HD DVD vs Blu-Ray

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door forza katwijk, 8 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marty NL

    Marty NL Active Member

    Berichten:
    935
    Leuk Bevonden:
    77
    Geruchten zijn volgens mij pas bij de launch van de ps3 dan kan je wachten tot mssn zelfs 2007
     
  2. Koffie mok

    Koffie mok Guest

    Maar de Lanch van de Ps3 is toch in 2007?
     
  3. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Nee, in 2006.
     
  4. Vegetom

    Vegetom whojow!

    Berichten:
    1.810
    Leuk Bevonden:
    3
    Volgens mijn leraar Duits: Blue Ray wordt de toekomst 8)
    (vent die geen verstand van al die troep heeft)
    Had ie volges mij gehoord op zo'n curcus die hun krijgen om beter om te gaan met pc's :+
     
  5. Cesar

    Cesar Active Member

    Berichten:
    461
    Leuk Bevonden:
    0
    Komaan, dat slaagt toch nergens op? Wil jij niet dat de developers de games kunnen maken die ze voor ogen hebben? Als ze al dingen gaan moeten schrappen omdat de dvd's te klein zijn....

    Wat wil je dan? Dat bv. Forza 2 in HD resoluties op meerdere schijfjes staat? Dat je voor bepaalde tracks of wagens van schijfje moet wisselen enzo? Leuk!
     
  6. Marty NL

    Marty NL Active Member

    Berichten:
    935
    Leuk Bevonden:
    77
    Weten ze toch nog niet zeker?
     
  7. Romius

    Romius Active Member

    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja Japan misschien ja, in Europa verwacht ik 'm toch later, zoals altijd.
     
  8. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
  9. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja,oke, maar kijk eens naar de sites. :confused: Er zijn zoveel wetenschappelijke sites over wat men ondekt heeft, wat men kan ,en er al is, ... en dan dit, dit is juist het zelfde. Ik vind het gewoon onlogisch om bij na te denken, er wordt zoooo fel gewerkt aan blu-ray en HD dvd, en dan ineens dit, woooow, wie zijn die mensen die dit maken ,zijn zij beter dan sony, toshiba,....?(die 800Gb discs doen me een beetje denken aan die console waar altijd zoveel geruchten over waren vroeger,doeme,kan niet op de naam komen, maar daar zeiden bepaalde mensen, bronnen ook van, dat gaat het worden,...maar niks ook niet! Maarja, 800 GB discs zullen er wel komen in de toekomst ,maar vlak na de release van blu-ray,mmm) Mmmm, nee, als je er logisch mee nadenkt, is dit toch wel heel raar. Ik geloof ook niet dat er binnen 5 jaar of 6 jaar een disc gaat zijn met 800 GB. Misschien binnen 12 a 15 jaar(en dan is het misschien niet voor algemeen gebruik,maar als een soort memory stick of weet ik veel wat.(niet voor films,...ofzo))
     
  10. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb gezocht. En deze technologie is al in ontwikkeling vanaf 1996, dus bijna 10 jaar in ontwikkeling. Dus hij zou er eigenlijk binnen 6/7/8 jaar komen.

     
    Laatst bewerkt: 9 aug 2005
  11. Gunther

    Gunther ///M Power

    Berichten:
    226
    Leuk Bevonden:
    0
    Alles goed en aardig maar dat is niet haalbaar. Ik durf te wedden dat GT4 een half jaar eerder had kunnen uitkomen als ze 'slechts' 200 auto's erin deden. Rond de 200 auto's is meer dan genoeg, je hebt genoeg klasses en genoeg auto's binnen die klasses. Sowieso kies je heel snel je favorieten binnen een racespel.
    Hetzelfde verhaal met Morrowind 800 gig. De huidige gamebuisness draait al overuren. Kan je nagaan als ze zulke spellen zo groot moeten maken.

    Ik denk dat als we realistisch naar de toekomst binnen 4 a 5 jaar kijken dat de 'oude' DVD groot genoeg is. Desnoods 2 DVDtjes. Dat gezeur over te weinig ruimte voor pre rended filmpjes vind ik grote bullshit. Ik wil gamen, en niet toekijken. Vertel het verhaal gewoon door de game heen. Volgens mij heb ik nog geen enkel Halo2 filmpje helemaal bekeken. Hetzelfde met intro filmpjes. Harstikke overbodig. Ik durf te wedden dat 99% van de gamers die een spel voor het eerst in hun console doen het intro filmpje doorspoelen. Later worden die filmpjes bekeken, maar dat kan eventueel op DVD disk 2.

    Huidige generatie gamers: betaald liever 100 euro extra dan ff uit de stoel te komen om ff eenmalig van disk te wisselen.
    Ennuh, ik denk dat 2 dual layer DVD's meer dan genoeg is voor de games van de Xbox360 generatie.
     
  12. X Heer

    X Heer SNK Playmore

    Berichten:
    635
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is zo, ik wil niet meer betalen, maar blijkbaar zijn er genoeg die dat willen. Kun je net zo goed meerdere spellen op een disc doen, 'hoef je niet van cd te wisselen' |:-
     
  13. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Je vergeet dat die HD-DVD discs zelf ook meer geld kosten. Het is niet zo makkelijk als het spel op een HD-DVD disc zetten, dat kost momenteel ongeveer 100 keer zo veel als een normaal DVDtje of misschien meer.
     
  14. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Precies!!! Amen!!! _O_

    Al die filmpje.. leuk en aardig, maar ik wil liever gamen dan super mooie filmpjes bekijken.
     
  15. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Mmm,ik hou wel van filmpjes in games, als het goed uitgewerkt is. Zoals in metal gear solid 1 en 3, daar is dat gewoon perfect, terwijl je wel eens onderhalf moet kijken. Maar dat verhaal,... zoooo af! Ook de filmpjes zelf zijn van heel hoog niveau, ik vind het altijd fijn om te zien, soms cooler dan films,...
     
  16. Nicos

    Nicos Active Member

    Berichten:
    1.766
    Leuk Bevonden:
    0
    Als jij de filmpjes van Halo 2 niet bekijkt en schijt hebt aan het verhaal dan snap je het spel niet. Het draait bij Halo 2 absoluut niet om hersenloos knallen, daarvoor ga je Serious Sam spelen. En dat jij nou geen enkel Halo 2 filmpje hebt bekeken is jou probleem. Ik durf te wedden dat de wat meer geïnteresseerde gamers die wel bekijken. Ik heb ze allemaal bekeken en tussen filmpjes maken een game sfeervol. Kijk maar eens naar de Metal Gear Solid reeks. Vooral de gamecube versie heeft prachtige filmpjes van 15-20 minuten en die zijn prachtig! Als je die niet bekijkt en alléén maar wil knallen dan haal je niet de volle potentie uit de game en hoef je IMO de game niet eens te spelen. En ik vind zeker dat als Micrsoft de gelegenheid heeft wel degelijk voor HD DVD moet gaan als de developers dat aangeven. Ik heb helemaal geen zin om het spel op de ene disc te spelen en de filmpjes op de andere disc te bekijken.
     
  17. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Mmm, ik kijk heel graag filmpjes als ze goed uitgewerkt zijn,...(mgs, resident evil, final fantasy, God of war, ...) Maar ik vond persoonlijk de fimpjes bij halo 2 dik zuigen. Echt waar, wat een gelul allemaal, maarja, dat is puur mijn mening. Ik heb ook iets met first person shooters, daar wil ik niet veel filmpjes bij zien(bij riddick zijn er filmpjes, maar die zijn mooi uitgewerkt, past perfect met de gameplay,...). Maar bij de meeste fps, wil ik gewoon spelen,en niet zoals bij halo 2 naar dat verhaal luisteren, want ik vind dat het daar zoo ellendig overkomt, maarja., zoals ik al zei, mijn mening. Zo heb ik dat ook met splintercell, damn, daar interresseert me het verhaal geen zak, met metal gear kan ik mijn ogen niet van het scherm houden, maar splintercell, daar val ik bijna in slaap(maar tijdens spelen is het wel bom he:))
    Maar mijn lievelingsgames zijn nog altijd games met een groot verhaal,...(mgs 1 en 3, resident evil 2,....) (allemaal third person wel,maarja)
    ...
     
  18. Beowulf

    Beowulf Intellectual Killer

    Berichten:
    251
    Leuk Bevonden:
    1
    Definitieve kopieerbescherming Blu-ray vastgesteld

    Door Harold van der Wal - woensdag 10 augustus 2005 - 15:32 - Bron: Computing - Views: 9.687

    De organisatie achter de Blu-ray-standaard, een van de formaten voor de nieuwe generatie dvd's, heeft officieel bevestigd dat gebruik zal worden gemaakt van onder andere AACS als DRM-systeem. De keuze is niet verrassend, in de industrie bestaat brede steun voor de gekozen techniek. De concurrerende dvd-standaard HD-DVD heeft AACS ook als onderdeel van zijn specificaties voor de bescherming tegen kopiëren. Naast AACS zullen Blu-ray-schijfjes ook beschikken over een techniek die BD+ is genoemd. BD+ wordt gepresenteerd als een extra beveiliging bovenop AACS en zou uitgevers van dvd's de mogelijkheid moeten geven gekraakte spelers te blokkeren.

    Een van de manieren daarvoor is het gebruik van vernieuwbare sleutels op de schijfjes zelf. Wanneer een sleutel gekraakt wordt, kunnen fabrikanten een andere sleutel kiezen voor nieuwe releases, waardoor gekraakte spelers weer onbruikbaar worden. Een dergelijke toepassing is overigens ook in de standaard AACS te vinden. CSS, de techniek die in huidige dvd's wordt toegepast, werd in 1999 gekraakt en verloor daardoor direct zijn effectiviteit. Vernieuwbare sleutels moeten de schade door een eenmalige kraak beperken. Blu-ray heeft nog een derde bescherming opgenomen in de vorm van een 'watermerk' op de schijfjes, die alleen door fabrikanten te maken moet zijn.

    bron: http://www.tweakers.net/nieuws/38438?

    Wat denken jullie ? Helpt dit of is dit ook snel te kraken. De keuze van het medium is mede verantwoordelijk voor het slagen van de console. De Dreamcast ging er aan kapot o.a. (heel eenvoudig te kopieren) en de PlayStation heeft er misschien zelfs meer consoles door verkocht, doordat de beveiliging omzeild kan worden.
     
  19. Nicos

    Nicos Active Member

    Berichten:
    1.766
    Leuk Bevonden:
    0
    Alles wat een mens maakt, is vervolgens door de mens te kraken. Zo'n verhaaltje had Sony ook bij de PS2 discs, en kijk eens hoe effectief de beveiliging was :eek:
     
  20. Gunther

    Gunther ///M Power

    Berichten:
    226
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien ben ik niet duidelijk geweest, ik heb niks tegen filmpjes. Maar als ze zo groot zijn dat ik er meer voor moet gaan dokken dan heb ik zoiets van: maak ze kleiner.

    Halo2 filmpjes waren op zich cool, maar het gevaar met filmpjes is dat het de vaart uit het spel haalt. Ik ben iemand die helemaal op gaat in een game. En dan zie ik wel de eerste paar minuten van een filmpje. Maar op een gegeven moment hou ik het niet, ik wil gewoon grunts en elites neerknallen :).

    De hele discussie over HD DVD is volgens mij (ben de draad kwijt in deze tread) begonnen door die gasten van DOA4. Zeg eens eerlijk: je speelt geen beat 'm up voor het geweldige verhaallijn. Dat is ook de reden waarom die filmpjes in DTM:RD1 niet echt over kwamen. Of zoals Nicos het zegt: ik wil gewoon hersenloos racen :). Bij shooters kunnen filmpjes erg goed werken (Master Chief is idd cooler dan Tom Cruise en Samual L Jackon bij elkaar). Geniet, maar pre render met mate.

    Samenvatting van mijn mening: ingame filmpjes kunnen cool zijn, maar maak ze niet te lang en ik ben er niet bereid voor om er een cent meer voor te betalen
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina