1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

EA verkiest Playstation 2 als Online partner

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Da_G, 30 apr 2003.

  1. Da_G

    Da_G Method Man

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit las ik in de Officiele Playstation 2 magazine.
    Dit stond erin:

    Bills zwarte doos mag dan wel al online zijn, toch lijkt de Playstation 2 de strijd te gaan winnen. Zo liet Eletronic Arts onlangs weten geen games te gaan maken voor Xbox Live, maar hun online plannen op Playstation 2 uit te werken. Naast FIFA zouden vrijwel alle andere sportgames een online mode meekrijgen, maar ook titels als tricky 3(De nieuwe SSX-Game) en het vervolg op Lord of The Rings: The Two Towers zijn potentiele kanshebbers op online mogelijkheden.
    Mooie vooruitzichten voor ons, donderwolken aan de hemel voor ome Bill. EA is momenteel het tweede bedrijf na het Britse EIDOS - dat openlijk verklaart Playstation 2 boven Xbox te verkiezen als het om het online games gaat.

    Vaag eigelijk waarom er niets over de cube wordt gezegt is die te slecht ofzo?
     
  2. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    omfg, die mensen daar zijn egt dom..
    alsof ea de publisher is die een console nodig heeft voor online gamen??
    laat ea gauw opfucken met hun middelmatige games..

    en Microsoft heeft de 1e ronde rondom online gamen met consoles al gewonnen.. de enige concurrent voor MS is de PC..
    zo zie ik het iig, voor online gamen met een console heb je een goede algemene service nodig, en iets extra's wat het online gamen op een console dus onderscheid van online gamen op de PC.. en dat heeft xbox live tewerkgesteld..
     
  3. Celtic-X

    Celtic-X Royal Dutch

    Berichten:
    351
    Leuk Bevonden:
    1
    Jesus zeg, ik heb een Xbox met live en een goede pc, dan vraag ik me echt af en toe af welke sukkel er nog zo'n ouderwets ding als de ps2 gaat kopen... En dan lees je dit soort dingen... Het zal me een worst wezen wat EA doet, al sinds dat gedoe met Battlefield 1942 heb ik geen intresse meer voor hun.
     
  4. Spartan117

    Spartan117 New Member

    Berichten:
    467
    Leuk Bevonden:
    0
    Weer een rede om EA gigantisch te haten, dat bedrijf komt me zo m'n strot uit! Maar ja, PS2 heeft momenteel de grootste userbase, dus voor hen misschien wel logisch om die stap zo te nemen. Desondanks vind ik het dom. Ik bedoel, XboxLive is gewoon vanaf het begin af aan goed en robuust ontworpen, bij Sony is het zo'n achteraf-gedoe-bullshit verhaal. Waar XboxLive zich bewezen heeft, moet Sony met zijn PS2 dat nog maar zien te doen. En als EA dan toch zo op multiplatform titels loopt te geilen, snap ik niet waarom ze er dan niet voor kiezen het online gebeuren op alle consoles te ondersteunen.
     
  5. boomer

    boomer Active Member

    Berichten:
    773
    Leuk Bevonden:
    7
    haha, laat ze lekker met lag spelen! Aangezien je ook met de telefoon verbinding erop kan zal er lekker veel lag komen.
     
  6. Angelfire

    Angelfire 360'ed

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    0
    Er is één duidelijke reden hiervoor en dat is geld. Omdat Microsoft de servers van Lvie beheerd heeft EA geen zeggenschap over welke games er online gespeeld mogen. Stel je voor Fifa 2004 gaat onilne, en dan komt de opvolger Fifa 2005, dan kunnen ze niet 2004 uit de lucht halen want daar hebben ze geen zeggenschap over. Bij Sony kunnen ze dit wel en dan kun je mensen dus verplichten tot aanschaf van het nieuwste deel in de serie als je online wilt spelen.
     
  7. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Zodra het Online PS2 gebeuren officieel in Europa wordt gelanceerd kan je niet met een telefoonverbinding inbellen; Alleen maar via breedband.
     
  8. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Klopt. Daarnaast verdient EA verder niks aan Live. Voor een game als FIFA ga je geen fee's vragen namelijk. Games als Ultima Online etc vereisen weer onderhoud en zouden dan dus evt wel betaald moeten worden maar is alsnog geen vetpot voor EA. Kortom; Het kost alleen maar geld :{
     
  9. wilco

    wilco Active Member

    Berichten:
    240
    Leuk Bevonden:
    0
    hoe zit het eigenlijk met de kosten voor Sony Online (of hoe het ook heten mag?), ik hoorde dat dat gratis is :confused:

    Ik geloof er weinig van, onderhoud kost immers geld. Dat moet ergens vandaan gehaald worden.
     
  10. enzopablo

    enzopablo I-love-Live

    Berichten:
    122
    Leuk Bevonden:
    0
    Strax is EA blij dat MS al het werk voor ze uit handen heb genomen let maar op. En hoe wil Sony Online xboxLive nu nog inhalen ze zijn gewoon vet te laat ik had ook een ps2 3 jaar stellen ze al uit MS zei: Op 14 maarty 2003 is Live een feit en dat was het ook vandaar dat ik nu als oud box hater nu eindelijk ben overtuigt van de xbox wat een machine geweldig. Weten jullie of Sonyonline ook in alle online games voice aanbied of alleen in het super lelijke SOCOM ofzoiets. Bahhhhh EA zal zien wie er het beste netwerk heb, de beste console en natuurlijk de meeste peon kortom Fifa 2005 is gewoon LIve let maar op (Kan me trouwens geen zak schelen Fifa en andere ea sport games zuigen toch. mzzl
     
  11. enzopablo

    enzopablo I-love-Live

    Berichten:
    122
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik bedoel MS zal wel laten zie wie..... foutje.
     
  12. Lorre

    Lorre Brrrrrrrrmmm

    Berichten:
    650
    Leuk Bevonden:
    0
    klopt als een bus

    En dan zeggen ze dat de xbox het meest op een PC lijkt|:-
    Na USB-poorten nu een online service die geen reet vverschilt van online gamen met de pc...

    Als ps2online gratis wordt, zal het wel zoiets als pay per play worden, of (zoals bij de pc...) dat je zelf voor server kan spelen

    En als elke developper zijn eigen, verschillende, servers heeft, gaat dat voor heel wat crashes, downtimes en compatibiliteitsproblemen zorgen
    Mark my words...
     
  13. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Wat heb je hier nou aan? Wat is het nut hiervan?
     
  14. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Net zoals bij xbox live.
     
  15. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Dat kan je nu nog niet weten.
     
  16. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    Gebruik de [​IMG]

    EA gaat online games maken voor de Playstation 2, dat is alles dat ze weten. Iets te vroeg voor deze statement; 'toch lijkt de Playstation 2 de strijd te gaan winnen'.

    Iig, we zullen wel zien wat Sony doet. Ik geloof niet dat het in de buurt zal komen van Xbox Live.
     
  17. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    LIJKT= denken ze, weten ze niet zeker

    En de consolewar is al door de PS2 gewonnen.
     
  18. Cyhwuhx

    Cyhwuhx .

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    0
    .::: Vergeet niet dat het aantal mensen met een PS2 netwerk adapter al hoger ligt dan het aantal XBL'ers (of ze hem daadwerkelijk op dit moment gebruiken is iets totaal anders).

    Als in Amerika Madden online gaat gaat het zeker wel lopen, zelfde als hier FIFA 2004 online gaat. EA gaat voor massa, hebben ze altijd al gedaan sinds de 'sport revolutie'. Daar komt verder bij dat MS de touwtjes voor Live te strak in de handen houdt, wat EA niet leuk vindt.

    Verder is eht ook vrij naief om te zeggen dat online bij de PS2 er achteraf is opgeplakt. PS2 had het online gebeuren als een van de selling points.
    Uiteindelijk maatk het geen zak uit of je nu 60 euro uitgeeft aan een Live set of 60 euro uitgeeft aan een netwerk adapter. Geen van beide is echt internet ready ("Oh glorieuze Dreamcast, waarom bent gij zo vroeg heengegaan?").

    Maar goed, als een klein jaloers kind gaan schreeuwen is ook maar een menselijke reactie. :)

    ------

    Naar wat duidelijk werd van EA's online games zal het alles bieden wat Live heeft en zelfs meer (bijv. standaard keyboard ondersteuning en ingebouwde instant messenger). Er is geen gamertag maar in plaats daarvan een ID-code afhankelijk van je connectie game en console, een gamertag 'achter de schermen', etrwijl je zelf nog gewoon je naam kan aanpassen zo je wilt. Verder is SNG (Sony netwerk Gaming) opgedeeld in twee gedeeltes; een wild west gedeelte waar iedereen mag kloten dat het een lieve lust is en een 'serieus' gedeelte waar streng gemodereerd wordt en serieuze competities worden gehouden.
    Neem daarbij ook de standaard community startpagina CentralStation en kostenloze 'non-saved state' games en ik denk dat SNG aardige concurrentie kan zijn voor XBL. Sony is er echt niet voor over een nacht ijs gegaan.
     
  19. enzopablo

    enzopablo I-love-Live

    Berichten:
    122
    Leuk Bevonden:
    0
    ach MS heeft zoveel poen de xbox moet gewoon wel een doorbraak worden helemaal met LIVE ik heb het zelf ook, zeker wel gaaf. alles goed geregeld denk je dat een ps2 het online gebeuren net zo lekker trekt ik weet het niet. Hij is al zwaar veroudert maar ja dat weet atuurlijk elke gamer. :cool: (ik heb m ook gehad hoor maar na 3 jaar uitstel van SNG ben ik toch voor de harde beloftes van MS gevallen)
     

Deel Deze Pagina