De XBW Game of the Year Awards 2011!

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door DulleNL, 2 dec 2011.

  1. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ik heb veel games gekocht en gespeeld dit jaar, inclusief een backlog. Geen zin om de hele lijst hier neer te zetten, maar de meest belangrijke komen wel voorbij...

    Top 5 Xbox 360 Games
    Code:
    1. Skyrim
        Behoeft eigenlijk geen uitleg; Als ES fan van het eerste uur ben ik helemaal
        bedolven onder de pracht, praal en grootsheid van Skyrim. Voor mij ligt dit
        tegen de perfecte game aan!
    2. Dead Island
        De verrassing van het jaar. Perfect uitgewerkte melee combat, leuk
        uitgewerkt questsysteem binnen de beperkingen van een zombieverhaal,
        Veel content, mooi eiland om te exploren, humor
    3. Batman: Arkham City
        Minder episch als verwacht en vooral een kleinere campaign als verwacht,
        maar wat er wel is, is van hoog kwalitatief niveau. Zeer lekkere soepele
        gameplay, puzzels, detective mode, exploren, lekkere stealth en combat,
        prachtige graphics
    4. Deus Ex: Human Revolution
        Fantastische stealth gameplay, mooie grafische stijl, veel vrijheid, maar
        toch ook weer veel beperkingen en totaal niet passende bossfights maken
        dat de game toch wat tegenvalt 
    5. Assassins Creed Revelations
        Nog niet gespeeld (Skyrim!), maar afgaande op de reviews en het topic
        hier, iets minder dan voorgaande game Brotherhood, vooral door
        toevoegingen van mindere elementen. Heb deel II en Brotherhood ook 
        pas dit jaar gespeeld en ondanks de soms wat rotte besturing een
        vermakelijke serie, veel exploren en lekker klauteren
    
    Ik heb ook nog games liggen die ik nog niet heb gespeeld, maar ik verwacht niet dat die de top 5 zouden bereiken, waaronder Dark Souls, Rage, Bulletstorm

    5. Top 5 Non-Xbox Games
    Niet heel erg veel non 360 games gespeeld, 2 titels op PC en een paar PS3 titels...
    Code:
    1. Infamous 2
        Een PS3 gekocht voor de Drake series en verder niks. Door het Sony
        hacking debacle mocht ik 2 gratis games kiezen en een daarvan was
        Infamous, een tot mijn verbazing meer dan vermakelijke free roam action
        game. Toen ik deel 1 uit had lag deel 2 net in de winkels en gelijk
        gekocht en aan een ruk uitgespeeld. Werkelijk sublieme game, exploren,
        action, free roam, etc. Als we deze lijst zouden mergen met de 360 games
        dan zou deze game overall op 2 komen na Skyrim!
    2. Rift
        5 jaar na het stoppen met WoW toch nog eens een MMO proberen, maar
        na 2 puppets op de level max begon ook Rift weer te vervelen. Maar toch
        een erg mooie en goed uitgewerkte game
    3. -
    4. -
    5. The Witcher 2
        Ik heb hem niet uitgespeeld, vond het niet zo lekker spelen op de PC en
        wacht op de console versie. Ook wat te beperkt (geen free roam
        exploring) naar mijn zin
    
    Flop 5
    Echt flopgames koop ik niet en speel ik dus ook nooit, maar er waren dit
    jaar ook weinig echte tegenvallers. Toch zijn er twee noemenswaardige
    tegenvallers. Om te beginnen Dungeon Siege III, veel te beperkt, niet fijne
    combat, gewoon veel te mager.
    Maar de tegenvaller van het jaar was toch wel het Sony/PSN security
    drama. Ik kan daar nog niet overuit, wat een opeenstapeling van knulligheid
    en onkunde en onwelwillendheid.

    Komend Jaar
    Ik vermaak me nog wel even met Skyrim, maar stiekum kijk ik ook al weer met een schuin oog naar 2012, waarin weer een aantal heerlijke RPG's op mij af zullen komen. Ik denk aan Kingdoms af Amalor Reckoning, Dragons Dogma, etc..

    Game on!
     
  2. pi3t

    pi3t Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.158
    Leuk Bevonden:
    48
    Top 5 Xbox 360 Games

    1. Deus Ex: Human Revolution
    2. Saints Row The Third
    3. Portal 2
    4. LA Noire
    5. Mortal Kombat/Bulletstorm

    Flop 1
    1. Homefront
     
  3. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Mag ik zelf kiezen welke ik uiteindelijk als nummer 5 plaats? :+

    Ik zie ook dat sommige mensen dingen in de flop 5 plaatsen wat geen games zijn. Geen slecht idee eigenlijk. Ik zal in de startpost zetten dat dat ook mag. :)
     
  4. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    2011 was imho wel een erg mooi game jaar, met erg veel goede en leuke games. Games die niet in de top 5 staan zijn daarom nog geen slechte games (ik denk aan bijvoorbeeld LA Noire). MOest nog wel ff gezegd worden :)
     
  5. pi3t

    pi3t Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.158
    Leuk Bevonden:
    48
    Het mag van mij best Bulletstorm zijn hoor :)
     
  6. AnonymousVLD

    AnonymousVLD Active Member

    Berichten:
    256
    Leuk Bevonden:
    5
    Top 5 Xbox 360 Games

    1. Dead Space 2
    2. Forza Motorsport 4
    3. Batman Arkham City
    4. Gears of War 3
    5. Mortal Kombat

    Flop 5

    1. Deus Ex
    2. Rage
    3. Online Pass
    4. Disk Locked DLC
    5. Overpriced DLC

    Top 5 Non-Xbox Games

    Game alleen op 360.

    Gekochte Games

    1. Assasins Creed: Revelations
    2. Battlefield 3
    3. Batman Arkham City
    4. Bulletstorm
    5. Call of Duty Modern Warfare 3
    6. Crysis 2
    7. Dirt 3
    8. F1 2011
    9. Forza Motorsport 4
    10. Gears of War 3
    11. Need for Speed: Shift 2
    12. Mortal Kombat
    13. Deus Ex

    Edit 1: Deus Ex vergeten
    Edit 2: Flop 5 aangepast
     
    Laatst bewerkt: 3 dec 2011
  7. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ik mis wel veel motivaties, nu is het meer een opsommingstopic. Bijvoorbeeld; waarom staat bij Sigla DX op de 1e plek op de flop 5 ?
     
  8. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.080
    Leuk Bevonden:
    4.718
    Ik doe iets verschrikkelijk Ketters, maar so be it:

    1. Deus Ex - Human Revolution.
    2. The Elder Scrolls V - Skyrim
    3. Battlefield 3
    4. F1 2011
    5. Rage

    Ik heb een simpele verklaring voor mijn nummer 1: Het is voor mij gewoon de grootste verrassing van het jaar geworden. Geen twijfel gehad, ook niet na een intensieve maand Skyrim. :+
     
  9. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.487
    Leuk Bevonden:
    8.502
    Wat is daar Ketters aan? Skyrim is gewoon niet de GOTY. :cool:
     
  10. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.080
    Leuk Bevonden:
    4.718
    Met mijn posts van de afgelopen maanden in het Skyrim en Oblivion topic? Je moet even bijblijven Modder! :+
     
  11. Makkabeer

    Makkabeer PSN: Kerkho7en

    Berichten:
    1.128
    Leuk Bevonden:
    234
    1. The Elder Scrolls V: Skyrim
    2. Battlefield 3
    3. Crysis 2
    4. Gears of War 3
    5. Deus Ex: Human Revolution
     
  12. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Top 5 Xbox 360 Games
    1. The Elder Scrolls V: Skyrim
    2. Forza Motorsport 4
    3. Assassin's Creed Revelations
    4. PES 2012
    5. Saints Row: The Third

    Flop 5
    1. L.A. Noire
    2. Test Drive Unlimited 2

    Top 5 Non-Xbox Games
    1. Uncharted 3
    2. Football Manager 2012
    3. Killzone 3

    Dat Skyrim voor mij de beste game van 2011 is geworden had ik drie weken geleden niet gedacht. Spel nooit gevolgd en pas een week na de release eens in gaan verdiepen. Uiteindelijk in tijden niet zo'n tof spel gespeeld _O_ Forza 4 heeft me ook de nodige uurtjes bezig weten te houden en wanneer ik klaar ben met Skyrim ga ik maar weer eens mee verder. Revelations is een weer een fantastische Assassin's Creed game geworden en hoewel de vernieuwingen magertjes zijn, flikt Ubisoft het gewoon weer. PES 2012 is voor mij de voetbalgame waar ik tot op heden de meeste fun mee heb gehad, ook FIFA 12 staat hier in de kast overigens. De nieuwe Saints Row moet ik nog aanschaffen voor de 360 maar van wat ik tot nu toe op de PC heb gespeeld/gezien word ik erg blij, koop 'm echter pas wanneer ie wat goedkoper te vinden is voor de consoles.

    L.A. Noire vond ik maar een matige game. Eentonig in de missies en het gezichtsherkenning/lip sync dinges systeem vond ik ook maar een gimmick. In Test Drive Unlimited 2 heb ik ondanks de bugs een hoop tijd gestoken, het was erg jammer dat zelfs tijden na de release het online gedeelte niet goed functioneerde. Uiteindelijk heb ik de game dan ook verkocht, geen idee of het inmiddels goed werkt. De opzet van het spel vind ik wel tof.

    Hoewel ik UC3 minder vind cool vind dan UC2 is het toch een zeer vermakelijke game geweest. FM2012 is weer een verbetering van de vorige versie en weer een stukje uitgebreider. Leuk om te spelen maar enorm tijdrovend als je eenmaal lekker bezig bent. Killzone 3 heb ik bij aanschaf van m'n PlayStation 3 gekocht, epische game maar ik moet 'm nog steeds uitspelen :+
     
  13. Viktortje

    Viktortje Rest in pieces!

    Berichten:
    3.576
    Leuk Bevonden:
    11
    Ik heb maar 2 games van 2011 gespeeld :lol:

    1.Skyrim
    2.FIFA12
     
  14. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    heeeel waarschijnlijk toch wel hoor :)
     
  15. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ik heb hem zelfs op 1 van flop gezet. :p
     
  16. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Top 5 Xbox 360 Games

    1. Bulletstorm
    2. Rayman Origins
    3. Portal 2
    4. Gears of War 3
    5. Skylanders
    Flop 5

    1. Dragon Age II
    2. Battlefield 3
    3. Crysis 2
    4. TES V: Skyrim
    5. Deus Ex: Human Revolution
    Top 5 Non-Xbox Games

    1. Red Faction Armageddon (PC)
    2. LittleBigPlanet 2 ( PS3 )
    3. Dirt 3 (PC)
    4. Alice: Madness Returns (PC)
    5. Dead Island (PC)
    Gekochte Games
    1. Dead Space 2
    2. Bulletstorm
    3. Dragon Age II
    4. Portal 2
    5. Mortal Kombat
    6. Lego Pirates
    7. Child of Eden
    8. Harry Potter Deathly Hallows Part 2
    9. Gears of War 3
    10. Fifa 12
    11. Skylanders: Spyro's Adventure
    12. Fight Night Champion
    13. Skyrim
    14. Lego Harry Potter: Years 5-7
    15. Halo CEA
    16. Rayman Origins
    17. Lord of the Rings War in the North
    18. LittleBigPlanet 2
    19. Ratchet & Clank All 4 One
    20. The Witcher 2 (PC)
    21. Battlefield 3 (PC)
    22. Deus Ex (PC)
    23. Driver: San Francisco (PC)
    24. Dead Island (PC)
    25. Dirt 3 (PC)
    26. Red Faction: Armageddon (PC)
    27. Alice: Madness Returns (PC)
    28. Crysis 2 (PC)
    29. Ms Splosion Man
    30. Fruit Ninja Kinect
    31. Beyond Good & Evil HD
    32. Stacking
    33. Orcs Must Die

    Yup, als ik niet zo veel gratis had gekregen of de kosten had gesplitst was ik ook geschrokken van die lijst. :+ (oh en die PC games waren stuk voor stuk cheap as hell :p)

    Dus. De motivatie.

    Bulletstorm komt uiteindelijk na een lang innerlijk debat op de nr1 plaats. Het plezier wat ik met deze en de nr2 heb gehad is vrijwel gelijk, maar Bulletstorm krijgt dus de nr1 omdat deze me na een flinke dip het plezier in games terug gaf. De game is grof, maar zo over the top dat ik er mee kon lachen (wat ook de bedoeling was). Heerlijke snelle gameplay wat eeuwenlang fris blijft door het scoring systeem. De game heeft kleur en perfecte controls. De campaign is voor de verandering niet te kort en de personages zijn leuk. Leuke wapens.
    Heerlijk!

    Rayman Origins. Platformers zoals ze het niet meer maken. Van de graphics tot de muziek, het is allemaal kleurrijk en sfeervol. Tussen al het november geweld blijft Rayman fier overeind. Oh, en de co-op is uiteraard geweldig!

    Portal 2 Leuke puzzels waar als je de oplossing vindt, je je altijd toch trots voelt omdat je het toch maar mooi hebt opgelost. Uitdagend zonder extreem moeilijk te zijn.
    En dit is de eerste game ooit waar ik me een breuk heb zitten lachen. Zonder te overdrijven hilarisch. Voice cast/acting is perfect. Oh, en de co-op is uiteraard geweldig!

    Gears of War 3 Zowaar een twist wat ik niet verwachtte? Gears, je overtreft nu al mijn verwachtingen. Gameplay ouderwets strak en bruut. Overall voelde het wat minder episch aan dan Gears 2, maar ik heb me er zéér mee vermaakt. De toevoegingen aan Horde zijn ook erg goed. Oh, en de co-op is uiteraard geweldig!

    Skylanders Spyro's Adventure Deze game is niet zo polished als de andere titels in deze lijst, maar damn, het is zeker fun! Misschien voor kids bedoelt, maar dan ben ik maar een kid! Ook lekker de superieure vorm van DLC: poppetjes kopen! Oh, en de co-op is uiteraard geweldig!

    De flops. Ze zijn op 1 na niet allemaal échte flops, maar ze stelden mij op de een of andere manier teleur.

    Dragon Age II Damn, wat een teleurstelling. Mass Effect 1 was geweldig, Dragon Age Origins veel te veel uren in gestoken. Mass Effect 2 was episch. Wat kon misgaan met deze?
    Alles. Het werd een hack & slash met een slecht dialoog systeem en re-used assets zoals je nog nooit hebt gezien. En een verhaal wat je eerder in slaap laat vallen dan dat je het motiveert door te gaan. Natuurlijk is de game niet kut maar wel een fikse flop. Dé reden waarom ik bang ben voor Mass Effect 3.

    Battlefield 3 Gelukkig heb ik er niks voor betaald. Voor de release wekten de trailers heel wat hype op, maar als je zelf speelt en door de graphics heen prikt blijft er een oppervlakkige, saaie shooter over. De multiplayer is niet aan mij besteed. Eyecandy, meer is het niet.

    Crysis 2 Veel positieve reacties gehoord na de release. Dus voor een tientje gekocht voor de PC. Als ik Bulletstorm niet zo geweldig vond zou ik bijna denken dat ik shooter moe ben. Deze game doet niks speciaals, weet me nergens te verrassen en laat nergens zien dat het de positieve reacties verdient. En mijn god, rot op met New York!
    Op, wederom, de graphics na. Zelfs een tientje was nog te veel.

    TES V: Skyrim Oh jee, ik durf Skyrim een flop te noemen. Ik heb mijn ups en downs met deze game. Het ene moment is het awesome, het andere vind ik er geen hol aan. Het vechten tegen draken is de 2e keer al saai. De wereld is grijs en grauw. Het zwaardvechten voelt nog steeds clunky aan.
    Ik ga de game zeker nog verder spelen maar vooralsnog zie ik het als een flop en kan het in de verste verte niet aan Oblivion tippen. Nog steeds bovengemiddeld goed, maar ja.

    Deus Ex: Human Revolution Een game die erom bekend zou staan je te laten kiezen hoe je wilt spelen. Maar het schieten voelt zo slecht aan dat je min of meer gedwongen wordt voor de stealth approach te gaan. Bedankt voor de keuze!... -_-
    Voice acting is slecht en Adam Jensen ziet er dom uit. Hype = niet waargemaakt. (al gok ik dat als ik het op de 360 had gespeeld het íets beter was geweest. Maar nog steeds niet zoals verwacht/gehoopt)


    Top 5 Non-Xbox Games. Zal ik het wat korter houden?

    Red Faction Armageddon Ik had vooraf zo veel twijfels over deze game. Geen open world meer (ben ik nog steeds boos over). Maar toen bekend werd dat deze de laatste Red Faction zou worden toch maar een poging gewaagd. En wat een verrassing! De destructie blijft (bijna) net zo leuk. Sure Guerilla was wat beter, maar toch een zeer vermakelijke game.

    LittleBigPlanet 2 Leuke vrolijke platformer, of ehm... wat je ook wilt dat het wordt. Sackboy <3 De community <3 De variatie in de campaign <3 Oh, en de co-op is uiteraard geweldig!

    Dirt 3 Hey, een gratis game. Laat ik het maar even uitproberen. Holy shit, wat zuig ik! Zelfs op uber casual knal ik nog van de baan.
    Even later: Op het hoogste niveau spannende nacht races rijden is awesome! Of in Kenia in de brandende zon!

    Alice: Madness Returns Haar physics ftw! Oh wat een lekkere voice acting. Wat een 'zieke' geest van meneer McGee. Levels duren net wat te lang naar mijn smaak, maar ze zijn gelukkig wel erg leuk. En ze wisselt iedere keer van jurk! Dat is een detail wat ik echt kan waarderen.

    Dead Island Samen met Deus Ex gekocht. Deze heb ik meer gespeeld. Dat zegt al genoeg? Voice acting is niet geweldig, de RPG elementen vallen wat tegen. Maar het is zeker leuk om op een tropisch eiland zombies neer te sabelen!

    tl;dr? Dulle heeft geen smaak? :+
     
  17. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Skyrim niet leuk vinden, prima, tegenvallen, prima, maar slechter dan Oblivion, sorry hoor, maar dat kan echt niet en is op alle fronten niet zo ... 8)
     
  18. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Oblivion had meer sfeer imo en gaf me echt dat wow effect.
    Ook de movements van je character kan echt niet meer in deze tijd. In de tijd van Oblivion kon het nog net. maar nu niet meer. Hetzelfde hoe de characters eruit zien. Had meer verwacht van Bethesda.
     
  19. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    Op welke difficulty speel je? Ik raad Master (hoogste) aan, maakt de game een stuk interessanter. Op lagere difficulties ga je zo snel door de draken heen dat het inderdaad saai is, en dan hak je gewoon iedereen neer zonder moeite te doen = saai.

    Movements zijn gigantisch verbeterd, net zoals hoe characters eruitzien? Vooral als je het vergelijkt met Oblivion.
     
  20. geob81

    geob81 Active Member

    Berichten:
    468
    Leuk Bevonden:
    8
    Top 5 xbox 360 games:

    1. Elder Scrolls V: Skyrim
    2. Gears of War 3
    3. Dead Space 2
    4. Crysis 2
    5. Call of Duty: MW 3

    Nieuwe Batman en Assassins Creed heb ik nog niet (gespeeld), anders hadden die ook kans gemaakt op top 5 (misschien).
     
    Laatst bewerkt: 4 dec 2011

Deel Deze Pagina