1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Algemeen [Deel 28]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Fiasco, 15 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Doelie

    Doelie Ballin'

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    31
    Thanks gasten! Toch maar een andere film gekozen, Wreck it Ralph. _O_
     
  2. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Wreck it Ralph is gewoon een leuke film ja. Paar weken geleden met m'n vriendin gekeken. Echt geniaal :) Tuurlijk, het is een dertien in een dozijn verhaal ... maar als gamer zijnde is het awesome om al die karakters uit andere spelletjes voorbij te zien komen!
     
  3. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.660
    Leuk Bevonden:
    4.791
    Argo

    Ondanks dat je weet hoe het eindigt zit de film vol met Hitchcockian suspense. Erg knap gedaan dus :thumbs: En Ben Affleck was best te pruimen deze film :p Nee maar serieus tof dat ie de film ook geregisseerd heeft. Al met al genoten van de film.

    7,5/10
     
  4. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    FRITS EN FREDDY

    [​IMG]

    Hele leuke film! Van het begin af aan zit er een lekkere vaart in de film, hoewel je nergens plat gaat van het lachen is de film vermakelijk van het begin tot het eind en zit je de film met een lach te kijken. Ook de acteerprestaties zijn prima, heerlijk dat vlaamse accent.
    Kortom, hele leuke film om te zien!

    7
     
  5. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
  6. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Tof, ik ga ´m nu kijken!
     
  7. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.010
    Leuk Bevonden:
    9.574
    Memento is echt een toffe film hoor.
     
  8. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Argo fuck yourself!

    Toffe film! Bleef spannend! Voor ik het wist was het weer voorbij!
     
  9. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    DE HELAASHEID DER DINGEN

    [​IMG]

    wat een tegenvallende film, vond er vrij weinig aan.... Ik miste een beetje humor en een echt verhaal in de film.. Het ging alleen maar over een familie die eigenlijk geen vooruitzicht had en domme dingen deed en meer was er niet
    nee deze film kon me niet boeien, snap ook het hoge cijfer niet...
    3
     
  10. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Spring, summer, fall, winter...and spring (Kim Ki-Duk, 200:cool:

    [​IMG]

    Een van de meest fascinerende films die ik ken. Magisch.
     
  11. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    [​IMG]
    Stalker
    Ik heb besloten me maar eens te gaan verdiepen in het werk van andrei tarkovsky. En laten we dan beginnen met Stalker. Ik hou van dit soort films. Die vreemde af en toe onbegrijpelijke films waar je echt over na moet denken. Tarkovsky betoverd je met prachtige cinematografie zoals je ook in bijvoorbeeld the tree of life betoverd wordt. Het gaat over een naamloos stadje in de buurt van 'The zone'; een door aliens opgezet gebied omringt door hekwerk en bewaakt door het leger. Er zijn een aantal 'Stalkers' in de wereld met speciale gaven. Een van die Stalkers probeert twee mensen naar een kamer in 'the zone' te leiden waar je wensen vervuld worden. Maar 'the zone' is een gebied met eigen regels. Meer moet je eigenlijk niet weten en gewoon kijken die film. Prachtige shots en interessante dialogen. De hele sfeer in de film is geweldig en pakte mij gelijk. Een film die je aan het denken zet.
    8/10

    p.s. Als je niet tegen trage films kan moet je deze film zeker niet gaan kijken. Het tempo ligt rond 2001: a space odyssey en the tree of life.
     
  12. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Misschien wel m'n favoriete regisseur, dus allereerst hulde dat je er in duikt, want zoals je zelf zegt: echt toegankelijk zijn z'n films niet altijd. Dan is Stalker nog redelijk mild op dat vlak.

    Maar eehm:
    waar haal je precies uit dat The Zone is opgezet door aliens? En wat voor bijzondere gaven hebben Stalkers precies? Het is bijna tien jaar geleden dat ik 'm voor het laatst gezien heb, dus vergeef me als ik me vergis, maar ik kan me niet herinneren dat die specifieke zaken aan de orde kwamen, dus ik ben erg benieuwd naar je interpretatie!

    Nu op naar Solyaris? Mijn persoonlijke favoriet (kort gevolgd door Zerkalo en dan Stalker, denk ik).
     
  13. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    Dat gaat idd de volgende worden, Solyaris.
    En dat over die aliens was mijn interpretatie van de 'meteoriet' die daar neergestort was. Maar eigenlijk is dat ook niet eens zeker. Het verklaart voor mij wat meer, haha. En het is eigenlijk een korte manier om 'the zone' even snel te omschrijven zonder echt te veel te zeggen.

    En dat van the Stalkers en speciale gavens. Hij is de enige die de regels van de 'the zone' weet en zijn kind had telekinetische gavens. Dat einde kan ik nog steeds niet plaatsen trouwens. Dat het kind van de 'Stalker' aan die tafel zit en ineens glazen met zijn hoofd kan verplaatsen.
     
  14. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Je kunt je natuurlijk ook nog afvragen of alles zich in de fysieke wereld afspeelt, of dat The Zone alleen de psyche van de indringers fucked :)

    Afijn, er zal geen waterdicht plot zijn. Dat maakt dit soort films ook zo heerlijk; de mystiek, de vragen, het abstracte en het onbekende.

    Ik moet hem ook weer eens kijken. Heb ook nog altijd Andrei Rubylov niet gezien (shame on me), net als Nostalghia en Offret trouwens. Maar ik ben van plan om m'n dvd-collectie eens helemaal opnieuw door te gaan kijken, dus dan komt dat er ongetwijfeld ook van.

    Edit: Oh, en mocht je na Tarkovsky honger hebben gekregen naar meer: ik denk dat Ingmar Bergman (totaal anders, maar desondanks) ook wel in je straatje past. Fanny & Alexander, Persona, Smultronstället, Det Sjunde Inseglet. Allemaal zeer de moeite waard. That reminds me, ik moet ook Vargtimmen van hem nog altijd kijken.

    Volgende week vrij, dus dan moet ik maar eens wat inhalen/herzien.
     
    Laatst bewerkt: 30 mrt 2013
  15. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    Ik heb nog even een theorie over Stalker voor mezelf gemaakt, haha.
    De hele film kan je eigenlijk zien als een soort visie over religie. The zone is een god, maar je moet er in geloven moet het werken. Dus eigenlijk wil hij zeggen: alles waar jij in geloofd is voor jou waarheid maar kan voor iemand anders niks betekennen.
     
  16. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.448
    Leuk Bevonden:
    17.569
    De gehele film 2 Guns met Mark Wahlberg en Denzel Washington is hieronder ook al te zien:
     
  17. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Paar post boven je. ;)
    En idd hele trailer spoiled echt zoveel.
     
  18. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    RAT RACE

    [​IMG]

    Een komedie met een simpel verhaal - maar die erg leuk in elkaar zit en waar ook allemaal leuke personages in voorkomen die allemaal wat geks hebben.
    De film begint vlot en houd er de hele film de vaart lekker in, en meerdere grappen volgen elkaar.
    Dit is echt een film die je eigenlijk met 0 verstand moet kijken en gewoon genieten en lachen..
    7
     
  19. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Beetje rustig de laatste tijd. Kijk liever even een episode van een serie dan een film.

    Maart
    Films
    16. [​IMG] The Book of Eli (Albert Hughes, Allen Hughes, 2010) [​IMG] :: 7.0
    17. [​IMG] Ted (Seth MacFarlane, 2012) [​IMG] :: 7.0
    18. [​IMG] The Hobbit: An Unexpected Journey (Peter Jackson, 2012) :: 7.5 [​IMG]

    Series
    19. [​IMG] Heroes - Seizoen 1 (Tim Kring, 2006) :: 8.0
    20. [​IMG] Heroes - Seizoen 2 (Tim Kring, 2006) :: 7.8
    21. [​IMG] Top Gear - Seizoen 19 (Brian Klein, Nigel Simpkiss, 2002) :: 8.5

    Statistieken
    Totaal 3 films (maandgemiddelde: 5.:cool: gekeken:
    - Kort (t/m 20 min.): 0.
    - Middel (21 t/m 75 min.): 0.
    - Lang (meer dan 75 min.): 3.

    Totale speelduur: 393 min.
    Aantal films / series herzien: 2.

    Best beoordeeld: Top Gear - Seizoen 19 (8.5, 1ste dit jaar).
    Slechtst beoordeeld: The Book of Eli, Ted (7.0).

    Media-verdeling
    [​IMG] 1.
    [​IMG] 2.
    [​IMG] 2.
    [​IMG] 1.
     
  20. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.815
    Maart
    Films
    22. [​IMG] The Hobbit: An Unexpected Journey (Peter Jackson, 2012) :: 7.5
    23. [​IMG] Life of Pi (Ang Lee, 2012) :: 7.5
    24. [​IMG] Lone Wolf McQuade (Steve Carver, 1983.) :: 6.0
    25. [​IMG] Into the Wild (Sean Penn, 2007) :: 8.0
    26. [​IMG] This Is 40 (Judd Apatow, 2012) :: 5.5

    Series
    27. [​IMG] Dexter - Seizoen 2 (James Manos Jr., 2006) :: 8.0
    28. [​IMG] Dexter - Seizoen 3 (James Manos Jr., 2006) :: 7.0
    29. [​IMG] Dexter - Seizoen 4 (James Manos Jr., 2006) :: 8.5
    30. [​IMG] Dexter - Seizoen 5 (James Manos Jr., 2006) :: 6.5

    Behoorlijk veel avondjes Dexter gehad, lol. Nog even twee seizoenen er door heen en dan kan ik aan Lost beginnen. :emo:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina