Kickin' it @ X-Bazar...

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door aa_koch, 4 apr 2005.

  1. pindakaas

    pindakaas pindakaasNL

    Berichten:
    595
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb niet alles gelezen, maar ik vind gewoon: geen gezeik. Regels zijn regels en je moet ergens een grens trekken. Je hebt mazzel als een paar minuten eerder door de vingers wordt gezien, maar ik begrijp ook best dat ze hem wel een keer sluiten. 'Het is toch maar 1 minuut?' is ook onzin, want als het maar 1 minuut is waarom doe je het dan. De volgende doet 2 minuten, vervolgens kan een half uur ook nog wel...enz. Ik vind het prima zo :) Ook regels met 'tot op zekere hoogte' of iets dergelijks hebben geen zin, want daar krijg je toch alleen maar gezeik mee.
     
  2. Jan WoWter

    Jan WoWter Jungie!!

    Berichten:
    491
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het 10000% met aa_koch eens! Ik heb dan bijvoorbeeld 's avonds gekickt! En dan zit ik 's ochtends achter de PC en dan denk ik, een kickje zou wel handig zijn! Maar dat kan dan niet, moet wachten tot weer 's avonds! Maar wat dan: oow ik ben er niet....ik heb een feest! Moet ik dus weer tot de volgende dag wachten met een kick! En als ik iets op bazar zet, wil ik het graag kwijt! Ik baal er dan ook ontzettend van dat ik dan niet kan kicken, want zonder die kick, kan ik het niet verkopen!
    Als ik naar ik iets opzoek ben kijk ik niet verder dan de eerste (heel af en toe tweede) pagina... Door niet te kicken sta ik dan op pagina 3 of 4!

    Aan het idee van aa_koch heb ik zelf al vaak gedacht, en als je het mij vraagt gaan we op deze regel: "1 kick per dag", alleen maar vooruit.....

    Aa_koch: je weet in iedergeval dat je niet de enige bent die er zo over denkt ;)
     
  3. HellHound

    HellHound Active Member

    Berichten:
    1.452
    Leuk Bevonden:
    16
    @ aa_koch

    Je bent niet de eerste (en ongetwijfeld ook niet de laatste) die hier een thread over opent. Er zijn al diverse threads geweest die over precies hetzelfde onderwerp gingen en aangezien de regels ondertussen nog steeds hetzelfde zijn mag je toch wel rustig stellen dat ook deze thread hier verder niets aan zal veranderen. Daar komt nog eens bij dat zowel Darkwing als 2K al hebben aangegeven verder nog steeds geen heil te zien in een beleidsverandering. En waarom zouden ze ook, het verder wel goed zo.

    Zul je zien dat de meeste mensen zullen besluiten om allemaal zo'n beetje rond dezelfde strategische tijdstippen te gaan lopen kicken. Staat de door jou zojuist gekickte thread vervolgens weer net zo snel beneden. En het is hier al vaker aangegeven, het blijft in feite gewoon allemaal bij hetzelfde.

    Dus omdat het iets teveel moeite is om verder te kijken dan je neus lang is moeten ze het beleid veranderen? Dat is gewoon een mentaliteitsprobleem van sommige mensen hier. Zo ontzettend veel moeite of tijd kost het heus niet hoor om verder te kijken dan de eerste pagina. En ben je bijv. op zoek naar iets specifieks dan kun je altijd nog de zoekfunctie gebruiken op X-bazar.
     
  4. Jan WoWter

    Jan WoWter Jungie!!

    Berichten:
    491
    Leuk Bevonden:
    0
    Gothicrulez

    Dus omdat het iets teveel moeite is om verder te kijken dan je neus lang is moeten ze het beleid veranderen? Dat is gewoon een mentaliteitsprobleem van sommige mensen hier. Zo ontzettend veel moeite of tijd kost het heus niet hoor om verder te kijken dan de eerste pagina. En ben je bijv. op zoek naar iets specifieks dan kun je altijd nog de zoekfunctie gebruiken op X-bazar.[/QUOTE]

    Ze willen toch een goede site? Waar veel mensen te vreden zijn? Of niet dan?
    Ik zeg niet dat het nu niet goed is, maar door die regel wijziging maak je het dan gebruikers alleen maar beter!!
     
    Laatst bewerkt: 5 apr 2005
  5. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Zoals jullie hebben kunnen lezen ben ik het hier gewoon echt niet mee eens. Ik vind het gewoon gemakzuchtig en lui dat je niet verder wenst te zoeken dan je neus lang is. Als ik iets verkoop (en dan doe ik regelmatig) dan kan ik soms ook een HEEEEELE dag niet kicken, omdat ik weg moet en de 24 uur nog niet voorbij zijn na mijn laatste eigen post. Nu zit ik daar echt totaal niet mee, aangezien ik er toch niet ben en als ik kick en er vervolgens 16 uur lang toch niet ben bestaat de kans ook heel erg dat mensen die hebben gereageerd op een spel in mijn thread in de tussentijd al hun game bij een ander hebben gevonden.

    Nee, ik blijf het een beetje onzinnig vinden dit allemaal en de essentie van het hele verhaal is niet alleen dat de 24 uurs kick moet veranderen in een kick per dag maar ook dat volgens de threadstarter de mods de regels in zijn ogen unfair hanteren. Ook daar ben ik het niet mee eens omdat ten eerste wij allen mensen zijn, de mods dus ook. De een vind een uur te vroeg kicken een probleem en de ander ziet het toevallig een keertje door de vingers. Het invoeren van een kick per dag zal er iig niet voor zorgdragen dat de regels makkelijker te hanteren zijn want met een kick per dag zullen er nog genoeg mensen zijn die al dan niet express de regels aan hun laars lappen en te vroeg zullen kicken. Dan houd je het gezever alsnog.
     
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    A) Het is een goede site
    B) De mensen zijn te vreden
    C) Jij wilt de server belasten dmv continue te kicken, zodat het forum trager word? Mensen kunnen je thread vinden zo kan je bijv. de zoek funktie gebruiken
     
  7. Securer

    Securer Active Member

    Berichten:
    289
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik mag toch hopen dat mensen niet zitten te "wachten" tot ze hun eigen topic mogen kicken?
    Ik snap de redenatie wel om er 1 kick per dag van te maken maar ik denk dat het geen wezenlijk verschil maakt ten opzichte van het huidige beleid. Huidige beleid is simpel en helder en zover ik in mijn geheugen kan graven doet geen enkele mod moeilijk omdat jij een keer een uurtje te vroeg kickt.
    Ik denk dat we sowieso blij mogen zijn dat je hier op een overzichtelijke (en relatief betrouwbare) manier gratis (!) je spellen kan aanbieden. Ja klopt, op marktplaats kan dit ook maar daar kost a) kicken geld (via 0900 nummer) en b) zie je niets qua reputatie van de verkoper.
    Al met al ben ik dus erg tevreden met het huidige systeem en het werkt goed dus niet aankomen in my humble opinion ;)
     
  8. VySio

    VySio DJ Bowie!!!

    Berichten:
    497
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat heeft het voor zin om 1 keer per dag te laten kicken.

    Wat is het drukste moment van de dag op dit forum? rond 19 uur lijkt me. Wanneer zou iedereen zijn thread dan kunnen kicken? dit zou wel eens een strategische tijd kunnen zijn. MAarja iedereen doet het om een bepaalde strategische tijd. dus stel 30 mensen kicken in dit half uur hun thread. Jij staat weer onderaan.

    Zowieso zou 1 kick per dag ook niet nodig zijn toch?

    Als je een thread aanmaakt om 22 uur. en je kickt em gelijk weer om 00.00 uur, zou die de volgende ochtend al beneden kunnen staan aangezien meerdere mensen hun thread kicken. en dan mag je alsnog tot 00.00 uur je thread niet kicken.

    En dat je zelf je tijden niet mag controleren slaat ook op niets. Jij bent de handelaar. Jij moet bereid zijn jouw vrije tijd op te geven voor dit. Als jij er s'avonds niet bent dan moet je maar een andere keer kicken. Niet eerder maar later.

    Als je eerder zou mogen kicken dan is er nog iemand die eerder mag kicken. dan mag iedereen eerder kicken. Anders zou het toch niet eerlijk zijn? En als iedereen dit wel zou mogen doen dan is het ook alleen maar nadelig voor jouw zaken, want jouw thread staat eerder onderaan.

    simpel rekensommetje.

    240 mensen (overdreven veel, maar past beter in mijn rekensommetje) bieden games aan, allemaal willen ze games verkopen. op een pagina passen 20 thread. iedereen wil op die 1e pagina. dit betekend dat 10 mensen per uur gemiddeld hun thread mogen kicken.

    240 / 24 uur = 10 mensen
    60minuten in een uur / 10 mensen = 6minuten per persoon

    De thread van iedereen die kickt staat dus gemiddeld 6 minuten per dag bovenaan.

    Aangezien er 20 threads op de hoofdpagina passen sta je er nog niet lang op ook nog gemiddeld
    20 threads * 6minuten= 120 uur

    Gemiddeld sta je dus 2 uur per dag op de hoofdpagina.




    Zou je het beleid versoepelen en mensen die 2 uur te vroeg kicken door de vingers laten glippen betekend het dat er 2 uur minder zit op een X-Bazar dag.

    240 mensen verkopen hun game.
    een dag heeft 22 uur

    240mensen / 22 uur = 11 mensen mogen kicken (afgerond)
    60 minuten / 11mensen = 5.5.

    thread van iedereen staat nu bij iedereen 5 minuten en 30 seconden boven aan bovenaan.

    20 threads * 5.5 = 110. In totaal sta je dus nu maar 110 minuten per dag op de hoofdpagina. Dat is 10 minuten op een dag minder.

    Als je op weekbasis kijkt maakt het helemaal niets meer uit. Je staat in totaal 840 minuten op de hoofdpagina.


    Regles van nu:
    Week heeft 7 dagen, per dag 24 uur.
    Je staat per dag 120 minuten op de hoofdpagina.

    7*120=840 minuten per week op de hoofdpagina.


    Als XBazar dag 2 uur minder heeft:
    Normale Week heeft 7 dagen, per dag 24 uur.
    XBazar dag heeft 22 uur.
    Je staat gemiddeld 110 minuten op de hoofdpagina per dag.

    7 * 24= 168 uren per week in totaal
    168 / 22 = 7.6363636..... (7.6) XBazar dagen in 1 week
    7.6 * 110 = 840 minuten

    Op weekbasis sta je dus net zo lang op de hoofdpagina met beide regeld.

    Dus als je naar de cijfertjes kijkt zie je dat het strategisch gezien neits uit zou moeten maken of je nu tijd afhaalt van het kicken van de thread of niet.

    Ik weet dathet niet helemaal over déze kwestie gaat waar het nu over gaat. Maar ik zie gewoon heel vaak deze threads.



    Denk je dat dit wél handig is dan? je staat dan misschien s'ochtends even bovenaan, maar in de middag sta je alweer op pagina 4. Maar aangezien meerdere mensen even hun game willen verkopen. en even snel voordat ze naar school gaan even hun thread kicken moet je maar net geluk hebben dat je niet een van de laatste bent, anders sta je zo weer onderaan.

    Hoe meer vrijheid iedereen heeft om zelf tijden te bepalen met kicken, hoe sneller threads beneden kunnen staan. tenzij je de strategische tijden weet. MAar waarom zou je er een soort spel van maken, en het ingewikkeld maken voor nieuwe mensen die de strategische tijden nog niet kennen. Wat je al zegt, een site probeerd het voor iedereen zo toegankelijk m,ogelijk te maken. Dus ook voor de nieuwe mensen, die de kneepjes van het vak nog niet kennen om het zo maar te zeggen.



    En ja ik verveel me ja. kan niet meer slapen :{
     
    Laatst bewerkt: 6 apr 2005
  9. Jan WoWter

    Jan WoWter Jungie!!

    Berichten:
    491
    Leuk Bevonden:
    0
    Het gaat erom dat je zelf kunt bepalen wanneer je kickt, en natuurlijk blijft het in de meeste gevallen hetzelfde! Maar voor sommige mensen komt het af en toe gewoon beter uit om op een ander moment te kicken (een moment waarop je met "de 24 uur kick regel" nog niet zou mogen kicken)! Door de verandering krijg je alleen maar NOG meer en NOG tevredenere (ofzoiets) bezoekers!!

    @Fardo: Hoe zo trager worden door meer gekick? Er wordt per dag nog steeds even veel gekickt!! Alleen niet altijd door iedereen rond dezelfde tijd!
     
  10. aa_koch

    aa_koch Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Zoals hierboven (Jan WoWter) ook wordt gezegd: het gaat erom dat je zelf kunt bepalen wanneer je kickt. Wanneer het jou het beste uitkomt, niet wanneer de beheerders van het forum weer vinden dat je mag. Dat is toch niet te veel gevraagd?

    Natuurlijk is het noodzakelijk dat er een limiet wordt gesteld aan het aantal kicks, zodat iedereen dezelfde kans heeft om zijn onderwerp opnieuw onder de aandacht te brengen. Geloof me of niet, maar het gros van de bezoekers zal niet verder dan de eerste twee, drie pagina's kijken om te zien of er nog iets leuks wordt aangeboden -- dat kun je kortzichtig noemen, maar in de meeste gevallen zijn dat de onderwerpen where the action is en hangt de rest er maar bij (vaak geplaatst door mensen die misschien maar eens in de zoveel dagen hun onderwerp bekijken).

    Voorbeeld: http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=70573

    Ja, het onderwerp wordt te vroeg gekickt. Maar eerlijk gezegd denk ik dat deze oplossing minder bijdraagt aan het opvolgen van regels dan wanneer je zo iemand een PM/e-mail stuurt met het verzoek de regels door te lezen en zich te houden aan het geldende 'kick-beleid'. Mocht hij dat niet doen, kun je besluiten hem tijdelijk niet toe te staan nieuwe onderwerpen/reacties te plaatsen en zijn onderwerp voor een bepaalde periode (24 of 48 uur) te sluiten. En mocht dat nog niet helpen, dan is een permanente ban misschien een optie. Maar om meteen 'de deur in het slot te gooien' vind ik persoonlijk wel erg onvriendelijk.

    En een voorbeeld van het sluiten van een onderwerp omdat de titel niet correct is: http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=70617

    Dezelfde gebruiker... je zou bijna denken dat zo iemand baat zou hebben bij een helpende hand van de moderators, in plaats van dat ze hem meteen op de vingers tikken. (I rest my case... :))

    Met alle respect, maar is het nu echt zoveel moeite voor een modje om de titel aan te passen in plaats van het topic op slot te doen? Erg vriendelijk vind ik het namelijk niet, al helemaal niet als je bedenkt dat het gaat om iemand die zich een maand geleden pas heeft 'aangemeld' op het forum. En ja, ik ben het volledig met je eens wanneer je vindt dat degene die het onderwerp geplaatst heeft, beter op had moeten letten. Maar het kan een keertje misgaan, toch? Geef degene het voordeel van de twijfel, corrigeer de titel en verzoek de betreffende gebruiker gewoon de volgende keer beter op te letten. De moderators zijn toch ervoor om alles in goede banen te leiden, het zijn geen kampbewakers die verplicht zijn elke 'overtreding' hardhandig af te straffen... toch? ;)
     
  11. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    de mods en admins hebben toch gereageerd? ... je blijft wel een beetje in herhaling vallen :eek:

    jouw voorbeeld kicked elk uur

    Maar goed ... ik vond het een slecht voorbeeld, omdat hij na een uur weer kickte (okay hij is een nieuwe member ... maar hij weet nu wel waar de forum regels staan)

    dan moet ie juist op slot

    Deze kicked ook vaak maar is nog niet op slot: http://forum.xbw.nl/showthread.php?t=70578
     
    Laatst bewerkt: 6 apr 2005
  12. aa_koch

    aa_koch Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Ze hebben inderdaad gereageerd, maar echt veel feedback heb ik niet gekregen.

    Nee, je kunt niet vaker kicken -- nog steeds maar een keer per 24 uur. Maar wel op een moment dat jou het beste uitkomt! En 'een kick per dag' zou ook als gevolg kunnen hebben dat het door de vingers zien niet meer hoeft, want je geeft een gebruiker meer vrijheid om te kicken wanneer hij dat wil (in zekere zin).

    Dus helemaal oneens is men het niet met mij (men ziet het voordeel), maar het is te veel moeite om een paar regels tekst aan te passen? Volgens mij had je dan beter geen moderator kunnen worden... ;)

    (Sowieso moet iemand de spel- en stijlfouten uit die sticky post op X-Bazar eens verbeteren -- twee vliegen in een klap, zeg maar. :))

    Het gaat er niet om dat jij je eigen onderwerp niet kunt zien, het gaat erom dat anderen die wel zien. En dat iemand anders jouw onderwerp kickt, dat gebeurt nu vast ook al. Als ik vind dat mijn onderwerp weer terug op de eerste pagina moet maar ik heb pas zes uur geleden een reactie geplaatst, dan vraag ik gewoon aan m'n vriendje die ook op het forum zit om te doen alsof 'ie interesse heeft in een spel dat ik aanbied. Daar heeft mijn 'verzoek' (al is het niet meer of minder dan een proefballonnetje) verder geen invloed op.

    -----

    Al met al maar weinig nuttige info, naar mijn bescheiden mening. Maar misschien ben ik wel te veeleisend? :)

    // toevoeging

    Mijn voorbeeld deed het ook verkeerd (vandaar dat ik het als voorbeeld nam...), maar ik vind het wat overdreven om het topic dan maar meteen te sluiten. Je kunt de gebruikers toch een beetje de goede weg op helpen, in plaats van ze meteen neer te sabelen? Wat het onderwerp betreft dat gesloten werd omdat de titel niet juist was -- als je de beleidsregels erop naleest, is hij juist de enige die het correct doet:

    -----

    Hoe dient een threadtitel voortaan te zijn?

    We gaan voortaan werken met zogenoemde "tags" aan het begin van de threadtitel. Deze tags kunnen zijn:

    [TK] - voor iets wat je te koop aanbiedt
    - voor iets wat je te ruil aanbiedt
    [TK/TR] - voor iets wat je te koop en/of te ruil aanbiedt
    [GEZ] - als je een spel o.i.d. zoekt.

    -----

    Dat is juist precies wat hij heeft gedaan. Dus in plaats van het onderwerp te sluiten had men m.i. beter de titel kunnen corrigeren en de betreffende gebruiker informeren over de reden van aanpassing. Nu wordt zijn onderwerp gesloten, hem verteld dat hij de regels moet doornemen (wat hij blijkbaar te letterlijk heeft gedaan...!), maar mogelijk weet hij nog steeds niet wat 'ie fout heeft gedaan.

    Overigens vind ik beantwoorden van een reactie (vraag, voorstel of opmerking) van een andere persoon iets anders dan kicken, dus het kan best gebeuren dat iemand in een periode van 24 uur meerdere berichten in hetzelfde onderwerp plaatst. Dat valt bij mij in elk geval niet onder de noemer kicken.
     
    Laatst bewerkt: 6 apr 2005
  13. Jan WoWter

    Jan WoWter Jungie!!

    Berichten:
    491
    Leuk Bevonden:
    0
    Aa_koch wordt je niet moe van al die tekst die je typt? :p

    Ik ben het helemaal met aa_koch eens dat reageren op iemand die interesse heeft op een aangeboden product van jou, GEEN kicken is! Bij kicken wil je je thread bovenaan hebben, bij een reactie doe je het om te reageren op die ander. Een heel ander doel dus...
     
  14. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Nogmaals, ik zie de voordelen, maar de nadelen wegen zwaarder. Het feit dat men dan massaal op 'strategische' tijdstippen gaat posten, de beleidstechnische beslommeringen, en het feit dat ik het verschil niet zo groot vind, en het kwestie van mentaliteit vind om dan maar even te wachten met kicken zijn voor mij reden genoeg om het beleid te laten zoals het is.

    Je blijft nu continu in herhaling vallen; je argumenten zijn bekend, maar wegen mijns inziens niet zwaar genoeg.
     
  15. Jan WoWter

    Jan WoWter Jungie!!

    Berichten:
    491
    Leuk Bevonden:
    0
    Om eerlijk te zijn, de regel van aa_koch is beter! Maar dan hadden ze die aan het begin moeten instellen! Ik zou het nu ook niet veranderen, omdat het verschil idd klein is, het kost gewoon veel werk om het nog te veranderen zoals darkwing zegt!

    Het is prima zo, maar door de regel van aa_koch aan het begin van het opzetten van het forum in te stellen, was het NOG beter geweest!
    En nu terug naar de studio....... _0/
     
  16. aa_koch

    aa_koch Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Prima, gooi 'm dan maar dicht. Maar 'beleidstechnische beslommeringen'... je mag ook gewoon zeggen dat je er geen zin in hebt, hoor. :)
     

Deel Deze Pagina