Media Center Extender op Xbox 360 [Deel 1]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door gn!uz, 14 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Filmpjes kan niet met media connect alleen met mce.
     
  2. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    verkeerde thread
     
    Laatst bewerkt: 8 jan 2006
  3. ini

    ini Carpe Diem

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 9 jan 2006
  4. Tha Divinity

    Tha Divinity Multi-Playa Genius

    Berichten:
    211
    Leuk Bevonden:
    7
    Kan je niet gewoon een .avi film direct op je harde schijf zetten vanaf je PC dat zou het beste zijn.

    Je kan bijvoorbeeld wel volgens mij een film op je ipod zetten en dan van je ipod op je xbox 360. Ik heb trouwens een 2koppige USB kabel, dus als ik nu bijvoorbeeld mijn laptop met die USB kabel aan mijn xbox 360 aansluit dan zou ik videos kunnen over zetten. Ik ga het proberen het is in elk geval de moeite waard.

    Trouwens ik heb ook een vraagje over de hardeschijf. Ik heb nu die premium edition van de 360 en ik keek in de setting van de xbox 360 en bleek dat mijn harde schijf maar en capaciteit had van 13 gig ik dacht dat dit 20 gig moest zijn??? Er stond natuurlijk in de handleiding dat je zoiezo minder geheugen heb omdat het besturings systeem er op staat maar dat moet toch niet meer zijn dan 1 a 2 gig geen 7 gig lijk me sterk Windows Vista is niet eens 7 Gig.
     
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Je kan alleen films streamen via Media Center XP
    Via een Ipod kan je geen films streamen
    Via je PC kan je niet met Media Center .avi 's streamen

    13 GB (voor eigen gebruik)
    7 GB (voor Cache en emulatie xbox 360)
     
  6. Tha Divinity

    Tha Divinity Multi-Playa Genius

    Berichten:
    211
    Leuk Bevonden:
    7
    Sorry, misschien dat je me verkeerd hebt begrepen. Ik heb het niet over streamen ik heb het over een film op de HD van de Xbox 360 zetten en afspelen. De xbox 360 kan .avi en .mpg en natuurlijk .wmv afspelen. Er zitten immers 2 demo HD filmpljes op de HD van je premium edition (die van mij tenminste). Dus als je een Ipod hebt kan je een film op je Ipod zetten en dan op de Xbox. Wat ik dus wil proberen is via USB (als het niet lukt via ethernet kabel) direct van m'n laptop een divx op de 360 te zetten. Als het lukt dan post ik hier wel de resultaten.

    Edit: In iedergeval bedankt voor de uitleg van de verdeling van de HD. Ik had echt niet verwacht dat de cache 7 gig in zou nemen. Maar ja ik moet zeggen dat het dashbord wel geweldig werkt.

    BTW komt een update uit voor het dashboard dat je en kan downloaden en een film kan kijken of misschien wel gamen. Begint echt op een Microsoft product te lijken met de patches die later uitkomen :)
     
    Laatst bewerkt: 9 jan 2006
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    je kan geen films op de HD zetten .. je kan ze alleen streamen ... ook accepteert de xbox 360 geen avi's

    de Xbox 360 kan alleen Mpeg's, WMV, TS afspelen...

    Voorlopig komt er nog geen dashboard update .. Ik denk niet dat het moeglijk word om dtijdens het downloaden een film te kijken ... misschien dat je straks wel een live arcade game kan spelen .. maar ook dat betwijvel ik

    Je kan trouwens ook geen muziek van je ipod op je xbox 360 zetten .. je kan deze alleen streamen ... Je kan alleen muziek op je xbox zetten als je deze ript (net als met de oude xbox)

    De Dashboard staat niet op de HDD ;)
     
    Laatst bewerkt: 9 jan 2006
  8. ini

    ini Carpe Diem

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    0
    Zitten er in die TS files ondertitels, ik krijg ze nog niet zichtbaar iig.

    Ook kan je dus geen DVD via de xbox 360 extender kijken, behalve dan dat je er een MPEG van maakt?(en dus weer zonder subtitles)
     
  9. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee

    Klopt
     
  10. Tha Divinity

    Tha Divinity Multi-Playa Genius

    Berichten:
    211
    Leuk Bevonden:
    7
    Er is in iedergeval een gerucht gaande http://www.360nieuws.nl/?view=article&article=641

    Dat hebben ze wel goed aangepakt jammer. Ik heb gister nog geprobeerd om via USB mijn laptop aan te sluiten op de Xbox 360 dit is jammer genoeg niet gelukt. Maar was het proberen waard. Via ethernet kabel is het wel gelukt maar met media connect alleen maar fotos en muziek streamen. Ik vind het toch wel jammer ze hadden de connectiviteit wel iets beter kunnen maken, maar ja ze willen natuurlijk meer Vista en WMC verkopen :)
     
  11. kevin_16

    kevin_16 Active Member

    Berichten:
    82
    Leuk Bevonden:
    0
  12. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    als je hardware media center ondersteund wel
     
  13. kevin_16

    kevin_16 Active Member

    Berichten:
    82
    Leuk Bevonden:
    0
    en hoe kan ik dat weten. want weet echt niet of mijn hardware dat wel ondersteunt heb op dit moment windows xp home edition
     
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    check bij je leverancier .. vraag aan hem of deze Media Center ondersteund.. kijk ook of jouw tv kaart welke in je lapto zit ondersteund word door MS
     
  15. dendemen

    dendemen wasted'nwounded

    Berichten:
    471
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de thread even doorgelezen want ik dacht dat Fardo over hetzelfde probleem had gepost. Ik kan het niet terug vinden.:confused:
    Ik heb films overgezet met de videora converter en mijn 360 kon via mce de films streamen. Maar nu willen dezelfde films niet meer laden. Hij begint wel met laden, dat rondje draait, maar blijft dan hangen. Ik moet dan de xbox weer aan en uit zetten. Maar ik kan dus nu geen films meer streamen. De opgenomen tv shows doen het wel. Heeft iemand een oplossing?
     
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    ehm heb je perongeluk de map waar je je tv opnames opneemt ook geshared? Dat is dan je probleem .. je moet dan een nieuwe map aanmaken voor je opnames in Media center ... dan kan je er weer bij
     
  17. Boefje

    Boefje Joost NL

    Berichten:
    256
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb ook weer een leuke...

    tv-series omgezet met de converter en deze werken nu perfect op 360.

    maarrr, in de slaapkamer heb ik ook een mce-pc staan, waarop ik de oude tv-series (dus voor conversie) probleemloos kon bekijken, maar de geconverteerde versies speelt hij niet af.

    geen foutmelding, maar hij springt bij het starten van een aflevering direct naar het scherm met "opnieuw starten / verwijderen"

    opzet:

    MCE-PC-woonkamer: neemt op, en is opslag van opnames/tv-series/mp3/foto's

    MCE-PC-slaapkamer: live-tv, kijkt via shared-tv de opnames van woonkamer-pc

    x360: verhaal bekend
     
  18. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    je kan maar 1 mediacenter joinen met je xbox 360 ... dus de andere pc kan hij niet vinden ... dus de mce slaapkamer kan je niet zien via je xbox 360
     
  19. Boefje

    Boefje Joost NL

    Berichten:
    256
    Leuk Bevonden:
    0
    dat snap ik, dat is het probleem ook niet, want alle data staat in de woonkamer. Het heeft in dit geval ook niet echt iets met de 360 te maken. (jaja, noem het maar off-topic ;) )

    na de conversie kan ik die files alleen niet meer afspelen op de slaapkamer-mce (dus wel op de 360) en wel op de woonkamer-mce...dus het lijkt ook niet een codec-iets te zijn, want beide pc's zijn identiek in gericht...
     
    Laatst bewerkt: 14 jan 2006
  20. Boefje

    Boefje Joost NL

    Berichten:
    256
    Leuk Bevonden:
    0
    en aangezien jullie nog druk naar een verklaring op bovenstaande aan het zoeken zijn ;)

    heb ik nog een vraag:

    ik heb de afgelopen weken braaf mijn muziek-database zitten editten.
    op mce ziet het er nu fantastisch uit. artiesten, genre, covers...alles is ingesteld.

    maarrr...wanneer ik via de x360 naar dezelfde mce met muziek gaat, staat daar de oude zooi nog, dus zonder nette ordening, hoe kan dat?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina