1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FM5 [Finished] Dunlop GT3 Series [PRO] [Dinsdag]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 16 mei 2014.

  1. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409


    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Aragnite, lawaai en pim_smeets vinden dit leuk.
  2. pim_smeets

    pim_smeets Active Member

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    179
    En hierbij een paar foto's van heat 2:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  3. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    De net bij MediaMarkt geweest...
    Xbox One besteld. Console + Forza5 + FIFA 15 + Headset voor €399
    Ik zeg: Niet verkeerd toch:thumbs:
     
  4. pim_smeets

    pim_smeets Active Member

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    179
    Mooi filmpje trouwens, Flavour!

    Ik snap niet zoveel van de puntentelling als ik die zoals in OP gegeven, aanhoud.
     
  5. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Wat snap je er niet van?
     
  6. Ic3DFire

    Ic3DFire Active Member

    Berichten:
    3.352
    Leuk Bevonden:
    170
    Ik vond het weer leuk gisteren. Ondanks dat ik beroerd gereden heb, toch wel plezier gehad. Ik las dat ik Surreall ergens een tik heb gegeven, sorry daarvoor, ik heb het niet eens gemerkt. Gelukkig haalde je me weer in :+. In heat 2 heb ik Tender een tik op zijn kont gegeven, maar wie gaat er dan ook (bijna) stil staan op het circuit! (:+). Tender trekt zich gelukkig nooit zoveel aan van dit soort incidenten, dus hij wordt vervolgens gewoon eerste! Dat is voor mij al een hele lastige opgave zonder schade. Uiteindelijk of ik nou eerste of laatste word, als de race goed verlopen is, ben ik tevreden! Natuurlijk zou ik net iets vrolijker zijn als ik als eerste over de lijn zou gaan :+.

    Wat ik vooral gemerkt heb is dat ik de laatste maanden niet genoeg Forza gespeeld heb, veel te weinig oefening in de Mercedes dus. Ik ben er over het algemeen eigenlijk alleen maar slechter op geworden. Ik zou meer moeten oefenen, maar dat wordt zo moeilijk de komende paar maanden, met alle game releases die voor de deur staan! Ik heb aan de competitie al gemerkt dat anderen wel beter zijn geworden, dus ik ga het vast nog wel moeilijk krijgen!
     
  7. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Was dezelfde (EDIT: een andere?) bocht als het 'ronde-4-incident' dat mij gelukkig bespaard was gebleven. Ik denk dat uiteindelijk dus zo ongeveer iedereen daar probleempjes heeft meegemaakt :)

    http://www.xboxclips.com/video.php?uid=2533274849780677&gamertag=Azt B Tender&vid=ecca5cee-a78b-4175-a5cc-849c06759e90

    Tjah, kwestie van op het verkeerde moment op de verkeerde plaats daar. Teamgenootje Bart aan m'n binnenkant, Etro die na het grasmaaien z'n Viper vanuit de buitenkant de baan weer op komt (kon dus weinig ruimte aan Bart bieden), een 'clip' van Surreal die in de plotselinge 'file' met z'n snelheid er het beste van probeert te maken (en die ik een paar seconden later zelf jammer genoeg niet kon ontwijken=(=() maakte dat ik eventjes de auto stil moest zetten om te gaan huilen:'-(:'-( daar zijn zelfs de remmen van een Mercedes niet op berekend, zo blijkt :+ Denk dat jij er net zo veel last van had als ik.. (jou motor licht in de neus, de mijne achterin haha)

    Resultaat was dus 4 progressief harder wordende tikjes in nog geen 2 seconden, op die mooie panelen van de RUF, maar ook gewoon een gevalletje overmacht!! Kan gebeuren, valt niemand iets te verwijten. Leverde een onrijdbare auto op en redelijk wat achterstand, maar daar stond in dit geval een vroege pit tegenover, in combinatie met veel ruimte in de 3 rondjes die daarop volgden (en een vrijwaring van die linke 4e ronde).
     
  8. pim_smeets

    pim_smeets Active Member

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    179
    Nou, ik snap niet hoe ik aan 79 punten kom voor het AM klassement.
     
  9. Aragnite

    Aragnite XBWRacing!!

    Berichten:
    108
    Leuk Bevonden:
    25
    Kudo's voor de überfilm flavour!!! genoten!!
     
  10. Aragnite

    Aragnite XBWRacing!!

    Berichten:
    108
    Leuk Bevonden:
    25
    Pim, per klasse kan je ook eerste, tweede etc worden, daar krijg je punten voor.
    in qualli was ik eerste van de AM (16 punten) , in de race 1 3e (25punten) en race 2 4e (22 punten), bij elkaar dus 63 punten (in de AM klasse) in de overall klasse krijg je punten voor je race plek.
     
    lawaai vindt dit leuk.
  11. lawaai

    lawaai Active Member

    Berichten:
    451
    Leuk Bevonden:
    23
    Grappig om te zien hoeveel mensen in 3 verschillende delen op dezelfde plek zijn geeindigd... en lekker filmpje!! pijnlijk om mijn foutje te moeten zien, maar dat ter zijde.
     
  12. Aragnite

    Aragnite XBWRacing!!

    Berichten:
    108
    Leuk Bevonden:
    25
    lieffie, ik jaag rond met nummer 66 :) tis onze topper Nova waar je mee aan 't battl-en bent :)

    verder een mooi overzicht shot van de melee.
     
  13. pim_smeets

    pim_smeets Active Member

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    179
    Ach so, duidelijk! Thanks.
     
  14. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Ik was behoudend en voorzichtig, ik wilde mij niet verremmen en een groepje auto's voor mij eraf schuiven.
    Komt nog bij dat ik verwachtte dat er een incident zou gebeuren met dit groepje tijdens het aanremmen van deze bocht.
    Ik anticipeerde door wat voorzichtiger te zijn en wat eerder te remmen om bij een incident tijdig te kunnen reageren.
    Ook had ik last van fading FFB en Rumble. Op de FM 5 fora een bekend probleem met de TX, moet nog steeds opgelost worden. Resultaat is geen precisie in remmen en sturen.

    @Flavour: Je kan (als je voelt daat de FFB en Rumble minder wordt) tussen de heats en qualifying de Rumble weer terugkrijgen door de Xbox knop op het stuur even ingedrukt te houden, net alsof je de box uitzet, maar als de tekst komt van "dat je het zeker weet of je de box wil uitzetten, dan druk je of de B-button om te annuleren. De rumble zou dan weer werken. Dit is een tip ergens op FM5 forum.
    Ik ga nog experimenteren om de FFB op een lagere stand te zetten om te onderzoeken of dat effect heeft op het faden van de FFB en rumble.
     
    Laatst bewerkt: 3 sep 2014
  15. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Vet filmpje Flavour, die Xbox World Racing intro is ook nice!!
     
  16. lawaai

    lawaai Active Member

    Berichten:
    451
    Leuk Bevonden:
    23
    Dat is grappig en hoe moet ik (en anderen) nou weten dat jij gaat anticiperen op een eventueel incident? Welke wel gebeurde overigens :) helaas was je deels de veroorzaker doordat je eerder remde... niet dat ik iets goed wil praten, maar zo zie je maar weer hoe lastig het kan zijn!

    Ik was trouwens een aantal plekken kwijt geraakt, maar ik hoor van niemand dat ze naast je zitten dat vind ik wel eens lastig. Zeker als het heel druk is en ik probeer iets afstand te houden, zodat ik nergens op knal (ironisch ik weet het) maar daarbij verlies ik wel veel plekken omdat anderen dat niet doen... :mad:

    Oh Intro kende ik al, maar vind het einde van het filmpje ook erg goed :D Ga je dit elke week doen? (hint hint)
     
  17. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Je moet altijd anticiperen. En het anticiperen was een van de factoren om tijdig te remmen. Ook ervariingen uit het verleden met deze bocht speelt dan mee..
    En de meeste ongelukken gebeuren bij de langzame bochten na een lang recht stuk met hoge snelheden.
    Je moet dan altijd marge overhouden.
    En er was al voor het harmonica effect gewaarschuwd en het is verstandiger om schuins achter jouw voorganger deze hairpin te naderen. Dan maakt het niet uit of je zelf later remt.
    Je hoefde niet recht achter mij te rijden tijdens het naderen van deze bocht.
    Ik liet bewust genoeg ruimte over om jouw auto rechts naast mij te zetten tijdens het aanremmen van deze bocht.

    Tevens was er genoeg tussenruimte (ONGEVEER 50 METER als het niet meer was) tussen onze auto's om voor mij de beslissing te maken om niet agressief & later voor de bocht te remmen.
    Ik remde in ieder geval aan het begin van de remzone van de braking-line assist.
    Als jij twee of drie wagenlengtes dichter achter mij had gereden dan had ik zelf bewust mijn auto naar de rechterzijde van de baan gestuurd om te anticiperen dat ik niet vanachteren wordt aangereden.
    Ik heb het idee dat jij gewoon schrikt en eerst remt en blijft remmen in plaats van eerst uitwijken en dan remmen.
    Dan was het gewoon een klassieke uitremmanoeuvre geweest in de ruimte die ik rechts naast mij overliet.
    Ook denk ik dat jij te veel op jouw eigen rempunt was gefocust (al dan niet met behulp van de braking-line assist) en daarom te laat op mijn auto hebt gereageerd.
    Ik vraag mij uberhaupt af of je tijdig had kunnen remmen gezien de afstand waarover je doorschuift zelfs na de aanrijding achterop mijn auto.


    Ook is het logisch om aan te nemen dat mijn rempunt niet jouw rempunt hoeft te zijn.
    Ik heb helemaal geen gedeelde schuld.
    Ik ben van mening dat jij de volledige schuld draagt van dit ongeluk. Ongeacht wat mijn motieven en redenen waren om tijdig te remmen. Jij ben degene die achterop rijdt.

    Mijn visie, No hard feelings.

    P.s. ik reageerde op stukje van B Tender.
    Ik had mij eigenlijk voorgenomen om niet meer te reageren op race-incidenten.
    Stom doe ik het weer en dan krijg je weer van dit soort discussies. Deja Vu. LOL.
    |:-

    Volgens mij is het gewoon ff wennen aan elkaars rijgedrag.
    Het heeft wat races nodig en wat reacties/discussies/stoom afblazen op het forum en dan komt alles weer goed.
    Ik zal proberen wat duidelijker te zijn en over de chat meer mededelingen te doen tijdens de heats.
     
    Laatst bewerkt: 4 sep 2014
  18. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Eens met Loyall in deze.
     
  19. Ron76

    Ron76 GT: Ron D Core

    Berichten:
    2.435
    Leuk Bevonden:
    144
    Ik vind het geen verhaal van eens of oneens. Enigste conclusie die je kan trekken is dat.
    - 14/16 man op de baan erg druk is.
    - iedereen moet opletten.
    - je niet kan anticiperen op een ander z'n anticiperen :+
    - een ongeluk in een klein hoekje zit.
     
  20. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Opletten is : waarnemen-nadenken-risico's inschatten-anticiperen-conclusies trekken-beslissen-reageren.

    Niemand rijdt foutloos of heeft altijd gelijk.

    Verdorie, ik lijk wel een grumpy oude kerel.
    Ik ben het wel volkomen eens met mijzelf. :D
     
    f1freaky vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina