1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Hulp gevraagd!

Discussie in 'Algemeen' gestart door SillyKitty, 1 nov 2020.

  1. SillyKitty

    SillyKitty New Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi, ik ben zelf geen gamer maar mijn vriend is dat wel. Ik heb jullie hulp als gamers zijnde nodig hoe ik dit het beste kan aanpakken.

    Mijn vriend gamed veel en in mijn ogen te veel. Pas op, ik ben echt geen zeurwijf die mijn partner geen hobby gunt, maar er zijn grenzen. Mijn vriend gamed al veel zolang dat ik hem ken en dat is zo'n 10 jaar. We hebben ondertussen een dochter van 6 en een baby van bijna 3 maanden. Gamen doet hij elke dag, savonds als de kinderen op bed liggen, maar ook als ze nog wakker zijn. Dat laatste wekt steeds meer irritatie. Het komt geregeld voor dat hij aan het gamen is met de naast hem de baby in de box en mijn dochter die op de bank op een tablet wat zit te doen. Ik verwacht echt niet dat hij hele dagen bezig is met kinderen te entertainen, maar dat eeuwige gegame, ik word er oprecht verdrietig van ook voor mijn kinderen. Kwa verzorging komen ze bij hem niets tekort, kwa aandacht kan het echt wat beter. Regelmatig hebben we er woorden over en ik weet het niet meer hoe ik dit moet aanpakken, vandaar mijn vraag aan jullie. Dit is zulk ingebakken gedrag dat het voor hem normaal is. Ik heb op dit moment voor mijn gevoel 2 keuzes. Accepteren of weggaan.

    Ik zal even de dagen doordeweeks schetsen en die van het weekend. Doordeweeks komt hij thuis van het werk. Soms werkt hij nog even door op de pc (met ondertussen een game op de achtergrond) soms komt hij thuis en gaat direct gamen. In het weekend is het zeker een overdag een dagdeel gamen (smorgens of smiddags) en in de avond.

    Dus... tips hoe ik dit moet aanpakken, want ik weet het oprecht niet meer.
     
  2. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
  3. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Wat een vervelende situatie. Niet makkelijk om iemand te vragen het gedrag te veranderen als je het altijd hebt toegelaten. Ik weet niet hoe jullie gesprekken hierover eraan toe gaan en wat je al tegen hem hebt gezegd, maar het lijkt me goed als hij weet dat je twijfelt of je bij hem moet blijven. Als jullie communicatie minder succesvol is, en die indruk wek je, kan het goed zijn om bemiddeling te zoeken. Relatietherapie bijvoorbeeld. Als je denkt dat sprake is van verslaving, googel de symptomen anders even, kun je de kwestie ook eens met je huisarts bespreken. Sterkte.
     
    BigSyke vindt dit leuk.
  4. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.305
    Gamen is voor hem waarschijnlijk ook een uitlaatklep, dus hij heeft het ook nodig om te ontspannen. Desalniettemin mag dat nooit ten koste gaan van aandacht voor de kinderen, of teveel van jou. Het moeilijkste hierin is een balans vinden. Je zou, naast het advies van Fred, ook eens kunnen kijken naar het afspreken van wat richtlijnen. Alleen gamen als de kinderen op bed liggen bijvoorbeeld. Of dat je dagdelen afspreekt dat jij even een paar uurtjes met de kinderen op pad bent en hij dan zich even kan afsluiten. Het is wel belangrijk om dat samen af te spreken.
     
  5. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Ik vind dit wel verder gaan dan een uitlaatklep, zo vaak is in mijn ogen gewoon een verslaving (geen / weinig rekening houden met anderen). En dan moet er wel 'ingegrepen' worden als erover praten niets opleverde tot nu toe.
     
    Laatst bewerkt: 2 nov 2020
  6. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.445
    Leuk Bevonden:
    17.565
    Nounou, laten we niet zulke uitspraken doen he. We weten helemaal niks betreffende deze situatie. Behalve het verhaal vanuit haar kant.

    Lijkt me dat wanneer je in een gezonde rela zit een forumpost overbodig is en je dit soort dingen gewoon af moet kunnen stemmen met elkaar. En als het een verslaving is, zijn wij niet degenen om daarin te adviseren.
     
  7. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.305
    The fuck is dit? Die sessies met de psych werpen wel vruchten af zeg. Netjes man.

    Ik vind het overigens wel netjes van haar dat ze probeert meer begrip te krijgen voor de beweegredenen van haar man door het hier na te vragen. Weet niet of het gaat helpen of dat het überhaupt de juiste plek is, maar de gedachte vind ik leuk.

    Moest trouwens ook meteen hieraan denken: https://mijngamendekind.nl/?gclid=C...4G8o-iPnkukuxEhLBofbehcH_FeEBXYhoCsx8QAvD_BwE

    Misschien staan daar zinvolle tips in. Sommige volwassenen zijn natuurlijk net kinderen.
     
    Gerjan vindt dit leuk.
  8. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.481
    Leuk Bevonden:
    8.482
    nvm
     
    Yerewn vindt dit leuk.
  9. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    ^Eens met hierboven

    Wat ik aanvullend ook zou meenemen... Wat wordt van hem verwacht,, wat kan/moet hij doen als hij bepaalde dagdelen/avonden niet gamet. Dat zal op de eerste plaats verwacht ik aandacht geven aan de kinderen en dat zou geen enkel probleem moeten zijn, maar als die op bed liggen? Als het (in de praktijk volgens mij vaak geldende) alternatief voor gamen 'samen gezellig op de bank RTL4 kijken', of 'het huishouden doen' is, kan ik me voorstellen dat er heren zijn die dan gamen prefereren, omdat ze dat alternatief gewoon ronduit k#t vinden?

    Samen het huishouden doen zou als alternatief niet ter discussie hoeven staan, dat hoort er in zekere zin gewoon bij, maar dat 'samen op de bank pulp kijken' zit niet iedereen op te wachten :)
     
  10. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.009
    Leuk Bevonden:
    9.574
    Jongens allemaal leuk dat advies maar mevrouw is niet meer online geweest sindsdien.
     
  11. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.305
    Ja hoor.....GODVERDOMME!!
     

Deel Deze Pagina