[Films] Meningen, Reviews, Previews, etc [Deel 24]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Dusky Demon NL, 18 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Love Exposure en Suicide Club zijn van dezelfde regisseur overigens :)
     
  2. xboxz

    xboxz Sinaasappelsap

    Berichten:
    484
    Leuk Bevonden:
    4
    [​IMG]

    Mooie film met een grimmig sfeertje. De film begint met camera momenten van verjaardagen tot andere gebeurtenissen van de familie. Een van de zoons wordt vermoord en degene die de moord heeft gepleegd kan geen lange gevangenisstraf krijgen, dus Nick Hume (Kevin Bacon) gaat wraak nemen. De rest verklap ik niet. Deze film is gemaakt door de directors van Saw. Beoordeling: 7,5

    [​IMG]

    Een film met Michael Douglas. Er wordt een wrede en beruchte leider van een Japanse bende gearresteerd en Nick Conklin (Michael Douglas) krijgt de opdracht hem af te leveren in Japan, maar hij valt in een hinderlaag en opent de jacht op zijn tegenstander. Beoordeling: 7,5

    Je kan in de film goed het verschil zien tussen de samenleving van Japan en Amerika, in Japan heb je meer het samenwerkingsverband en in Amerika is vrijheid en individualiteit belangrijk.

    Edit: lol, beetje grote foto's :+
     
  3. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824


    Hoor ik nou gewoon de Tron soundtrack op de achtergrond?
     
  4. apoc123

    apoc123 Lucian

    Berichten:
    1.939
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is een Sony reclame, toch?
     
  5. Coentjuh

    Coentjuh Active Member

    Berichten:
    2.235
    Leuk Bevonden:
    29
    Dacht ook eerst: wtf? 8)
     
  6. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Wow ja... de 'twist' laat wel op zich wachten, voor een reclame dan. Zag 'm niet aankomen, dacht: goh, dat filmpje heeft een verkeerde titel.
     
  7. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Un prophète

    Eindelijk eens een keer gekeken. Zit nu ook een beetje in het gevangenis sfeertje nu ik ook Oz aan het kijken ben. Conclusie. Vond hem goed maar niet zo goed als ik verwacht had eigenlijk. Alle aspecten van een gevangenis zijn aanwezig en de cast is prima (zeker de hoofdrolspeler) Maar het kwam soms een beetje onrealistisch over en ging het soms wel te makkelijk voor hem. Misschien komt het door Oz of andere gevangenis films die ik gezien heb. Of misschien is het Franse gevangenis systeem gewoon anders, weet het niet. Maar voor de rest was die wel prima zoals ik zei en is de cast en de sfeer gewoon goed.

    7.5/10
     
  8. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ik zou die film wat beter beoordelen. Het heeft, op een totaal niet geforceerde manier, iets mystieks. Dat vind ik erg bijzonder.
     
  9. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond dat mystieke eerder een beetje leeg aanvoelen. Maar dat heb ik wel vaker met Franse films, beetje vreemde sfeer. Vond die gevangenis ook niet echt angstaanjagend ofzo.
     
  10. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Echt? Dan hebben we 't heel anders ervaren. De Franse sfeer (als je dat echt zo kan noemen) vind ik juist heel goed.
     
  11. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Had hetzelfde als Shin David.
     
  12. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Wauw, wat is Magnolia een boeiende film zeg. Zoveel personages en verhaallijnen en het het is allemaal interessant! 188 minuten zonder problemen terwijl ik normaal wel inkak bij dit soort tijden. Mooie dialogen, puik acteerwerk en ik noem nog maar een keer al die verhaallijnen die ontzettend goed te volgen zijn.

    De scene met de
    regende kikkers was wel een huge WTF :lol:

    Films die je stil achterlaten en uitnodigen tot het nodige zoek- en leeswerk zijn vaak wel de beste...
     
  13. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.073
    Leuk Bevonden:
    4.715
    Balto van Dreamworks van de week weer een stuk gezien. Blijft een goede film, imo de beste van Dreamworks. Soundtrack is ook gewoon erg goed, James Horner geloof ik. Niets op aan te merken die film 8.5/10

    Dit is net als de Lion King van Disney een jeugdklassieker die je met Nederlandse stemmen moet zien. :thumbs:
     
  14. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.011
    Leuk Bevonden:
    9.578
    The Way Back (2010)

    6400 kilometer. Ga er maar eens aan staan. The Way Back verteld het verhaal van meerdere gevangenen waarbij het verlangen zo groot was dat men het risico aannam om vanuit Siberië 6400 kilometer richting India te lopen. Aan het waarheidsgehalte wordt hevig getwijfeld maar laten wij daar ons niet mee bezig houden.
    We volgen de Pool Janusz die in een uitzichtsloze situatie terecht komt. Ten onrechte 20 jaar in een Siberische gulag die niet onder doet aan een nazi werkkamp, besluit hij met een bont gezelschap te ontsnappen.

    Wat opvalt is dat Weir bijna on-Hollywoods van het drama gedeelte afblijft. Er wordt absoluut niet op de emotie ingespeeld, bijvoorbeeld het verblijf in het kamp is zeer kort en wordt vrijwel niet uitgediept. Verwacht hier dus geen stukje Colditz. In dit opzicht doet de titel The Way Back zijn naam erg eer aan. Weir lijkt meer het verhaal van de bizarre voettocht te willen vertellen dan al het drama er omheen. Iets wat dit erg goed liet zien was de dood van de reisgenoten. In plaats van een close-up van een rouwende Janusz zien we de groep weer verder gaan.. Er wordt dus weinig ruimte gemaakt voor drama en tragiek.

    En toch moet je van steen zijn als deze film geen indruk op je maakt. Weir laat het echter op zo'n manier zien waardoor het niet door je strot wordt geduwd, maar je precies weet wat hij wil bereiken. En dat is toch een mooie prestatie. Dit is ook zeer zeker te danken aan de sterke cast (vooral Harris en Farell zijn overtuigend) waarbij het accent nooit storend wordt, de prachtige muziek en uiteraard de geweldige geografische shots van de landschappen.

    De film kan daarom echter nog wel eens overkomen als een film die meer een wandeltocht wil laten zien dan een overlevingstocht, en de disclaimer hoeveel man het gaan overleven draagt ook al niet veel bij aan de spanning. Toch kan ik tot de conclusie komen dat The Way Back helemaal niet overgeromantiseerd hoeft te zijn om een goede indruk achter te laten, want dat is met deze invulling meer dan gelukt.
     
  15. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.472
    Leuk Bevonden:
    17.593
    [​IMG]

    Moneyball

    Manager van een honkbalteam heeft een beperkt budget om voor het volgende seizoen zijn team samen te stellen. Dit team stelt hij, voor het eerst in de geschiedenis van honkbal, samen op basis van statistische gegevens. Ik heb zelf helemaal niks met honkbal, toch vond ik het een zeer boeiende film om naar te kijken. Brad Pitt speelt weergaloos (heerlijk nonchalant) en ook Jonah Hill vond ik fijn om naar te kijken. Laatstgenoemde heeft een toch iets andere rol dan je van zijn bekendste films gewend bent (Superbad, Get Him to the Greek).

    8/10
     
    Laatst bewerkt: 21 jan 2012
  16. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    ik vond het een redelijke film, maar als ik niet had geweten dat het is gebaseerd op een waargebeurd verhaal had ik hem een stuk minder gewaardeerd. Tempoverschillen in de film zijn verschrikkelijk uitgewerkt en gaat vaak van hak op de tak. Acteerwerk laat van sommige acteurs te wensen over etc. Wel vond ik de beelden erg mooi en gewoon het verhaal op zich :)

    Zou hem echter niet iedereen zo maar aanraden.
     
  17. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.011
    Leuk Bevonden:
    9.578
    Dat het waargebeurd is is helemaal niet bewezen btw.
     
  18. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
  19. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.011
    Leuk Bevonden:
    9.578
    The Fighter (2010)

    Interessant sportdrama waar we 2 broers volgen uit het arme deel van Massachussets. De jongste broer Micky vind het lastig om uit de schaduw van zijn oudere broer Dicky (what's in a name...) te stappen, en staat voor de moeilijke keuze tussen zijn familie en zijn carriére. Vooral de obessieve moeder (Leo) en Dicky (Bale) portreteren de druk van de familie uitstekend, en de uiteindelijke Oscars voor beste bijrollen vind ik een mooie kers op de taart.
    Sowieso moet dit drama het meer hebben van het acteerwerk dan het script zelf (geschreven door Wahlberg zelf), want dat is redelijk voorspelbaar. Ik vind het ook jammer dat de regisseur niet echt een sfeer heeft kunnen neerzetten van Lowell, de kansloze buurt waar de film zich afspeelt. Dat had de film zeker kunnen gebruiken en had er nog wat meer flair aan kunnen geven.

    Uiteindelijk komt het dilemma mooi samen in een uitstekend eindgevecht. Mooi in beeld gebracht, al moet men echter geen klassieke boksfilm verwachten a la Raging Bull of Rocky. Zoals gezegd, het is meer een goed drama met een meer dan goede cast.
     
  20. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Op het moment is The Wind That Shakes The Barley op tv, over de IRA/paasopstand/Verdrag dat Micheal Collins sloot/Home Rule crisis in Ierland rond 1920. Schitterende film, een van mijn favorieten.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina