Xbox 360 Elite

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Fardo, 5 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sanderSJE

    sanderSJE Active Member

    Berichten:
    282
    Leuk Bevonden:
    0
    waarom brengt microsoft niet gewoon een soort van hdmi addon uit en een nieuwe 120 gb harddisck
     
  2. ThaBEN

    ThaBEN Active Member

    Berichten:
    877
    Leuk Bevonden:
    0
    Nieuws | 20 maart 2007 - Het ziet er naar uit dat het eerdere gerucht over een mogelijke zwarte Xbox 360 toch geen roddelpraat was. De laatste editie van het magazine Game Informer zou namelijk de primeur hebben om de vernieuwde editie uit de doeken te doen. De nieuwe specificaties van de zwarte Xbox 360 zijn als volgt:

    * De kleur is zwart
    * HDMI poort en HDMI kabel
    * 120 GB Harde Schijf
    * Een adviesprijs van $479,00 dollar
    * Geen HD-DVD integratie

    [​IMG]


    De 120 GB harde schijf zou ook los te koop worden, voor een adviesprijs van "onder de $200 dollar". De Amerikaanse release staat volgens dit gerucht voorlopig gepland voor eind april. Microsoft heeft nog niets bevestigd, dus we hebben hier nog te maken met een gerucht.

    Update:

    Engadget.com verklaart bevestiging te hebben ontvangen over de nieuwe Xbox 360. De nieuwe versie gaat zelfs een andere naam krijgen, de Xbox 360 Elite. Verdere nieuwe informatie vind je hieronder.

    * De Elite zal in gelimiteerde oplage verschijnen; de voorlopige productie lijkt af te stevenen op een paar honderdduizend stuks.
    * Zowel de consolecase, de controllers, als de Live headset zullen in het zwart geleverd worden, met een compleet nieuwe verpakking.
    * De Elite zal naast de huidige Premium en Core bundels verkocht worden.
    * De bedoeling is om de Elite uiteindelijk in het wit in de plaats van de Xbox 360 Premium te zetten, waarmee Xbox Premiums in de de toekomst standaard uitgerust zullen worden met 120 GB en HDMI.
    * Wanneer de Elite de Premium zal vervangen is nog niet duidelijk, maar waarschijnlijk aan het einde van de zomer / begin van de herfst.
    * De Elite modellen zullen koeler draaien dan de normale 360's, maar het is nog niet bevestigd of ze 65nm chips bevatten.

    Bron: Insidegamer
     
  3. Shcaap

    Shcaap Liev Gastje

    Berichten:
    2.443
    Leuk Bevonden:
    4
    net wat info vrijgekomen
    http://www.engadget.com/2007/03/20/...mited-edition-xbox-with-hdmi-and-120gb-drive/
    http://kotaku.com/gaming/top/rumor-game-mag-validates-black-xbox-360-245472.php
    Ed's Note: Matt Helgeson, senior editor over at Game Informer, just dropped us a line to let us know that the story is in fact true. As a rule they don't post fake news stories in their April mag. So go celebrate.

    btw, Kotaku is erg betrouwbaar, er was ook al een rel omdat ze Playstation Home eerder anar buiten hadden gebracht.
    en engadget is gewoon mijn tech bijbel blog :)
     
    Laatst bewerkt: 21 mrt 2007
  4. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Het enige waar ik op langere termijn eventueel baat bij zou hebben is die grotere HDD....ik mag aannemen dat die ook gewoon op de huidige 360 past, ook qua kleur ?
     
    Laatst bewerkt: 21 mrt 2007
  5. Shcaap

    Shcaap Liev Gastje

    Berichten:
    2.443
    Leuk Bevonden:
    4
    Geen idee, ik deed gewoon een search op Zephyr :)
    ik kwam hier op uit
    en het is het nieuwtje forum dus, ja
    geen idee
    FARDO!
     
  6. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Never mind, ik keek volgens mij een beetje verkeerd.
     
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Verplaatst :) ... de HDD past gewoon op de oude xbox 360, maar het is nog steeds niet officieel ... Ik vermoed nog steeds dat de HDD los verkocht gaat worden (let er wel op dat het de april editie is van GI ;))
     
  8. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Fuck, dit gaat dus niet mooi staan he naast een witte HD-DVD drive en Vision.... :'-(

    Geef mij nu maar gewoon een witte met HDMI en 120GB.
    Ik hoop dan dat die niet al te veel daarna uit zullen komen.
    Eind zomer, begin herfst staat er...ik gok op een Halo3 pakketje :9

    Wel goed nieuws though :) Weer 2 specs (grotere HDD, HMDI) van de PS3 aangepakt :9
     
    Laatst bewerkt: 21 mrt 2007
  9. Daimler Freak

    Daimler Freak Active Member

    Berichten:
    158
    Leuk Bevonden:
    0
    Over die HDMI: als die op de "nieuwe" Xbox 360 standaard op de console gaat zitten, gaan ze die dan niet meer uitbrengen als gewone kabel voor de "oude" Xbox 360. Want als over een paar jaar HD films alleen via HDMI kabel doorgegeven kan worden (door de beveiliging) zou dit dus betekenen dat iedereen met een oude Xbox 360 zo'n nieuwe zou moeten kopen.
     
  10. Necrid

    Necrid The Power

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Erg teleurstellend, heb twee weken geleden een Xbox 360 Premium Limited Edition Gears of War pack gehaald voor €425,-. |:-

    Komt Microsoft nu met een verbeterde Xbox 360. :x

    *Necrid hoopt nog steeds op een vroege 1 april grap...:mad:
     
  11. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    MS weet heel goed dat ze dat niet kunnen maken. Zoiets zullen ze hoogstwaarschijnlijk softwarematig oplossen. :) Toch, met de komst van HDMI wordt het (theoretisch) wel mogelijk om Dolby Digital Plus/True HD en DTS HD in LPCM uit te sturen naar een receiver. Nu wordt alles intern door de X360 omgezet naar DD 5.1 @640kbps.
     
  12. Magneto 360

    Magneto 360 XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.478
    Leuk Bevonden:
    0
    volgens eerdere berichten zou de HDD niet te verwijderen zijn....
     
  13. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    die geruchten zijn in iedergeval niet waar (dat kan ik je informeel bevestigen ;))

    Voor HD DVD is Component/VGA de standaard (afgesproken met de Film maatschappijen)

    Voor Blu Ray is dat HDMI, de Xbox 360 heeft dus omdat ze geen Blue Ray ondersteunen niet perce voor films HDMI nodig

    @Dynamike de witte xbox 360 elite komt er zodra de Limited Black editie is uitverkocht
     
  14. Dominick

    Dominick Active Member

    Berichten:
    120
    Leuk Bevonden:
    0
    Zijn er nu ook echt wezenlijke verschillen tussen de 360's ? Ik bedoel, HDMI en HDD daargelaten ? Want daarvoor ga ik echt geen nieuwe kopen...
     
  15. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Nee verder zijn er geen verschillen .... de grotere HDD kan je straks ook los kopen ... (en is niet intern)
     
  16. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Yes, ik dacht er net ook wat dieper over na. Ze gaan natuurlijk niet tot de herfst zwarte verkopen. Nouja, beter...Ik ben zelf wel geinterresseerd in HMDI, oa door wat Arjan al zei over die Dolby standaarden die nu nog een soort van niet optimaal eruit komen vanaf de HD-DVD. Digitale beeldoverdracht is ook gewoon net iets scherper en beter aan het worden dezer dagen dan de analoge VGA en Component. Bovendien is het een erg mooi, dun kabeltje.

    Ik vraag me het wel af hoe het geregeld gaat worden met de HDMI kabel. Wordt er zowel audio als video over de kabel gegooid, of alleen video en moet je nog met een optical werken? Als er zowel audio als video over de HDMI kabel gegooid gaat worden moet je receiver er wel voor geschikt zijn, audio + video over HDMI komt nu nog veelal voor op alleen de duurdere modellen. Als je dus alleen Video over HDMI zou doen, wat de meeste mensen hebben (HDMI IN op HDTV), hoe sluit je dan je digitale geluidset aan? Zou je dan nog heel die grote 360 A/V kabel in je 360 moeten doen, alleen om die optical aan te sluiten? Of zou er een soort kleinere plug komen met alleen een optical out die je in je originele 360 A/V uitgang steekt? In de eerste Zephyr foto's ziet het er namelijk ook niet uit dat de HDMI kabel en 360 A/V stekker er teglijk in kunnen, door ruimtegebrek. Nouja, ze zullen er vast over nagedacht hebben, ik ben benieuwd :D
     
  17. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    [​IMG]
    Boven zie je de HDMI kabel ... zo te zien is er in het dikke stuk ruimte voor een optische kabel​
     
  18. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Aha okej! Ik had dit plaatje nog niet in het groot gezien :)

    edit: Zie ik nou ook blauwe buttons en guide op de controller?

    Het gaat dus waarschijnlijk gewoon allemaal via het grote 360 A/V slot, en niet via een aparte uitgang als bij de eerste Zephyr plaatjes. Bedankt ;)
     
  19. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    jeb daar lijkt het wel op :) ... inderdaad blauwe buttons ... ik heb dit plaatje ook in het duits gezien (makkelijker te lezen)
    staat ook op mijn blog

    [​IMG]
     
  20. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Nu staat dat je bij de zwarte alleen 20 GB krijgt?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina