoofd ? Wie kan mij helpen ?
     
  7. xboxl1ve

    xboxl1ve Active Member

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    0
    wat voor router heeft ie precies en je hoeft niet persee een ww te hebben aan de achterkant van de modem zit een knopje als je die ingedrukt hou gaan die ww,s van internet balk weg en kan je inlogge op site en bijna bij alle site waar je ww moet invullen moet je gebruikersnaam leeg laten en ww admin invullen
     
  8. noriCeramic

    noriCeramic XBW Racing

    Berichten:
    1.723
    Leuk Bevonden:
    55



    Vriend van mij heeft precies zelfde probleem ook zelfde router+experia box..

    Hij en ik hebben totaal geen verstand van forwarden enzo en wat het inhoud.. hoe kunnen we dit oplossen?
     
  9. Zer0ch@0s

    Zer0ch@0s Active Member

    Berichten:
    846
    Leuk Bevonden:
    2
    IK had er ook weinig verstand van, volg de guide die in de startpost staat gewoon even. Daar wordt het perfect uitgelegd. Bij mij werkt het nog steeds niet though, maar wie weet bij hem wel:).
     
  10. Nick.Hoeven

    Nick.Hoeven Active Member

    Berichten:
    668
    Leuk Bevonden:
    0
    Een maat van me heeft een strict NAT. Ik weet wel hoe ik de poorten moet openzetten, maar ik kan gewoon niet op z'n modem inloggen, niet via z'n IP adres, z'n Gateway en ook niet via een adres dat in een installatie handleiding stond. Hij heeft een Netopia Cayman 3346 modem. Op de site www.postforwarding.com o.i.d staat dat het wel mogelijk is poorten te openen. Het modem opnieuw aanzetten heeft ook geen zin. Het is een directe verbinding tussen modem en z'n Xbox 360.
     
  11. Appleflap

    Appleflap Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nou iets gehoord van DMZ dat als ikmijn xbox daarin zet dat dan allesis opgelost heb ik even gekeken hoe dat moest heb ik iets gevonden voor deze router alleen is het een oudere versie (5.3 en ik heb 6.5.29.0) en op mijn versie staat het in iedergeval niet op dezelfde plaats kan weet iemand toevallig waar DMZ staat op mijn versie van de Thomson speedtouch 780?
     
  12. xboxl1ve

    xboxl1ve Active Member

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    0
    home network - devices - en dan zie je daaronder die 2 stappen staan.

    assing to game bla bla bla die moet je wel als eerst maken.

    daarna bij assing to ip adress bla bla bla en dan zit ie in z,n DMZ
     
  13. Appleflap

    Appleflap Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is toch gewoon portforwarden?
     
  14. xboxl1ve

    xboxl1ve Active Member

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    0
    nee portforwarding doe je op een andere site of bij je firewall
     
  15. Appleflap

    Appleflap Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    ok wat moet ik dan invullen bij op die lege plaatsen als ik een nieuwe game/application maak?
     
  16. xboxl1ve

    xboxl1ve Active Member

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    0
  17. Appleflap

    Appleflap Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    ok heel erg bedankt hij staat nu nog steeds op strict maar ik kan wel gewoon weer iedereen joinen dus dan kan ik ermee leven =D
     
  18. joev

    joev Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Het Probleem ik kan niet met een bepaalde vriend chatten en gamen

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?: ik kan niet met een bepaalde vriend chatten en gamen
    Welke provider?: casema
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: adsl
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: down ong 500kb up ong 120kb

    Modem

    Welk merk modem heb je?: motorola
    Modem type?: op het stikkertje staat sbv5121e
    USB/ Ethernet?: ethernet

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?:??
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?: nod32

    Router

    Welk merk router heb je?: digiconnect
    Welk router type?: weet ik niet
    Welke firmware?: weet ik niet
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: ethernet

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?:
    Wat heb je geprobeerd?:
    Waar stopt de test?: test doet het gewoon
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info):

    Als je iemand niet kan zien of horen

    Wat staat er bij NAT?: strict soms moderate.

    ik wil hem op open hebben staan, maar ik het op me computer geen software van de router staan.

    of moet ik wel software van mn router hebben om dan nat in te stellen??
     
  19. Intraxz

    Intraxz Ja!

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    0
    Je moet naar het ip adres van de router gaan in je browser. Meestal 192.168.1.1
     
  20. joev

    joev Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina