1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gebruikers XBW Challenge: XBW Column

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Fardo, 22 jul 2007.

  1. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Heb toch maar even iets geschreven :+

    @Mirik, als je nog een vast iemand zoekt en je vind het bovenstaande wat, dan wil ik wel wat tijd vrijmaken en wat langere columns schrijven dan dit. Het begon toch weer ff te kriebelen, kan ik tenminste eens mijn ei kwijt :9

    Edit:// Ik vind het trouwens wel een goede idee zoals je al zei dat alle columns op de FP komen want de columns die tot nu toe zijn gepost vind ik persoonlijk erg sterk.
     
    Laatst bewerkt: 7 sep 2007
  2. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    OK jongens, de techniek is eindelijk zo ver dat ik columns kan toevoegen van forumleden!

    Dus nu begint het allemaal pas echt, jammer dat het zo sloom ging want er stonden aan aantal goede colums die nu een beetje verourderd zijn, zoals de Halo 3 economische groei columns, die wel erg sterk was....

    Als je zin hebt een nieuwe variant daar op te maken Occisor, dan posten we die direct.

    Met behulp van Dazlingdragon, hij is de columnmeester en COOKIE X zijn sidekick. :p

    Ik post nu als eerder de colums van COOKIE X!, die is niet tijdsgebonden. Ben nog even de layout aan het aanpassen hoor...

    maar het principe werkt nu!
     
  3. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
  4. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Leuk! Een verbetering voor de frontpage. :)
     
  5. Fingon NL

    Fingon NL Active Member

    Berichten:
    449
    Leuk Bevonden:
    0
    Leuk idd, ik zal eens kijken of ik iets leuks heb.
    Is iets mbt second life ook goed? :p
     
  6. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Ja sure :) Als je er iets leuks van kan maken m.b.t. gamen is het goed. De virtuele wereld is hier inderdaad een goed voorbeeld van.
     
  7. Jesse Z

    Jesse Z Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Leuk initiatief en columns! Ik weet niet of het volgende goedgekeurd wordt maar ik heb een stukje geschreven over Nintendo (VLOEKEN IN DE KERK!!) en kan het op een site van/over Nintendo niet echt kwijt. Ik post het gewoon en als ik een baksteen door mijn computerscherm krijg (?) of gebanned wordt voor het leven dan merk ik het wel. Maar ik krijg wel het idee dat deze thread meer voor columns over games in het algemeen is dus misschien kan het wel. KOMTIE DAN!

    PS. Ik ben geen actief lid op het forum, maar voor dit soort dingen vind ik het wel leuk om stukjes te neer te ploppen.

     
    Laatst bewerkt: 2 feb 2008
  8. MM90

    MM90 -xxx-

    Berichten:
    511
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt basically een samenvattig over jouw eigen gamehistorie en die van Nintendo geschreven...Niet echt de definitie van een column, volgens mij.
     
  9. Jesse Z

    Jesse Z Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    True that... het is misschien niet kritisch en scherp genoeg om in jouw definitie van een column te vallen. Maar om het te degraderen tot een samenvatting vind ik ook niet helemaal terecht: dat is de aanloop naar mijn kritiek dat Nintendo zijn hardcore achterban uit het oog verliest door teveel games zonder diepgang uit te kakken.
     
  10. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Ik mis de overtuiging (m.b.v. argumenten) en een goede opbouw die in een column te vinden zijn. Het zit een beetje tussen de geschiedenis van Nintendo en een column in.
     
  11. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Dit is nog maar een begin, iemand tips etc? Dit is tenslotte mijn eerste column ooit.
     
  12. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1


    Mijn agressie!
     
  13. MM90

    MM90 -xxx-

    Berichten:
    511
    Leuk Bevonden:
    0
    Raise your fist for Angerfist!
     
    Laatst bewerkt: 3 feb 2008
  14. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Het mist een beetje een einde en ik zou de titel veranderen. Kan iets pakkender misschien. Taalgebruik moet je leren dus dat komt vanzelf wel. Verder is hij ok, zeker voor een eerste column :)

    Edit:// Probeer de verschillende invalshoeken meer te belichten. Dus ouders vinden dit, MS vind dat. Dan kan je daarover weer jouw mening geven.
     
    Laatst bewerkt: 4 feb 2008
  15. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Bedankt! Ik zal er straks naar kijken. Lijkt wel huiswerk. ;)
     
  16. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja Jordo,

    Het leest wel leuk daar niet van,
    Maar met 'Download je Dood' zeg je eigenlijk pas wat het echte probleem nu is.
    Want niet alleen de grote 3 console bouwers zijn op ons geld uit,
    Ook de game makers en uitgevers willen ons geld in hun handen hebben.
    En als iedereen dan massaal al zijn pc spellen gaat zitten downloaden, Dan kun je beter je games op consoles uitbrengen want dan maak je er nog winst op. (Money makes the World go round)

    Dus je kunt nu wel mooi proberen om de schuld op grote bedrijven met veel geld af te schuiven, Terwijl de schuld misschien wel gedeeltelijk bij jou ligt?

    Je schrijft bijvoorbeeld niets over 'Exclusive' games die er toch echt toe doen op de consoles en alleen daarop zijn uitgekomen (Halo, forza, gta, socom, gt 5, mario en zelda)
    oké halo en gta zijn ook naar de pc overgezet maar pas lange tijd na de console release
    Ook lees ik in je column niks terug over het feit dat er wel degelijk games zijn die vele malen beter spelen op een console met controller/gamepad (oké je kunt ook een gamepad op de pc aansluiten maar daar kom ik zo op terug)

    Natuurlijk speelt gemakzucht een grote rol in de keuze van de consument,
    Zo zijn er veel mensen die op een vrijdag na hun werk een game die net uit is op willen halen in de winkel om die dan thuis in de console te doen en meteen te kunnen spelen.
    Op de pc moet je nog altijd het spel instaleren en mogelijk zelfs driver updaten, En dat kan al snel meer dan een half uur/uur duren en dat willen veel mensen niet, Ook willen mensen niet eerst een gamepad instellen voordat die gebruikt kan worden.
    Je moet op de pc rekening houden met de systeem vereisten, terwijl je een console spel gewoon kunt kopen zonder je ergens zorgen over te maken.

    Wat ik dus eigenlijk lees als ik Jordo zijn column lees is dat hij heel graag shooters op de pc speelt en dat hij het heel jammer vind dat er steeds minder spellen uitkomen/hij steeds langer moet wachten voor ze op de pc uitkomen.

    Maar nu iets anders,
    Wat moet de toekomst gaan bieden om het huidige pc gamen niet kwijt te raken en toch weer grote verkoop cijfers te halen?

    Misschien is de tijd rijp voor een combinatie van pc en console?

    En dan doel ik niet op een console met nog meer pc trekjes.
    Webbrowsers(PS 3 en Wii) en MSN(Xbox 360) op de console zijn natuurlijk een hele leuke optie.
    Alleen ik vind het meer een gimmick, internetten en MSN op een pc werkt veel fijner en is veel overzichtelijker.

    Misschien is het tijd voor een console voor in de pc!

    Wat ik bedoel is een 'console' die je in je pc plaatst of erop aansluit.
    Om daarmee de pluspunten van beide te combineren.

    Een apparaat ter grote van 1 of meer 5.25" bays in je pc kast.
    Dat de game disk leest, een paar controller poorten heeft en met de rest van de pc hardware communiceert. (En beveiligt is tegen het kopiëren van spellen.)

    Echter het probleem hiervan is dat er een flinke investering voor nodig is,
    En de industrie is niet bereid om die te maken.
    Want er is geen garantie op succes.

    Laat staan dat de consument het wil kopen want het brengt extra kosten met zich mee (de aanschaf van het apparaat)
    Het idee klink dus leuk maar is niet haalbaar. (het was dan ook maar een voorbeeld.)

    Gebruik maken van een ander medium (als bijvoorbeeld blue ray of hd-dvd) Ook hier geld dat de consument weer moet investeren in iets wat nog niet de standaard is.
    En ook deze formaten zijn weer te kopiëren, rippen, emuleren en branden en zijn dus ook geen oplossing.

    Misschien moeten we ons er dan ook maar op gaan voorbereiden dat we straks langer moeten wachten op pc games of dat ze niet meer op de pc komen, en ook dat games die op de pc groot zijn geworden niet meer op de pc worden uitgebracht.

    En dat zal dan de schuld zijn van de mensen die allemaal met de mentaliteit van 'ach iedereen download het dus ik doe het ook' of 'wat maakt die ene download nou uit' rondlopen.

    Pc gamen is in veel gevallen zeker superieur aan console gamen (mits je beschikt over de juiste hardware)
    Maar door achterblijvende verkoop resultaten,
    Kijk naar Call of Duty 4 voor de pc.
    daar zijn er een X aantal van verkocht in de winkels maar het word door 4 keer zoveel mensen online gespeeld op de pc dat houd in dat 75% de game illegaal verkregen heeft en de maker en uitgever dus 75% van hun winst zijn misgelopen en op die manier kun je op een gegeven moment de salarissen van je personeel niet meer betalen en word de keus dus gemaakt om de game dan maar niet op de pc uit te brengen.
    Nu kun je denken ‘Ach games blijven toch wel uitkomen op de pc’, Maar er zijn al een aantal games die voor de pc in ontwikkeling waren gecanceld omdat er teveel gekopieerd word. (Terwijl die games nog wel voor de Xbox360 en PS3 in ontwikkeling zijn)

    Er zal nu dus echt iets moeten gebeuren voor het te laat is!

    En ik ben bang dat wij dat zelf moeten gaan doen.

    Kom nu niet aan met het argument van 'Ja maar games zijn zo duur, dus ik download ze liever' Want straks valt er niks meer te downloaden omdat er niets meer gemaakt word voor de pc!
    En dan zul je naar de consoles moeten overstappen, en die games zijn toch echt duurder.

    Ja, nu hoor ik je denken 'modchippie in de console en knallen maar'.
    Maar we zitten niet meer in het playstation 1 tijdperk waarin je elke willekeurige game op elk willekeurig cd'tje kon branden en spelen maar.
    Nu moet je veel meer moeite doen en kost het veel meer GELD om een copietje te maken. (En dat is maar goed ook)
    Dit komt deels door de grote van hedendaagse games en de gebruikte mediums (dual layer dvd voor de Xbox 360 en blue ray voor de Playstation 3.)
    Maar ook door de maatregelen die de console bouwers nemen.

    Hopelijk komt het er ooit van dat we allemaal weer respect voor elkaar en voor auteurs rechten hebben, en netjes onze games kopen.

    Maar dat zal wel niet.

    We zullen dus de waarheid maar onder ogen moeten zien en moeten accepteren dat het gamen op de pc over een paar jaar misschien wel verleden tijd is.
    En dat zou zeer jammer zijn.

    Goed hier houd ik op.

    Het was eigenlijk mijn bedoeling alleen commentaar op Jordo zijn column te geven maar zoals je ziet is het veel meer geworden.
    Misschien wel een column op zichzelf, Maar dat is nooit mijn bedoeling geweest.

    Als laatste wil ik nog even kwijt dat ik zelf nooit echt een pc gamer ben geweest en shooters liever op de console speel (Ik ben pas shooters gaan spelen op de console en dus gewend aan een controller en kan dan ook niet goed gamen met muis en toetsenbord, net waar je mee opgroeit denk? En alles is te leren het kost alleen wat tijd;))

    Toch heb ik nu dan eindelijk eens flink geïnvesteerd in een pc die de hedendaagse games aankan, Maar of ik er ook echt op ga gamen of dat ik liever achter mijn consoles kruip dat zie ik nog wel.

    Hoe dan ook,
    Mijn gamehart is verbonden aan de consoles.
    Maar dat neemt niet weg dat ik het zeer jammer zou vinden als het gamen op de pc zou verdwijnen.

    Sander Otten.



    Edit: Tekst is aangepast, aangevuld en er zijn stukken verwijderd, Ook zijn de spel en grammatica fouten eruit gehaald.

    Misschien dat ik probeer om er een column van te maken over waarom het pc gamen zo impopulair is bij de ontwikkelaars en het grote publiek.
    Maar als iemand anders dat wil doen mag dan ook van mij, Ik houd namelijk niet zo van schrijven (Ik schrok toen ik zag hoeveel ik hierboven geschreven heb) Meld het dan wel even aan me zodat ik weet dat je er mee bezig bent.
     
    Laatst bewerkt: 9 feb 2008
  17. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Is er al een nieuwe gebruiker-column om op de mainpage te zetten jongens? :)
     
  18. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Tja kijk maar naar mijn column (al moet ik die nog wel tweaken enz) en die van Jordo. :)
     
  19. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    tweak dan effe, mijn dude!

    cookie ik verwacht ook weer een mooi column van jou hoor! :)
     
  20. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Het is bijna vakantie ;) Ik wil er even goed voor gaan zitten en een degelijke column in elkaar breien.
     

Deel Deze Pagina