1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FM5 [Finished] Dunlop GT3 Series [PRO] [Dinsdag]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 16 mei 2014.

  1. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    haha daar ben,ik het dan weer niet mee eens Ron :p (over dat je niet kunt anticiperen op iemands anticiperen). In het verkeer doen we haast niet anders, en op de racetrack idem.

    EDIT:
    Sterker nog.. ik denk dat racen voor een héél heel belangrijk deel anticiperen is: handelen o.b.v. voorspellingen van handelingen van anderen (waarbij het bijna inherent aan de definitie is dat bij je voorspellingen van het handelen van anderen meeneemt dat zij ook voorspellingen maken en daarop handelen). Het is niet zo dat 'ik' de enige ben die anticipeer natuurlijk. En bij eht belang van anticiperen in racen doel ik niet alleen op het plannen van inhaalacties/verdedigingsacties, maar ook voor een groot deel op het 'uit de problemen blijven'.
    Al dat voorspellen en dat handelen en zo daar zit natuurlijk enorm veel ruis in. Maar hoe beter je voorspellingen zijn (en hoe beter je handelingen o.b.v. die voorspelling), hoe succesvoller je race wordt. Maar juist doordat dat anticiperen geen exacte wetenschap is, die ruis, kun je het natuurlijk ook niet iemand kwalijk nemen als hij een keer een inschatting maakte die afweek van wat er uiteindelijk werkelijk on track gebeurde.
    En soms kun je anticiperen wat je wil, maar is ellende simpelweg onomkoombaar.. Shit happens
     
    Laatst bewerkt: 4 sep 2014
    Ron76 vindt dit leuk.
  2. Ron76

    Ron76 GT: Ron D Core

    Berichten:
    2.435
    Leuk Bevonden:
    144
    Mooi verhaal xD
    Maw.
    Je handelt op een verwachte uitkomst die onverwacht kan veranderen in iets totaal onvoorspelbaars, maar om dat je anticipeert op een ander die, zoals je verwacht, iets onverwachts gaat doen, kun je dus ongelukken die normaal niet gebeurt waren juist laten gebeuren......
    ;)

    Gebeurt dagelijks in het verkeer.
     
    lawaai vindt dit leuk.
  3. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Graag wil ik mijn filmpje nog even aan de discussie toevoegen en dan met name de 1e ronde achter Flavour waarbij ik op hem moet anticiperen en allen die van de baan zijn geschoten en er weer opkomen.

    Ik denk dat dat je succesvoller kunt anticiperen als je de track(limits) op je duimpje kent omdat je: 1. weet waar het gras begint en de track ophoudt, 2. de meest waarschijnlijk actie van je voorganger zal zijn, 3 welke mogelijkheden je hebt om uit te wijken, 4 wat de gevolgen zijn van je eigen actie.

    De meeste foutjes gebeuren in mijn optiek nog door de combinatie van deze punten. Ik heb zelf al 50-60 rondjes afgelegd voor de race van dinsdag, ook met anderen en dat scheelt enorm denk ik. Ik snap wel dat niet iedereen dat kan en wil doen maar ik verwacht wel doordat iedereen meer ervaring opdoet met de auto's en anderen, dit soort foutjes minder voor gaan komen.
     
  4. Ron76

    Ron76 GT: Ron D Core

    Berichten:
    2.435
    Leuk Bevonden:
    144
    Mooi filmpje Coldzero, dit doet mij eens te meer beseffen dat er toch een behoorlijk nivo verschil is tussen de rijders.
     
  5. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Terecht punt.. Zo onstaan natuurlijk ongelukken.. maar zo worden soms ook ongelukken voorkomen. Normaal ga ik op de snelweg niet aan de kant wanneer iemand die wil invoegen ruimte genoeg heeft om voor/achter me in te voegen... Behalve als het een oude dame in een 1997-Daihatsu-Cuore achtige auto is. Gewoon omdat ik weet dat die bovengemiddeld vaak de voorkeur geven om zonder te kijken met 60 km/h ni te voegen op het begin van de invoegstrook en ik geen zin heb in een lastminute noodstop/uitwijk. Op zo'n moment anticipeer ik op iemands (gebrek aan) anticiperen. Bij een vlotte Volvo precies het omgekeerde (ook anticiperen op anticiperen). Is natuurlijk niet waterdicht en je zit er weleens naast..

    Staat tegenover dat je niet blind telkens maar ruimte hoeft te maken voor elke invoeger als het niet hoeft, daar komen de ongelukken van. Dan wordt je onvoorspelbaar voor je omgeving.

    Maar je hebt ook wel gelijk hoor Ron. Als iedereen al z'n gedrag alleen maar op voorspellingen van mogeljike uitkmosten zou basseren krijg je ene heel grillige ( onvoorspelbare haha) situatie.
     
  6. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Ik voorspel dat ik volgende race hoger eindig.
     
    f1freaky vindt dit leuk.
  7. Ron76

    Ron76 GT: Ron D Core

    Berichten:
    2.435
    Leuk Bevonden:
    144
    Ik voorspel dat ik de volgende race ook hoger eindig, en dat ik niet weg hoef voor storingen. :p
     
  8. lawaai

    lawaai Active Member

    Berichten:
    451
    Leuk Bevonden:
    23
    Loyal, geen hard feelings, zeg ook niet dat niet mijn fout is. Normaal weet ik wel wat er fout gaat, maar waarom dat daar precies gebeurde weet ik zelf ook niet, zal wel heel even afgeleid zijn geweest, volgende week beter.

    In het filmpje van cold kan je het mooi zien: Bij 4:10 ben ik in gevecht met Denvan en moet ik mij inhouden en dan komt cold binnendoor (logisch) maar zegt niks...(pas als ie er voorbij is) dus ik zie opeens een auto naast mij rijden, ik doe dan maar voorzichtig en laat m gaan,(maar had bij de volgende bocht ook het gat kunnen dichtgooien...maar he het is je teammaat ;-) ) daar baal ik altijd van, dat ik door al dat ge-anticipeer op anderen ineens plekken kwijt raak, maar het zal wel net het verschil zijn met Pro en Semi :D
     
  9. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Ik had daar ook niet verwacht dat ik daar 5 sec naast je zou rijden door twee bochten, ik durfde niet verder naar binnen te sturen in de 2e omdat als ik daar de curb zou pakken ik opgetild zou worden en met jou de baan af zou schuiven dus dan is een klein tikje het minst schadelijk.

    Als ik Alpha probeer in te halen in de 1e bocht helpt "niet te hard insturen, Ron" ook niet echt :) Moet nog wennen aan de nieuwe livery's.
     
  10. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Hahaha ja dat zag ik ook al hehe.
     
  11. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Haha, dat helpt idd niet ;) Vond t wel mooi dat je riep, Alpha, ik ga er langs, en ik dacht, mooi niet, ik zit nog ruim voor je en hou gewoon mn racelijn :p Alleen maar goed natuurlijk dat je waarschuwde ;) Waren mooie duels iig en je remde me mooi uit in die bocht waar Lawaai erin klapte.
     
  12. Ron76

    Ron76 GT: Ron D Core

    Berichten:
    2.435
    Leuk Bevonden:
    144
    Ik dacht serieus ff dat Alpha ook Ron heette. :x
     
    pim_smeets vindt dit leuk.
  13. Aragnite

    Aragnite XBWRacing!!

    Berichten:
    108
    Leuk Bevonden:
    25
    Is het een idee om parallel aan het originele GT3 topic een klaaglijn voor dit kampioenschap te openen?

    ik begrijp dat er een aantal toppers serieus meerijden voor winst, stats en glory & fame.
    Ik speel dit puur voor de fun en om zelf steeds en beetje beter te leren racen op de spelcomputer.
    om deze exacte reden zal ik deze hele competitie geen enkel bezwaar aantekenen tegen een andere rijder. Al zou ik vanaf nu élke race door één persoon aan stront gereden worden, dan nóg ga ik niet in protest.
    Daarnaast zal ik de seconde dat ik hier geen plezier meer aan beleef, of dat dingen we gaan irriteren, of we krijgen flame-wars ben ik pleite :) mijn vrije (game)tijd is schaars en wil dan ook alleen maar plezier hebben (portie gezonde spanning en zweethandjes en nabespreken hoort daar natuurlijk bij).

    Nogmaals, ik begrijp sommige rijders, en de aftermath is soms ook begrijpelijk, maar misschien dat we dat dus in een FIA DUNLOP GT3 klachten topic kunnen behandelen. zo blijft dit topic 'schoon' van gemekker en welles en niettes spelletjes (overigens zeg ik niet dat dit nu al zo is, maar uit vorige cups kan ik me de discussies nog wel herinneren)

    Mocht ik komende races zelf iemand aan stront rijden, zal ik daar netjes sorry voor zeggen, en laat het aan de betreffende racer over wat hij ermee wil doen, ik zal tegen geen enkele beslissing in bezwaar gaan of een tegen actie starten.

    dit is wat ik zelf kwijt wilde over alles tussen de races in :)
     
    lawaai vindt dit leuk.
  14. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    0800-corracing lijntje oprichten ;)
     
  15. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Met het huidige forum kunnen mensen een prive conversatie openen (rechtsboven > inbox > start nieuwe conversatie ) en meerdere members uitnodigen. Ik stel voor om bij een crash voortaan met mij een conversatie te openen met daarin alle betrokken coureurs. Zo kunnen coureurs kwijt wat ze kwijt willen aan degene die er mee te maken hebben en kan ik besluiten hoe er gehandeld wordt wat betref straf als dat nodig is blabla.
     
    Ron76, B Tender en lawaai vinden dit leuk.
  16. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Zijn er mensen die vanavond willen oefenen?
     
  17. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Ja, ik wel, alleen niet al te vroeg.
     
  18. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Ik denk dat ik rond 17.30 wel even online ben en na 20.00 uur.
     
  19. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
  20. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Met Coldzero wezen oefenen zojuist, en de snelheid begint er al aardig in te komen bij allebei geloof ik. Poleposition zal ergens halverwege 2:06 worden, verwacht ik.
    Nu de consistentie nog:rolleyes:
     
    Laatst bewerkt: 4 sep 2014

Deel Deze Pagina