1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Webhosting

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door [Liver], 10 jun 2003.

  1. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Heb sinds kort een hostingpakket van uwhost.net, en dat bevalt me heel goed. Ik betaal nu 70 euro per jaar (net iets meer dat 5 euro per maand dus) voor een .nl domeinnaam, inclusief hosting met 250 MB opslagruimte, 5000 MB dataverkeer per maand en onbeperkte mysql databases, subdomeinen, ftp-accounts en e-mailadressen. Geen aansluitkosten of iets dergelijks, en binnen een paar dagen online. Uptime valt me tot nu toe ontzettend mee, al heb ik daar nog niet veel ervaring mee, zit net 2 weken bij Uwhost.net. Maar tot nu toe ben ik er heel tevreden over.
     
  2. Martini

    Martini O RLY

    Berichten:
    1.034
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb nou op het oog hosting van 1000 MB opslagruimte, 100000 MB aan dataverkeer per maand en alle onbeperkte dingen die jij hebt genoemd voor 70 euro per jaar maar heb nog een domeinnaam nodig, maar ik zit nog te twijfelen want weet niet of er een combi pakket dat goedkoper is.
     
    Laatst bewerkt: 9 okt 2004
  3. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Welke webhost is dat als ik vragen mag?

    Besef wel dat aan goede webhosting een prijskaartje hangt; uwhost.net is goedkoop, maar heeft misschien niet de meest betrouwbare of snelle servers. De site van onze band heb ik bij een duurdere webhost gehost, maar dat is wel te merken aan de extreem lage downtime, supersnelle servers (in Nederland, niet in Amerika zoals bij veel andere hosts) en dergelijke.
    Dus je moet wel degelijk een afweging maken tussen prijs en kwaliteit.

    Kijk ook nog eens op www.webhosters.nl bij 'ervaringen van anderen', daar staat vaak nuttige info.
     
  4. Martini

    Martini O RLY

    Berichten:
    1.034
    Leuk Bevonden:
    2
    Nou van zover ik weet van de hosting die ik op het oog heb is wel redelijk goed, ze bestaan niet al te lang maar ik ken de eigenaar en een vriend die daar zit, ik bezoek een site dagelijks die door hun gehost word, soms wordt de server gereset maar dat is gewoonlijk, maar ik heb nog me twijfels of ik een andere hosting neem. Hier heb je trouwens de link: http://www.x1host.net/. Ik spreek 'm vandaag nog over de prijzen en welk pakket ik misschien wil en heb zelf waarschijnlijk al een domein gevonden voor $8,88.
     
  5. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    www.sohosted.com daar zit ik nu voortaan denk ik. moet alleen nog ff bestellen

    bijvoorbeeld: 1,5 per maand voor 300MB webhosting / 4GB FUP
     
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    wow!! daar gaik ook heen ... ik dacht dat colorteck goedkoop was :)
     
  7. RedBullet

    RedBullet Active Member

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben aan het twijfelen of ik bij Uwhost.net ga.
    Darkwing verteld dat het een redelijke host is. Op deze site staan allerlei elkaar tegensprekende argumenten.
    Nu weet ik het dus niet meer...
    Wie heeft er nog advies/ervaringen?
    Als ik er voor ga, ga ik denk voor het p100 pakket, misschien daarna nog ophogen naar het p250 pakket.
     
  8. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik zit bij www.powweb.com .... kost +/- 80 euro per jaar ... voor 2GB aan data storage en 5GB data verkeer per dag + een aantal SQL databases :)
     
  9. RedBullet

    RedBullet Active Member

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    0
    En je ervaring ermee dan?

    En weet je ook iets van Uwhost.net?
     
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Perfect ... maar heel standaard (je hebt wel webftp en andere leuke dingen)...maar geen toeters en bellen zoals bij colorteck (kost $6,95 per maand 800 mb, maar mijn site fardo.nl is wel eens down .... met mijn nieuwe site heb ik nog geen problemen gehad ;)

    uwhost.net ken ik niet .... maar nederlandse host zijn meestal duurder :eek:
     
    Laatst bewerkt: 12 jan 2005
  11. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
  12. sargeant swift

    sargeant swift geen titel

    Berichten:
    643
    Leuk Bevonden:
    0
    wat voor (goedkope) server is aan te raden voor een frontpage zoals xbw dat heeft (met reacties plaatsen etc.), en een forum? (voor zeg 50-100 man, 20 man tegelijk online??), hoeveel mb heb ik nodig??

    edit: ik wil geen abbonement per maand maar gewoon per jaar ofzo

    edit: is dit een goeie?
    en wat zijn precies SQL databases??

    *kijkt naar post* jezus wat een vragen O-)
     
    Laatst bewerkt: 14 feb 2005
  13. sargeant swift

    sargeant swift geen titel

    Berichten:
    643
    Leuk Bevonden:
    0
    oke, inmiddels besloten om te kiezen voor uwhost.net, maar hoeveel MB opslagruimte heb ik ongeveer nodig?

    ik zit te denken aan 1 GB
     
  14. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    1 gig voor een forum is best veel. Voor mijn site (heb weblog, mn uploads, teamsite en forum van/voor mn team), heb ik zat aan 100mb. Denk dat je daar voorlopig ook wel genoeg aan hebt. Mocht het blijken dat je (veel) meer nodig hebt aan ruimte/datatransfer, dan kan je altijd nog overstappen.

    Sohosted.nl is ook niet al te duur. De userpanel van Uwhost is beter/uitgebreider. Heb verder nog geen ervaring bij sohosted, aangezien de site nog niet online is (duurt nu al een paar dagen voordat domein geactiveerd/geregistreerd is).
     
  15. sargeant swift

    sargeant swift geen titel

    Berichten:
    643
    Leuk Bevonden:
    0
    100 mb is dat echt genoeg?
    ik ben een n00b in dit soort dingen,maar 100 mb LIJKT erg weinig..
     
  16. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Ik heb 250 MB bij Uwhost.net, en dat is echt meer dan genoeg. Ik heb er 2 fora, mijn weblog, een online foto-album, een project-intranet voor school en een upload-script op gehost en ik gebruik nog geen 90 MB. Dat valt dus echt enorm mee. Kijk ook even naar het toegestane dataverkeer. Ik gebruik gemiddeld zo'n 1,5 gigabyte per maand, terwijl ik 5 Gieg mag verbruiken per maand. Dat kost je 50 euro per jaar, excl. domeinnaam. Vind ik een heel schappelijke prijs, vooral gezien de uitgebreide mogelijkheden van het userpanel, en de zeer redelijke uptime.
     
  17. sargeant swift

    sargeant swift geen titel

    Berichten:
    643
    Leuk Bevonden:
    0
    oke, bedankt, ik weet genoeg :D
     
  18. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    ik wil mijn weblog op een .nl zetten, en kwam via een vriend van me, op deze site terecht.

    Zo kan ik dus zonder moeilijk gedoe in 1 keer me weblog door laten verwijzen.
    Dat is voor €10,- per jaar, wat heeeel goed te doen is :cool:

    Maar nu is mijn vraag, is dit een beetje betrouwbaar? Het ziet er heel netjes uit, maar ben ik er van overtuigd dat ze me niet fokken ofzo?

    Edit:/ ik zie net ook dat ze bij KvK zijn ingeschreven..
    Edit:// KvK site is nu weer down.. |:-
     
    Laatst bewerkt: 2 jan 2006
  19. mars15

    mars15 Guest

    ik moet me .nl ook laten overzetten
    hosting er bij neem ik denk wel

    moet wel ff beetje goedkoop zijn
    maar er zijn echt 1000 van die sites waar je dat kan laten doen

    kunnen samen wel ff keer naar kijken
     
  20. Shcaap

    Shcaap Liev Gastje

    Berichten:
    2.443
    Leuk Bevonden:
    4
    ik heb me net aangemeld bij webreus, ik kwam hier via webhosters
    de recencies die deden het voor me en toen ik las dat het maar 10 pleuro per jaar was, had ik zo iets van he, dat probeer ik! voor 6.50pj domeintje er bij en ik heb wat te doen in mn vrije tijd :)

    als het me bevalt denk ik dat ik het een beetje uitbreid en de rest hier ook een domein geef, tenminste beter als al dat cu2 gedoe :+

    typfoutje! 10 euro per jaar
     
    Laatst bewerkt: 24 jan 2006

Deel Deze Pagina