1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Usenet (Nieuwsgroepen)

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Biba, 13 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. polmannetje

    polmannetje Active Member

    Berichten:
    946
    Leuk Bevonden:
    3
    Retentie houd de tijd in dat de bestanden op de server van je usenet provider blijven staan, hoe hoger/langer de retentie, hoe beter het is. @Home had (misschien wel heeft) bijvoorbeeld maar 24-48uur retentie, dan moest je dus binnen die tijd nadat de bestanden door iemand geupload waren ze downloaden, anders kon het niet meer. Ik heb altijd het vooroordeel gehad dat gratis slechter is dan paid servers, met name de retentie.. Correct me if I'm wrong :+
     
  2. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ok retentie is duidelijk. Al blijft het voor mij nog aardig hocus pocus. Maar zijn er gratis servers waar ik het iig even kan proberen. Want dit geneuzel wat ik nu doe ga ik geen geld voor betalen :+
     
  3. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
    Helaas is easynews gestopt met de gratis accounts. Weet iemand nog een goede gratis newsserver?
     
  4. basovich

    basovich Guest

    heb gewoon gratis via de XS4all server:)..ca. 400 KB/s.
    Had eerst voor 7 euro in de maand een verbinding van 500 KB/s, daarna ontdekte ik dat het ook gratis kon;).

    @ Xboxgangsta en Kevf
    kijk hier of je provider er tussen zit.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 apr 2007
  5. Forgottensoul

    Forgottensoul The One

    Berichten:
    1.408
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn provider upc zit er niet tussen, en nu? ( heb upc )
     
  6. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Mijne zit er tussen (tele2). Ik heb hem toegevoegd (geen ww nodig?). Maar kan ik nou bij alle nieuwsgroepen? En hoe kom ik aan nbz files?

    Kon tot nu toe maar zeeeer weinig vinden en de snelheid van 60 kB was nou ook niet weer je van het.

    edit: heb alle headers ingeladen, geloof ik. Maar waar moet ik me op subscriben?
     
    Laatst bewerkt: 28 apr 2007
  7. basovich

    basovich Guest

    dan zit er helaas niets anders op dan een Payserver nemen.
    anders is het een optie om UPC te bellen en vragen of zij een server hebben.

    1. Zoek de juiste server zoals je hebt gedaan van Tele 2

    Download het programma GrabIt en installeer het
    vul je server gegevens en je inloggegevens in (als dit nodig is).

    3.

    Download nu FTD (ff zoeken via google)..dit is een handige software waar alle nieuwe dingen staan, soms wordt hier ook de site bij gezet waar het te halen is. anders ga je naar www.binsearch.info en voer je de naam van je film of software in. vink je aan wat je wilt hebben en doe je create .NZB file en open je het in GrabIt.

    Zodra je hem opent dan begint ie te downloaden
    Als je download gereed is kun je nog even met je pars kijken of hij helemaal compleet is.


    Succes
     
  8. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
  9. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Die site ben ik al mee bezig geweest maar snap ik niet helemaal.

    @ Bas: Tnx voor de uitleg. Ik ben naar die searchengine gegaan en heb een file gezocht. Fictief: sp360.

    Vervolgens: create nbz file en toen opende newsleecher hem. Echter er komt alleen een 001.rar binnen.

    Dit klopt toch niet?

    Tnx voor de hulp tot nu toe btw. Het begint te dagen :)

    edit: komt er toch nog een vraag in me op, hoe weet binsearch dat de bestanden op de server van tele2 beschikbaar zijn?
     
  10. basovich

    basovich Guest

    die rar bestanden kloppen, alles bij elkaar is gewoon 1 bestand. om die bestanden te openen moet je ff Winrardownloaden. dan klik je bijv. op 001.rar en opent de file zich in een ander venster. Ik sleep dan meestal die file naar het bureaublad (vind ik makkelijker). Als het bestand beschadigt of incompleet is moet je er ff quickpar overheen laten gaan.

    over die die tele2 en de server weet ik niet, maargoed daar hoef je je ook geen zorgen over te maken;).
     
  11. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Alles valt langzaam op zijn plek. Echter in de queue is het laatste bestand ***(26/108).part026.rar.

    Lijkt me aardig incompleet toch?
    Heb fdt nu ook enigzins bekeken en vind dat er wel weinig posts tussen staan?
     
  12. basovich

    basovich Guest

    ff updaten;)..een vriend van me heeft het er hier opgezet vind het een beetje onzinnig maar als je nieuwe dingen zoekt staan die er altijd wel tussen:). Ik snapte er een maandje geleden ook geen ruk van..voor mij is nu alles duidelijk en ubersimpel;). maar wat bedoel je met queue??
     
  13. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    fdt is dus eigenlijk onzinnig? Jij zoekt alleen met die search site die je eerder noemde?

    Ik ben via die searchsite op een bestand gaan zoeken. Heb wat gevonden, koos voor create nbz en toen is newsleecher aan de slag gegaan. Echter maar met twee verbindingen tegelijk (max snelheid is 70 kB :mad:) en dus deeltje voor deeltje. De overigen staan in de rij/queue.
     
    Laatst bewerkt: 29 apr 2007
  14. *Xink*

    *Xink* Spartan U13

    Berichten:
    2.525
    Leuk Bevonden:
    0

    Volgens mij is dat voor als je bijvoorbeeld 40 mbit hebt, dan lopen 2 lijnen op 20mbit en haal je tog je volle snelheid.
    Ook vaak dan is er net iets met de server en is hij 10 sec tot een minuut bezig met 1 file, maar dan download die andere gewoon door.
    Ik heb nu 8 mbit(bijna 15 yay \o/ ) en haal met 1 lijn niet altijd de volle snelheid..
    Ik haal het uiteindelijk wel maar dan schommelt hij nogal.
    Ik download met 2 lijnen meestal en gaat perfect.

    Trouwens, eweka krijgt(heeft al trouwens) 120 dagen retentie en 8 lijnen, weet niet of dit er al stond maar zeg het tog even. :+
     
    Laatst bewerkt: 30 apr 2007
  15. basovich

    basovich Guest

    tsja dat is het nadeel van een server van je eigen provider, ze zijn niet altijd even snel.
     
  16. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33
    jongens ik ben net nieuw met nieuwsgroepen.

    ik heb @home en het lijkt gewoon goed te werken. Nou heb ik enkele par2 files gevonden maar je moet die dus altijd compleet hebben wil je iets volledig kunnen gebruiken? waarom zetten ze niet gelijk de goede erop en dat je helemaal geen par2 hoeft te gebruiken :confused: ?!

    verder, als ik iets neem als Ewaka, daar betaal je wat voor per maand, maar houden hun hun content dan ook lang op de server, of ligt dat niet aan hun maar aan @home?

    Ik ben best bereid er wat voor te betalen maar het moet niet zo zijn dat als ik iets download en het nog niet binnen heb, dat het er dan weer af gaat...

    wie heeft er dus net als ik @Home breedband en kan mij zijn/haar bevindingen vertellen?

    mucho gracias!
     
  17. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Par2 bestanden dienen als herstel van incomplete of corrupte .rar bestanden. Als jij incomplete bestanden download zegt dat wat over je server waarvan je download. Ik hoef met eweka en/of casema nooit te repareren. Dus in feite zou ik de par2 bestanden niet eens nodig hebben. Maar mocht ik een keer moeten repareren zijn ze erg handig.

    Bij een payserver (bijv Eweka) staat de content inderdaad langer op de server zodat je iets van 40 dagen geleden ook nog makkelijk kan binnenhalen (retentie). Ook heb je een grotere compleetheid en niet te vergeten een hogere snelheid!
     
    Laatst bewerkt: 15 mei 2007
  18. NeonovA

    NeonovA XBW VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    14
    Ik heb zelf ook een Eweka account. En ik moet zeggen werkt prima.
    Haal altijd de maximale snelheid (15 mbit). Ben sinds kort van Planet naar XS4ALL gegaan en heb voor de gein is gekeken hoe de kwaliteit van de nieuwsgroepen daar is.

    Ik haalde een snelheid van 700 kb/s. Helemaal niet slecht dus. Zitten wel wat corrupte bestanden in maar deze zijn (na mijn weten) bijna altijd te repareren met quickpar. :)

    Zelf blijf ik toch bij Eweka.. kost misschien 7.50 in de maand. Ik download nogal veel dus ik haal dat geld er makkelijk uit. Maar als je af en toe wat wil downloaden raad ik XS4ALL aan :)
     
  19. Towel

    Towel Guest

    Ik was afgelope weken alleen thuis en dan gaat het erg rap met eweka. Nu het is verbeterd (8connecties max ipv 4), haal k zo'n constante snelheid van 2.09mb/sec. Ik download niet altijd veel, de dvds die gepost worden heb k meestal al. Jammer dat er weinig collecties worden gepost. Jaar terug werd er eens 16dvds van simpsons gepost. 80gb in 1 dag was mn record geljik_O_
     
  20. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    120dagen inmiddels.

    En ook bij eweka moet je regelmatig repareren hoor, niet dat het uitmaakt
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina