1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Laptop Advies [Deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Pegas, 20 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Is dit een beetje een redelijke laptop. Vriend van mij zoekt er een, en hij wil er af en toe op gamen. Hoeft niet high-end en verder gebruiken voor snel internetten en dat soort zooi! :) Moet wel in die prijsklasse blijven 600-700,-
     
  2. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Die laptop is wel OK voor af en toe gamen (WoW, CSS e.d. lukt wel goed).
    Verwacht niet dat ie Far Cry 2 e.d. op very high kan spelen ;)
     
  3. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Hij dacht meer aan online CoD 2 en CoD 4, mag ook op low. Zolang het maar werkt, hij switcht namelijk wekelijks tussen twee huizen en bij de één heeft hij PS3 en bij de ander alleen pc, vandaar.
     
  4. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ooh maar CoD4 kan die ook wel aan :)
     
  5. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Ok, hij neemt de Acer. Thnx! :)
     
  6. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Yay or Nay?

    [​IMG]

    Is voor mijn vader, dus gewoon voor dagelijks gebruik en hij hoeft daarom ook geen super laptop. Prijsklasse leek me wel in orde alleen ben ik niet bekend met dit merk. Iemand hier ervaringen ermee of eventuele opmerkingen?
     
  7. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Laatst bewerkt: 16 feb 2009
  8. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.478
    Leuk Bevonden:
    8.475
    Ik zit te denken aan een Lenovo Thinkpad SL300:

    [​IMG]

    [​IMG]

    Nu ben ik niet echt op de hoogte van prijzen en concurrentie op de laptopmarkt, dus vraag ik het hier maar.

    Ik weet dat Lenovo een goed merk is, aangezien het eigenlijk IBM technologie is.

    Achterliggende verhaal: Ik heb ooit een 15.4 laptop gehad, maar dit was toendertijd nog een log ding. Tegenwoordig zijn ze natuurlijk veel gestroomlijnder en fijner, maar toch vind ik 15.4 te groot om mee te zeulen (ik snap sowieso niet wat iemand met een 17" laptop moet). Daarna heb ik dus een netbook gekocht, denkende dat dat me goed af zou gaan. Maar nee, dat was de grootste miskoop ooit, aangezien hij veel te klein en niet krachtig genoeg is. Nu denk ik dus aan deze mooie 13.3 inch laptop, die niet de krachtigste van de klas is, maar wel een goede middenweg.

    Over de prijs: Over het algemeen zijn 13,3" laptops veel te overpriced vergeleken met de 15,4" broertjes en zusjes. Deze kost tenminste wel minder dan 700 euro.

    Daarnaast is het enige nadeel dat er qua eye-candy betere laptops op de markt te vinden zijn.

    Is dit echter een goede keus of zijn er qua prijs-kwaliteitverhouding betere keuzes?
     
  9. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Laatst bewerkt: 16 feb 2009
  10. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.478
    Leuk Bevonden:
    8.475
    Juist ook door die aanbieding ben ik helemaal interested ;) Die had ik ook al gezien.

    Gamen hoeft niet, films kijken hoeft niet. (Heb ik mn desktop voor)

    Wat ie wel moet kunnen: Matlab, Eclipse, Office, internet, etc.

    Dat gaat ook wel lukken, alhoewel ik niet weet of Matlab de 1.8 ghz core duo zo leuk gaat vinden.

    Ik vraag me alleen af of het toch niet te doen is een 15.4 of een 14.1 laptop te halen. Ik wil hem elke dag mee nog school nemen, dus hij moet zeker compact en niet te zwaar zijn.

    Ik denk dat dit dan wel een mooie optie is.
     
  11. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Heb de Asus 1000H aangeschaft... Superdingetje!!
    Alleen steekt één hoekje van de touchpad een beetje uit, milimeter werk maar daardoor kan d'r wel stof onder komen met misschien gevolgen op lange termijn.......... dat wordt weer terug....... had 'm ook nooit op vrijdag de 13e moeten halen :p
     
  12. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.478
    Leuk Bevonden:
    8.475
    Hoop dat je er plezier aan gaat beleven. Voor mij was een netbook de grootste miskoop ooit.
     
  13. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Precies.
    Ik heb een maand geleden een laptop gekocht, de HP Pavilion 1160-ED. Ik wou eerst ook een 13,3" kopen, maar ik moest er toch wel een spelletje op kunnen spelen. Als ik naar de 13,3" keek, moest ik 1300 euro betalen terwijl ik nu voor de 15,4" 800 euro heb betaald. Door dat verschil ben ik toch maar snel voor de 15,4" gegaan 8).

    Ik neem hem ook mee naar school elke dag, hij weegt 2,7kg ofzo... ik vind het allemaal wel prima te doen.
     
  14. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Gaat zeker lukken!
    In de collegezaal/collegelokaal een genot. Niks oneindig schriften of aantekeningen. Geen wetbundels meer mee, alles op die 1.5kg in de tas. In trein nog als wil een filmpie/serie kijken (reis toch wel dikke 3 uur per dag). Ben zeker niet bang voor "miskoop".
     
  15. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb nog steeds veel plezier van mijn H1000.
    Als ik weer eens moet opdraven voor netwerk en computer problemen dan is de H1000 behoorlijk handig.

    De 17" laptop gebruik ik nu voor het zware Autocad werk.
     
  16. Killjoy1984

    Killjoy1984 PSV EINDHOVEN

    Berichten:
    157
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu inmiddels een week of 2 de Acer Aspire 8930G-904G100BWN.
    Een 18.4" notebook.
    En hij bevalt uitstekend! Ik heb hem gekocht bij de Mediamarkt voor 1899€
    Ik heb hem gedurende de afgelopen weken een uitgebreid getest met Far Cry 2, Crysis, Red Alert 3, World in Conflict etc.

    Bij al deze spellen kan ik hem op de maximale resolutie spelen met alle details op Ultra High. Alleen blijkt Crysis nog steeds het meest veeleisend.
    Ook is hij binnen no time met de aanwezige HDMI aansluiting aan mijn LCD gekoppeld en kan ik hem tevens makkelijk als Mediacenter gebruiken.
    Ook het geluid valt zeker niet tegen met de ingebouwde subwoofer.
    Voor mensen die veeleisend zijn en de huidige spellen in al hun pracht willen spelen is deze notebook zeker een aanrader! Hij kost een paar centen, maar dan heb je ook wat.
    En we hebben met zijn allen ten slotte een credietcrisis af te wenden!


    Specs:

    Processor Intel Core 2 Quad Q9000 Kloksnelheid 2000 MHz
    Besturingssysteem Windows Vista 64 Bit
    Intern geheugen 4096 MB DDR3 2 x 2048 MB
    Harde schijf 1000 GB (5400 RPM, Serial ATA)
    Mediastations Bluray Writer (Bluray branden, DVD+/-RW branden)
    Beeldscherm 18.4 inch WUXGA+ Dual Lamp CineCrystal TFT Breedbeeld Resolutie 1920 x 1080 pixels (Full-HD)
    Videokaart NVIDIA GeForce 9700M-GT Videokaartgeheugen 512 MB dedicated 2 GB shared.
    Ingebouwde 5.1 surround sound met ingebouwde subwoofer.
    HDMI aansluiting
    Biometrische beveiliging.
     
    Laatst bewerkt: 18 feb 2009
  17. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Spec's klinken goed, Merk ben ik niet zo kapot van.

    Verder ligt de prijs ver boven mijn budget.

    Maar goed, het is ook maar net wat je wilt/zoek/nodig hebt.
     
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Het ligt er ook aan welke serie van Acer je gaat kopen.
    Heb zelf een 9300 serie en deze werkt perfect.
     
  19. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar heb je gelijk in.

    Alle probleem acers die ik tot nu toe op en onder mijn bureau zijn beland met problemen waren allemaal budgetmodellen.


    Daar komt nog bij dat als ik nu een goedkope laptop wil met toch nog leuke spec's dat acer dan toch al snel in beeld komt.

    En iets of iemand een nieuwe kans geven kan nooit kwaad.
     
  20. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Handig threadje dit, nu ik dr toch ben hier mijn vraag(en).

    Mijn ma wilt een laptop. nu heb ik al het een en ander onderzocht maar van laptops snap ik nog geen ene aars.

    het budget ligt ongeveer tussen de 500 en de 800 en het is voornamelijk bedoelt voor een beetje word, excel en een beetje spelletjes spelen zoals online tetris, bejeweld en weet ik veel wat nog meer. ze wilt ook het liefst een zo groot mogelijk scherm.
    Ikzelf zal m ook gebruiken voor school maar dat zal voornamelijk woord, excel, powerpoint etc zijn.

    waar moet ik op letten, welke merken zijn aan te raden of beter zelfs; welke laptop(s) raden jullie aan?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina