1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 11]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Pegas, 5 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Kan je aan de buitenkant van een USB poort zien of het 1.1 of 2.0 is? Want het gaat als dikke stront dit sjeez zo verschrikkelijk langzaam, hij doet over 24gig van externe HD naar pc 22min met een snelheid van 18,6mb per sec. En terwijl USB 2.0 toch iets van 100mb tot 480mb per sec zou moeten halen?
     
  2. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    18-25mb/s is heel normaal voor een externe hdd... USB2.0 kan in theorie wel zo snel zijn, maar de interface in de externe behuizing is dat vaak niet.
     
  3. SysanApse

    SysanApse Guest

    Dit word hem , ga hem morgen bestellen =D
    [​IMG]
     
  4. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    weet je zeker dat je een refurbished schijf pakt?
     
  5. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    24 gig in 22 minuten, dat is behoorlijk snel. Transfer maar eens wat data van de ene naar de andere partitie op je HDD, dat lijkt al een eeuwigheid te duren (wellicht omdat ik nog ATA/IDE ipv S-ATA heb). Ook via FTP is snelheid soms beperkt. Van Macbook naar Xbox gaat het (wired) maar met ca 2,6mb/s. Vanaf PC naar Xbox ging het volgens mij wel iets sneller met ca 5/7 mb/s.
    Vaak zeggen ze wel dat ze X snelheid aankunnen, maar in praktijk haal je dat nooit. Draadloos is ook retesloom, ondanks het 54mb/s aan moet kunnen (onze router iig).

    Edit:
    Ik zou ook niet voor een refurbished HDD gaan. Als er bij mij iets overlijdt, dan is het de HDD wel.
     
    Laatst bewerkt: 3 sep 2008
  6. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Bedankt allebei voor jullie antwoord, dan weet ik dus dat ik gewoon te ongeduldig ben. :+ Maartoch vond ik het langzaam gaan, las overal op internet dat USB 2.0 tot 480mb/sec kon gaan en dan krijg je 18,6mb maargoed dat ligt dan idd al aan wat jullie al zeggen! Thanks nogmaals!
     
  7. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Mja, maar is het mbit of mbyte. Daar zit ook vaak het verschil in. Maar stel je zou 480 door ca 10 delen (8 eigenlijk, maar daar kom je niet aan, waardoor vaak 10 wordt genomen), dan zou je nog kunnen zeggen dat ie richting de 48 moet kunnen kruipen.
    Net als bij HDD's de 250 of 500gig niet klopt, omdat gerekend wordt met 1000 ipv 1024.
     
  8. SysanApse

    SysanApse Guest

    Oke , zal even kijken of ik andere zie.
    Heb deze maar gekozen =D
    Seagate DiamondMax 21 250 GB, 7200 Rpm, 8 MB, S-ATA II/300
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 sep 2008
  9. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Usb sticks gaan ook meestal max 25mb/ps :)
     
  10. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Naja die snelheden hoop ik dat ze dat in de toekomst toch wat sneller maken hoor, want heb in totaal iets van 1,5 uur moeten wachten tot 200gig over gezet was.
     
  11. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Vind ik nog wel meevallen. 200gig is niet zomaar wat.
    Denk dat ik morgen langer bezig ben met iets van 60-100 gig over ata/ide.
     
  12. I Jonkie I

    I Jonkie I COD:4 MW VETERAN

    Berichten:
    84
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij azerty staat er bij mijn computer "Afgehandeld", maar ik heb hem nog niet binnen. Wat bedoelen ze hier mee?
     
  13. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Dan is de order klaar om verzonden te worden.

    (Na assamblage komt die status er te staan)
     
  14. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Hmm, tsja dat kan ook. Had ik ook ooit wel eens wat van gezien. Toch is dat vaak niet zo compact zoals Apple het kan aanbieden. Daarnaast bedacht ik dat ik via Surfspot kan komen aan korting. Wat zou ik bijvoorbeeld kwijt zijn voor een "normale" pc (incl. scherm) of barbone/HTPC (incl. scherm) voor het volgende:
    20" scherm
    2,4-GHz Intel Core 2 Duo
    1 GB geheugen
    250-GB harde schijf
    8x dubbellaags SuperDrive
    ATI Radeon HD 2400 XT met 128 MB

    Wellicht dat ik dan met 700/800 euro klaar ben? Of minder? Maar neemt wel weer meer ruimte in beslag. Aan de andere kant zal ik wel op zoek moeten gaan naar vervangende programma's voor bijvoorbeeld het nieuwsgroepen downloaden. (gebruik nu Alt.Binz) Pff blijven toch moeilijke beslissingen. Ja of ik moet toch maar geloven aan een doorsnee pc behuizing.
     
  15. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Laatst bewerkt: 4 sep 2008
  16. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Dat eerste heb je verkeerd begrepen dan van mij, als je denkt dat ik dat door de war haalde. Uiteraard draaien die gewoon Windows. En wat betreft die prijs, dat is neem ik aan exclusief het scherm? Wat ben je voor een kwalitatief goed scherm kwijt van 20 á 24 inch? Blijft een moeilijke keuze, voornamelijk omdat ik dus in principe niet bepaald zware programma's zal draaien ofzo.
     
  17. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    20" goed scherm = €200 - €250
    24" goed scherm = €400 - €500

    Ik zou dus geen 24" scherm kopen met jou budget ;)
     
  18. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    22" heb je ook leuke schermen tussen de 200/250 euro.

    Is maar net wat je er mee gaat doen en of je een hoge resultie nodig hebt. Ga je alleen wat surfen / office / downloaden ed casual stuff, dan is een 24" overbodig. Ben je veel grafisch bezig, of wil je twee vensters naast elkaar kunnen zetten, dan is een hogere resolutie wel prettig. Zelf heb ik dan nog liever dual screen, heb nu al geruime 2x 17" en ben er nog steeds erg tevreden over. Liever dan zo een 19" widescreen schermpie die ik op werk heb. Sowieso voegt widescreen voor mij weinig toegevoegde waarde, ook niet voor Photoshop. Je wint wat in de breedte, maar dit verlies je in de hoogte (tenzij je 20/22" hebt en naar 1680x1050 kan ipv 1900x1440).
     
  19. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Zo, weer een office/internet pc-tje in elkaar geknutseld voor mijn ouders. Is nog verbazingwekkend snel!

    -Asus Radeon HD2400 Pro Magic 256MB DDR2 (PCI-e, DVI, D-Sub,HDTV) €26,75
    -Intel Core Duo E2180 (S775, 2.0 GHz, 1MB, 800 MHz FSB, Boxed) €54,95
    -Kingston 2GB DDR2 (2x1GB) PC6400 800Mhz CL6 (KVR800D2N6K2⁄2G) €27,40
    -MSI P4M900M3-L P4M900 ( 775, Sound, PCI-E, Lan, VGA) €34,95

    Betaalmethode iDEAL 1,00
    Verzendwijze Vooruitbetaling 8,95
    Totaal excl. BTW 129,41
    BTW (19%) 24,59
    Totaal incl. BTW 154,00

    Voeding/dvddrives/kast/hdd heb ik hergebruikt.
    Processor haalt met stockkoeler en enkel fsb raise al 2,6ghz en wordt dan 30graden idle..

    Gister om 16:15 bij cool-prices besteld en betaald, vanochtend om 10:00 in huis...

    p.s. wat een raar geheugen is dat! Maar de helft zo hoog als normaal qua afmeting8)
     
    Laatst bewerkt: 5 sep 2008
  20. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Gruwelijk irritant is dat inderdaad... Maar ook gewoon in folders van de Dynabyte (of is het DynaByte :+) ofzo blijft er bij de specs dingen als: 500 Gb staan. WTF is 500Gb? Helemaal niks. het 'bestaat' min of meer niet. Een transportmedium of hoe zeg ik dat; iig transfer rates van netwerken gaat met bit's, opslag met bytes.

    Oftewel; je internet verbinding is 20Megabit (/Mb), terwijl je hard disk (of whatever) 500 MegaByte groot is (/MB)
     
    Laatst bewerkt: 5 sep 2008
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina