HD DVD vs Blu-Ray

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door forza katwijk, 8 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wallie

    Wallie Hardware Freak

    Berichten:
    448
    Leuk Bevonden:
    0
    precies, alleen maar domme info om het te promoten meer niet...

    Er komt nieuwe apparatuur om het te beveiligen en er worden steeds weer nieuwe apparaatjes uitgevonden om de beveiliging te omzeilen.
    Een jaar nadat blu-ray uit is gekomen, door onder ander de PS3, is er binnen een jaar een krack of chip voor ontwikkeld let maar op.

    Ik wacht trouwens nog een jaartje met een xbox 360, onder ander voor zon HD-drive. Hoef ik namelijk niet nog een goede dvd in HDTV te kopen :) En over een jaar is de war pas echt begonnen. Microsoft komt dan opeens met een lading nieuwe 360 including Halo X met HD-drives *Te veel hoop ik weet het :+*
    Maar dat zie ik dan wel _0/
     
  2. X Heer

    X Heer SNK Playmore

    Berichten:
    635
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan erover meepraten, mijn Xbox in de toekomst ook :cool:

    Alles is te kraken, zelf de Gamecube is gekraakt. De PSP, daar kun je ook spellen spelen die van het internet gedownload zijn. De DS heeft ook een manier, ik weet niet welke, maar het is mogelijk.
     
  3. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik laat toch nooit mijn consoles ombouwen ofzo, geeft me echt een slecht gevoel. Ik speel liever op iets waar ik voor gewerkt(betaald) heb. Als je je er voor geeft moet je nooit kopieren en weet ik veel wat, je hebt zelf in de hand hoeveel games je koopt(allemaal natuurlijk niet:D, maar je begrijpt wel) Iedereen kan vakantiewerk,... doen, tenzij je te jong bent natuurlijk,dan is het anders...
     
  4. Cesar

    Cesar Active Member

    Berichten:
    461
    Leuk Bevonden:
    0
    (Weer) Goed nieuws voor Blu-ray,minder nieuws voor HD-DVD:

    En nog wat:

     
    Laatst bewerkt: 11 aug 2005
  5. Cesar

    Cesar Active Member

    Berichten:
    461
    Leuk Bevonden:
    0
    De toekomst van Blu-ray ziet er dus beter uit met de dag. ;)
     
    Laatst bewerkt: 11 aug 2005
  6. Koffie mok

    Koffie mok Guest

    Het veel Gig kan op Blu-ray?
    Het veel Gig kan op HD DVD?
     
  7. DarthMaster

    DarthMaster Active Member

    Berichten:
    73
    Leuk Bevonden:
    0
    Op Blu-ray gaat op single-layer 25GB aan data en met een Double Layer 50GB aan data
    Op de HD-DVD gaat op single-layer 15GB aan data en op Double Later 30GB
     
  8. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik wacht liever op die 800 GB disc's. En wie er wint bij HD-DVD of BluRay?!?! Maakt mij niks uit staat genoeg GB op voor de komende 4 jaar voordat de 800 GB schijfjes gaan aankomen. Of HD-DVD, of BluRay de volgende standaart wordt maakt in principe niks uit zo lang maar IEDEREEN (ook bedrijven) het accepteren is er geen probleem, als er maar geen: 'Je moet standaard twee systemen kopen, omdat new line cinema alleen HD-DVD heeft, en sony alleen blu ray heeft. Als er maar EEN standaard is..

    Mijn keus gaat uiteindelijk wel voor HD-DVD.
     
  9. king kai

    king kai xbox360

    Berichten:
    788
    Leuk Bevonden:
    0
    het maakt mij ook niet uit, want ALS blu-ray toch 'wint' dan komt dat ook wel in de volgende (3e generatie) xbox!
     
  10. Marty NL

    Marty NL Active Member

    Berichten:
    935
    Leuk Bevonden:
    77
    Dat duurt nog wel ff neem ik aan. maar het zit allemaal wel goed wat de 360 betreft denk ik
     
  11. king kai

    king kai xbox360

    Berichten:
    788
    Leuk Bevonden:
    0
    dat denk ik ook wel ja, de spellen komen toch altijd nog op gewoon dvd formaat uit. en niet op HD DVD
     
  12. Cesar

    Cesar Active Member

    Berichten:
    461
    Leuk Bevonden:
    0
    En waarom dan juist?
     
  13. Marty NL

    Marty NL Active Member

    Berichten:
    935
    Leuk Bevonden:
    77
    Dat is wel gezegd ja, of het waar is is wat anders maar verwacht van wel anders is je xbox straks nutteloos :+
     
  14. Wallie

    Wallie Hardware Freak

    Berichten:
    448
    Leuk Bevonden:
    0
    Stel de 360 gaat HD ondersteunen, maar bluray wint de uiteindelijke strijd. In de xbox 720 komt dan bluray. Maar dan kan je er geen 360 en xbox spellen erop spelen of wordt het toch misschien compatible?
     
  15. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Dat wordt dan misschien wel compatible gemaakt. Ps3 is ook hoofdzakelijk voor blu-ray bedoelt he, maar kan ook alle soorten dvd's afspelen, cd's, cd-roms,... Dan zullen ze ook wel de lens, lezer,...aanpassen.
     
  16. Nicos

    Nicos Active Member

    Berichten:
    1.766
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben benieuwd welke kant Nintendo kiest. Steeds kiezen ze een aparte uitweg. Een cartridge (N64) tegenover de CD (PlayStation) en de 1,5 GB mini discs tegenover de DVD. De GameCube discs werden ook vroeg of laat gekraakt en qua ruimte zat het ook niet echt lekker (Enter The Matrix op twee discs).
     
  17. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    HAd de gamecube disc maar 1.5 GB. Dat kan ik me nauwelijks voorstellen... 9.4 GB in vergelijking met 1.5 GB. IS echt te weinig.
     
  18. JeePee

    JeePee Guest

    Iedere keer als ik een nieuwe game heb, zet ik mijn volume extra hard, zorg ik voor complete stilte, en ga ik heerlijk genieten van het voorfilmpje van de game. Ik heb het voorfilmpje van Gran Turismo 4 al meer dan 50x helemaal gezien, en die van Formula One '05 al meer dan 15x. Een game zonder filmpjes of mooie intro's is niet compleet.
     
  19. Nicos

    Nicos Active Member

    Berichten:
    1.766
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is echt waar. Daarom verschenen sommige spellen op 2 discs. Dat was behoorlijk matig.

    Officiƫle Nintendo site
     
  20. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Daarom zijn die games zo kort en slecht, ze hebben geen ruimte voor andere games die wel altijd op xbox en ps2 komen. En dan ben je dus vast aan mario 17 en mario kart 9 :+
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina