1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Usenet (Nieuwsgroepen)

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Biba, 13 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SupahMaster

    SupahMaster Guest

    Fak! 2mb/s! Ik wil ook een 20 mbit verbinding :D. Kut chello Lite ( 3mbit down, 1 mbit up ).
     
  2. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    ik leech altijd op school, gaat op mijn lappie max 8mb/s :D Dat is zo'n 64mbit 8)

    2dvd's in 10min ongeveer lolz

    Thuis 500kb/s :/

    //edit wel raar aangezien eweka een limiet van 20mbit aangeeft... limiet werkt dus niet 8)
     
  3. SupahMaster

    SupahMaster Guest

    Relaxte school heb jij dan 8) En dan te bedenken dat er wel meer mensen op het netwerk bezig zijn/leechen 8)8)
     
  4. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    ja :D zal wel 1000mbit zijn ofzo (HU surfnet wss)

    draadloos haal ik 20mbit
     
  5. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij ons op school heb ik ook binnen 10 minuten een film binnen. Ik heb alleen geen laptop of dergelijke en wil er ook nog niet mee rondlopen op een middelbare school. Maar als ik op een schoolcomputer mijn Eweka account gebruik gaat het meerdere mb's per seconde. Het is alleen jammer dat deze computer zó oud zijn dat het decoderen langer dan 2/3 uur duurt. Dus uiteindelijk haal ik er op zo'n snelle internetverbinding nog geen voordeel uit :+.
     
  6. ...Magic_Man...

    ...Magic_Man... Active Member

    Berichten:
    176
    Leuk Bevonden:
    0
    een tip voor iedereen www.newzbin.com !!!! een nzb file in je newsleecher gooien dat is alles wat je nodig hebt!!!
     
  7. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik gebruik nog steeds GrabIt en Newsleecher. Grabit voor het gebruiksgemak en Newsleecher voor wanneer ik via meerdere servers wil downloaden. Werkt een stuk prettiger. Newsbin, Newsbin Pro heb ik ook ooit geprobeerd maar vind dit gewoon makkelijker en logischer in elkaar steken. Voor de beginner raad ik dan ook GrabIt aan. Mocht je dan meer functionaliteit en opties hebben zou ik voor Newsleecher gaan.
     
  8. SupahMaster

    SupahMaster Guest

    Gaan nieuwsgroepen nou vaak sneller dan torrents?
     
  9. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat ligt aan je nieuwsserver. Met een goede newsserver gaan nieuwsgroepen een stuk sneller. En dan heb je tevens nog het voordeel dat je niet moet uploaden en geen ratio goed hoeft te houden.

    Een heel goed gesseede torrent kan sneller gaan dan een download via nieuwsgroepen (afhankelijk van jouw connectie en de server). Bij nieuwsgroepen heb je meestal een stabiele snelheid bij het downloaden wat je bij torrents niet hebt. En het nadeel van een goed gesseede torrent in natuurlijk dat je hem nooit meer upgeload krijgt. En je dus uiteindelijk toch meer tijd kwijt bent in vergelijking met nieuwsgroepen. Ook blijft je internet gewoon snel tijdens het downloaden aangezien je niet upload. Het enige nadeel is wel dat alles ingepakt zit (winrar). Bestanden beschadigd of corrupt kunnen zijn door servers met slechte retentie. Waardoor je ze moet repareren. Wat ook weer tijd kost. En dat bijvoorbeeld Grabit automatisch decode. Dus dat wanneer je een niet zo snelle computer hebt hij soms opeens sloom kan runnen. Waardoor bepaalde proccessen weer gaan vastlopen etc. Uiteraard kun je natuurlijk ook handmatig decoden.
     
  10. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een payserver (Eweka, 7,50 euro per maand) en ik leech met Newsleecher + Super Search. Werkt echt uitstekend. Steevast download ik ook met 1 MB per seconde, draadloos. Kweet niet of dit verder normaal is ofzo, maar het gaat snel genoeg voor mij in ieder geval :+ :cool:
     
    Laatst bewerkt: 13 jan 2007
  11. SupahMaster

    SupahMaster Guest

    Dat rarren ben ik wel gewent. Dat doen ze ook bij de meeste torrents.
     
  12. JeaR

    JeaR Capiche?

    Berichten:
    83
    Leuk Bevonden:
    0
    Even een vraagje: ik heb het hele seizoen 1 van Prison Break gedownload (DVD). Ik heb nu allemaal VIDEO_TS en VTS bestandjes.
    Kan ik die gewoon met behulp van Nero slepen en branden?

    Of moet ik daar nog iets speciaals mee doen?
     
    Laatst bewerkt: 13 jan 2007
  13. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad gewoon alle bestanden toevoegen via Nero en dan branden.
     
  14. JeaR

    JeaR Capiche?

    Berichten:
    83
    Leuk Bevonden:
    0
    Thanks :)
     
  15. tha messenger

    tha messenger limited

    Berichten:
    1.212
    Leuk Bevonden:
    2
    Gaat bij jullie nova.planet.nl de laatste tijd ook een stuk langzamer? Ipv 600 kb/s gaat hij bij mij nu 120 kb/s.
     
  16. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja, hij schiet bij mij zelfs soms een hele tijd naar de 30kb/s.
    Doet HetNet ook aan nieuwsgroepen?

    Vanavond bestel ik HetNet en dan stap ik over van Planet 1,5mb-256kbs naar HetNet 4mb-256kb/s of anders blijf ik bij Planet en dan ga ik naar 3mb-512 kb/s.
     
  17. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    binaries.news.hetnet.nl

    Nieuwsgroepen zijn redelijk dacht ik. Al is de service, betrouwbaarheid en kwaliteit van HetNet om te huilen.
     
  18. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Ik zou niet meer anders willen. Het is snel, betrouwbaar en actueel. Wel in combinatie met een payserver.
    Torrents heb ik nooit echt geweldig gevonden met snelheden waarbij ik 2 weken deed over 1,5 gig.
     
  19. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    De afgelopen maanden is het echt te triest voor woorden... Alles komt incompleet binnen, de retentie is slechter geworden en de download snelheid is (ook nu weer) om te huilen.

    Net zoals vorige week, kan ik nu weer 1 verbinding maken, en wordt de download snelheid afgeknepen op 90 kb/s. Terwijl het normaal 3 verbindingen zijn met een download snelheid van rond de 350 kb/s.

    Voor onze prive en zakelijke e-mail maken we al een paar maanden geen gebruik meer van de service van Planet. E-mails die helemaal nooit doorkomen of met een week vertraging. Om over het wijzigen van je gegevens op hun vernieuwde webinterface nog maar te zwijgen. :{ En de klantenservice en enz.....

    Voor de nieuwsgroepen gaan we over op Eweka.....Kortom, we betalen nu in verhouding alleen nog teveel voor ons Planet abonnement. Tijd om dat ook maar op te zeggen zodra het afloopt.
     
  20. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Hier ook Hetnet en je kunt daarmee ook op de nova.planet server, werkt (normaal gesproken) stukken beter :)

    Op dit moment gaat het trouwens weer stukken beter @ hetnet maar we hebben maar max. 160 KB/s dus das niet echt vergelijkingsmateriaal... Ons hele inet (inc telefoon :mad:) liep een week zwaar te kutten maar das vlgs mij nu over :)

    Edit: Iemand trouwens een tip voor me voor een newsreader die zo min mogelijk resources gebruikt? Ik heb sabnzbd (lekker handig, doet alles automatisch) maar in Vista gebruikt dat constant 95% vd processor en 100+ mb geheugen...

    Lekker late edit: Ah, gebruik nu Grabit en dat ziet er stukken beter uit _O_ Alleen jammer dat die niet automatisch de nzb'tjes opveegt als ik ze save :+
     
    Laatst bewerkt: 16 feb 2007
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina