1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 20]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Nerrion, 13 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dedemsvaart

    Dedemsvaart redonkulous

    Berichten:
    1.261
    Leuk Bevonden:
    24
    Ik vind ook dat dit kan. We vergelijken films constant met oudere films en dat kan ook best.
    Een film is in principe tijdloos. Kijk bijvoorbeeld eens naar de top 250 lijst op IMDB en zie hoeveel films erin staan die meer dan 50 jaar oud zijn.
    En sowieso, een film is een film, een dialoog is een dialoof. Vooral bij dat laatste maakt het niet uit hoe oud dat dialoog is.
    Dat mensen nu voor andere redenen naar de bios gaan heeft daar weinig mee te maken.
    Misschien zou Tarantino wel nóg betere films kunnen maken met dialoog, sure, maar dat moet men nog maar zien.


    Anyway,

    Ik heb vandaag 2 films gezien, Jackass 3 en American History X.
    American History X is echt een topfilm, wat een verhaal! Blij dat ik die heb gezien.
    Jackass is iets waar ik onderhand wel een beetje moe (sterk uitgedrukt) word.
    Alhoewel ik wel heb gelachen is het wel anders dan wanneer ik er 3 jaar geleden naar zou hebben gekeken.
     
  2. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ik heb net Braveheart gekeken. Het was een hele zit, maar het was het waard. Een vette film met een vet verhaal.
     
  3. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.069
    Leuk Bevonden:
    4.713
    Ik mag hopen dat het niet de eerste keer was dat je hem zag? :+

    Deze week maar eens naar Pirates 4 met mijn bioscoopbon. Kan naar een 3D voorstelling, maar ook naar de 35MM film. Wat maakt dat laatste eigenlijks voor verschil als ik vragen mag?

    Heb trouwens niet veel hoge verwachtingen van de film.
     
  4. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Jawel was de eerste keer dat ik hem zag.
     
  5. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    35mm is gewoon, gewoon zoals altijd. ;)
     
  6. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.069
    Leuk Bevonden:
    4.713
    Geweldig, mooie sluipreclame door onze bioscoop dan. Zie www.cinesneek.nl
     
  7. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.668
    Leuk Bevonden:
    4.803
    Millions

    Heerlijke film! Ben een enorme Danny Boyle fan, maar had deze nog nooit gezien. Echt een pareltje als je het mij vraagt :thumbs: Kan er weinig inhoudelijks over vertellen behalve dat de hand van Danny Boyle duidelijk te herkennen is. Gewoon kijken en laat je betoveren.

    8.5/10


    Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb

    Gezien de tijd waarin hij uit kwam een briljante film. Heerlijk hoe zo'n film uit nog steeds humor heeft die het grote publiek (lees: gezien met 12 mensen) enorm kan aanspreken. Veel over gehoord en nu eindelijk gezien, en de film doet mijns inziens niet onder voor de hedendaagse komedies. Vooral gezien de tijd waarin de film uit kwam een pracht stukje vakwerk van mr Kubrick!

    8.5/10
     
  8. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Films zijn tijdloos, ja, maar wat Willem bedoelt (of wat ik denk dat Willem bedoelt), is dat wanneer je films op de manier vergelijkt waarop Dusky het doet, je het niet los van de context kunt zien. En als je de context kent, van beide tijdperken, dan ga je niet op zo'n manier vergelijken.
     
  9. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ik kan het ook niet gauw goed doen he, meneer de film "guru". :emo:
     
  10. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Whaha, waar heb jij last van? Anyway.

    Dat bedoel ik. Tarantino is één van de vele hedendaagse filmmeesters, eentje die heel bijzondere dingen doet met dialoog.

    Als je een film uit 1957 kijkt en daar geweldige dialogen in ziet, vind ik het raar als je plots uitroept: "Tarantino is niet de meester van dialogen, dat is Sidney Lumet met zijn film uit 1957."
     
  11. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    :'-(
     
  12. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Dat hier altijd wel minstens 1 iemand het beter denkt te weten omdat hij een "betere filmkenner" is. ;) (dat wordt niet letterlijk gezegd, maar dat wordt geïmpliceerd door hun berichten, zo komt het over iig)

    Ik bedoelde alleen maar dat ik dit dialoog boeiender vond dan die uit (een deel van) Tarantino's films. ;) Bij Reservoir Dogs had ik echt het gevoel dat ik opgelicht was. :+
     
    Laatst bewerkt: 16 mei 2011
  13. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Gast, elke keer zodra er een discussie begint roep jij wel iets als 'hipster' of nu dan 'filmguru'. Misschien moet je gewoon stoppen met gelijk op je teentjes getrapt te zijn en alleen maar een beetje dingen te roepen, en gewoon normaal proberen te discussieren. :{
     
  14. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ik probeer normaal te reageren, maar, zoals ik al zei, dan reageert er altijd meteen iemand (meestal jij, jan_tran, mikecitybike of *NERAZZURRI* ) die vind dat hij een verheven blik heeft op films en dat ie het sowieso beter weet dan ik. ;)
     
  15. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    wow ik sta tussen de 'groten' *)
     
  16. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ik zou zeggen: Geef een lijstje door aan Nerrion, voor de startpost. :+
     
  17. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Maar je zegt alles ook zo plat en banaal, dat het ze makkelijk wordt gemaakt om erop te reageren :+
     
  18. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Maarja, ik ben gewoon direct en to the point. :+ Dat is mijn aard. :9
     
  19. Nonsubsisto

    Nonsubsisto Thieves in the Night

    Berichten:
    579
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb eergister Pulp Fiction gezien. Harde film, verhaal loopt best goed, vind het wel tof dat het niet chronologisch is.
    Wat zat er trouwens in die koffer? Of is dat gewoon onbekend?
     
  20. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ze doen hem toch open in de bar scene? :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina