1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PC Hardware Helpthread [Deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 10 okt 2008.

  1. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Zitten de opties voor de profile editor niet ingebouwd in het configuratiescherm van je muis? Zie start > configuratiescherm > muis.
     
  2. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    Ik heb het uiteindelijk na 6x opnieuw installeren gevonden.. Maar nu doet de muis vaag:confused: Hij kan alleen maar naar beneden scrollen, dus als ik omhoog scroll gaat ie ook naar beneden... En weet iemand hoe de profile editor werkt? Ik snap er echt niks van.:{
     
  3. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Whaha, ga dan de handleiding eens lezen ;)
     
  4. I 2 I Big

    I 2 I Big Active Member

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    0
    Wie heeft ervaring met Dell
     
  5. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    Die zit er niet bij, O-) Alleen een boekje met de artikelen van Saitek:):+
     
  6. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Een beetje googlen kan toch geen kwaad? :):
    http://www.saitek.com/uk/down/manuals/Cyborg _mouse_manual.pdf

    Ik, en de conclusie is: je betaalt teveel geld voor een te slechte pc :+
     
  7. I 2 I Big

    I 2 I Big Active Member

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit te twijfel tussen deze processoren:
    Intel® Core™2 Quad Core Q9450 Processor (2,66 GHz, 1.333 MHz FSB, 12 MB cache)
    of de
    Intel® Core™2 Duo Processor E8400 (3,00 GHz, 1.333 MHz, 6 MB cache).

    Zit hier veel verschil in of kan ik de goedkoopste nemen aangezien er weinig verschil is?

    /Mod Stop eens me te cross-posten, je hebt je vraag al gesteld in het goede topic dus er is geen nood om het hier ook te stellen - Pegas
     
  8. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Ik heb zojuist het Virtueel Geheugen van de PC van me pa om zeep geholpen. Die is nu not-amused omdat de PC telkens zeurt dat er niet genoeg geheugen beschikbaar is, en programmas moeten worden afgesloten :9

    Er zit 1,5 GB RAM in deze PC (2 x 256 en 2 x 512) Kan iemand mij helpen om deze waardes weer goed in te stellen? (OS is Windows XP)
     
  9. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Rechtermuisknop op deze computer > eigenschappen > tab geavanceerd > prestatie settings > tab geavanceerd > virtueel geheugen knopje wijzig
     
  10. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Daar was ik al achter. Maar welke waarders kan ik daar het beste instellen?
     
  11. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    2gb is wel genoeg :+
     
  12. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Zou iemand mij kunnen helpen? Mijn Scythe Mugen CPU koeler draait altijd op z'n max, rond de 1200 RPM.. dit vind ik toch wel een heleboel herrie maken. Zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik deze het beste wat langzamer kon afstellen?

    Alvast bedankt :)
     
  13. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Meestal word de snelheid van je koeler automatisch bepaalt door de temperatuur van je cpu. Wat zijn de temps van je cpu?
     
  14. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    30-35 idle
    50 stressed

    Hij draait al 1200 toeren op idle |:-
     
  15. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Als het goed is kan je in je BIOS instellen bij welke temperatuur hij welke snelheid hij moet aannemen. Bij mij staat het in het menu "PC Health", maar dit zal natuurlijk bij elke BIOS anders zijn ;)

    Zo heb ik ditzelfde probleem met mijn NB koeler opgelost.
     
  16. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb vrijwel al mijn fans aangesloten doormiddel van een 'Zalman Fan Mate'.

    Ideaal! Geen geouwehoer meer met allerhande programma's wat toch niet helemaal naar je zin werkt. Gewoon simpelweg aan een knopje draaien totdat het geluid/temperatuur acceptabel is.

    Uiteraard moet je wel je temperaturen in de gaten houden en zelf de fansnelheid aanpassen, aangezien het nu niet automatisch meer gebeurt ;)
     
  17. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Kan je doen, ik zou alleen de cpu fan er niet op aansluiten, je zou 't maar is vergeten te veranderen :+
     
  18. Dutchman020

    Dutchman020 Wtf.

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
    de computer sluit zich toch aitomatisch af als het te warm wordt
     
  19. UnleasH

    UnleasH Brrrrrrrrrrrrrrrrap

    Berichten:
    196
    Leuk Bevonden:
    0
    Na besloten te hebben om een nieuwe pc aan te schaffen, heb ik vandaag alle onderdelen binnen gekregen, zodat ik zelf lekker mijn nieuwe pc in elkaar kon gaan knutselen.

    Dit is mijn setup:

    Antec NinedHundred
    Coolermaster Realpower M620w
    MSI X48c Platinum Edition
    Intel Core2 Duo E8400
    OCZ PC6400 800mhz ReaperX HPC
    Samsung Spinpoint F1 750gb 32mb cache
    Club3D HD4870 512mb GDDR5 OC Edition

    Alles hoort precies op elkaar afgestemd te zijn, en ik verwachtte ook dat het zou werken.

    Na alles uitgepakt te hebben, begon ik met assembleren. Geen enkel probleem, alles zat in elkaar en ik was niets vergeten, alles zat op de goede plek. Dus, moment supreme, ik start 'm op, alles begint netjes te draaien. Ik hoor een lichte piep, positief dus. Alle fans draaien op volle toeren, harddisk pruttelt braaf en de dvd brander leeft ook. Videokaart draait ook op volle toeren.

    Maar ook al draaide alles, ik krijg maar geen beeld. Verschillende monitoren aangesloten, geen effect. Er is geen signaal. Ik denken, dat moet de videokaart zijn, misschien DOA? Ik mijn oude videokaart erin, weer geen signaal. Videokaart doet het dus gewoon goed.
    Wat gegoogled, ligt misschien aan je interne geheugen. 2 andere ramsetjes geprobeerd, incl de Corsair Dominators, geen effect, terwijl ze allen inclusief mijn Reapers compatible zijn met het MSI moederbord.

    Daarna alle kabels langsgelopen, maar alles zat perfect op zijn plaats. Niets kunnen vinden wat zou kunnen duiden op een hardwareconflict. Het enigste wat ik nog kan bedenken is dat het aan het moederbord ligt... Ik ben ten einde raad, weet 1 van jullie misschien hier een oplossing voor?

    Bvd


    Edit: Het viel me pas op na het lezen van een aantal reviews dat ik de switch cards er niet bij heb gekregen. De verpakking zat dan ook niet meer in plastic toen ik het kreeg van Alternate. Is dit erg? Werken mijn modules wel zonder die switch cards? Je hebt namelijk gewoon aparte ddr2 en ddr3 sloten. Mijn ddr2 reepjes zitten in de ddr2 slotjes, maar switch cards heb ik dus niet.. Heb ik die persé nodig? Misschien dat daar dan het probleem ligt..
     
    Laatst bewerkt: 7 nov 2008
  20. being-xboxed

    being-xboxed Peace here!

    Berichten:
    1.131
    Leuk Bevonden:
    85
    Heb even snel een vraagje: Heb 2 partities op mijn PC staan, 1tje met windows vista en 1tje met mijn Games en MP3's en andere programma's. Mijn Windows Partitie is nu eigenlijk al een tijdje te klein. Is het mogelijk om die partitie groter te maken zonder dat ik mijn games moet herinstalleren en mijn data kwijt ben?

    BVD
     

Deel Deze Pagina