1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 15]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Syn3rgy, 15 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    [REC] (2007) http://www.moviemeter.nl/film/43575
    w00t, net gezien .. beetje cloverfield/blair witch style met handycam gefilmd. Begon beetje irritant met die vrouw de hele tijd voor de camera, maar omdat ze zo lekker was maakte het ook weer niet uit :+
    Toen ik op de helft van de film zat dacht ik, mwa mwa mwa zo goed is het allemaal niet, 100 clichés etc, maar het einde was best wel sick! 8) Had flink klamme handjes toen ie was afgelopen :D

    [​IMG]


    edit...Rec 2 ook maar kijken?
     
    Laatst bewerkt: 20 sep 2010
  2. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Film moet ik nog steeds zien, is het een film met enorm veel schrikmomenten of meer 1 die gewoon constant een enge sfeer uitstraalt zoals the blair witch project.
     
  3. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    een paar kleine schrikeffecten maar meer van die enge sfeer!
    Een aanrader hoor :eek:
    Ik moet alleen deel 2 ook nog zien! :9
     
  4. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    Grown Ups

    Dan heb je toch ook 5 acteurs bij elkaar en elk op een humor niveau dat zo droog is dat de sahara zelfs nog nat lijkt.

    En dat is precies mijn soort humor :+ Het is geen Hangover of Harold and kumor maar ik heb een paar keer tranen gelachen :lol: En dan zit je met 13 man/vrouw in de bioscoop bijna de hele rij voor jezelf dan werkt het ook zo aanstekelijk dat het gewoon irritant begon te worden :+

    8,5/10 omdat sommige grappen wat 'voorspelbaar' waren en achterhaald, maar Kevin james is gewoon mijn held
     
  5. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    Deel 2 is beetje van hetzelfde, ook gaaf dus:cool:. Maar wel iets minder, omdat het verrassingseffect er een beetje af is.


    Net maar weer I Am Legend gekeken op Veronica HD.

    Blijft een topfilm! (Wel beetje over de top, maar houdt ik wel van:)!)
    En ook weer erg zielig als die hond doodgaat:'-(
     
  6. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Dat stuk is inderdaad vreselijk zielig, fuck de mensheid maar die hond mag niet dood:+
     
  7. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.484
    Leuk Bevonden:
    8.492
    Sorry hoor, maar als er 1 film niet constant een enge sfeer uitstraalt dan is het the blair witch project wel. En ik ben zelfs nog een mietje als het gaat om 'enge' films. Die film was echt zo boring dat ik spontaan in slaap ben gevallen.
     
  8. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Moet zeggen dat ik The Blair Witch Project ook totaal niet eng vond en ik persoonlijk de sfeer ook niet boeiend vond, maar ik hoor altijd van mensen dat die hele dat juist wel uitstraalt dus leek me wel een geschikt voorbeeld al ben ik het er zelf niet mee eens.
     
  9. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    Ligt eraan wat je daaronder verstaat, ik vind chuckie namelijk zo eng dat ik alleen eraan denk niet meer durf te slapen zonder eerst onder mijn bed te kijken :+
     
  10. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    Sfeer bij blair witch vond ik wel goed hoor, of je hem eng vind of niet ligt denk aan de persoon zelf, zelfde idee of je een komedie leuk vindt of niet
    Ligt denk ook eraan in wat voor setting je hem kijkt, als je half afgeleid op je bank zit of hem midden in een donker bos kijkt 8)
     
  11. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Al kijk ik de fucking troetelbeertjes midden in een donker bos in m'n eentje ,dan ben ik nog bang 8).
     
  12. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    Knight and Day

    Hollywood actie/komedie. Wel geinig maar beetje ongeloofwaardig allemaal. Leuke film maar meer niet.

    7/10
     
  13. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Semi Pro

    Waarom is Will Ferrel zo geweldig? :D
    Helemaal kapot gegaan om deze scene. :lol:



    8.5/10
     
  14. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Unthinkable (Gregor Jordan, 2010)

    [​IMG]

    Je leest weleens van die complottheorieën over Hollywood dat zou worden beheerst door Amerikaanse schaduwregering(en), en dat ze door middel van films en media ons manipuleren om dingen gewoon te vinden, te accepteren of om ons ergens op voor te bereiden. Nou, ik denk niet dat er ooit iets is geweest wat meer naar bewijs daarvoor heeft geneigd dan deze film :D

    De bijna volledige speelduur wordt besteed aan het martelen van een terrorist die drie nucleaire bommen geplaatst zegt te hebben, verspreid over evenveel Amerikaanse steden. Het feit dat je daadwerkelijk twijfelt wat je het liefst ziet gebeuren (ik ben als keurig linksmens uiteraard tegen iedere vorm van marteling) zette me opzich nog best aan het denken ook. Is het offeren van enkele levens of het pijnigen van een bad guy gerechtvaardigd als je er meerdere levens mee kunt redden? Een vraag waar volgens mij nooit steekhoudende argumenten voor zullen zijn die alle denkbare situaties dekken. Unthinkable provoceert je als kijker wel enigzins tot het voeren van die interne gedachtegang, en het lijkt me dat dat het doel is van dit verhaal. Dat het lukt om je te doen twijfelen vind ik niet het opvallendste aan de film. Het ziekste vond ik eigenlijk dat het aanzien van al deze martelbeelden, hoe suggestief ze doorgaans ook zijn, me eigenlijk geen zier deed. Dan rijst de volgende vraag: is de film ongeloofwaardig of ben ik (lees: wij als film-/internet-/televisiekijkers) zo verziekt dat we dit soort dingen zijn gaan accepteren als alledaagse kost?

    (Huis)dieren in films, het is vrijwel altijd een vreselijke goedkope truuk om de kijker emotioneel naar je toe te trekken. Volgens mij heeft Ronald Emmerich in al z'n films wel een of ander beest dat net wel/net niet de meest vreselijke drama's overleeft.

    Exact. Horror is een nog veel subjectiever genre dan de meeste andere genres. Ik vond Blair Witch juist vreselijk eng. De suggestie van dingen die er kunnen gebeuren is voor mij vaak veel erger dan dat er daadwerkelijk dingen gebeuren, en daar is Blair Witch volledig afhankelijk van.
     
  15. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    I Am Legend is nog gebaseerd op een boek, dus vind niet dat je een regisseur daar iets op af kan schuiven (tenzij die hond in het boek natuurlijk niet doodgaat).
     
  16. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Dezelfde goedkope truuk kan je toch ook in een boek toepassen? :+
     
  17. Ic3DFire

    Ic3DFire Active Member

    Berichten:
    3.352
    Leuk Bevonden:
    170

    Het beste is om hem zo snel mogelijk te kijken na deeltje 1, het is eigenlijk 1 lange film :+.
     
  18. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.484
    Leuk Bevonden:
    8.492
    Het boek is echt totaal anders dan de film, he. ;)
    In het boek zit geloof ik niet eens een hond.
     
  19. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Deel 2 is wel leuk.

    Persoonlijk vond ik het allemaal wat vergezocht de uitleg van het virus in deel 2. Maar je komt er wel achter wat er nu precies gebeurd is.
     
  20. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    [​IMG]


    Knight and Day
    Simpele actie film, kijkt wel lekker weg. Niks bijzonders ofzo.
    7,0/10
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina