HD DVD vs Blu-Ray

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door forza katwijk, 8 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Precies, het duurt zowieso nog jaren voordat er echt een groot aanbod aan titels is voor HD DVD of Blu-ray, dus waarom nu al zo'n speler halen? Toen de PS2 uitkwam was de DVD al fors in opmars, tegenwoordig zie ik nog nergens blu-ray schijfjes of HD DVD's liggen, en dat zal ook zeker nog niet gebeuren in nederland, waar niemand een HDTV heeft.
     
  2. dak125

    dak125 Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik las laast een stukje dat Microsoft bezig was met een compressie programma voor de 360 Van 3:1 dus 9GB wordt dan 27GB meer dan genoeg voor games zou ik zeggen. De schijfjes van Blu Ray zijn ook erg kwetsbaar, een kras waar een normale DVD over heen leest zal bij Blu Ray voor problemen zorgen.
     
  3. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    27GB???
    een kras op blu-ray en kan niet meer lezen, mag ik de bron daarvan zien?
     
  4. Nicos

    Nicos Active Member

    Berichten:
    1.766
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat is dan weer jammer van die krassen op Blue-Ray. Dat zou dus beteken dat er nooit meer een Blue-Ray filmdisc wordt verhuurd en ook ps3 games. Dan moeten ze die dingen 'krasbestendig' maken. Kost een beetje maar dan heb je ook wat...
     
  5. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Hier krijg ik het van he! Waar halen jullie het toch vandaan dat blu-ray niet tegen krasjes kan!?? En we zullen wel zien of blu-ray in de toekomst de nieuwe disc wordt(wat hoogstwaarschijnlijk wel is), dan praten we nog eens.
     
  6. Cesar

    Cesar Active Member

    Berichten:
    461
    Leuk Bevonden:
    0

    Er is vast wel een reden waarom developers als Tecmo nu al klagen tegen microsoft dat de dvd's te krap zijn om de games te maken die ze voor ogen hebben. En dit al voor de launch..
     
  7. X Heer

    X Heer SNK Playmore

    Berichten:
    635
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien stappen ze over naar de PS3 8)
     
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Daarom wil Sony ook een Blue-Ray in de PS3 stoppen.
    Ze kunnen ze miljoenen spelers in een korte tijd verkopen.
     
  9. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Heb je ooit iemand anders horen klagen?

    Tecmo maakt te veel pre-rendered filmpjes die veel plaats in beslag nemen, dan moeten ze dan gewoon niet doen, simpel.

    En om nu al een nieuw formaat te nemen die ons allemaal in de ban neemt zie ik niet de komende 3 jaar gebeuren, want het heeft tijd nodig voordat iedereen over switched naar 1 formaat, zie dvd. En HD-DVD is veel beter/goekoper, omdat je het kan fabriceren in de huidige dvd fabrieken. Blu ray moet je weer een totaal andere infrastructuur/fabriek gaan opbouwen om ze te bouwen, omdat blu ray een ander uiterlijk, afmeting heeft.
     
  10. X Heer

    X Heer SNK Playmore

    Berichten:
    635
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt gelijk, ik ga niet zomaar overstappen omdat het nieuwer is. De DVD is net ingeburgerd, nu moet er een opvolger komen. Ik vraag me dan af:

    -Hoeveel extra kan die bieden, meer ruimte?
    -Wat doe je met die extra ruimte?
    -Hoeveel meer rotzooi willen ze bij de DVD's gooien?

    Kan iemand me dat goed uitleggen?
     
  11. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Al die punten die xheer opnoemt zijn nou net redenen om niet over te stappen.

    De reden dat bedrijven zeggen dat ze BluRay accepteren is 'als' het uitkomt/aanslaat dat zei de nieuwste technieken hebben, en verzekerd zijn van wat geld. Want zeg nou eens welk bedrijv heeft nou iets met bluray uitgebracht of zelfs ontwikkeld?
    Het is handig voor bedrijven omdat die enorme data's hebben, maar voor de komende 4 jaar is dvd nog genoeg. Totdat iedereen een HDTV heeft en een bluray HD-DVD hebben om mege scherp beeld te krijgen zijn we weer een deccenia verder...
     
  12. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja sow? Het moet toch zowizo gebeuren, nu of dan, dat maakt toch niks uit?

    en dan zeg je:
    ?? Die filmpjes zijn juist cool. Als de ontwikkelaars al echt moeten gaan kijken van, ooh, hier moet ik mee oppassen,want dat neemt veel in beslag, waar ben je dan mee bezig? Maarja, dvd is wel groot genoeg denk ik voor de games(anuwel binnen een paar jaar, of een dikke rpg,...), maar toch, er moet toch zowizo een overstap gebeuren, en het wordt vroeger dan men gedacht had, tja sow? Sony neemt die zaken met blu ray heel goed aan, blu-ray heeft enorm veel steun, en noem maar op, dat geld zullen ze wel terug verdienen.

    En wat bedoel je hiermee?:
    ??
    Euhm, ik weet niet hoor,maar blu-ray is nog niet op de markt(zijn ze volle bak mee bezig,...), ps3 is het eerste toestel met blu-ray, en dan ga jij hier even zeggen, want zeg nou eens, welk bedrijf heeft nou iets met blu-ray ???uitgebracht of zelf ontwikkeld???
     
    Laatst bewerkt: 8 aug 2005
  13. X Heer

    X Heer SNK Playmore

    Berichten:
    635
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt, de overgang van VHS naar DVD is toch anders, het verschil is groter. Een DVD is compacter, scherper beeld, dat waren de voordelen.

    Nu lijkt me de overgang DVD naar Blue Ray of HD-DVD me veel minder groot, weinig verschil behalve de ruimte die onbenut blijft.
     
  14. Beowulf

    Beowulf Intellectual Killer

    Berichten:
    251
    Leuk Bevonden:
    1
    HD-TV's zijn hier in Europa nog niet in opkomst maar in de VS en vooral Japan is het al gemeengoed. (Die lopen trouwens altijd voor op Europa) Het zal niet lang duren, zeker met de dalende prijzen van LCD-tv's, of er zijn genoeg mensen hier die HDTV's hebben. Dat betekent dat spellen en films in een hogere resolutie afgespeelt kunnen worden, wat behoorlijk meer opslag vraagt. Dus dezelfde films of spellen in een hogere resolutie kost meer opslag.

    Bovendien zijn er zat boxen van rond de 10 DVD's, zoals Friends en dergelijke series (ook om economische redenen trouwens). Voor dat soort series kun je nu ook alles op 1 schijf zetten. Niet iedere film duurt 2 uurtjes. De complete lord of the rings inclusief extra scenes op 1 schijf :p ?

    Maar ik denk dat de industrie er het grootste profijt van heeft. Als optische schijven niet veel meer schelen met harde schijven (100 Gb moet ook al haalbaar worden met Blu-Ray !) dan scheelt dit enorm in de kosten en is makkelijker uitwisselbaar. Stel bijvoorbeeld dat sportjournalisten alle wedstrijden van de Olympische Spelen kunnen opnemen, inclusief alles wat alle beschikbare camera's opgenomen hebben. Meenemen op schijfje en een compilatie maken. Ik noem nu maar een willekeurig voorbeeld.
     
  15. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Goede voorbeelden ;)
     
  16. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat bedoel ik ook. Hoe kan je steun aan iets uit roepen als het nog eens niet in een beta-fase is. Bedrijven roepen hun steun uit omdat dat goed voor hun is, want 'als' het aanslaat... $$$

    Dat is ook goed, maar wat heeft de gemiddelde jan er aan? Voor dat soort mensen is het handig.

    Maar laat ik eens wat anders zeggen. Er was nu een technologie die 800 GB op een schijfje kon zetten, waarom die niet accepteren als de nieuwe standaard?
     
    Laatst bewerkt: 8 aug 2005
  17. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Mmm, ja oke, maarja ik weet wel dat Hitachi, LG, Matsushita, Mitsubishi, Pioneer, Philips, Samsung, Sharp, Sony en Thomson allemaal Blu-ray steunen. Dell en HP hebben ook hun steun aangekondigd voor de ontwikkelling van de Blu-ray standaard! Dus ze staan toch om "vele redenen" achter blu-ray waarschijnlijk. Ze helpen allemaal met de ontwikkeling van blu-ray...
     
  18. X Heer

    X Heer SNK Playmore

    Berichten:
    635
    Leuk Bevonden:
    0
    Die redenen is potentieel geld.
     
  19. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Ze helpen niet met de ontwikkeling. Ze zeggen alleen maar al shet uitkomt dat zij het ook gebruiken.

    Maar waarom BluRay pakken als 800 GB nog beter is? Is toch de hetzelfde ideelogie:

    HD-DVD (goedkoper) ========= Blu RAy (meer) BluRay wint

    BluRay (goekoper) ========= AO-DVD (meer) AO-DVD wint
     
    Laatst bewerkt: 8 aug 2005
  20. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja en?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina