1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [X360]Xbox Live NAT Probleem - downloaden, gamen met vrienden, etc

Discussie in 'Games' gestart door Fardo, 7 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EUF-DUTCHJACKAL

    EUF-DUTCHJACKAL Active Member

    Berichten:
    660
    Leuk Bevonden:
    10
    Probeer dit is, port forwarding:

    3601 88 198.168.2.? Ligt aan je box welke je moet hebben 1,2,3,4 of 5.

    3602 3074 198.168.2.?

    Allebei op UDP zetten...


    Daarna moet je de UpNp UITZETTEN...

    Bij mij werkt het :) Na een maand eindelijk van NAT strict af!!!! \o/
     
  2. iOcat

    iOcat ;=- POW!

    Berichten:
    2.968
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik ga dit straks ook eens proberen, ik hoop dat het ook bij mij werkt *)
     
  3. Fatal_Glenn

    Fatal_Glenn Active Member

    Berichten:
    35
    Leuk Bevonden:
    0
    Jeej, 't is gelukt. Heb de poorten geforward naar m'n PC en toen naar mijn XBOX. Hij staat nog steeds op MODERATE, maar ik kan online! :D
     
  4. Fatal_Glenn

    Fatal_Glenn Active Member

    Berichten:
    35
    Leuk Bevonden:
    0
    Lol, was dus blij om niks.... 't werkte voor 2 potjes deathmatch. En nu kan ik gewoon weer niks. Ik moet echt die NAT op OPEN zien te krijgen.
     
  5. Heroic

    Heroic Halo

    Berichten:
    1.290
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb dus zelf wat geprobeerd.
    ik heb nu dus dit gedaan
    [​IMG] Dit is toch goed? :confused: maar hij staat nog op STRICT?!?!?!!? Kan iemand me please helpen... ik word gek.
    (Owjah, bij 88,88 bijvoorbeeld, ik typte 88 ik en ,88 kwam er vanzelf bij. :|)
     
  6. Fatal_Glenn

    Fatal_Glenn Active Member

    Berichten:
    35
    Leuk Bevonden:
    0
    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?:
    Ik kan niet op de online multiplayer mode bij GTA IV. Ben er gister heel even op geweest, maar nu kan ik er weer niet op. Hetzelfde heb ik bij Forza 2 . Bij de online multiplayer mode van Call Of Duty 2 heb ik hier echter geen last van.
    Welke provider?:
    @home
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?:
    Ehm...? Kabel neem ik aan?
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?:
    [​IMG]

    Modem

    Welk merk modem heb je?:
    Motorola
    Modem type?:
    Ehm, geen idee. Zal ik voor je nakijken.
    USB/ Ethernet?:
    En dat houd in?

    Internet Delen / ICS

    Werk je met ICS (Ja/Nee)?:
    Ja, ik heb beneden een router staan en die zend draadloos internet naar mijn PC die hier op mijn kamer staat. En vanaf deze PC deel ik mijn internet met mijn Xbox 360.
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?:
    Ik heb een firewall van Windows, maar die staat uit als ik het goed heb. Ik heb ook AVG Antivirus, maar hoe ik die firewall precies aan en uitzet moet ik even nakijken.

    Router

    Welk merk router heb je?:
    Sitecom
    Welk router type?:
    Op de doos staat WL-535. Maar in de status van mijn router geeft ie aan dat het een WL-160 is. Dus ik neem aan dat het de WL-160 is.
    Welke firmware?:
    Firmware versie 1.67
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?:
    Mijn Xbox is aangesloten via een gedeelde internet verbinding met mijn PC. En mijn PC heeft draadloos internet via de router.

    De Foutmelding

    Wat is de exacte foutmelding?:
    Geen, behalve dat de NAT op Moderate staat. En als ik het goed begrijp moet ik die op OPEN zien te krijgen om mijn games goed te kunnen spelen in de online multiplayer mode.
    Wat heb je geprobeerd?:
    Ik heb in mijn router de poorten 88-UDP, 3074-TCP en 3074-UDP geforward naar het IP van mijn PC. En vanaf mijn PC heb ik diezelfde poorten weer geforward naar het IP van mijn Xbox 360. Dit werkt niet. Ik heb hiervoor ook al geprobeerd om de poorten rechtstreeks vanaf de router naar het IP van mijn Xbox 360 te forwarden maar dat werkt ook niet.
    Waar stopt de test?:
    Hij doorloopt alles, maar geeft aan dat mijn NAT Moderate is...
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info):
    This test indicates the type of Network Address Translation (NAT) that you router or gateway is using. Devices that perform strict or moderate NAT can limit the ability of gamers to find each other, participate in sessions, or hear each other on Xbox Live.

    You will not recieve a result for this test if you are unable to sing in to Xbox Live. If you do not recieve a result, test your connection to Xbox Live. If your router or gateway is using a moderate or strict NAT, replace it with an Xbox Live compatible device. For a listing of devices that have earned this certification, see www.xbox.com.

    If you've tried these suggestions and your console still does not pass this test, go to www.xbox.com/setup or call Xbox Constumer Support.
     
  7. iOcat

    iOcat ;=- POW!

    Berichten:
    2.968
    Leuk Bevonden:
    7
    Hoe kom je in O-)hemelsnaamO-) aan al die cijfers vraag ik me af :confused:

    Ik heb zo lang zitten wachten, en met mijn Pa al van alles bijna alles geprobeerd wat maar te proberen valt, en ik blijf maar strict houden.. ik ben bijna ten einde raad en telkens vind ik weer nieuwe dingen op het internet die weer te proberen zijn. Ik wil gewoon GTA online spelen :emo:
     
  8. Fatal_Glenn

    Fatal_Glenn Active Member

    Berichten:
    35
    Leuk Bevonden:
    0
    Jeej, ik heb eindelijk mijn NAT op OPEN gekregen! :D Ik weet echt niet hoe en waarom het nu ineens wel is gelukt, maar hij is OPEN! Ik heb simpelweg het IP van mijn PC in de DMZ mode van mijn router gezet en verder helemaal niks. Wat dat DMZ precies inhoudt weet ik niet, maar hij doet het in ieder geval. :)
     
    Laatst bewerkt: 6 mei 2008
  9. Unknown Shock

    Unknown Shock Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    ok zwaar NAT probleem

    ok ik heb een vraag hij zal vast wel op deze topic staan maar hij is een beetje te groot om te gaan zoeken. En ik heb ook niet zoveel verstand van dat NAT gedoe maar in iedergeval kan iemand mij uitleggen hoe ik mijn NAT moet openzetten met Orange ADSL . ik zou graag willlen dat je het in stappen uitlegt waar ik heen moet etc want ik heb er niet zoveel verstand van.

    A.U.B leg het oed uit ik ben al heeeeeeeeeel lang bezig met dat NAT gedoe

    dus vertel HOE ik dingen moet openzetten etc

    enigste info die ik ken geven is dat ik orange livebox ADSL heb.

    HEEEEEEEELLLLLLPPPPP MEEEEEEEEO-)
     
  10. Nitramuse

    Nitramuse Active Member

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat je er nog naast kan doen:

    - Waar je Port Forwarding aanklikt, kan je ook Exposed Host aanklikken
    - Zet deze aan op het IP adres van je Xbox
    - Dit zet ALLE poorten open, het is dus gevaarlijk. Maar omdat je het doet
    bij je xbox, is er niets aan de hand. Wat willen ze hacken?

    Ik heb dat gedaan, en ik sta op OPEN. Ik heb dezelfde router als jij.
     
  11. iOcat

    iOcat ;=- POW!

    Berichten:
    2.968
    Leuk Bevonden:
    7
    Toevallig dat ik dit gisteravond ook nog heb geprobeerd.. maar het werkt bij mij thuis niet :mad: :'-(

    Ik heb nu echt zowat alles geprobeerd...
     
  12. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Zie de startpost .. daar staat de how to :)
     
  13. Maverick_NL

    Maverick_NL Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Fardo zou je mij ook aub kunnen helpen. Mijn NAT heeft open gestaan, maar staat nu weer op moderate. Ik heb dynamisch ip. Wat moet ik doen?
     
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    je xbox een vast ip geven .. dan zal deze geen dynamisch ip krijgen van de router
     
  15. x-boxter2003

    x-boxter2003 Active Member

    Berichten:
    408
    Leuk Bevonden:
    1
    Je moet dus en je pc en je xbox360 een statisch IP geven?? Ik heb nu alle nodige poorten opengezet en mijn pc een statisch IP adres gegeven, en dat IP adres heb ik ook ingegeven in mijn router. Maar moet ik datzelfde IP adres nu ook manueel in mijn 360 zetten?? Want die instelling staat op automatisch. In ieder geval heb ik nog altijd een "Moderate" NAT staan. Mijn router ondersteund nochthans ook UPnP. Ik heb een "Belkin G+ MIMO F5D9230-4" versie 2.
     
  16. xPetertje

    xPetertje Active Member

    Berichten:
    53
    Leuk Bevonden:
    0
    beste fardo,

    Ik heb een probleem ik ben net verhuisd en daarvoor werkte mijn live verbinding goed. Mijn NAT is OPEN en als ik bijvoorbeeld DIRT speel dan komen mijn tijden wel te zien in de top 50000 ofzo. Maar als ik met PGR3 of GTA4 online wil spelen dan zegt hij ''unable to communicate with all players''. En bij RS Vegas werkt hij wel goed. Heb jij enig idee waarom die dat niet doet.
     
  17. x-boxter2003

    x-boxter2003 Active Member

    Berichten:
    408
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb nu alle nodig poorten opengezet en ik ga nu mijn 360 een statisch IP geven. Maar mijn vraag is nu of ik het statisch IP van mijn 360 moet ingeven als Private IP adres in mijn router bij de UDP & TCP poorten die ik heb opengezet? Of is gewoon de nodige poorten openzetten en een statisch IP aan mijn 360 geven voldoende?? UPnP staat ook Enabled en meestal staat mijn NAT op "Open", maar heeeeeel soms staat hij ook op moderate. Iig blijk ik precies wat problemen te hebben met GTA IV online. Het is wel het enige spel waar ik problemen mee heb.
     
  18. Vriendloos

    Vriendloos Guest

    Hoe kom ik er in godsnaam achter wat de username is en password?

    [​IMG]

    Het is een Sitecom router iig
     
  19. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    probeer admin/admin eens :D
     
  20. Vriendloos

    Vriendloos Guest

    Haha, ik had het inderdaad al gevonden xD

    Als ik die UpNP aan zet hé, hij staat momenteel uit. Dan heb ik ook de optie: toepassen en dan kan ik op apply doen, en bij apply staat dat het de router reset en dat het dan in werking gaat, dan hoef ik hem toch niet uit en aan te drukken?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 mei 2008
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina