1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Webhosting

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door [Liver], 10 jun 2003.

  1. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Hahaha, gedeeltelijk gelijk in. Maar als jij je digitale kunsten wil laten zien, moet je toch een afweging maken tussen grootte en kwaliteit.

    Besides; op een bescheiden forum (150 users) wat ik host haal ik ongeveer 180.000 hits per maand en puur aan tekst gaat er al iets van 12GB over de lijn.
     
  2. Gamersea

    Gamersea Going, Going, Gone

    Berichten:
    1.792
    Leuk Bevonden:
    22
  3. Gamersea

    Gamersea Going, Going, Gone

    Berichten:
    1.792
    Leuk Bevonden:
    22
    Ik moest bij Powweb nog wel een paar dingen veranderen in de php.ini (bij Webxtra stond dat al standaard ingevuld)

    Edit: Hoe goedkoop zijn die lui in Amerika wel niet: http://www.hostmonster.com/
    Edit 2: Ik ben Lunarpages.com aan het uitproberen, En tot nu toe nog geen problemen gehad. Lekker veel ruimte + bandwith en die (ter waarde van $700) gratis software is ook wel relaxt!
     
    Laatst bewerkt: 28 jan 2007
  4. Yoda

    Yoda Active Member

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
    Het Linux poppetje betekent dat hun servers op linux/unix draaien. Je kunt thuis gewoon gebruik maken van windows. Om bestanden op je webruimte te zetten gebruik je meestal een FTP client en dan maakt het niet uit op wat voor een server je hostingpakket draait.

    Verder is het zo dat je over het algemeen op linux/unix hosting alleen gebruik kunt maken van html/php/perl/cgi en bij windows hosting kun je dan afhankelijk van je pakket gebruik maken van html/asp/.NET/php.

    Ik zit zelf bij www.webstekker.nl en dat draait erg lekker. Staat ook gewoon in Nederland. De boel draait daar op een windows2003 server en bij mijn pakket kan ik dus gebruik maken van html/asp/.NET en php
     
  5. Gamersea

    Gamersea Going, Going, Gone

    Berichten:
    1.792
    Leuk Bevonden:
    22
    Ik hebzelf ook ooit bij Budgetwebhosting.nl gezeten, En ik raad het je niet aan!
    Ik heb erg veel downtime meegemaakt en bovendien is de support echt niks, En wat dat betreft betaal je ook nog veel vergeleken met bijvoorbeeld Webxtra.nl welke echt super is!
     
  6. Jorrit

    Jorrit Server admin XBW.nl ICT

    Berichten:
    5.537
    Leuk Bevonden:
    9
    Voor mensen die powweb overwegen: dreamhost heeft nog achterlijker pakketten.
     
  7. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Ik vind een tientje per maand nogal wat, eigenlijk. En laten we eerlijk zijn, wat heb je nou in godsnaam aan 185 GB webspace, als het gaat om een eenvoudige website?!? En als ik zie hoe 'snel' die site al laadt hoeft het voor mij al zeker niet meer.
    Ik vind Powweb al veel te duur voor hetgeen ik nodig heb. Ik heb een relatief kleine website, trek gemiddeld 1 à 2 GB per maand en heb niet meer dan 500MB webspace nodig. Ik denk dat dat voor heel veel kleine websites opgaat. Waarom zou je dan een pakket bij Powweb o.i.d nemen waar je $70 per jaar voor betaalt, terwijl je zoiets ook voor € 20 / € 30 per jaar kunt laten hosten?
     
  8. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Dit is best wel een goede deal. Vooral als je meerdere websites hebt. Ik denk dat ik daarom zelfs ga overstappen :)
     
  9. Jorrit

    Jorrit Server admin XBW.nl ICT

    Berichten:
    5.537
    Leuk Bevonden:
    9
    Kennelijk overweeg jij powweb dus niet, dus ik snap niet waarom jij je aangesproken voelt ;)
     
  10. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Ik voel me niet aangesproken, ik reageer alleen op jouw post...
     
  11. Roywilliam

    Roywilliam Active Member

    Berichten:
    439
    Leuk Bevonden:
    1
    Dreamhost.com is zeer goed. Voor mn werk een aantal sites daar lopen met behoorlijk wat verkeer, maar trekt het perfect. Ook de support is prima!
     
  12. Jorrit

    Jorrit Server admin XBW.nl ICT

    Berichten:
    5.537
    Leuk Bevonden:
    9
    Daarom zeg je ook "ik vind" en "ik nodig heb"

    maargoed, ontopic weer ;) Mooi dat er goede ervaringen zijn met dreamhost. Bij dit soort deals word ik namelijk wel achterdochtig.
     
  13. IST Menace

    IST Menace Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    ?

    ik heb hier allemaal geen verstand van en kweet ook niet hoe dit allemaal te werk gaat haha maar ik zoek iemand die voor mij een goede website kan hosten en onderhouden :)

    Ik betaal de onkosten (ik hoorde dat dat rond de 5 euro per maand lag) en 20 euro extra voor diegene :thumbs:

    website is voor een clan van gears of war voor de xbox 360 dus het moet een beetje de standaard dingen hebben zoals meeste clansites hebben :9

    geinteresseerd mail dan naar

    mikey_vermeulen@hotmail.com
     
  14. Shizzel

    Shizzel Guest

    Voor 30 euro heb je een jaar lang 1,5GB ruimte en 20GB per maand verkeer.
    Hosting2go.nl

    En voor een clansite www.clantemplates.com
    Onderhoud is op zich alleen wat je er zelf bij op wil zetten (clanroster, clanmatches, etc etc)
     
  15. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben op dit moment op zoek naar een hosting + domeinnaam voor 2 dingen:
    een voor iemand die een winkeltje heeft met partijhandel/2de hands artikelen etc. en 1 voor een kroeg (die laatste heeft al een site via MSN Groups)
    Voor beide ga ik namelijk een website maken.

    Ik was voor mezelf van plan om een webhosting te nemen bij Hosting 2 Go, omdat ik van klasgenoten en vrienden daar wel goede dingen over heb gehoord.

    Ik heb al bij ervaringen gekeken op webhosters.nl
    Ik vraag me af of ik Hosting 2 Go ook kan aanraden voor diegene met dat winkeltje en die kroeg.
    Een klasgenoot van mij heeft ook enkele website gemaakt voor o.a. een kroeg en een voetbalvereniging, die zijn gehost bij Host-Masters
    Alleen bij die vroeg ik me af of het dataverkeer niet aan de krappe kant is.

    Van diegene met dat winkeltje verwacht ik niet al te veel bezoekers en dataverkeer (daar komt alleen wat informatie op, wat foto's van het winkeltje en het assortiment).

    De website voor de kroeg komt informatie over de evenementen te staan, een forum, een fotogallerij allemaal dat soort dingen.

    Ik hoop dat iemand mij hier wat verder kan helpen.

    Hier misschien nog mensen die ervaring hebben met Yourwww?
    Die is erg goedkoop voor wat het allemaal biedt, op webhosters staan er een paar erg negatieve ervaringen maar ook veel positieve ervaringen met deze webhosting.

    Ik blijf edit-en :+
    Ik heb nu een goede gevonden lijkt me. Positieve reacties op webhosters, standaard een hele rits installatie pakketten (waaronder Joomla die ik ga gebruiken) voor slechts 24 euro per jaar.
    Antagonist
     
    Laatst bewerkt: 17 jul 2007
  16. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand hoe het precies met domein registratie. Ik wil namelijk een domein registreren maar ik heb nog geen behoefte om hem te gebruiken, hoogstens voor email. Webhosting is dus overbodig. Ik wil het domein puur gebruiken om andere voor te zijn. Ik heb nu op mijndomein.nl kost het eerste jaar bijv 1 euro en daarna 9 euro. Is dat wat? Zijn er betere domeinhostings en goedkoper? Stel ik wil niet meer dat bijv mijndomein.nl mijn domein beheert en naar een ander. Kan dit dan zomaar?
     
  17. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Mijndomein is wel een goede hosting, ik heb er zelf 2 websites. Maar je kan gewoon een domein 'parkeren' zoals dat heet, dan zet je dus gewoon je domein naam vast en kan je hem als je wil later met het webhosting pakketje inrichten.

    Het parkeren bij Mijndomein gaat binnen 24u in, ik heb zelfs vaker gehad dat ik binnen een uur al aan de slag kon! ;)

    Er zijn veel andere hosting bedrijven, maar ik kwam uit eindelijk ook bij Mijndomein en zit daar nu al aardig wat jaartjes en het is zeker niet duur vooral met de vele acties die hun hebben. :) Ik heb op mijn sites meerdere dingen staat waaronder Joomla (php/open source) en geen enkel probleem gehad.

    http://www.mijndomein.nl/verhuis.php hier kan je lezen wat je moet doen als je je site wil overzetten (als je dus Mijndomein niet meer wil/of als je juist naar Mijndomein wil) Want deze voorwaarden geleden voor elke webhoster.

    Maar daarnaast zijn er altijd wel weer mensen die wat te zeuren hebben op Mijndomein, maar ik spreek uit eigen ervaring.

    succes! :)

    ps: het upgraden naar een email pakket/totaalpakket kan je regelen op de site zelf, je moet dan even inloggen en dan kan je daar in je profiel gewoon upgraden.
     
    Laatst bewerkt: 10 aug 2007
  18. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor je antwoord. Mijn domein staat nu geparkeerd bij mijndomein.nl!
     
  19. *Xink*

    *Xink* Spartan U13

    Berichten:
    2.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij hebben nu een half jaar mijndomein en wat een KUT service, we hebben al tig mails verzonden dat we niet kunnen inloggen door een fout, en ze reageren gewoon niet.
     
  20. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Dat bedoelde ik dus altijd zijn er wel mensen die zeuren op Mijndomein, ik heb een aantal keer contact opgenomen met de support en ben wel goed behandeld. ;)
     

Deel Deze Pagina