1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

MS HDMI kabel? Absoluut NIET nodig.

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door BigKabuto, 16 mei 2008.

  1. da master

    da master Kill Without Honor

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    0
    die ik er bij geleverd heb gekregen doet het wel ,maar het rare is ik krijg geluid via mijn hdmi kabel dus zonder dat extra geval met tulip en optisch
     
  2. AapVader

    AapVader Ja toch?

    Berichten:
    427
    Leuk Bevonden:
    4
    Nou zo heel raar is dat niet hoor, hdmi is geluid en video in 1 kabel.
     
  3. da master

    da master Kill Without Honor

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    0
    hdmi is toch alleen video

    EDIT: De High-Definition Multi-media Interface (HDMI) is een aansluiting voor audio- en videosignalen in ongecomprimeerde digitale vorm

    Bron
     
    Laatst bewerkt: 29 aug 2008
  4. Der Grosse

    Der Grosse Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ging er altijd vanuit dat HDMI alleen beeld doorgeeft.

    Binnenkort schaf ik (weer) een xbox360 aan. Het wordt er 1 met HDMI aansluiting. Geeft de HDMI kabel dan ook geluid door, of moet daar weer een ander kabeltje voor aangeschaft worden?
     
  5. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    HDMI is zeg maar de digitale vervanger van scart ;)

    Je hebt dus gewoon geluid. Wil je echter digitaal geluid vanuit je receiver, dan moet je je tv weer doorlinken naar de receiver of via het genoemde truukje in de startpost een optisch kabeltje naar de receiver trekken.
     
  6. Thomaskm

    Thomaskm Active Member

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    10
  7. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Vraagje. Werkt dit truukje ook met de vga kabel van MS? Dus VGA kabel open maken en die alleen gebruiken voor het optische geluid en een losse hdmi voor het beeld.

    Hoe zie ik dan of het werkt of niet? Want ik neem aan dat de menustructuur van hdmi en vga hetzelfde is (reference levels en resoluties kiezen ed).

    edit: en bij de standaard av kabel zit er geen optisch uit op toch?
     
  8. Probailer2

    Probailer2 Casual gamer

    Berichten:
    716
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil mijn geluid via de standaard AV kabel van de Arcade laten lopen naar mijn boxen, maar ik zie geen zwart lusje om door te knippen tegen het heropstarten van de console. Zie wel een gesoldeerd lusje, mss die even onderbreken:confused:

    EDIT: gesoldeerd lusje is nu onderbroken, geen reset meer maar het geluid is nu een stuk zachter.
    Zo zacht zelfs dat je het bijna niet hoort.
    Kan toch niet goed zijn he, heb je dat bij het doorknippen van dat zwarte lusje ook?
     
    Laatst bewerkt: 1 nov 2008
  9. fllix313

    fllix313 Active Member

    Berichten:
    783
    Leuk Bevonden:
    16
    ik heb nu ook een hd ready tv maar als ik die rode witte en gele kabeltjes erin doe en die groen blauw en rode ook, en ik wil bijvoorbeeld call of duty gaan spelen dan zegt ie dat het op 60 pal moet en dan ziet her er egt zwaar belabberd uit...

    hoe kan ik dan ook die component krijgen?

    als ik dat schuifknopje op die kabel op hdtv zet hoor ik alleen geluid maar zie ik niks.

    alvast bedankt
     
  10. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    @ Probailer: dat kan niet goed zijn ;)

    @ fllix: verkeerde thread :) Maar probeer het eens zonder het gele stekkertje (is voor sd-beeld) en zet hem dan nog eens op hd.
     
  11. Xenn0X

    Xenn0X Active Member

    Berichten:
    1.082
    Leuk Bevonden:
    0
    heb nu een vga kabel op mijn lcd tv. 1366x768.
    is en hdmi nu beter? heb wel de hdmi poort op mijn box maar had deze kabel al.
     
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    ik ga het vandaag uittesten en maak ook direct foto's :)
     
  13. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    gvd! Wat een kl!@##%^-oplossing. Mijn vga kabel eindelijk open, ik stop hem er in breekt zo de hele voorkant van de vga kabel er af door de spanning. Dus nu gewoon helemaal niks meer om hem mee aan te sluiten...
    ja een hdmi kabel en dan geluid via de tv....jeuh

    :mad:
     
  14. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Heb dit trucje dus geprobeert met de vga kabel, maar dat lusje kon ik ten eerste al bijna niet vinden. En daarna had ik geen geluid meer :confused: fijn trucje
     
  15. haantje

    haantje Valentino Rossi!!#46

    Berichten:
    757
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind de standaard component kabel van de xbox mooier beeld geven dan de een HDMI kabel!!
     
  16. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Dat ligt dan in principe aan de instelling van je tv. Die is per ingang verschillend. Via component gaat er altijd een beetje data verloren, bij hdmi niet. Aan HDMI kan het dus in principe niet liggen.
     
  17. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Heb jij nog wel geluid toen je dit trucje hebt gedaan. want ik heb geen geluid meer.
     
  18. vibuthi

    vibuthi Active Member

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is een misvatting dat HDMI per definitie beter is dan component, in sommige (dure?) tv toestellen zitten wellicht betere scalers/converters dan in de 360 of een goedkope dvd speler, maar met de "normale" klasse lcd/plasma schermen (waaronder mijn Samsung, en waarschijnlijk veel toestellen) ben je met component vaak beter af omdat de 360 gewoon beter converteert. M.a.w. : OOIT zal het signaal toch naar analoog moeten omgezet worden om het als beeld op je scherm te krijgen, dit laat je doen door het apparaat wat dat het mooiste doet.
    Op mijn tv is component altijd mooier, scherper en realistischer dan HDMI.
    Een ander verhaal word het als je extreem lange afstanden (+10 meter) moet overbruggen, in dat geval is de verminderde storingsgevoeligheid van digitale overdracht een voordeel, en zal HDMI vaker als winnaar uit de bus komen.
    Bij normale lengtes gaat bij component niets "verloren" , het signaal word een meter eerder naar analoog omgezet, maar daar ondervind je in de praktijk echt geen negatieve gevolgen van.
    Het is van zoveel factoren afhankelijk dat er maar 1 gouden regel is: Zelf proberen wat het mooiste is!
     
    Laatst bewerkt: 9 nov 2008
  19. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    kick ;)
     
  20. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Ik weet niet hoor, maar LCD en Plasma tv's zijn digitaal. Dus dan is het wel degelijk beter om HDMI te gebruiken omdat er dan helemaal geen conversie plaats zal vinden.
     

Deel Deze Pagina