1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Windows 7

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door broodplank, 29 dec 2008.

  1. FFWD

    FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.370
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb zelf de x86 draaien in een virtuele omgeving. Als de x64 uitvoering uit is ga ik hem proberen als primair OS. Welke drivers gebruiken jullie? Gewoon die van Vista?
     
  2. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    O, dat klinkt inderdaad erg goed! Dat is iets waar ik graag gebruik van zal maken, heb bijvoorbeeld vaak Word/tekstverwerken open staan links en MSN rechts. Dan kijk ik vanaf nu uit naar Windows 7!
     
  3. FFWD

    FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.370
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb daar een programma voor op mn laptop. Heet gridvista geloof ik:)
     
  4. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Dat is echt een misopvatting van Vista. Dat het veel geheugen zou gebruiken. Je geheugen word dynamisch gebruikt. Als je 2GB in je PC hebt zitten is het toch zonde om 1GB niet te gebruiken als je toevallig ff niet aan het photoshoppen bent. Beetje zonde van je geld. Daarom gebruikt Vista tijdelijk dat geheugen voor vanalles en nog wat. Start je vervolgens een geheugen vretende applicatie dan schakelt die dat gewoon om. No big deal dus. Dat hele geheugen 'probleem' heeft wel lekker geholpen aan het floppen van Vista, iedereen praat elkaar na en krijgt dat dynamisch fetchen of hoe heet het, gewoon niet.
     
  5. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Oké, maar waarvoor heeft ie dan bij het opstarten 1,5GB in gebruik als ik alleen msn en firefox en steam aan heb :+
     
  6. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Geen idee ligt eraan hoe je je PC gebruikt/gebruikt hebt.

    - Wikipedia.org

    Best jammer, want het geheugen 'probleem' heeft een groot mensen onnodig bang gemaakt voor Vista. Dat je persee 2GB moet hebben ofzo is gewoon bullshit. Op 1GB draait Vista prima, zolang je maar een nette processor hebt en het liefst ook een videokaart met eigen geheugen. 512MB en dan shared memory tsja.. das vragen om problemen.

    Windows 7 inmiddels ff getest en het werkt allemaal wel lekker, Alleen mag dat hele netwerkcentrum d'r wel uitgesloopt worden. Dat is echt een ramp voor iedere systeembeheerder. Vet 'onduidelijk', teveel wizards, ala OSX.. niet aan mij besteed. Maar verder draait ie wel lekker in vmware.
     
  7. josh gunit

    josh gunit Active Member

    Berichten:
    601
    Leuk Bevonden:
    3
  8. broodplank

    broodplank 450Pk!

    Berichten:
    236
    Leuk Bevonden:
    0
  9. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Sinds gister avond de betá op mijn laptop geïnstalleerd, en ik ben er verrekte blij mee! Alles werkt supersnel, het ziet er super vet uit en zelfs Inter Explorer 8 doet het voor de verandering goed :) Tot zover nog niets negatiefs gevonden. Laat ze bij Microsoft maar lekker door werken hieraan, wellicht dat ik dan eind 2009 of 2010 voor het eerst naar de winkel ren om een origineel besturingssysteem te kopen :cool:
     
  10. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Idd.. de beta[/b] van IE8 werkt echt super waardeloos. Dat toch terwijl het een open beta is. Dan blijft het nog wel een beta, maar toch. Anyways.. de Windows 7 versie werkt inderdaad een stuk stabieler dan de 'Vista versie', of wellicht is het slechts de schijn..
     
  11. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Je zou maar Vista Ultimate gekocht hebben, dan zou ik me toch behoorlijk genaaid voelen. Vista is er net 2 jaar! Gelukkig heb ik mijne gewoon op de pc geinstalleerd gekregen.

    Maarja vind het wel een blunder! en dacht dat ze de Windows code helemaal opnieuw zouden opbouwen met de versie na Vista. Blijkbaar niet dus...
     
  12. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79


    Het is geen open beta, die komt later pas ;)
    Deze build is ook alleen maar via torrents e.d. te halen, de open beta zal ook wel via MS te downloaden zijn.
     
  13. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Hij heeft het over IE8 ;)

    Hoezo excess? Je hoeft toch niet persé te updaten..
     
  14. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ow dan heb ik niks gezegd :+
     
  15. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Jep inderdaad ;)

    Als dit voor mijn bedoeld was wilde ik alleen maar aangeven dat ik de Windows 7 versie fijner vind lopen. Mja.. van een beta mag je sowieso niks verwachten, maar wel kritiek geven lijkt me:).

    Hoezo dat nou weer? Okay, Windows Vista Ultimate an sich is gewoon een flop. Zo vet is Dreamscene nou ook weer niet. Maar om nou te beginnen van Vista is er net 2 jaar, hmm.. vind dat niet geheel terecht, dat soort ontwikkelingen hou je toch. Duurt nog zeker wel (uiteindelijk totaal) 3 a 3,5 jaar voor Windows 7 echt daadwerkelijk uit zal zijn. Das best netjes voor de ontwikkelingen die de computerindustrie nu maakt. Over processoren hoor je ook niemand klagen..
     
    Laatst bewerkt: 4 jan 2009
  16. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Ik heb Windows Vista Ultimate... heeft me wel niets gekocht though en ja hij is legaal (dankuwel technet trail :+). Maar moest ik Windows Vista Ultimate toch hebben gekocht dan nog zou ik het zie zo erg vinden. Natuurlijk is het wel kut dat de opvolger al zo snel (nja, in vergelijking met XP -> Vista toch) komt vind ik het niet meer dan normaal. Zo gaat het nu eenmaal in de computer wereld en ik zie niet in waarom de software niet zou mogen volgen.
     
  17. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Hetgeen waarom ik me kan voorstellen dat je boos zou kunnen zijn, is vanwege de matige extra's (al zit er wel vanalles in, dat der zijde). Mja.. ik ben ook blij met mijn Technet versie :+..
     
  18. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ehm de planning is toch dat het eind '09/ begin '10 uit komt?
    Over 3,5 jaar is Windows8 er :+
     
  19. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Nouja.. totaal vanaf Vista gezien bedoelde ik. Dus dat valt nog wel mee. Wat al eerder is gezegd is dat XP naar Vista veel langer heeft geduurd dan eerdere besturingsystemen. Bij Apple duurt het ook meestal niet gek lang.
     
  20. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Bij Windows duurde het ook niet lang:
    Windows 95
    Windows 98
    Windows 2000/Millenium
    Windows XP (2001).

    Zoals je kan zien zat er toen ook steeds maar 2-3 jaar tussen de versies en is hier al eerder gezegd dat XP naar Vista veel langer heeft geduurd dan normaal. Nu ze Windows 7 gaan releasen in 2009-2010 zitten ze terug op hun 2-3 jaar cyclus.
     

Deel Deze Pagina