1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 5]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Michael_T, 22 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Hotel Rwanda

    Een film uit 2005 die is genomineerd voor drie Academy Awards. De film is een waargebeurd verhaal over het conflict tussen de Hutu´s en de Tutsi´s in Rwanda. Hutu Paul Rusesabagina is manager van een zeer luxe hotel ''Hotel des Milles Collines''. Als de milities van de Hutu's na de moord op de president beginnen met het uitroeien van alles van Tutsi, of Tutsi-gezind is, besluit Paul zijn vrouw (die een Tutsi is), kinderen en 1200 andere Tutsi-vluchtelingen bescherming te bieden in zijn hotel.

    Als de VN en alle andere buitenlandse organisaties de buitenlanders terugtrekt uit het land is Paul aan zijn lot achtergelaten met al de vluchtelingen, in een land waar je vriend je vijand wordt, en je vijand plotseling je vriend.

    Deze film heeft zeer veel indruk op mij gemaakt. Sterker nog, het heeft mij een gevoel van plaatsvervangende schaamte opgeleverd. Het is werkelijk schandalig dat ''wij'' als Westerse landen het land zo aan hun lot hebben overgeleverd en simpelweg met de staart tussen de benen daar zijn vertrokken. Een miljoen mensen zijn op beestachtige wijze afgeslacht. Onroerende film.
     
  2. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Is van 2004, maar inderdaad echt een indrukwekkende film.

    Heel goed gespeeld ook.
     
  3. Towel

    Towel Guest

    Electriciteit wekt ie zelf op, water vangt ie misschien op vanuit de lucht. Maar zoiets hoef je niet allemaal perse te laten zien in een film. Dat is niet het doel van de film:9.

    - Misschien lussen ze ook geen dieren maar alleen mensen. Die honden vielen immers alleen will smith aan, maar omdat sam wilde helpen raakte hij gewond...

    - Ik zag inderdaad dat hij wakker werd met licht, maja misschien automatisch lampje ofzo:+ Of automatische raamopeners? haha....

    - Die cure was hijzelf toch? door wat bloed van zichzelf in die zombie te spuiten...?

    - Will smith wilde alleen een boodschap verzenden, zelf luisterde hij niet naar de radio voor berichtjes.... Uteindelijk heeft het toch geholpen...
     
  4. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Zijn bloed was idd de genezing, maar kon alleen worden toegevoegd bij normale lichaamstemperaturen, die zombies hadden een lichaamstemperatuur van 41 graden.

    Verder twijfelde hij wel of die beesten nou wel zo dom waren. Je merkte de twijfel toen dat beest dat meisje achterna ging.

    Vond het een aardige film, het acteerwerk van Smith in de 1e 60 minuten is echt ijzersterk imo.
    Einde vond ik wat minder.
    Ben dan ook benieuwd naar het "duistere" einde waar Kevf het over had....
     
  5. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Iemand The Invasion al gezien? Ga hem vanavond kijken.
     
  6. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Tja mijn beste,er zijn destijds ook 10 belgische para's afgeslacht toen ze op bevel van de canadese generaal Dallaire zonder verzet hun wapens dienden neer te leggen...Deze tien soldaten die onder de vredesmacht opereerden en fungeerden als lijfwacht van de toemalige rwandese president zijn als beesten afgemaakt...Gefolterd en doodgeknuppeld mijn beste zonder dat ze zich van hogerhand gewapenderhand hadden mogen verdedigen....Nogal logisch dan dat belgië zijn soldaten dan onverwijld terugtrekt.
    Enne,Rusasebangina woont en werkt met zijn familie momenteel in brussel...
     
  7. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Heej svennies hoe zijn de kerstmarkten in Antwerpen e.a? :+

    (ff tussendoor)
     
  8. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Het water is trouwens wel gewoon te verklaren in I am Legend hoor. Water kan gewoon stromen als het van hoog naar laag gaat, en in NY zijn meer dan zat waterbassins.
     
  9. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Hehe, geen idee overigens,als ik er iets dan wel héél erg haat zijn het zulke kerstmarkten wel met hun jinglebellsgedoe,krijg je mij met géén stokken heen...:+O-):b:
     
  10. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Hehe, zag net de trailer van Hancock. Uit de trailer valt op te maken dat Will Smith een character speelt genaamd Hancock, die over enorme superkrachten beschikt maar eigenlijk overal schijt aan heeft en gewoon maar doet wat hij wilt doen. Visuele effecten zijn dope, als ze dit goed uitwerken kan dit wel een coole film worden. Kan ben ik bang ook helemaal mis gaan. Maarja, is niet echt duidelijk wat voor film het wordt, ik neem aan weer zo'n melige actie-comedy. Zal wel loslopen denk ik.

    Trailer: http://www.apple.com/trailers/sony_pictures/hancock/large.html
     
    Laatst bewerkt: 23 dec 2007
  11. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Haha de stiekeme droom van iedereen. Superkrachten krijgen en lekker als doen wat je maar wil. (Was ook een beetje in Hollow man, onzichtbaar en gelijk stiekeme dingetjes doen :+)
     
  12. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Nee natuurlijk dat is logisch. Maar de film wekte bij mij een beetje het gevoel van Srebrenica op. En als er voor ons ergens een zwarte bladzijde is in de historie.....
     
  13. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Tja, wat hadden de nederlandse troepen daar dan moeten doen,zich doodvechten in een conflict dat niet het hunne is.En aangezien ze onder de vredesmacht fungeerden hadden ze zich niet eerder mogen verdedigen dan dat ze zelf aangevallen werden en dan nog eerst toestemming moeten vragen om zelf het vuur te mogen openen...En het had aan die hele situatie niets veranderd mijn beste aangezien de nederlandse troepen dan gewoon mee afgeslacht zouden zijn gezien de tegenstand die er toen tegenover hun stond...
    Voor mij met mijn eigen militaire ervaring in afrika kan ik het alleen maar eens zijn met de beslissing die de nederlandse legerleiding destijds in srebrenica genomen heeft...Het is hard om op zoiets machteloos te moeten toekijken,maar een gevecht riskeren waarbij de afloop op voorhand al zo goed als vaststaat is alleen maar een zinloos opofferen van eigen volk in de hoop een heroische daad te stellen die door niemand gaat begrepen worden...
     
    Laatst bewerkt: 23 dec 2007
  14. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag naar I Am Legend geweest met een zooi vrienden. Vond het echt een goede film! En ik ben nooit zo'n zeikerd wat 'kloppende' dingen in een film betreft, en vond het echt een bizar brute film!
    Het einde vond ik jammer,
    naast het feit dat het volgens mij voor het eerst is, dat Will Smith dood gaat in een film.. (?), vond ik het ook nogal raar.. Hoe komt die vrouw uit een vernietigde kelder, hoe kan die kolonie niet aangevallen worden, dat soort dingen..
     
  15. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik ben even gaan zoeken naar het originele einde en het is eigenlijk nog 'erger' dan ik dacht. Door het einde te veranderen hebben ze de hele essentie en plottwist van het originele verhaal er compleet uitgehaald! Ook als ik onderstaand stuk over het einde zo lees had er veel en veeeeel meer een psychologisch verhaal moeten zijn tussen de zombies en Neville. Damn het einde had echt vet kunnen zijn.....

    Unfortunately, Lawrence decides not to go there, and worse, to not even address the best part of the original book. The decision to deviate from Matheson's original bad-ass ending to truly engage the audience with a mindflip perspective robs the film of an opportunity to engage the audience in deeper-rooted probing questions.


    So why the lame switcheroo? To preserve some measure of climactic ambiguity? Here's the final act: Neville's vaccine works, but the light-phobic zombies have since either triangulated or sniffed out his house, because once night falls, they're heading his way.

    Fight scenes ensue, Neville realizes the vaccine is working on his latest test subject, hands off a vial of cure-containing blood to Anna, shoves her into a bomb shelter of sorts, and faces an onslaught of baddies with a hand grenade. We then see Anna and her son driving through Vermont foliage to a utopian survivors colony. Anna's closing voiceover indicates the titular "legend" is Neville's heroic death to pass on a cure to humankind.

    Her brief outro completely ruins the darkly clever play of the book's original plot -- that Neville is a legend, hated and feared, among the vampiric society as a vampire killer, as vampires were once a legend in human folklore. For a moment, the reader is awarded a fresh perspective from a unlikely vantage -- Neville, hunter of vampirekind, is seen as freakish monster, the garish villain. Granted, in this adaptation, Earth's sole survivor doesn't seem to hunt the ghouls Heston-style, as in The Omega Man (though that film pays little other tribute to the source story line), but he apparently capture the zombies for unsuccessful vaccine trials -- did you see that wall of creepy Polaroids?

    Not realizing the movie would completely whitewash and gloss over that aspect, I kept overanalyzing Anna's behavior and tersely hissing what I believed were clues about her shady origins to my movie-viewing companion. (Clue: She insists there's a survivor's colony in Vermont, but can only name God as the source of her information. Clue No. 2: She claims she drove down from Maryland, but Neville's flashbacks explicitly detail that the island of Manhattan was completely quarantined.)

    Apparently a fair amount of footage from the film was reshot; I'm just keeping my fingers crossed for an extended version on DVD with an alternate ending. Looks like I might be in luck: Sci Fi Wire interviewed director Lawrence about the last-minutes changes, to which he replied:

    "I don't want to actually discuss the ending, just because I don't want, I want people to make up their own minds, but maybe there'll be an alternate version at some point."

    bron:http://blog.wired.com/underwire/2007/12/reviewi-am-lege.html

    edit: des te langer ik er over na denk, des te meer ik het 'vermoeden' heb dat het boek veel meer een psychologische inslag heeft. Voor mij weer een reminder waarom ik het doorgaans niet zo op Hollywood films heb.
     
  16. (Smart)ass

    (Smart)ass Active Member

    Berichten:
    2.084
    Leuk Bevonden:
    0
    ook ik I am legend gezien, en was heel anders dan verwacht,
    will smith kwam erg overtuigend over,
    sommige dingetjes klopten niet allemaal, ook veel temaken met het einde van de film, had gehoopt dat het toch wat meer ging over hem alleen overleven, alleen zonder dat gespuis, wat meer pshychologisch zeg maar, ipv dit standaard gedoe,

    toch wel een goeie film, hoewel ik andere films van will smith beter vond.
     
  17. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Echt oneindig jammer dat ze niet het originele einde en toch echt 1 van de belangerijkste onderdelen van het hele verhaal niet hebben gebruikt.

    Ze zijn niet ingegaan op het hele Legend gebeuren :mad:
     
  18. (Smart)ass

    (Smart)ass Active Member

    Berichten:
    2.084
    Leuk Bevonden:
    0
    btw, wel grappig dat toen het virus airborne ging, en iedereen in paniek raakte, het op kerst avond was.... en dat is dinsdag.. toch?
    ik denk dat ik maar een nachtlampje ga kopen:p
     
  19. Towel

    Towel Guest

    @ godz gamer:

    Die colonie wordt niet aangevallen omdat de temperatuur daar in de bergens koud is en daar kan het virus niet komen. Die kluis is blijkbaar bestand tegen de ontploffing van de granaat. Jammer vind ik is dat will hem niet gewoon had gegooid en zelf ook in die kluis was gaan zitten. Hij had blijkbaar nog best wat tijd voor die ontplofte... Maja dit einde is ook jammer...
     
  20. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, ik weet dat die kluis bestand was tegen de ontploffing, maar als daar om heen een heel huis instort... denk dat het toch vrij lastig word om dan het deurtje open te krijgen :+
    En liep ze niet in d'r shirtje naar die deur toe, van die kolonie? Zo koud was 't er dus niet :+
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina