1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Rijbewijs] Rijlessen [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 15 okt 2010.

  1. Reuj

    Reuj Awake

    Berichten:
    1.664
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij mijn rijschool hadden ze ook een Porsche Cayenne waar ze les in gaven. Helaas moest ik het doen met een Seat Leon :+
     
  2. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Afrijden is zo examinator bepalend. Echt epsich. Zelf had ik een jonge relaxte gozert naast met zitten (begin 30 ofzo) en lekker mee kunnen lullen. Ga je vanzelf goed rijden.

    Mijn zus moest afrijden en was geslaagd, terwijl examinator op een gegeven moment aan het stuur begon te trekken :emo: Die had z'n slaag quotum nog niet gehaald voor het jaar obv.
     
  3. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Eens. Ik heb aantal kleine foutjes gemaakt op m'n examen.
    Heb echt het gevoel dat als ik een examinator had die een slechte dag had, dat ik echt kei hard gezakt was haha
     
  4. tracks789

    tracks789 Active Member

    Berichten:
    377
    Leuk Bevonden:
    0
    heb contact opgenomen met cbr omdat ik geen examen kan doen i.v.m. gebroken hand ben ongeveer 16 euro kwijt voor administratiekosten geld word eerst naar rijschool overgemaakt en dan maar kijken wat die weer over maken
     
  5. JeePee

    JeePee Guest

    Haha, lessen met 250 pk onder je reet. Dat is niet verkeerd :+
     
  6. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Ik was begin augustus begonnen met lessen. Op 8 oktober heb ik m'n rijbewijs opgehaald. Had iets van 25 lesuren nodig. Elke week 2x een les van 2 uur. Dan gaat het snel. Had alleen wel les in een Citroen C3. Opzich wel een fijn bakkie, die nog redelijk snel was. Maar wat was ie klein.
     
  7. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Een vriendin van mij gaf aan dat één ingreep tijdens het examen is toegestaan. Daar had ik nog nooit van gehoord maar dat is toch ook de grootste onzin? Zou iig nergens op slaan. Maar ze had dus ook een ingreep en kreeg toch haar papiertje...

    EDIT: Heb trouwens eerst les gehad in een Golf 5 en later in een A3. Qua rijgedrag echt gewoon vrijwel hetzelfde. Prima dingen die Golfjes.
     
    Laatst bewerkt: 14 nov 2010
  8. JeePee

    JeePee Guest

    Een A3 staat dan ook op een Golf basis met veel dezelfde onderdelen ;) Allemaal VAG meuk.
     
  9. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    I know, maar ik probeer alleen maar te benadrukken dat een Golf dus een prima ding is om in te lessen. ;)
     
  10. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Bij een ingreep is meestal gewoon ôvah. Zij kreeg waarschijnlijk haar papiertje omdat ze een meisje/vrouw is.
     
  11. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    jij vind alles maar meuk maar je rijd zelf in een 10 jaar oude Ford Fiesta :thumbs:

    (ik trouwens ook :x)
     
  12. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Zonder ingreep kan je ook zakken :mad:
    2 keer meegemaakt:
    "Je rijdt te druk"

    Examen daarna:

    "Je rijd te gehaast"


    Vraag je 2 keer een situatie als voorbeeld....kunnen ze die niet geven en zeggen ze dat ze overall gezien de indruk kregen dat je vrij gehaast rijd....Om vervolgens je papiertje te halen en te horen dat je goed oplet en kalm reageert....

    Voor de mensen uit Alkmaar, mijn laatste examen was wel leuk:
    Ik moest de overgang bij het CBR over. Daar is het altijd 1 drukte gezien de weg naar Egmond en Egmond aan Zee. Terwijl ik aan kom rijden zie ik bij het stoplicht een Ferrari 360 wegrijden...Zoals wel vaker richting Egmond en Egmond aan Zee....Zelfde verhaal als naar Bergen en Bergen aan Zee...."Heb ik weer" denk ik nog en voor de zekerheid rem ik af. Zegt ze: "Zenuwen?"...."Nee, ik zie een Ferrari aankomen..."
    "Oh ja, Scherp hoor...!"

    Afijn, goed gereageerd en een het papiertje gehaald na een enorm saaie rit naar Akersloot en terug

    Dat CBR....1 grote geldfabriek, ze moesten dat eens privatiseren, dan ben ik hun 1e concurrent 8)
     
    Laatst bewerkt: 14 nov 2010
  13. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    CBR is 1 grote oplichterij, niet normaal hoeveel winst zij maken op (theorie)examens.
     
  14. JeePee

    JeePee Guest

    Liefde maakt blind hè :+

    Hij is 16 jaar oud trouwens haha.
     
  15. Remco

    Remco Guest

    Ik reed in een prachtige oranje Fiat Sedici. :+ Je kan 'em zien op het filmpje van deze site op 52 sec.
     
  16. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.590
    Ik heb vandaag mijn *denkt* vijfde les of zo gehad, ik vind het echt zo leuk. Ik heb er alleen geen aanleg voor, ik ben o.a. een spookrijder geweest (ik had het niet eens gelijk door) en ben door zo'n beetje elke auto ingehaald toen ik wel op het goede wegdek zat. xD
     
  17. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Niemand is een held bij les 5 ;)

    Komt vanzelf :b:
     
  18. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Wil niet heel lullig zijn, maar spookrijden is wel heel erg8)
     
  19. PePzi NL

    PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.997
    Leuk Bevonden:
    203
    Ik had laatst een stukje weg met een heel onwaarschijnlijk stoplicht, die zag ik ook niet en wou er gewoon voorbij rijden... Gewoon de mensen inhalen die daar stonden te wachten, gelukkig greep m'n instructeur op tijd in 8)
     
  20. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Waar was dat precies? :)
     

Deel Deze Pagina