1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 5]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 14 okt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. deNeut

    deNeut Narf !

    Berichten:
    719
    Leuk Bevonden:
    3
    Ze hebben wel dezelfde specificaties alleen 2 verschillende merken, of telt dat ook ?
     
  2. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Ga voor de 6600GT 256 mb of de 128 mb. Net wat je budget toelaat! Maar ik zou de 6600GT 256mb nemen. Let wel op dit is een pci-e videokaart. Ik weet niet of je een redelijk nieuwe pc hebt, maar anders is de kans groot dat je een AGP mobo hebt!
     
  3. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Is de 256 mb versie wel sneller?
     
  4. Johgekk

    Johgekk Active Member

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    0


    tja ik was van plan om een nieuw pctje te gaan hale met een pci-e mobo, dus dat komt wel goed :9
     
  5. Jradman

    Jradman Active Member

    Berichten:
    398
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij is dat ook al genoeg om het niet in Dual channel te laten werken |:-
     
  6. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    Binnenkort krijg ik een nieuw bureau op me kamer en later wil ik er een pc voor kopen... Alleen ik heb geen idee wat voor een pc ik moet halen! Dus d8 ik dat jullie me vast wel konden helpen, mijn eisen:
    Goede video kaart voor games als age of empires 3 e.d.
    Harde schijf van min. maal 200 GB
    ik heb een laag budget dus echt max. 600 euro....of dat weining is weet ik niet, een toetsenbord,muis en scherm hebben we nog liggen dus die hoef ik niet.
    Als hij een beetje stil is is het ook wel fijn
    Voor de rest hoef ik niet iets speciaals...
    Alvast bedankt...
     
  7. Johgekk

    Johgekk Active Member

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    0
    dat zou ik niet wete :9
     
  8. Franko

    Franko Lets Roll

    Berichten:
    1.519
    Leuk Bevonden:
    0
    voor 600 euro kan je onmogelijk een echt goede pc halen....

    dan bedoel ik met beeldscherm erbih etc
     
  9. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    ja maar het gaat echt om de pc zelf, geen beeldscherm ofzo
     
  10. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Hij hoeft geen scherm enzo, leer lezen.

    Ik zou gaan voor de volgende setup:
    - Mobo: Asus A8N-E €100
    - Athlon 64 3000+ boxed €160
    - 512 mb PC 3200 ~€50
    - Harde schijf: Maxtor 200 gb S-ATA ~€99
    - Behuizing: AOpen QF50C (incl. 300W voeding) €65
    - Videokaart: Leadtek 600GT (PCI-e) €160
    -------------------------------------------------------+
    Totaal: €635,- (prijzen bij Alternate)

    Moet je het wel zelf in elkaar zetten. :+ 300W is eigenlijk te krap voor zo'n systeem, maar volgens mij moet het wel lukken. Het beste is om nog even €150 extra te sparen, dus een budget van €750. Kan je een losse kast + voeding kopen. Of een kleinere harde schijf nemen (160 gb). Die kost toch al gauw €30 minder. :) En ik zie ook dat ik nog een DVD speler/brander ben vergeten, dat komt er ook nog bij.
     
    Laatst bewerkt: 19 okt 2005
  11. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    @Johgekk,

    Een 256MB Geforce 6600 GT kost zo`n 210,- euro. Voor 229,- euro heb je bij Alternate op dit moment een ATI Radeon X850 Pro 256MB PCI-E. Deze kaart is grofweg 2x zo snel als een 6600 GT :). Daar zou ik lekker een 6600 GT voor laten liggen hoor :cool:.

    @UNREAlhalo,

    Voor 600,- euro kan je best een pc halen hoor. Alleen zal je voor dat geld toch genoegen moeten nemen met een pc, die niet alle games uit het genre waar jij het over hebt goed kan draaien op hoge instellingen.

    Als je wilt dat games lekker vlot draaien, zonder dat games stotteren e.d. moet je toch minimaal o.a. aan het volgende denken:

    * 1GB geheugen (100,- euro)
    * GeForce 6600 GT / Radeon X800 GT videokaart (160,- euro)
    * AMD Athlon 64 3000+ processor (160,- euro)
    * moederbord (75,- á 100,- euro)
    * snelle 200GB harde schijf (100,- euro)
    * behuizing met stille koeling (60,- euro)
    * stille/stabiele/krachtige voeding (60,- euro)
    * dvd-brander (45,- euro) of dvd-speler (30,- euro)

    Nu maakt een dvd-brander/speler niet uit of een game wel of niet goed loopt, maar het belangrijkste zijn toch wel de processor, het geheugen, de videokaart en de harde schijf.

    Het zou wel goedkoper kunnen maar dan ga je inleveren op prestaties/kwaliteit en dat is eigenlijk zonde van je geld. Het is tenslotte niet zomaar iets dat je even uigeeft 600,- euro. Het bovenstaande lijstje zou bij Alternate (dan niet afgerond) uitkomen op 788,- euro. Maar dan heb je een up-to-date systeem dat je ook in de nabije toekomst nog gemakkelijker kan upgraden.
     
  12. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Nee, die videokaart is niet zo heel toppie. Zou gewoon bij een computerzaak een PC kopen. :cool:
     
  13. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    De kans dat het niet werkt is groter wanneer je twee verschillende merken gebruikt. Soms gaat het wel goed en soms gaat het niet goed. Je zou nog even kunnen proberen om het geheugen in de andere twee sloten te prikken. Wat zijn de specificaties eigenlijk van je geheugen (iig pc2700 :cool:)?
     
  14. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou iedereen alvast bedankt voor de tips en denk dat ik dan toch maar ff blijf sparen totdat ik een wat hoger budget heb...
     
  15. deNeut

    deNeut Narf !

    Berichten:
    719
    Leuk Bevonden:
    3
    - 512MB pc2700/333 DDR Dane Elec
    - 512MB pc 2700 Kingston
     
  16. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Ik en mijn broer zijn samen van plan om het draadloos netwerk wat we momenteel hebben te vervangen. We zitten nu op 11mb (a) en gaan naar min. 54mb(g)
    Nu stuit ik op het volgende (luxe :9) probleem
    We willen de volgende router aanschaffen:
    WRT54GX
    [plaatje]http://www.ciudadwireless.com/images/wrt54gxCW.jpg[/plaatje]
    Deze maakt een "g" netwerkt tot wel 8x sneller
    Probleem is dat er alleen de volgende pcmcia kaart deze snelheden ondersteunt
    [​IMG]

    Is er een mogelijkheid om deze kaart toch in een desktop (pci slot) werkende te krijgen dvm. een extra adapter ofzo? Anders kan ik "slechts" 54mb gebruiken.

    edit:/ Dat ze er zijn heeft google mij al verteld :) Nu zoek ik nog een shop in Nederland waar ze (goedkoop) verkocht worden.
    edit:/ Deze adapter zou het klusje moet klaren, niet? En zit er door deze adapter te gebruiken niet opeens een limiet aan de overdrachtssnelheid doordat de adapter de hoge snelheden bijv. niet trekt?
     
    Laatst bewerkt: 20 okt 2005
  17. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Dan kan je beter even geduld hebben en wachten tot de PCI kaarten in NL op de markt verschijnen. Ze bestaan in ieder geval wel: klik!!

    Alternate heeft hem al op de website staan voor €99,-, alleen is ie nog niet leverbaar.

    Ik zou even wachten op het PCI-kaartje en het hele PCMCIA verhaal vergeten :).
     
    Laatst bewerkt: 20 okt 2005
  18. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Enig id wanneer deze pci kaarten in nederlan (alternate) op de markt komen? Spreken we dan over dagen/weken/maanden?
     
  19. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    De voorraad status bij Alternate geeft aan dat ie over 3-5 werkdagen op voorraad zou moeten zijn.
     
  20. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Dat was een stukje gemakzucht :cool: Had ik zelf nog kunnen bedenken :9
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina