1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Algemeen [Deel 28]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Fiasco, 15 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.815
  2. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.448
    Leuk Bevonden:
    17.569
    Ik kan nog steedsniet inkomen dat Abrams Star Trek en Star Wars regiseert...maargoed.
    De reboot van Star Trek is wel echt gruwelijk hard (heb daarvoor de franchise niks gevonden) en kijk erg uit naar Into Darkness. Ben ook zo benieuwd hoe de volgende Star Wars er uit gaat zien.
    edit: alleen jammer weer van die bhshot op 1:36. Schijnt tegenwoordig in elke trailer te moeten zitten.
     
  3. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    DE ZAAK ALZHEIMER

    [​IMG]

    Erg sterke misdaag-thriller, thriller is spannend van het begin tot het eind en er zit een lekkere vlotte vaart in de film. De acteerprestaties zijn ook erg goed (en nergens vervelend nederlands/belgisch overdreven)
    Echt een aarnader om te zien dikke 8
     
  4. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    DE ONTMAAGDING VAN EVA VAN END

    [​IMG]

    De film begint heel goed en sterk, en is een hele leuke combo van drama en komedie.... En weet de kracht ook grotendeels van de film vast te houden... maar dan komt het einde... En dat is gelijk het minpunt van de film,
    Het einde voelt erg afgeraffeld aan... Er gebeuren plots vreemde dingen die niet passen bij het '''1e deel'' van de film en voelt alsaf het perse moest eindeigen....
    Als de film gewoon 20-30min langer had geduurt en de kracht had vastgehouden had ik de film in eindcijfer ook zeker 1 punt hoger gegeven.
    De acteerprestaties waren trouwens erg goed, en ook de achtergrond muziek is erg leuk en bijpasselijk
    Een film die zeker alsnog het kijken waard is, maar die vanwege het einde beter had gekunt
    7
     
  5. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.448
    Leuk Bevonden:
    17.569
    Morgen Leon kijken. Meningen?
     
  6. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Schitterende film _O_ Was afgelopen week op tv. Onchristelijk tijdstip (geloof vaanaf 22:45 ofzo) Vanavond toevallig zelf gedownload omdat ik 'm niet meer had.
     
  7. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
  8. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.815
    Gary Oldman in Léon. _O_
    Staat ook weer klaar op mijn mediaspeler, wil hem weer eens zien. Eerste keer in het Duits gezien op school, snapte er weinig van gezien ik de taal niet goed kon maar de film vond ik ondanks dat echt geweldig. Ondertussen al te vaak gezien, blijft heerlijk.
     
  9. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Wilde 'm vanavond gaan zien maar kwam erachter dat ik 'm niet meer had :'-( Kleine schande mag dat wel genoemd worden.
     
  10. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    In 't Duits? Wat voor een culturele mishandeling is dát? 8)
     
  11. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.815
    Zou wel fan van geweest zijn ofzo, want anders kregen we wel Duitse films te zien zoals Lola Rennt. En bij Frans uiteraard Taxi :cool:.
     
  12. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Voor Frans zou eigenlijk iedereen verplicht Le Samouraï moeten kijken. Wat een bazenfilm is dat.
     
  13. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22


    Hopelijk wel niet teveel of liefst van al geen super/magische krachten zoals in de DC van The Chronicles of Riddick. Dat het met die krachten trouwer is aan de strips maakt me niets uit, liever zonder :+.
     
  14. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Riddick? Bring it! :cool:
     
  15. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Gaaf! Ben benieuwd.
     
  16. Kiss of Fire

    Kiss of Fire Kiss of Fire

    Berichten:
    1.005
    Leuk Bevonden:
    40
    Ferris Bueller's Day Off gekeken net. Oude film maar nog steeds erg leuk. Kan me goed vinden in de volgende review:

    Met een perfect gesmeed plan (wat goed merkbaar is aan de 'flawless-heid' van de film) en een bizar goed gevoel voor timing rent, zingt, springt, zoent, lacht, liegt en bedriegt Ferris Bueller zich een weg door zijn zelf gebrouwen vrije dag heen. Natuurlijk verbind ik met deze film geen enkel gevoel van nostalgie (toen de film uitkwam was er nog geen eens sprake van een Bram), maar toch borrelde iets op. Het spijbelen op de middelbare school, het laatste jaar, plots moeten nadenken over je toekomst, het volwassen worden, het is allemaal bijzonder herkenbaar en erg leuk in beeld gebracht.
    Het subplot waarin directeur Rooney Ferris op heterdaad probeert te pakken is van het Home Alone niveau, maar ook hier geen enkele vorm van ergernis. Zijn capriolen, in vorm van pure slapstick, hadden een onverwacht frisse bries en wanneer Rooney oog in oog komt te staan met Ferri’s huishond kon ik mijn lach niet meer inhouden.
    Tussendoor weet John Hughes (Breakfast Club) gebruik te maken van redelijke spanning, wanneer plots een ouder thuiskomt en het verhaal van Ferris’ zus wiens haat voor haar broertje voortgestuwd word door het overal mee wegkomen (terwijl zij altijd het ongeluk betreft). Een opeenstapeling van sketches die met zorg aan elkaar zijn geregen. Het is echter jammer dat Ferris’ doorbreken van de vierde muur de vorm van een gimmick aanneemt omdat er gewoon te weinig gebruik van word gemaakt. Met name als je kijkt naar de eerste paar scènes, waarin hij uitlegt hoe je het beste een dag vrij kan nemen, inclusief alles netjes in letters gepresenteerd. Maar dat is slechts een kleine aantekening. Als dan de soundtrack constant een genot voor het oor is blaas ik een gelukzalige zucht uit en wens ik in mezelf “Was mijn leven maar een Ferris Bueller’s Day Off”.
    8.5/10
     
  17. Shcaap

    Shcaap Liev Gastje

    Berichten:
    2.443
    Leuk Bevonden:
    4
    En hier nog een spoiler van die film
    One day while he’s lying sick in bed, Cameron lets “Ferris” steal his father’s car and take the day off, and as Cameron wanders around the city, all of his interactions with Ferris and Sloane, and all the impossible hijinks, are all just played out in his head. This is part of the reason why the “three” characters can see so much of Chicago in less than one day — Cameron is alone, just imagining it all.

    It isn’t until he destroys the front of the car in a fugue state does he finally get a grip and decide to confront his father, after which he imagines a final, impossible escape for Ferris and a storybook happy ending for Sloane (”He’s gonna marry me!”), the girl that Cameron knows he can never have.
     
    Laatst bewerkt: 23 mrt 2013
  18. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.064
    Leuk Bevonden:
    4.709
    Ferris spoiler:
    Die scene als die zus thuis komt is het meest briljante stukje van de hele film en natuurlijk dat gedoe met die Ferarri. :+:lol:
     
  19. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    OFFLINE

    [​IMG]

    WOW, dit is zonder meer 1 van de sterkste drama films die ik ooit gezien heb.
    De film begint vanaf het begin al sterk en houd er de hele film een lekkere vaart in, in sommige drama films word eindeloos veel gepraat en dat is bij deze film gelukkig niet het geval (hoewel er wel aardig veel diepgang in zit, maar zonder eindeloze gesprekken!) de film voelt vanaf het begin ook spannend aan.. waardoor je de hele film met spanning en met meeleven blijft kijken.
    De acteerprestaties zijn werkelijk uitstekend, en de sfeer is ook helemaal geweldig en passend bij de film.
    Het open einde is eigenlijk voor deze film zowel een min als een plus punt... aan de ene kant past bij dit verhaal heel goed een open einde
    vanwege de grote vraag van de film EN WAT NU
    aan de andere kant heb je zo erg met de film lopen meeleven dat je ook wil weten hoe het verder gaat... dus t voelt dubbel!
    maar overal, geweldige drama film en een DIKKE aanrader
    8.5
     
  20. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.433
    Leuk Bevonden:
    4.970
    Nice! Wacht al 9 jaar op het vervolg, bring it :cool:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina