1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen.

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Volkoren, 8 dec 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mezzla

    Mezzla Times Like These

    Berichten:
    562
    Leuk Bevonden:
    0
    Jup, zoiets zal de mijne ook worden :) misschien 1 graad zwaarder. Maar ik vind het een mooi pc'tje hoor...
     
  2. Reus

    Reus Guest


    maxtor is vrij slecht idd, seagate is 1 vd betere, check www.tweakers.net voor reviews/testen/vergelijking.
     
  3. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    mjah en om nou zo stellig te zeggen dat maxtor slecht is...Ik gebruik al tijden maxtor en totaal geen problemen mee.Qua prijs zijn ze ook heel goed.Testen zeggen niet alles als je het mij vraagt.Zeker niet op dit vlak aangezien het verschil tussen de harde schijfen minimaal is.De ene is miss wat stiller enz enz.Maar qua snelheid is het verschil niet meer merkbaar.IK zit trouwens met een beetje pech tot volgende week geen pc.Mijn 6800Le is niet geleverd door de leverancier en mijn hoop op een niet gelockte kaart word ook kleiner *gaat is ff bij lezen op tweakers in de hoop dat men al iets verder is met de gelockte kaarten*
     
  4. Franko

    Franko Lets Roll

    Berichten:
    1.519
    Leuk Bevonden:
    0
    hey... ik heb een AMD athlon 64 3000+ met 1024 ddr ram en een msi 7010 moederbord... nu heb ik een 350 watt voeding. maar ik heb een geforce 6600GT gekocht. en hij doet et wel, maar bij zwaar gamen daalt de fps een beetje teveel. dit zal dus komen omdat de voeding het niet helemaal kan bijbenen... nu wil ik de Zalman voeding kopen , kan deze met mijn systeem?

    en nog belangrijker.... draait mijn 6600 GT hier goed op?


    http://www1.alternate.nl/html/nodes_info/tn4z04.html

    dank jullie wel _O_
     
    Laatst bewerkt: 10 dec 2004
  5. Supercharged

    Supercharged Active Member

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    1
    Waarom denk je dat het aan de voeding ligt? Ik heb hier persoonlijk nl nog nooit van gehoord...
    Heeft je videokaart wel een aansluiting voor een voeding? Het kan helpen als je ook even aangeeft welk merk je videokaart is, of een link naar je kaart...
     
  6. Franko

    Franko Lets Roll

    Berichten:
    1.519
    Leuk Bevonden:
    0
    nou... als je alles optelt.. 64 bit enzo... en 2 2 cd spelers 1024 ram enz enz dan is nog zon XFX ( heeft extra aansluiting voor voeding) 6600 GT nog een keer een extra belasting waardoor hij bij zwaar gebruik ( gamen ) dus niet stabiel zal lope... maar goed... weet iemand of deze combinatie werkt? met die zalman
     
  7. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    350 wat zou het moeten trekken.Maar ik zou gaan (en ik ga ook zodra ik het geld heb) voor de 500 watt ultra x voeding.Linkje is tevinden in de grote pc casemod topic.DAs echt De voeding als je het mij vraagt.
     
  8. Supercharged

    Supercharged Active Member

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    1
    Voeding heeft altijd standaard aansluitingen (soms wat meer, soms wat minder), dus in principe zou een voeding altijd moeten werken...
     
  9. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Mjah dan nog een 350 watt voeding hoeft niet stabiel stroom te leveren waardoor sommige delen niet meer goed functioneren.MAAr het feit dat ie aleen maar slowdowns geeft komt niet helemaal over1 met een voedingsprobleem.Het kan zo zijn maar meestal is het zo dat ie dan gewoon totaal geen beeld mee rgeeft.Chek hoe dan ook je drivers voor zowel de kaart als het moederbord
     
  10. Terryb47

    Terryb47 Powered by ATiPod

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik hebzelf de Zalman ZM400B-APS, op mijn systeem AMD 2100+@2800, dvdbrander, dvdrom, 3 HD's, 9700pro, 2 casefans + NB/SB coolers: loopt alles goed en stil. Nu heb ik geen idee hoeveel stroom de A64 nodig heeft, maar volgens mij zuipen die nieuwere Nvidias wel meer.

    zoals only ego al zegt: die 350watt PSU die jij hebt hoeft niet perse 350 te leveren, dus vind ik het wel aan de magere kant voor jouw systeem. als je een nieuwe PSU gaat halen dan maar gelijk voor een goeie 500W PSU :)

    natuurlijk kan je systeem ok instabiel zijn door andere factoren, zoals drivers, genoeg voltage als je bent overgeklokt etc.
     
  11. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    ja goed advies: gaat ie voor een 500 W Q-tec (die is nog enigzins betaalbaar) en heb ie nog steeds hetzelfde probleem |:-
    franko wil je je kast eens openmaken en de amperes van je huidige voeding opschrijven en het merk+wattage
    daar kunnen we wat mee :cool:
     
  12. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    *dont bitch about q-tech ;)* Maar ff zonder grappen .Q-tech zijn redelijke dingetjes zeker voor de prijs.Maar ik ga binnenkort voor een andere 500 watt.De ultra x :cool:.Is gem 20 euro goedkoper als vergelijkbare 500 watt psu`s en nog is uber dope ook.Maar wat killaz zij.Kijk ff naar amperes merk+wattage
     
  13. Lucky13

    Lucky13 Active Member

    Berichten:
    118
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb draai zelf ook met een Q-Tec 500, werkt perfect!
     
  14. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Mjah maar als je gaat overclocken etc is ie niet stabiel genoeg.Maar voor iedereen die zijn pc gewoon draait zonder al te veel poespas.Is het denk ik een goeie oplossing
     
  15. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Q-Tec 550W, €59,-

    +3.3V: 20A max
    +5V: 35A max
    +12V: 14A max

    Enermax 350W, €64,-

    +3.3V: 32A max
    +5V: 32A max
    +12V: 17A max

    Tagan 330W, €45,-

    +3.3V: 28A max
    +5V: 28A max
    +12V: 18A max

    Tagan 380W, €59,-

    +3.3V: 28A max
    +5V: 37A max
    +12V: 22A max


    De +12V lijn is o.a. erg belangrijk, t.b.v. de voeding van de processor. Voor de laatste processors is 17A op de +12V lijn echt het minimum waar je aan moet denken. Met 14A zal het ook wel werken, maar wanneer er langduring, veel van een modern systeem wordt gevraagd zal de voeding instabiel worden, en de pc dus gaan hangen/rebooten.

    Dus wanneer iemand zou besluiten om circa €60 voor een voeding uit te trekken, laat dan bovenstaande Q-tec 550W liggen en ga voor de bovenstaande Tagan 380W voeding :)
     
    Laatst bewerkt: 13 dec 2004
  16. Franko

    Franko Lets Roll

    Berichten:
    1.519
    Leuk Bevonden:
    0
    delta electronics

    max output: 350 watt

    +12 volt---18A
    +5 volt---- 30A
    +3.3 volt----28 A

    zo dat zijn ze
     
  17. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Spec zien er voldoende uit voor je systeem. Ben benieuwd naar je Speedfan resultaten m.b.t. de voltages. Het kan dus voorkomen dat bijvoorbeeld de +12V lijn niet stabiel is, ondanks de specificaties.
     
  18. Lucky13

    Lucky13 Active Member

    Berichten:
    118
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn pc:

    P4 3.2 @ 3.6 (met een Jet4)
    6800 Ultra (nu nog standaard)
    1024 mb ram
    2x 160 gigh HD
    8 x DVD-writer
    DVD-rom speler
    soundblaster audigy (NX)
    veeeeel neon, letjes en fans
    een behoorlijke stroomvreter dus...

    Speel nu al bijna een half jaar zonder problemenmet de Q-tec 500 :9 Q-tec500 best ok! (ondanks de lichtelijk negatieve posts op tweakers)
    Ik weet dat er betere voedingen zijn en dat de 500 watt zijn piek is en ie constant maar een kleine 400 watt levert, maar hij was cheap en doet het perfect hier!
     
  19. Bullet

    Bullet What the hell...

    Berichten:
    349
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hem al besteld en ik kan later wel wat extra dingen kopen zoals geheugen enzo.
    Maar wat vinden jullie ervan?

    AMD Athlon XP 3000+,
    256mb DDR 400Mhz memory,
    80Gb 7200rpm HD, DVD speler,
    Asrock mobo met ob 128mb max 3D AGP video en sound,
    6 x USB 2.0, 10/100mb Lan netwerk
     
  20. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik volg het niet Waarom een B merk mobo.Dat zon beetje het belangerijkste van je pc.Verder zal die onboard video echt een ramp worden.Verwacht er niet teveel van kan ik aleen maar zeggen.Voor de rest aan gehuegen zul je net genoeg hebben om xp te draaien.Proc is goed en de harde schijf ach als je niet meer nodig hebt.Maar ik zou systeem iig niet kopen

    Edit (@ lucky. das een redelijk pc.Je hebt imo wel gelijk dat ie voor zijn prijs goed presteert.Maar ik denk dat bijv een echte 500 watt nog beter en makkelijker alles trekt.
     
    Laatst bewerkt: 13 dec 2004
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina