[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 6]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Kevf, 3 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. apoc123

    apoc123 Lucian

    Berichten:
    1.939
    Leuk Bevonden:
    0
    als ik me neit vergis, matrix reloaded, de scene dat hij bij die trap vecht met die wapens, waar die wapens aan de muur hangen.
     
  2. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Gevecht is aan het einde en eigenlijk maar erg kort en niet extreem spectaculair. Zijn wel een paar leuke, actievolle minuten. Open einde.
     
    Laatst bewerkt: 13 jun 2008
  3. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
  4. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Is het niet het stukje in Matrix 1 dat ze voor het eerst naar de Oracle rijden.
     
  5. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Het is dat stukje uit de eerste matrix waar ze met 'the lady in the red dress' te maken krijgen. Wanneer Neo voor de eerste keer in een simulator zit.
     
  6. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    bingo thank you :)
     
  7. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    From Dusk Till Dawn

    Op aanraden van vrienden (en aangezien het een best wel bekende film is) toch maar gekeken. Vampierfilms zijn niet mijn ding, maar omdat Quentin Tarantino de regie in handen had verwachtte ik er toch wel wat van. Het eerste uur ongeveer had de film alles wat je van een goede Tarantino film verwacht. Ijzersterke dialogen, goed verhaal, diepe personages. En toen kwamen de vampiers. Gadverdamme wat slecht. Vanaf hier was het één groot cliché bloedbad, waarmee in één keer het mooie begin van de film teniet werd gedaan. Bah! =(

    5/10
     
  8. MM90

    MM90 -xxx-

    Berichten:
    511
    Leuk Bevonden:
    0
    Uhr, Robert Rodriquez heeft From Dusk Till Dawn geregisseerd heur. Tarantino heeft mede het script geschreven.

    Ik vond het juist prachtig hoe de film in de Tittie Twister compleet omslaat.
     
  9. jan_tran

    jan_tran Active Member

    Berichten:
    304
    Leuk Bevonden:
    13
    Klopt, maar vergissing is begrijpelijk omdat de vre-se-lijke RCV DVD er met dikke letters op de achterkant heeft staan 'HET MEESTERWERK VAN QUENTIN TARANTINO'.

    Blijkbaar verkopen DVD's met zijn naam erop (zie ook Hostel) gewoon beter.
     
  10. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja ik zag het ook op IMDB inderdaad. Neemt niet weg dat ik het een kutfilm vond :+. Een omslag kan leuk zijn, maar de hele stijl van de film was gewoon weg, en dat vond ik zonde
     
  11. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Gister Jumper gekeken, wel grappig idee, maar erg kort/simpel uitgewerkt. Er zat meer in en er zal vast een vervolg komen.

    7/10
     
  12. zuzek

    zuzek Active Member

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan raad ik je heel sterk aan om het origineel te bekijken, de Chinese "Internal Affairs" met Andy Lau en Tony Leung. Persoonlijk vind ik The Departed een heel erg slap aftreksel hiervan. De cinematografie, het script en de spanning vind ik bij het origineel veel sterker, waarbij het toch ook iets minder cliche in elkaar steekt (einde is veel intelligenter imo). Het ligt er wel aan welke instelling je hebt, als je meer van bombastische Hollywood stijl houdt met vooral tonnen geweld en gescheld hou je toch wel meer van The Departed.
     
  13. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    Cloverfield: eerste keer gezien in de bios en was erg onder de indruk en is toch best kwestie van smaak en ben niet echt snel onder de indruk, zaten wat momenten in die vond ik wat mwja....maar over het algemeen vond ik het een erg mooie film! Ik hoop ook echt dat deel 2 komt!
    Je ziet ook dat er een jong en oud monster in zit en op einde dat ze dat strand filmen zie je een inslag in de ocean
     
  14. MM90

    MM90 -xxx-

    Berichten:
    511
    Leuk Bevonden:
    0
    Tricker, even over je spoiler. Ik heb eergister ook nog Cloverfield gekeken en heb die fragmenten blijkbaar gemist?
     
  15. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Over Cloverfield:

    Weet je héél zeker dat je een oud en jong monster gezien hebt? Veel mensen beweren namelijk dat als op het eind die man wordt opgegeten, dat het monster dan veel kleiner (en dus jonger) lijkt. De regisseur heeft echter aangegeven dat dit komt door de hoek. Volgens hem is het toch echt dezelfde.
     
  16. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb el orfanato binnen. Binnenkort even kijken. Hoop dat het even hoogwaardige Europese horror is als REC en A l'interieur.
     
  17. AapVader

    AapVader Ja toch?

    Berichten:
    427
    Leuk Bevonden:
    4
    Die film kun je wel in het rijtje zetten met die andere 2. El Orfanato zet een lekker creepy sfeertje neer, leuke film om te kijken.
     
  18. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Wat vinden jullie van Death Proof? Ik zat een beetje op IMDB te surfen, daar staan echt heel veel recensies die hem een 1 geven (al is het gemiddelde cijfer nog wel een 7.nogiets), en maar een paar die zeggen dat de film niet begrepen wordt.

    Ik vond hem erg leuk in ieder geval. Gewoon een hommage aan de B-film, maar met duidelijke Tarantino-invloeden.

    Wat me opviel was dat in de tweede helft, nadat het beeld zwart-wit is geweest, het beeld daarna eigenlijk prima is, terwijl het daarvoor vol zat met storing om de stijl te benadrukken. Was het niet meer nodig ofzo?
     
  19. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Ik vond Death Proof ook tof! :) Vermakelijke zooi. Ik zou hem ook een 7.nogiets geven :cool:

    Planet Terror daarentegen vond ik kut en (te) ranzig. Geef mij maar From Dusk Till Dawn :)
     
  20. MM90

    MM90 -xxx-

    Berichten:
    511
    Leuk Bevonden:
    0
    Daarom zijn de ratings op IMDB ook niet al te serieus te nemen. Veel mensen die de film niet super vinden geven meteen een "1" in plaats van een 5 bijvoorbeeld. De 1'en 10'en worden dan wel minder zwaar meeberekent in het uiteindelijke gemiddelde, maar toch.

    Vroegah had je vaak dat (een aantal) film reels beschadigt raakten op hun weg naar de cinema. Daarom heb je ook wel is een compleet zwart beeld met "Reel Missing" om de goedkope sfeer te verstevigen. :thumbs:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina