1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 11]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Pegas, 5 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    heb je 64 bits os?
     
  2. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Uiteraard. En de chipset ondersteund het ook. Heb namelijk ook 4gb/vista ultimate 64-bits in mijn laptop, maar achteraf blijkt dus dat de chipset van de laptop niet 64-bits is. Ookal wordt de 4gb gezien, door de hardware limiet kan ik toch maar ongeveer 3,2gb aanroepen.. :mad: Heb toentertijd naar toshiba gemailt en zij erkennen het probleem en hebben het inmiddels op de site aangepast (stond letterlijk max: 4gb.).
     
    Laatst bewerkt: 2 sep 2008
  3. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    kon je geen geld terug krijgen? want ze naaien wel hard opzich.
     
  4. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Geen idee, had de laptop al een poosje (eerst 2x512mb upgrade naar 2x 1gb en weer wat later naar 2x2gb).
    En dat geheugen kost ook geen drol dus maakt niet zo veel uit.

    Overigens hebben heel veel laptops tot q2 2008 dit probleem (ook een groot aantal sony vaio's). Wordt gewoon verkeerd mee geadverteerd.
     
  5. SysanApse

    SysanApse Guest

    [​IMG]
    Ik vraag me af of dit allemaal op elkaar past ?

    Ik denk dat ik nog een betere voeding erin plaats.
    Maar voor de rest is het geen verkeerd systeem volgens mij.
    Mijn vriend heeft dit moederboord ook en is er tevreden mee.
    Ik denk dat ik deze dus ook maar neem.
     
  6. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
    - Vervang de kast+voeding voor een Antec Sonata 3 (betere kwaliteit)
    - Vervang het geheugen door Kingston KVR800D2N6K2/4G (A-merk geheugen en goedkoper)
    - Vervangen het moederbord door het Asus P5K/EPU moederbord (even duur als die Asrock, maar beter)
     
    Laatst bewerkt: 2 sep 2008
  7. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Ik heb zojuist besloten dat ik mijn geheugen wil vergroten en een extra HD wil hebben in mijn PC. Gezien ik slecht ben in die dingen uitzoeken wil ik vragen of jullie iets moois voor mij kunnen versieren _O_

    Heb net met Everest even plaatjes van het moederbord gemaakt, voor de stats. Er zit nu 1GB in, ik wil graag 2GB. Het merk wat er nu in zit is mij geheel onbekend dus ik dacht eraan om 2x 1GB reepjes te kopen. Maximaal 40 euro.

    Moederbord:
    [​IMG]

    CPU:
    [​IMG]

    Voor de harde schijf ben ik bereid een bedrag tot maximaal 80 euro uit te geven. Voor prijsklasse wil ik toch wel boven de 300GB hebben. Verder moet de HD vooral erg stil zijn en lang mee kunnen gaan.

    Dit zijn de gegevens van de HD die nu in mijn PC zit. Hij begint op te raken en steeds meer geluid te produceren.

    Harde schijf:
    Technische Informatie ATA Apparaat:
    Fabrikant Hitachi
    Harde Schijf Familie Deskstar T7K250
    Formaatfactor(Form Factor) 3.5"
    Capaciteit Geformatteerd 160 GB
    Schijven 2
    Opnameopervlaktes 3
    Fysieke Afmetingen 146 x 101.6 x 25.4 mm
    Totaal Gewicht 640 g
    Gemiddelde Rotatie Toegangssnelheid 4.17 ms
    Rotatiesnelheid 7200 RPM
    Maximale Interne Datadoorvoersnelheid 843.2 Mbit/s
    Gemiddelde toegangstijd 8.5 ms
    Interface SATA-II
    Buffer naar Host Datadoorvoersnelheid 300 MB/s
    Buffergrootte 8 MB

    Alvast enorm bedankt voor degene die mij wat moois kan versieren! :thumbs::thumbs:
     
  8. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    De Asus QVL van je mobo raadt o.a. dit geheugen aan:
    Kingston KVR667D2N5/2G, kost ongeveer €35 shipped

    En als Sata2 hdd zou ik één van de volgende nemen:
    Samsung Spinpoint F1 HD753LJ, 750GB, €86incl
    Samsung Spinpoint F1 HD642JJ, 640GB, €70incl
    Of kijk zelf in deze prijslijst voor sata hdd's

    Zowel geheugen als hdd zijn bij www.cool-prices.nl te vinden. Hele snelle en erg goede winkel. (rond 16:00 besteld/betaald, volgende ochtend binnen!)

    p.s. je mobo ondersteund ook 45nm processoren zie ik, dus zelfs je cpu zou je nog naar een Core2Duo / Core2Quad kunnen upgraden :)
     
    Laatst bewerkt: 2 sep 2008
  9. SysanApse

    SysanApse Guest


    Hmm , even kijken.
    Maar als ik dat allemaal zou doen.
    Past het wel allemaal op elkaar ?
    Even die dingen bij elkaar zoeken :cool:

    Edit , is deze kast ook goed ?

    http://www.salland.eu/?redirect=/content/productinfo.php?pid=42683
    Die vind ik mooier.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 sep 2008
  10. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
    Dat past inderdaad allemaal bij elkaar.
     
  11. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Top Gerjan! :) Wellicht bestel ik vanavond nog die hd. Over dat geheugen moet ik nog effe nadenken.

    Op de doos van mijn mobo staat inderdaad 'Dual Core ready'. Er zit nu een Celeron D processor in en die wil ik eventueel ook wel vervangen, ligt er aan wat de prijs van het beestje is en, door de hoeveelheid processoren zou ik echt niet weten wat nu goed is en wat niet goed is. Gamen doe ik niet maar een lekkere processor is nooit weg (photoshop, office, msn, internet, grabit, torrent, muziek, winrar etc etc.)

    :)
     
  12. SysanApse

    SysanApse Guest

    Oke bedankt =D
    ik denk dat dat hem word.
    Nu nog alles zelf in elkaar zetten.
     
  13. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Stelt niks voor, kan eigenlijk maar op 1 manier. In het boekje van het mobo staat zo'n beetje alles..
     
  14. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Gerjan, heb jij toevallig ervaring met de harde schijven die je mij aanraadde op de vorige pagina?

    Samsung Spinpoint F1 HD753LJ, 750GB, €86incl
    Samsung Spinpoint F1 HD642JJ, 640GB, €70incl

    Op mijn werk vertelde een collega dat Samsung harde schijven binnen 2 jaar stuk gaan maar is dat echt zo of is dit een gevalletje van een 'gewoon een slechte ervaring'.

    Tevens wil ik weten wat het verschil tussen beide. De één is groter dan de andere, dat snap ik en de prijs verschilt maar wat is de beste aankoop? :cool:
     
  15. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
    Samsung's zijn geweldige schijven, die het makkelijk langer dan twee jaar volhouden (die van draait nu al zo'n 3 jaar).

    750 / 86 = 0,115 cent per gigabyte.
    640 / 70 = 0,109 cent per gigabyte.

    De 640GB is dus qua prijs/hoeveelheid beter.
     
  16. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Oke dat is mooi om te horen! :) Las op Tweakers iets over platters etc. Maar goed, als ik die van 640 bestel doe ik geen slechte bestelling dus? :)
     
  17. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Ok ik begin nu weer te twijfelen. Ik was eerst van plan een nieuwe laptop te halen (met name de Sony Vaio SR stond me aan en ook de Macbook hield ik in de gaten) maar nu, na een paar dagen school, vind ik het eigenlijk zonde. Heeft met name te maken met het feit dat ik mijn huidige laptop eigenlijk ook alleen maar rondom huis gebruik. Lekker als het warm weer is, of als je een keer op de bank wilt zitten. Maar een echte noodzaak, nee. Daarnaast zou ik de enige in mijn klas zijn met een laptop, mocht ik hem meenemen mee naar school. Dat vind ik ook een beetje raar. Vandaar dat ik nu steeds meer begin te denken aan een doorsnee computer, mede omdat het me geld zou kunnen schelen.

    Een laptop is normaliter relatief duur, omdat alles compact wordt weggestopt. Vandaar dat ik met een "normale" pc wellicht relatief goedkoper uit ben. Toch wil ik het aantal grote apparaten een beetje tot het minimum houden, eigenlijk. Een doorsnee computerkast staat me lichtelijk tegen wat dat betreft. Bestaat er iets compacters, iets zoals de Mac Mini maar dan met Windows? Of moet ik dan echt bij Apple zijn? Ik wil nu eigenlijk toch echt wel iets nieuws, en Windows staat me inmiddels wel een beetje tegen de borst (ik heb geen interesse in Linux of whatever er nog meer op de markt is, dat is me allemaal te veel werk om uit te pluizen). Ook blijft Apple natuurlijk gewoon een relatief duur merk. Ik wil wel aangeven dat echt veelvuldig gamen niet 1 van mijn bezigheden zal zijn. Daarvoor heb ik met name een 360. Graag wil ik Starcraft 2 bijvoorbeeld wel spelen wanneer die uitkomt, maar dat zou ik wellicht via bootcamp ook op een Mac kunnen realiseren. Daarnaast wil ik aardig wat opslagruimte en lekker snel kunnen PS'en (dan bedoel ik snelle opstarttijden en zo goed als geen of geen laadtijden, zelfde geld voor het opstarten van het ding). Dat is denk ik, naast het af en toe spelen van een game, wel het intensiefste waar ik het apparaat voor wil gebruiken. Kan iemand mij adviseren?
     
  18. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
    De 640GB-versie kan iets sneller zijn omdat die 2 platters heeft (750GB heeft er :cool:.
     
  19. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Je hebt ook wel kleine PC's, genaamd Barebones of HTPC's. Google maar 's wat rond :)
     
  20. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Bedankt. Heb zojuist de 640 versie besteld. Bedankt iedereen. Wellicht deze week ook nog geheugen erbij kopen en ik ben weer even tevreden :+
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina