1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Laptop Advies [Deel 3]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 3 mrt 2011.

  1. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Ja :D Ik doe de opleiding maritiem officier en daarbij hoort dat je in je opleiding 300 vaardagen moet maken om je vaarbevoegdheidsbewijs te halen. In Juli/Augustus ga ik dus beginnen om de helft van mijn stage te varen op de MV Imke.

    [​IMG]

    Even over die Toughbook. Zal vast een goed ding zijn en dat mag ook wel voor dat geld maar na de stage wil ik hem ook zo af en toe mee naar school nemen. Ik ben niet van plan iemands hersens in te slaan :+ en ik vind hem qua prijs ook wel erg hoog.

    Nog meer suggesties ? :D
     
  2. Ron76

    Ron76 GT: Ron D Core

    Berichten:
    2.435
    Leuk Bevonden:
    144

    Ik dacht, laat ik maar meteen met het meest degelijke komen wat ik ken :+
    Je zou voor een Dell kunnen kijken, heb ik jaren lang gehad en was er zeer tevreden over. Betaalbare kwaliteit, en volledig te configureren op de website van Dell. Andere optie is een MacBook, stukje duurder, maar ook erg goed en betrouwbaar. Een MacBook sluit ook goed aan bij je hobby fotografie.
     
  3. Remia

    Remia Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Nog bedankt Remcom! het is uiteindelijk een Lenovo geworden, ze zag een chrome book niet helemaal zitten.
     
  4. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Uiteindelijk via het oostblok waar het reparatiecentrum zit te weten gekomen dat de heatsink kapot was. Ze hebben ook wat kabels vervangen. Wordt alweer moeilijker om dat zelf te repareren...
     
  5. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Toughbook? Meh.

    [yt]1dQghNl3vCA[/yt]
    [yt]FTKh-SVbQ1Y[/yt]

    Dell inderdaad voor die heavy duty shit.:)
     
    Laatst bewerkt: 4 mei 2014
  6. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Na lang wikken en wegen op deze laptop gekomen:

    http://tweakers.net/pricewatch/360555/asus-republic-of-gamers-g750jh-t4129h.html

    Ook vergelijken met een Dell Alienware 17. Uiteindelijk vind ik deze toch iets beter. Ook grotere harde schijf (SSD) en meer geheugen. Ook een beter scherm. Enige nadeel is de slechte netwerkkaart.

    Iemand eventueel nog andere opties. Heb gekozen om niet voor een Apple te gaan. Puur omdat ik voor het werk een aantal programma's moet gebruiken die er niet of niet goed op draaien. Ook wil ik of een ASUS of een Dell Alienware. Denk dat er niet veel opties over blijven dan?
     
  7. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033
    Voor 2000 euro zou ik gewoon voor deze gaan inderdaad, MSI heeft nog een aantal alternatieven maar ik ben zelf niet zo bekend met dat merk qua laptops.
    Heb je ook al gekeken naar een Ultrabook?
    Ik denk dat je voor 2000 euro een hele mooie dunne lichte Ultrabook met een 1080p/2k scherm, i7, SSD en minimaal een 750M kunt krijgen, dan zou ik daar eerder voor gaan.
     
    Laatst bewerkt: 18 jun 2014
  8. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Heb je zo een suggestie?

    Kom maar 1 Ultrabook tegen met 16GB geheugen. En verder zit die allemaal ver onder de specificaties van de ASUS die ik poste.
     
    Laatst bewerkt: 18 jun 2014
  9. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033
    http://tweakers.net/pricewatch/340760/acer-aspire-v7-582pg-74508g25tii/specificaties/
    http://tweakers.net/pricewatch/354161/asus-zenbook-ux301la-de022h/specificaties/

    Dat zijn eigenlijk je enige opties en het is het allebei net niet, het zou eigenlijk ideaal zijn als er een Ultrabook een goede gpu en een traditionele HDD zou zijn waar je dan een ssd bij in kan steken maar al die Ultrabooks hebben crappy GPU's en weinig opslag...

    Je hebt ook nog de Lenovo Y510P, heb zelf de Y500 en dat is echt een top laptopje, die zou ik ook zeker overwegen ook omdat ie dikke specs heeft en goedkoper, lichter en dunner is dan de ASUS en nog steeds erg krachtig.
    Lenovo is van HP dus met bouwkwaliteit etc zit het ook dik in orde.
    http://tweakers.net/pricewatch/375998/lenovo-ideapad-y510p-01135/specificaties/
     
  10. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Probleem is dat ik zeker geen HP wil. Heb altijd ASUS gehad en dik tevreden geweest. Nu 1x een HP genomen en die ging 2x defect in de garantie. 2e keer de heatsink defect. Dat is net aan het einde van de garantie gemaakt en toen 6 maanden later wederom de heatsink defect. Reparatie is €250 euro met de kans dat het over 6 maanden weer kapot is aangezien meerdere mensen dit probleem hebben en er over een fabrieksfout gesproken wordt.

    Ik ben dus niet zo happig om weer een HP product aan te schaffen...

    De links die je stuurt heb ik even bekeken. ACER pas ik sowieso voor en die ASUS heeft maar een 13" scherm daar waar ik minimaal 15" zoek. De SSD schijf van de Lenova is maar 8GB en dat is erg weinig. Die ASUS waar ik nu naar kijk heeft 256GB en dat is ook wel het minimum wat ik voor een SSD schijf zoek.
     
    Laatst bewerkt: 18 jun 2014
  11. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033
    Oh zei ik HP?
    Ik bedoelde natuurlijk IBM :+.
    Zie je ook terug in hun Thinkpad lijn, die werd altijd onder IBM uitgebracht maar nu onder Lenovo, erg degelijke (kantoor/studie) laptops.
    [​IMG]
    [​IMG]

    Die 8GB SSD in de Lenovo is waarschijnlijk een MSATA caching SSD, die kun je erg makkelijk zelf vervangen.
    Ik heb er zelf een andere HDD in gezet, is niks engs aan ookal ben je een leek op computergebied.
    Die dingen zijn erg klein en gaan in een soort van slots, kost je dus ook geen DVD speler ofzo.
    [​IMG]


    Dan heb je dus de goedkopere, compactere Lenovo tegenover de iets krachtigere (vooral een veel krachtigere GPU), duurdere ASUS.
    Ik zou zelf voor de Lenovo gaan en er een MSATA SSD in prikken, je kunt er zelf nog een tweede videokaart insteken ipv de DVD speler.
     
  12. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Thx voor je hulp. Ik ga nog een aantal dingen in overweging en van het weekend mijn keuze maken. De prijs is idd heel erg mooi. Ben alleen niet een voorstander van onderdelen vervangen. Niet omdat ik het niet kan, maar waarom precies weet ik ook niet precies 8).
     
  13. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    2000 euro aan die andere uitgeven is gewoon zonde van je geld. Als je zonodig 16GB geheugen wil en een grotere SSD druk je er die er zelf maar bij in, dat scheelt je gewoon honderden euro's.
     
  14. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Hij heeft 32GB. Maar heb ook geen idee wat een losse dim gaat kosten. En die andere hebben alleen maar max 16GB. Ook geen idee wat een 256GB SSD gaat kosten. Heb dan ook geen idee waarop ik zou moeten zoeken, want ik neem aan dat je niet zomaar iedere merk er in kan stoppen?

    Daarom koop ik ook liever graag iets wat compleet is en niet waar ik later nog iets aan moet veranderen. Bij een PC heb ik daar geen problemen mee. Daar is het ook allemaal een stuk makkelijker. Ik kreeg bij mijn vorige laptop een HDD thuis gestuurd omdat die ook defect was en om alleen die er in te zetten moest ik bijna de hele laptop uit elkaar halen. Nu lees ik dat het normaliter voor een HDD wel simpeler moest zijn en dat ze die op een logischere plek in de laptop stoppen, maar ik weet dus niet of ik dadelijk weer een geval apart koop m.b.t. zelf onderdelen vervangen.
     
  15. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Oke, wat moet je precies met 32GB RAM? :+
     
  16. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Dan heb je iig reserve ;-)
     
  17. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Gezien het bedrag is dit wel een laptop waar ik een jaar of 4-5 mee wil doen. Gedeelte is natuurlijk op de toekomst gekocht. Dan vind ik het niet erg als er 2 slots in zouden zetten zodat ik er 16GB bij kunnen zetten. Nu moet ik de 16GB eruit halen en een 32GB in zetten. Ook dat vind ik dan zonde.

    Ik gebruik tevens voor mijn werk aantal zware simulatie programma's vandaar dat ik 32GB wel kan gebruiken.
     
  18. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Uiteindelijk besloten de ASUS te kopen en vandaag ontvangen.

    Tijdens het installeren alleen maar BSOD's. Staat gewoon stil op het installatie scherm en dat geeft als een BSOD. MEMORY_MANAGEMENT en PFN_List_corrupt errors. :lol:

    Maandag gaat hij meteen weer retour...
     
  19. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Uiteindelijk via ASUS support de laptop open gemaakt en 2 SODIMM opnieuw geplaatst. Toen kon ik windows zonder problemen laden. Programa's zoals ZoneAlarm, FireFox en AVG geinstalleerd en toen weer BSOD. Deze keer SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION, wat ik op google vond als een 'bad RAM error'.

    Morgen dus maar terug sturen en geld terug vragen. Heb er dan totaal geen vertrouwen meer in.

    Ga dan denk ik toch maar voor een MacBook. Iemand hier suggesties voor in de range waar ik voor heen in het zoeken was?
     
  20. Phoubus

    Phoubus Active Member

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    0
    Goedemiddag,

    Mijn zus wilt een nieuwe laptop. budget is 500-600 euro. Ze werkt met MS office, wil films kunnen kijken etc. Er wordt niet op gegamed. De laptop moet een jaar of 5 mee kunnen gaan. Ik zat zelf aan de Asus R553LA-XX142H te denken;

    http://tweakers.net/pricewatch/370948/asus-r553la-xx142h/specificaties/

    Is dit en goede keus of heeft een van jullie een betere optie?

    Ik hoor het graag!

    Mvg
     
    Laatst bewerkt: 28 jun 2014

Deel Deze Pagina