1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Rijbewijs] Rijlessen [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 15 okt 2010.

  1. tracks789

    tracks789 Active Member

    Berichten:
    377
    Leuk Bevonden:
    0
    ik vroeg me het volgende af ik zit met een gebroken hand nu moet ik 18 november examen doen maar vanwege die hand mag ik geen auto rijden als je examen afzegt ben je dan ook een bepaald deel van het bedrag kwijt dat je moet betalen voor het examen de rijschool waar ik les komt hier mee aanzetten is iemand hier mee bekend (administratiekosten ofzo)
     
  2. FR-thaan

    FR-thaan Active Member

    Berichten:
    898
    Leuk Bevonden:
    2
    Jippie over 6 weken afrijden (22 december)!
    Aan de ene kant had ik het liever al wat sneller gehad, maar die lessen die ik nu kan doen kan ik denk ik voor m'n vertrouwen nog wel goed gebruiken.
     
  3. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Dat is pure oplichterij, althans mijn rijexamen was ook afgezegd tijd geleden en hoefde niets te betalen.

    Verder
    maandag geslaags voor m'n riibewijs, begon wat zenuwachtig , maar uiteindelijk ging het erg goed( had ook mazzel met de route, reed bijna het hele examen door de buurt waar ik woon dus dat was lekker bekend, al had ik het bij een andere route ook wel gehaald). Examinator had niets op te merken, dus erg blij mee en vrijdag kan ik 'm ophalen , jammer dat ik het stadsdeelkantoor gruwelijk haat, drukke tyfuszooi.
     
  4. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.822
    In wat voor een auto rijden jullie je lessen? Meeste rijscholen gebruiken toch meestal een simpele kleine auto (Golfjes). Maat van me heeft al zijn lessen en examen in een dikke Mercedes gereden en heeft mij dat ook aangeraden omdat te doen. Is volgens mij misschien op het begin wat moeilijker maar uiteindelijk handiger dan het nemen van lessen in een kleine auto?

    Wil met het nieuwe jaar maar eens beginnen, heb nu al €1500 gespaard en mag hopen dat het wel genoeg is :+. Weet echt serieus totaal niks maar dan ook niks af van auto's en dergelijke. Zie wel wat ik ga doen.
     
  5. maxje1992

    maxje1992 Active Member

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    0
  6. mattiejj

    mattiejj Registered Muser

    Berichten:
    2.371
    Leuk Bevonden:
    15
    Ik les in dit:

    [​IMG]

    Best een leuke auto:)
     
  7. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Haha vooruit dan maar Winter!:b:

    Overal om me heen hoorde ik dat mensen echt een hekel hadden aan rijlessen.
    Ik vond ze juist super chill, maar mijn instructeur was ook echt relaxed. Eerste les zei ie ook direct: Oke, wie als eerste een rode string ziet, wint een biertje.
    En elke mooie vrouw die we tegenkwamen moesten we een headup geven en al dat soort geintjes etc.

    Daarnaast vond ik 'm ook echt super goed les geven. Hij liet je fouten maken en achteraf zei ie ja waarom doe je dat?
    Dan ga je nadenken uuuuuuhmm.... Geen idee eigenlijk?
    Kan persoonlijk zijn, maar voor mij werkte het. Ook als ik liep te kloten of er ff niet bij was, zegt ie dat ook gewoon, en nogmaals, dat werkte echt bij mij.
    Raad iedereen in m'n omgeving diezelfde rijschool aan.
     
  8. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.437
    Leuk Bevonden:
    4.980
    Hehe, die rij instructeur van mij was net zo, wel een leuke tijd gehad, maar wel was natuurlijk wel blij dat ik het had gehaald :+ 37 lessen en 2x afrijden, vind ik prima :)
     
  9. Remco

    Remco Guest

    Bij mij pleurde hij altijd snoeihard sexy bitch aan als ik dan iets nieuws ging leren.

    Dus ik ging voor het eerst invoegen op de snelweg, rost 'ie Sexy Bitch aan en schreeuwt 'ie: 'er mag gedanst worden!' En dan zat hij allemaal vreemde moves maken en zo 8)
     
  10. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Dit is was die van mij :+

    [​IMG]
    Had toen net te horen gekregen dat ik geslaagd was! :)

    Nice! Het is echt prettig als je een instructeur hebt waar je gewoon goed mee overweg kan.

    Die van mij was ook tof. Gewoon rustig aan doen, fouten laten maken en daarna herhalen wat er fout ging en wat ik in het vervolg anders moet doen. Het begin was soms echt dramatisch. Ik miste verkeersborden (verboden in te rijden), motor sloeg vaak af bij het wegrijden en ik was na twee uur rijden meestal gesloopt. Zo nu en dan gingen we ook even langs een tankstation om even een bak koffie te halen. Vooral in het begin vond ik dat enorm prettig wanneer ik dus bijna twee uur achter elkaar had rond gereden. Even een rustmoment om weer even alles op een rijtje te zetten.

    Ik heb ook eenmaal les gehad van iemand anders, in een andere auto. Dat hadden we zo afgesproken om eens te zien hoe ik zou reageren als er iemand anders dan mijn vaste instructeur naast me zat. Tegen de verwachting in van mijn instructeur ging het foutloos. Vanaf die les ben ik toen echt sprongen voorruit gegaan.

    Hoelang hebben jullie er precies over gedaan? Ik was in februari van dit jaar begonnen en haalde begin oktober mijn rijbewijs. Deed elke week een les en soms twee lessen. In de zomervakantie zat er overigens wel een gat tussen van bijna zes weken. Paar maten van mij zijn allemaal in 2009 begonnen met rijlessen, maar ik ben nu de eerste die zijn rijbewijs heeft gehaald :+
     
  11. Remco

    Remco Guest

    Even denken, hoor. Ik ben midden augustus begonnen en ik heb 'em toen op 28 oktober opgehaald bij het gemeentehuis ;)
     
  12. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.822
    Damn, dat is wel erg snel Remco. :eek:
     
  13. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Fii, wanneer ga jij nou eens beginnen? :p
     
  14. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.822
    Mijn voornemen voor 2011 is; meteen beginnen met rijlessen. Dan dus. :+
     
  15. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Ben zelf in Mei begonnen en (ff spieken) 18 augustus heb ik m'n rijbewijs opgehaald.
    Ik deed meestal 2 uur achter elkaar en heb m'n theorie en praktijk beide in één keer gehaald.

    Ik leste in een Parel witte A3 dus dat was wel lekker scheuren.

    @Winter ik heb tot m'n laatste 5 lessen ook gewoon regelmatig borden gemist hoor.
    Als we dan wat zachter reden dan trapte ie vol op de rem dat ik bijna met m'n tanden op het stuur zat en zei soms kalm, soms wat boos Ja, dit is zakken jammer joh!
     
  16. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Op 23 okt begonnen, 11 nov reed ik weg van het gemeentehuis met het papiertje. Was echt top :p

    Ik zou lekker voor een kleine auto gaan. Grote auto's zijn lastiger met inparkeren en missen vaak wat overzicht tov een kleine auto. Buiten dat betaal je uiteindelijk met je lessen ook voor de diesel/kosten van zo'n auto en een kleine auto is wat dat betreft goedkoper dan een grote bak hetgeen je waarschijnlijk wel terug zal zien in de kosten per uur.

    Ik had les in een Toyota corolla, kwam nadat ik mijn rijbewijs had in een verlengde Renault Espace te rijden -> Geen enkel probleem, het is alleen even wennen qua maat, maar verder rij je er zo in weg.

    Conclusie: Kleine auto \o/
     
  17. Iris

    Iris psn: Irisistible

    Berichten:
    209
    Leuk Bevonden:
    56
    Ik heb zelf al enkele jaren mijn rijbewijs maar heb nog steeds een gruwelijke hekel aan autorijden. Komt vooral omdat ik veel (goedkope) rijscholen heb gehad die er mee stopten omdat er te weinig mensen waren. Kreeg ook per nieuwe rijschool dan te horen dat de vorige rijschool het je verkeerd hadden geleerd.

    Dus mijn tip: neem gewoon een degelijke rijschool met een goede naamsbekendheid. Ik nam zelf steeds goedkope omdat ik het zelf moest betalen, maar goedkoop was achteraf duurkoop.
     
  18. Ic3DFire

    Ic3DFire Active Member

    Berichten:
    3.352
    Leuk Bevonden:
    170
    Ik heb er vrij lang over gedaan, maar dat is ook gekomen omdat ik gewoon geen haast had. Heb ongeveer een jaar bij mijn rijschool gezeten. Erg lang natuurlijk, dat had ik ook aan mezelf te danken, ik begon pas na 4 maanden rijles (+-2 lesjes van een uur per week) echt met mijn theorie bezig te gaan, vervolgens zakte ik ook nog een keer voor het theorie examen en moest ik een anderhalve maand wachten voor een herexamen. Ik had een kleine rijschool en toen konden de grote rijscholen nog alle plekken opkopen, dus weinig plekken en lange wachtijden.
    Toen ik eindelijk mijn theorie had en me, na een half jaar, klaar kon maken voor het rijexamen nog steeds 1a 2 lesjes per week, tot het eerste examen, gewoon om het 'ritme' er een beetje in te houden.

    Mijn eerste keer examen: Vrij zenuwachtig, niet genoeg tijd nemen voor mijn speciale handeling (en die dus verpesten), GEZAKT!

    Mijn tweede examen: Niet echt zenuwachtig, maar een domme fout waar ik 'perongeluk' een vrachtwagen afgesneden heb(echt dom :9), GEZAKT!

    Mijn derde examen: Niet echt zenuwachtig, en het verliep helemaal vlekkeloos, geen enkele opmerking, GESLAAGD!

    Tussen de eerste 2 examens zaten dus ook wat lessen om het rijden een beetje onder de knie te houden, aangezien ik volgens mijn instructeur het rijden gewoon onder de knie had, daar was ik het zelf ook wel mee eens. Ik heb gewoon stomme fouten gemaakt op de examens en had verder geen haast. Ik heb er ook spijt van dat ik niet wat eerder met mijn theorie begonnen ben, er werd een hoop duidelijk toen ik de verkeersborden/regels door had :+


    Uiteindelijk heb ik er toch wel 10/11 maanden over gedaan +-50 lessen heb ik wel gehad. Met dank aan het slome begin van mijn theorie en het zakken van theorie + praktijk.


    Pff, wat een lap tekst.
     
    Laatst bewerkt: 10 nov 2010
  19. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    @ Iris

    Gewoon blijven rijden is de enige oplossing imo. Hoe minder je nu rijdt, des te minder vertrouwen je erin houdt. Lekker kilometers maken, komt dat vertrouwen / plezier vanzelf.

    Mochten er nog mensen zijn die een rijschool zoeken, ik kwam deze lesauto paar weken geleden tegen:

    [​IMG]

    Best aardig om daar in te lessen :9
     
  20. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.010
    Leuk Bevonden:
    9.578
    Ik heb volgens mij na 30 lessen mijn eerste examen gedaan, vlak voor Kerst.. Had een goed gevoel maar examinator vond dat anders, gezakt helaas.. Beetje stomme redenen, hoorde ook van mn instructeur dat ik een zeikerd had getroffen :p.
    Dat was dus net voor Kerst, in januari kreeg ik op donderdag een belletje of ik maandag kon afrijden.. Sure! :9. FF snel maandagochtend een lesje, ging echt super kut :lol:
    Had ik dus een examinator in opleiding. Dus op de achterbank had ik ook nog een 'echte' examinator die die gast naast mij (in opleiding) moest beoordelen.. Die in opleiding was zou het oordeel geven, maar als de gast op de achterbank wat anders vond werd dat teruggedraaid 8). Oftewel met een volle auto de weg op, ging niet zo lekker als 1e keer, maar geen foutjes achteraf en geslaagd..
    Toen was ik helemaal pissig over die 1e keer want toen ging het veel beter, maar ach..

    @geert: ik heb in een Mercedes C gelest :9. Daarna hebben ze die verkocht, en 2 Volkwagens Tiguan's aangeschaft, huge lesauto's!
     

Deel Deze Pagina