1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nieuwe PC

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Ruttyx, 3 jul 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Dat is idd erg raar :confused: Ik vind het maar een vage site met al die omschrijvingen. Anders moet je ze even mailen of bellen? Mijn vermoeden is dat het met licenties te maken heeft. Hoe meer licenties je er bij koopt, des te meer je er voor moet betalen. Maar 29.57 euro voor Windows XP Prof. ben ik nog nooit ergens tegengekomen. Ik heb er bij Office Centre 234,- euro voor moeten betalen, en dat was een upgrade versie op een bestaande Windows 98SE licentie :eek:.
     
  2. Ruttyx

    Ruttyx Oh inverted world

    Berichten:
    2.830
    Leuk Bevonden:
    5
    Ja, idd, vage verhaaltjes er om heen, maar bij beide staat feitelijk precies hetzelfde. En 'normaal' begint Windows Xp bij de 100 eurp, dus je ne c'est pas. Mocht het 29 euro zijn, dan meld ik het hier natuurlijk. Zou fantastisch zijn :)

    Oh ja, wat is trouwens het verschil tussen een cd-rewriter en een dvd-rewriter? De laatste zou wel itt de eerste dvd kunnen branden, dat weet ik, maar zijn er nog extra voordelen tov de cd-rw?

    edit:/

    Nu is er zelfs een versie van 26 euro. Ik snap het niet meer. :confused:

    Lijkt me toch echt de normale doos:

    [​IMG]

    WINDOWS XP PRO W SP1 XP DISK KIT MVL EN (WIN-32)
    Windows XP Professional delivers the new standard in reliability and performance. This operating system is designed for businesses of all sizes and for users who demand the most from their computing experience. By building on the proven Windows 2000 operating system, Windows XP Professional delivers a reliable foundation you can count on to keep your computer up and running when you need it most. Not only is Windows XP more reliable, it also helps you more easily recover from system problems. Computers running Windows XP Professional outperform Windows 98 Second Edition, and meet the performance of Windows 2000 on commercial benchmarks. Not only will Windows XP launch applications faster, in most cases, your entire system will start up much more quickly. Security features in Windows XP Professional protect sensitive and confidential data both on your computer and while you are transmitting over a network or the Internet. With support for the latest security standards and enhanced...


    Mijn email naar hun:

    Beste medewerker(s),

    Ik was aan het kijken voor een Windows besturingssysteem voor mijn nieuwe computer. Dus ik heb gezocht, en ik kom verschillende versies van Windows Xp tegen, varierend van 26 euro tot rond de 230 euro. Mijn vraag was: Wat is het verschil tussen deze versies? Ik heb het al aan enkele mensen gevraagd, maar zij konden ook niet het verschil vinden. Als u me hiermee kunt helpen, zo ik u erg dankbaar zijn.

    Rutger van Raalten
     
    Laatst bewerkt: 13 jul 2004
  3. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Een dvd-rewriter kan dvd's én cd's branden en kan dvd's lezen. Een cd-rewritre kan alleen cd's branden.



    Zou het misschien mogelijk zijn dat de versie een gekopïeerde versie is? Want sommige winkels verkopen kopie's onder de toonbank, maar wie wie is deze winkel een uitzondering en zetten ze het zelfs op de site (hoe stom dat ook is).
     
  4. Ruttyx

    Ruttyx Oh inverted world

    Berichten:
    2.830
    Leuk Bevonden:
    5
    DVD's hoef ik toch niet te branden, dus dan maar cd-rw. Ja, het zou natuurlijk mogelijk zijn, maar dat lijkt me sterk, aangezien het toch een 'grote' site is, die veel verkoopt.
     
  5. Ruttyx

    Ruttyx Oh inverted world

    Berichten:
    2.830
    Leuk Bevonden:
    5
    Het antwoord over de email:

    Geachte heer van Raalte,

    Bedankt voor uw vraag. Er staan inderdaad meerdere setjes van Windows XP
    op onze website. De goedkopere van rond de 26 euro zijn disk-kits voor
    bij de aanschaf van een licentie voor meerdere computers.

    Er zijn nog twee verschillen waar u rekening mee moet houden:
    - Wilt u Nederlands of Engels talige software
    - Heeft u al een licentie voor Windows (zo ja dan kunt een upgrade
    aanschaffen)
    - Wilt u Windows XP home of professional

    Bij een volledige pro versie moet u denken aan een prijs rond de EUR350
    en een upgrade rond de EUR 210.
    Bij een home versie moet u denken aan een prijs rond de EUR210 en een
    upgrade rond de EUR 110.

    Met vriendelijke groet,
    Daan Huurdeman
    ---
    Central Point Europe B.V.
    Your Brands, Your Way, Next Day

    Dat zou dus gewoon 110 euro worden. Toedeloe zeggen we dan _0/ Dan regelt me vader wel wat via zijn werk :)
     
    Laatst bewerkt: 14 jul 2004
  6. X BelieveR

    X BelieveR Im the X priest

    Berichten:
    415
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een vraagje of nou ja meerdere eigenlijk... Het klinkt miss noobisch maar dat ben ik ook dus ja :p. Ik heb nu de volgende pc van 2 jaar oud:

    Packerd Bell IXtreme 9617
    intel pentium 4 2,66 GHz
    80 GB 7200 rpm
    Modem: 56 kbps v.92
    DVD
    CDRW
    Chipset: intel SIS650
    Stereo Sound
    Ati Radeon 9000

    Wat moet er aan veranderd worden om o.a. Doom 3 en Half Life 2 te laten draaien. Hij is al te licht voor Far Cry. Dus tja.... Of is het misschien slimmer om een jaartje te wachten. Wanneer kunnen we de volgende pentium/windows verwachten. Ik weet het, de ontwikkeling gaat altijd door. Maar ik ga volgend jaar studeren en dan wil ik een pc hebben die minstens de volgende 4 jaar mee kan qua games. Komen er voor die tijd (dus binnen een jaar) nog veel snellere videokaarten/ processors/ besturingsprogramma's uit en is het verstandiger om te wachten? En dan volgend jaar meteen een nieuwe pc te kopen? Deze pc is pas 2 jaar oud maar nu al hopeloos verouderd....
     
    Laatst bewerkt: 22 jul 2004
  7. Tranq

    Tranq Active Member

    Berichten:
    343
    Leuk Bevonden:
    0
    als je niet het nieuwste van het nieuwste hoeft, kijk dan is gewoon in winkels en bv bij dell voor kant en klare systemen, zijn perfect voor snel surfen en wat oudere games en binnen je budget met als je mazzel hebt ene tft erbij
     
  8. Tranq

    Tranq Active Member

    Berichten:
    343
    Leuk Bevonden:
    0

    Beter video kaart en miss meer geheugen maar staat niet hoeveel je al hebt maar voor d00m 3 heb je denk toch snel 1024 nodig
     
  9. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    de volgende windows laat nog wel even op zich wachten
    ik denk begin 2006 in VS ofzo en of ie dan direct in EU komt is nog maar de vraag
     
  10. X BelieveR

    X BelieveR Im the X priest

    Berichten:
    415
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok meer geheugen dus + nieuwe videokaart want dat is 512 MB RAM. En de pentium 5 duurt dat ook nog langer dan een jaar?
     
  11. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Eerst en vooral: wat je budget? En wanneer ben je van plan dat te kopen, dit is zeer belangrijk als je veel nieuw onderdelen gaat nodig hebben want ergens in augustus gaan de duurste onderdelen van de pc waarschijnlijk in prijs dalen.


    Vier jaar mee met de games :eek:. IK hoop dat je genoeg geld hebt want met €1000 heb je nog maar alleen de processor en de grafische kaart als je nu een pc wilt die 4 jaar mee gaat.

    Jouw processor en geheugen zal de komende 2 jaar nog goed zijn, maar op het einde van die 2 jaar zal jouw procesoor en geheugen echt low-end zijn of zelfs te traag om als low-end door te gaan (Unreal Engine 3...).

    Het enigste wat momenteel hopeloos veroudered is je grafische kaart. Neem dan een Sappire Radeon 9800 (als je meer geld hebt: geheugen uitbreiden tot 1024MB en ook een Geforce 6800 GT kopen i.p.v. de Radeon 9800).
     
  12. X BelieveR

    X BelieveR Im the X priest

    Berichten:
    415
    Leuk Bevonden:
    0
    en hoeveel ben ik dan kwijt als ik mijn geheugen tot 1024 MB uitbreidt en een Geforce 6800 GT koop?
     
  13. X BelieveR

    X BelieveR Im the X priest

    Berichten:
    415
    Leuk Bevonden:
    0
    Budget: +/- € 500,-
     
  14. CylonNL

    CylonNL Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    K d8 dat je eerst zei dat een kaart zoals de 6800 al bijna een overkill is voor een 3ghz dus laat staan voor een 2.66(zonder ht neem ik aan)dus dan kan hij beter voor een 9800pro gaan hoewel hij voor 500 euro ook een mooie next-gen kan koper :9
     
  15. Dokter Gonzo

    Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

    Berichten:
    856
    Leuk Bevonden:
    0
    mooi, in augustus ga ik me nieuwe pc kopen.
    aan welke onderdelen moet ik denken en hoeveel gaat er van de prijs af?
    8) je bent Nederlander of je bent het niet.
     
  16. christvs

    christvs Active Member

    Berichten:
    661
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit wordt mijn nieuwe pc ga hem ergens in november kopen:

    Mobo: Gigabyte GA-8IPE1000-G, i865PE € 90
    Proccesor: Intel P4 3,2 (800 MHZ FSB, Boxed) € 270
    Proccesor koeler: Spire CoolWave (tot 3.4Ghz) € 23,00
    Voeding: Tagan TG480-U01 480W PSU € 85
    Kast: Sunbeamteach transparant: € 70
    Monitor: Philips 107T51 17" € 140
    Harddeschijf: Western Digital160 GB (WD1600, 7200rmp, 8MB) € 95
    HDD Koeler: MS-TECH HD COOLER 3,5" LK/LM-116 € 9
    http://www.citypc.nl/
    Grafische kaart: XFX 6800 GT € 380
    DVD-Rom: LG 16x48x, GDR8162BI € 25
    CD-Rom brander: LG CD-RW Zwart 52x24x52x oem € 23
    Geheugen: 512 MB Twinmos € 85
    Fans: 5x € 25
    Toetsenbord + Muis: € 30
    Diskette Drive: Sony 1.44MB Floppy Diskdrive 3,5 € 11
    Speakers: Creative Inspire 2.1 2400 2.1 Speaker € 35

    Totaal: 1385

    (sorry dat het zo slordig is)

    Wat vinden jullie van dit systeem en hoelang denken jullie dat dit mee kan?
     
  17. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    De Pentium 4 is momenteel in twee smaken te verkrijgen, een socket 478 versie (die jij hier hebt gekozen) en de socket 775 versie. Socket 478 is inmiddels aan het einde gekomen kwa upgradebaarheid. De snelst verkrijgbare processor hiervoor is de P4 3,4GHz. Terwijl de opvolger van socker 478, socket 775, nog maar net komt kijken. Dus kwa upgradebarheid zit je hier prima. Voor socket 775 is momenteel het volgende te krijgen: 2,8/3,0/3,2/3,4/3,6GHz. Deze socket zal nog tot ver in de 4GHz ondersteund worden (en misschien nog wel boven de 4GHz). Deze vernieuwing neemt een aantal andere vernieuwingen met zich mee, namelijk een nieuw soort geheugen (DDR2 533MHz), en een nieuw slot voor de videokaart. AGP is niet meer terug te vinden op deze moederboarden, enkel nog PCI-Express.
    DDR2 geheugen is op dit moment een stuk duurder vanwege de beschikbaarheid, en het productie procede t.o.v. DDR, en is ook niet sneller als DDR 400MHz geheugen. DDR2 vind ik zelf op dit moment het enige grote nadeel van deze nieuwe chipset's/moederboarden. Er zijn ook moederboarden verkrijgbaar waar je zowel DDR als DDR2 op kan gebruiken, maar die ben ik nog niet in de winkels tegen gekomen.
    Deze moederboarden ook voorzien van High-Definition Audio. Dus een onboard geluidskaart met de kwaliteit van een Creative Audigy 2 en nog beter ook. Dit zijn slechts nog maar een aantal vernieuwingen.

    Ik zou persoonlijk liever in een socket 775 systeem investeren, i.p.v. een socket 478 systeem. De prijsverschillen zijn niet al te groot, en je zit goed voor de toekomst. Ik heb een aantal maanden terug in een socket 478 systeem geinvesteerd, en heb hier inmiddels best wel spijt van, gezien de vernieuwingen.

    Wanneer je zou besluiten om voor socket 775 te gaan, is deze videokaart in AGP uitvoering niet meer bruikbaar. Momenteel is er ook een PCI-Express variant voor verkrijgbaar. Eigenlijk is dit nog een reden om in de nieuwe technieken te investeren. Zou je namelijk voor socket 478 gaan, en dus een AGP videokaart nemen, kan je deze over een tijdje niet overzetten naar een nieuw systeem met PCI-Express! Beetje zonde van het geld dus ;).
    Maar aangezien jij pas in november gaat kijken/kopen, zijn de prijzen van alle nieuwe spullentjes flink gezakt. Er gaan geruchten dat er in augustus al een prijsdaling aankomt. Dus ergens rond november is een goed moment om te kopen :p

    Misschien nog een DVD-brander i.p.v. een CD-brander?
    Verder is het een goed systeem dat jij hebt samengesteld :cool:
     
    Laatst bewerkt: 23 jul 2004
  18. christvs

    christvs Active Member

    Berichten:
    661
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zat al aan socket 775 te denken maar ik vondt het nogal vaag want ik zie nergens PCI X versie van de 6800 GT :confused:
    Kan je even een link geven naar een link waar je de 3.2 ghz proccesor wordt aangeboden (p4)

    Edit: w00th waneer worden de DDR2 prijzen gelijk aan DDR?
    Edit2: http://nl.asus.com/prog/spec.asp?m=P5GD1-VM&langs=10 ondersteund deze nog DDR1?
     
    Laatst bewerkt: 23 jul 2004
  19. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Voor een Geforce 6800 speelt de processor niet zo'n grote rol aangezien ie bijna helemaal onafhankelijk is van de processor.


    @ X BelieveR: Als je aan die XFX Geforce 6800 GT voor €380 kunt geraken en als je nog 512MB moet bijkopen, dan zal dat iets minder dan €500 zijn.


    @ doerak15: Ik denk (en hoop) dat de grafische kaarten en de processoren (dat is al aangekondigd, zowel Intel en AMD gaan hun prijzen verlagen) in prijs gaan dalen, misschien ook nog andere onderdelen.

    Ik zou zeggen: Wait and see.
     
  20. Jaywalker

    Jaywalker XBW Elite

    Berichten:
    352
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb nu een heel slechte computer en ben aan het sparen voor een nieuwe

    computer op dit moment:

    Packard Bell P3
    64 MB Ram
    433 MHz
    slechte videokaart
    17 inch monitor.

    weten jullie een mooie computer die goede spellen kan afspelen voor maximaal 1000, eventueel iets meer?

    ik dacht aan iets als dit:

    AMD Athlon 64 3000+ 400MHz Boxed (processor)
    Maxtor Diamond 120 GB. 7200 rpm, 8 MB , Sata (harde schijf)
    Club 3D Radeon 9800 Pro 128 MB (videokaart)
    Lite-On wit (dvd speler)
    MSI K8T Neo-FSR (moederbord) (mischien Abit NF7-s?)
    AOpen H600A 300 watt Beige (computerkast)
    Dale - Enec Memory PC 3200, 400MHz, 2,5, 512MB (geheugen) (mischien 1024?)
    Sony 3,5 Inch diskette station Beige (diskdrive)

    wat is niet goed is aan deze computer?

    nu zit ik op 900 euro..
    Excl vzkosten
    Incl BTW
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina