1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen met een Stuur (Wireless Racing Wheel en andere sturen) [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Fardo, 21 jun 2007.

  1. SarcasmO

    SarcasmO Active Member

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    0
    Idd, die klem is ook niet echt prettig. Ik race op bureau voor mijn tft scherm en dan staat het stuur wel erg hoog door de hoogte van de klem. Daarnaast heb je nooit het gevoel dat het echt goed vast zit met de klem. Ik wil idd ook nog kijken of ik iets met de pedalen kan doen zodat ik er wat beter bij kan:)
     
  2. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik heb het zo gedaan, comfortabel en dan kan ik mn benen iets meer strekken:

    [​IMG]

    [​IMG]

    :)
     
  3. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    iemand???
    Dusky Demon: Goed idee van je camping tavel :D:D
     
  4. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Als iemand het madcatz stuur voor me heeft: PM me!
     
  5. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik heb een probleem.
    Ik heb het stuur Logitech Drivexf.
    Als ik bij pgr3 ga rijden kan ik het stuur niet recht krijgen. Als ik hem recht heb staan staat i 1 tikje naar rechts, of naar links. Nooit helemaal in het midden. Als ik hem dan voorzichtig draai, klikt i meteen weer een van de kanten op.

    Kent iemand dit probleem, of wie weet de oplossing en wie kan me helpen?!
    Aaaah! Bij dirt en Forza werkt het wel probleemloos... (ik heb niet dé pgr:cool:
     
  6. irsan

    irsan Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    @SarcasmO
    Kijk.. na lang zoeken heb ik eindelijk het antwoord. Bedankt!
    Hier was ik al bang voor, speling in de stuurkolom is best wel irritant, ik heb daardoor het gevoel dat ik altijd heel voorzichtig moet zijn. Ik heb dit meegemaakt met de wat goedkopere model van Logitech (ben de naam vergeten). Minder sterke force feedback zal voor mij misschien toch meevallen, in de meeste gevallen zet ik hem meestal wat lager als ik met de Momo Force speel. Qua prijs.. tja.. de Momo force was 200 euro toen ik hem gekocht had, en bij de BartSmit is de MS wheel nog steeds 99 euro. Met deze upgrade (kogellagers waardoor de stuur soepeler draait en vast zit, dus geen speling, zeggen ze bij forzamotorsport forum..), ben ik in totaal rond de 160 euro kwijt. Nog steeds veel geld, maar misschien toch nog de moeite waard.

    @Benson
    Geniale oplossing! Het ziet er ook nog netjes uit.
     
  7. JeePee

    JeePee Guest

    PGR3 heeft een deadzone. Dus een graad of 2 in het midden die niet 'stuurt'. Heeft niet met het stuur te maken, maar met het spel. Heb er zelf geen last van... kben er pas laat achter gekomen, nadat ik er al een WR met had gereden :+
     
  8. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    Oh nou ik heb er ontzettend veel last van! Echt vreselijk gewoon!
    Ik slionger over de weg als een of andere idioot! Ik hoop dat ik er nog aan kan wennen... Kan de auto dus nooit 100% recht rijden?????? Bedankt iig voor je antwoord :):)
     
  9. SarcasmO

    SarcasmO Active Member

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    0
    @Benson, ziet er goed uit vooral comfortabel:D, is hanssystem als ik me niet vergis.
    @irsan, Ook ik heb mijn force gekocht toen ie net uit was en ik dacht dat het iets van 300 gulden was. Kan ik me in vergissen. Ik denk als je zon lager upgrade zou doen en je stuur goed stevig vast kunt zetten je een stuk betere ervaring zult hebben met het stuur. Maar ja de prijs loopt zo wel weer snel op.
     
  10. silence_w

    silence_w Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeft iemand voor mij het telefoonnummer en emailadres van hanssystem. Ik wil 'm graag ophalen, zodat ik het sneller heb. Alvast bedankt!
     
  11. Insane/Erret

    Insane/Erret If in doubt.. Flat out

    Berichten:
    1.575
    Leuk Bevonden:
    108
    Ja maar zo race jij ook met controller, dat slingeren ligt niet aan het stuur strike :D
     
  12. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    Whehehe errie 8)
    daar heb je een punt :p
    Maar ik heb het al opgelost, en nu kan me stuur wel recht! Niet dat het beter gaat :p
    Nee beetje wel :D
    Adios\o/
     
  13. Silverpeet

    Silverpeet Touch a DS ..

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    0
    Gisteren mijn MS stuur opgehaald, alleen nu nog even tijd vinden om te racen ermee :p
     
  14. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ik twijfel tussen het madcatz stuur en de logitech DriveFX. De Madcatz lijkt me wel veel vetter oa door de schakelpook en de toeter (hij heeft alle knoppen die een controller ook heeft en de drivefx en wireless racing wheel niet dacht ik). En de madcatz kan je nog eens op je schoot nemen door de voorgevormde onderkant en de uitschuifbare beensteunen. Maar ik vraag me af of het de 60 euro meer waard is. Want volgens mij lag de DriveFX voor 30 euro bij de dynabite (alleen de doos was zo klein, dus ik twijfelde of het hem echt was, maar er stond toch echt DriveFX op) en de Madcatz voor 90 euro hier bij een winkel in Spanje. Hoe zit het eigenlijk met de force feedback bij beide stuurtjes? Graag snel reactie aangezien ik zaterdagmorgen vertrek uit spanje en het madcatz stuur niet te krijgen is in nederland.
     
  15. B1gSmurf

    B1gSmurf Active Member

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelf de microsoft wireless racing wheel en dat is met forza2 en test drive erg goed te noemen de force feedback is enorm!
    Een vriend van mij heeft namelijk de madcatz maar die voelt beduidend minder aan en ook geen force feedback, enkel een soort van veer die het stuur naar het midden probeert te trekken. Gewoon ff doorsparen en dan haal met je de microsoft wheel echte kwaliteit in huis.
     
  16. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Nou ik hoef niet door te sparen want ik heb het geld al lang alleen ik wil het microsoft stuurtje niet. die werkt niet met tdu.

    Of heb ik me nu net vergist met het aantal knoppen? Want ik heb het nog eens nageteld en volgens mij heeft de DriveFX 1 knop meer.

    DriveFX Madcatz
    A..............v.............v
    B..............v.............v
    X..............v.............v
    Y..............v.............v
    up.............v.............v
    down.........v.............v
    left............v............v
    right..........v.............x
    RB.............v.............v
    LB.............v.............v
    RT............v..............v
    LT............v..............v
    RDclick......v..............v
    LDclick......v..............v
    start.........v..............v
    back.........v..............v
    guide........v..............v

    ervanuitgaande dat:

    bij de DriveFX:
    - de ABXY knoppen gewoon als de controller zijn
    - het D-pad er gewoon op zit
    - de RB en LB er gewoon op zitten
    - de LT en RT de 2 knoppen aan de achterkant zijn
    - start, back en de guide er gewoon op zitten
    - de dumbstick clicks de pedalen zijn

    Bij de madcatz:
    - de ABXY er op zitten (2 aan elke kant naast de toeter)
    - Het D-pad er niet op zit, wat 4 knoppen zijn en waar je dan de toeter en de pook voor terug krijgt, wat 3 knoppen zijn als ik me niet vergis
    - RB, LB de flippers zijn achter het stuur
    - RT en LT er aan de voorkant opzitten
    - start, back en de guide er gewoon op zitten
    - de dumstick clicks de pedalen zijn.
     
    Laatst bewerkt: 26 jul 2007
  17. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Jawel, met de hardcore mode, en dan heb je realistischere weg gedrag
     
  18. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    het remmen zuigt in de hardcore mode, die lijkt me helemaal niet fijn.
     
  19. JeePee

    JeePee Guest

    DriveFX mist alleen de thumpsticks. LB en RB zitten er twee maal op (voorkant en achterkant) en de RT en LT zijn de pedalen. En ja, de doos is klein (30cm bij 30cm ofzo)
     
  20. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    de madcatz en de microsoft de hebben toch zeker ook geen thumbsticks? en hoe toeter je in TDU met de driveFX?
     

Deel Deze Pagina