De XBW Game of the Year Awards 2011!

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door DulleNL, 2 dec 2011.

  1. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Code:
    [B]Top 5 Xbox 360 Games[/B]
    
    
    1. L.A. Noire
    2. Battlefield 3
    3. Forza Motorsport 4
    4. Saints Row: The Third
    5. AC: Revelations[/INDENT]
    
    [B]Gekochte Games[/B]
    
    
    1. TDU 2
    2. Dirt 3
    3. L.A. Noire
    4. Fifa 12
    5. Gears of War 3
    6. Forza Motorsport 4
    7. BF 3
    8. MW 3
    9. Saints Row: The Third
    
     
  2. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    zijn er sites waarop ik makkelijk kan zien welke games in 2011 op mijn gamercard erbij gekomen zijn?
     
  3. Camo81

    Camo81 Dood en Verderf

    Berichten:
    2.189
    Leuk Bevonden:
    0
    Top 5 Xbox 360 Games

    1. Batman Arkham City
    2. Battlefield 3
    3. Gears of war 3
    4. Deus ex: Human revolution
    5. Renegade Ops (xbla)

    Batman heb ik op 1 staan, omdat je gelijk ziet dat dit een triple A game is en het speelt voortreffelijk weg.
    Battlefield 3 is online echt super verslavend en echt tof om met een squad te spelen en samen te werken.
    Gears of war 3, tja is gewoon weg gruwelijk hard (moet nog een keer met horde gaan beginnen).
    Deus ex is echt een toffe cyberpunk game met een geweldige sfeer en setting.
    Renegade ops op nummer 5 omdat het goede herinneringen ophaalde van desert strike en jungle strike.

    Flop 3

    1. Modern warfare 3 + Elite
    2. L.A. noire
    3. Homefront
    4. Online pass
    5. Dure DLC (met de release)

    Modern warfare 3 (playstation versie gespeeld) op flop nummer 1. De game is frustrerend ,niet vernieuwend en gewoon geldklopperij.
    La noire vond ik gewoon boring, echt geen zak aan te beleven.
    Homefront wel ik wel een poosje gespeeld maar eigenlijk viel het best een beetje tegen.
    Online pass is gewoon naaistreek eerste klas voor de eerlijk betalende gamer.
    DLC die al op de disc staan en vaak met de release uitkomt of kort erna voor een dikke prijs.

    (Games dit jaar gekocht en in huis gehaald dmv Ruilen)

    • Marvel vs capcom 3
    • Mortal kombat
    • Fight Night Champion
    • Homefront
    • Portal 2
    • Gears of war 3
    • Deus ex
    • Shadows of the damned
    • Battlefield 3
    • Hunted the demon forge
    • Space Marine aanrader :)
    • Dead space 2
    • Bulletstorm
    • Crysis 2
    • L.A. Noire
    • Super streetfighter IV: Arcade edition
    • Red faction: Armageddon

    Arcade games:

    • Ilomilo
    • Swarm
    • Outland
    • Renegade Ops

    Van dit jaar zou ik alleen nog heel graag Ace combat willen hebben..eventjes geen geld voor.
     
    Laatst bewerkt: 3 dec 2011
  4. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Startpost bekijken, daar staan alle (x360) games die dit jaar zijn uitgekomen. Spel dat van 2009 is en jij dit jaar pas hebt gespeeld, telt namelijk toch niet mee.
     
  5. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    God of War 3 is toch geen 2011 game? Of vergis ik me nu?
     
  6. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Zeker niet

    ja dan moet ik t alsnog met de hand gaan doen :+ fok dat
     
  7. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Gewoon titels onthouden en daarna een post maken. :+
     
  8. Camo81

    Camo81 Dood en Verderf

    Berichten:
    2.189
    Leuk Bevonden:
    0
    Oh ff aanpassen
     
  9. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Top Xbox 360 Games

    1. Top Spin 4
    2. FIFA 12
    3. Batman Arkham City
    4. Gears of War 3

    Uitleg: Het aanbod voor de 360 vind ik erg mager qua exclusieve titels. In Top Spin en FIFA heb ik relatief veel tijd gestoken, dus die komen dan op 1 en 2. Batman heeft een goede sfeer, maar ik heb het spel nog lang niet uitgespeeld. Maar dat de kwaliteit hoog is zie je zo. Gears 3 staat erin vanwege Horde mode, erg vermakelijk.

    Flop
    1. Dragon Age 2
    2. Battlefield 3
    3. Uncharted 3
    4. Marvel vs Capcom 3

    Uitleg: Dragon Age is afgeraffeld, dat zie je aan alle kanten. Het ergste zijn de gerecyclede omgevingen. Battlefield 3 is mijn genre niet. Ik houd niet van first person shooters, maar ik liet me teveel meeslepen met de hype. Uncharted 3 vind ik erg tegenvallen ten opzichte van het briljante tweede deel. De controls werken niet lekker en ze vonden het nodig om mijn favoriete MP mode te schrappen, Team Elimination. En dat sprinten hadden ze van mij ook achterwege mogen laten. Marvel vs Capcom 3 staat erin omdat het een half product betreft. Het ontbreken van spectator mode in multiplayer vond ik echt niet kunnen. In plaats van het gratis aan te bieden als update mag je vervolgens het complete spel kopen voor 40 euro als Ultimate Marvel vs Capcom 3. Bedankt Capcom :'-(

    Top Non-Xbox Games
    1. Star Wars The Old Republic - PC
    2. Catherine - US PS3 versie
    3. Tomb Raider Trilogy - PS3
    4. Kirby Epic Yarn - Wii

    Uitleg: Op basis van de beta vind ik dat The Old Republic all verwachtingen die ik heb waarmaakt. Catherine heeft een leuk verhaal, maar de gameplay is erg origineel. Daar heb ik me ontzettend mee vermaakt. Tomb Raider Trilogy is een compilatie van de 3 Tomb Raider spellen van deze generatie. Alle 3 parels in mijn optiek. Kirby is typisch een spel die leuk is voor kinderen en volwassenen. Unieke grafische stijl die de gameplay op een leuke manier beïnvloed.
     
  10. Dee0342

    Dee0342 Active Member

    Berichten:
    2.234
    Leuk Bevonden:
    0
    Top 5 Xbox 360 Games

    1. Bastion
    2. El Shaddai
    3. The King of Fighters XIII
    4. Dark Souls
    5. Radiant Silvergun

    Flop 2


    1. Call of Duty: Modern Warfare 3
    2. Bionic Commando: Rearmed 2

    Top 5 Non-Xbox Games

    1. Tactics Ogre ( PSP )
    2. Xenoblade Chronicles ( Wii )
    3. Radiant Historia ( DS )
    4. Deus Ex: Human Revolution ( PC )
    5. The Legend of Heroes: Trails in the Sky ( PSP )
     
    Laatst bewerkt: 4 dec 2011
  11. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Oh ja

    1. Skyrim
    2. Deus Ex
    3. Dead Island

    Heel langzaam maak ik een top 5 :cool:
     
  12. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Als je iedere keer een nieuwe post maakt als je iets bedenkt wordt dat nog leuk bij het tellen voor mij. :+
     
  13. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    M.a.w. of je even je eerste post wil editten Lastpakje :+
     
  14. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Amper spellen gekocht/gespeeld dit jaar en een top 5 haal ik hierdoor niet eens.

    Top Xbox 360 Games
    1. Dead Island
    2. Saints Row: The Third
    3. F.E.A.R. 3

    Flop
    1. Modern Warfare 3
    2. Test Drive Unlimited 2
    3. Homefront

    Top 5 Non-Xbox Games
    1. Dead or Alive: Dimensions (3DS)

    Het enige niet 360 spel dat ik dit jaar heb gekocht en tevens ook de reden voor een 3DS en ik vermaak me er nog altijd mee, met het spel dan want de 3DS is gewoon compleet ruk :+
     
  15. Emileu

    Emileu Active Member

    Berichten:
    1.617
    Leuk Bevonden:
    33
    complimenten voor dit Topic Dulle.

    net even dat filmpje met het jaaroverzicht bekeken en wat me opviel is dat ik eigenlijk weinig vernieuwends heb voorbij zien komen. Ook niet zo gek met een jaar waarin achter veel titels een 3 stond. Waar ik vorig jaar aangenaam verrast werd door BLUR en NFS Hot pursuit van Criterion zo vond ik dit jaar toch wat tegenvallend. Komt ook mede door het uitstellen van diverse games.

    Top 5 Xbox 360 Games

    1. Fifa 12
    2. Modern Warfare 3
    3.
    4.
    5.

    Flop 5

    1. NFS SHIFT 2 (xbox360)
    2. NFS the Run
    3. Test drive unlimited 2
    4. Fight Night Champion
    5. Dirt 3

    Top 5 Non-Xbox Games

    1. Battlefield 3 (PC)
    2. RAGE (PC)
    3. Trackmania 2 Canyon
    4.
    5.

    Gekochte Games

    1. Battlefield 3 (pc)
    2. Modern Warfare 3 (Xbox360)
    3. Driver San Fransisco (Xbox360) verkocht.
    4. Fight Night Champion verkocht
    5. RAGE PC

    Noemenswaardige tegenvaller:

    Forza4. Geweldige game opzich, maar te weinig vernieuwing t.o.v. deel3 om hem aanschafwaardig te maken voor mij.

    Noemenswaardige verrassing: Rayman origins

    Die vind ik nog wel de moeite waard om voor een gereduceerd bedragje een x aan te schaffen.


    Waar kijk ik naar uit: Counterstrike Global Offensive (pc) Farcry 3 (pc), Max Payne 3 (pc) en SSX (x360)
     
    Laatst bewerkt: 2 dec 2011
  16. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.822
    Top 5 Xbox 360 Games

    1. The Elder Scrolls V: Skyrim
    2. L.A. Noire
    3. Deus Ex Human Revolution
    4. Driver San Francisco
    5. Gears Of War 3

    Flop 5

    1. Crysis 2
    2. Bulletstorm
    3. Test Drive Unlimited 2
    4. Dragon Age II
    5. Pro Evolution Soccer 2012

    Top 5 Non-Xbox Games

    1. LittleBigPlanet 2

    Niet zo moeilijk eigenlijk. Destijds was Oblivion mijn allereerste echte RPG, en sinds dien zijn (W)RPG's samen met stealth en sandbox games de favoriete genre voor mij. Skyrim is op veel aspecten een stuk beter, en het is gewoon ongelofelijk verslavend. Terecht mijn GOTY, al verwacht ik tegelijkertijd wel wat vernieuwing van Bethesda met een nieuwe Fallout of TES game op de next gen. Op twee is het voor mij L.A. Noire, een fantastische game eigenlijk. Weinig over te melden, veel kritiek gehad omdat het repetitief zou zijn. Zelf totaal niet aan geërgerd, het is nou eenmaal een detective game en geen sandbox game. Prachtige animaties en een heerlijke sfeer. Op drie Deus Ex, verassing voor mij omdat ik de game totaal niet volgde maar toch kocht rond de release. Geweldige sfeer, heerlijke gameplay, fantastische verhaal en een prachtige soundtrack. Een echte parel die jammer genoeg toch wat is ondergesneeuwd. Nummer vier is voor mij Driver San Francisco, een vermakelijke game. Speelt lekker, animaties van de in car view zijn echt ijzersterk (beter dan een Forza of GT) en gaf me uiteindelijk toch een beetje het oude Driver gevoel terug. Op vijf Gears Of War 3, uiteindelijk toch niet zo bijzonder. Verhaal vond ik maar matig en nadat ik de story had ook niet echt meer aangeraakt.

    Qua flops vond ik Crysis 2 maar matig. Impuls aankoop, heb sowieso niks meer met FPS maar dat beetje 'free roaming' dat je zou moeten hebben + graphics zorgde er toch voor dat ik hem kocht. Ziet er mooi uit, maar that's all. Saai, niet bijzonder, kut verhaal, speelt zich af in NY dat al duizend keer is uitgemolken. Nee bedankt! Bulletstorm eigenlijk hetzelfde, niet grappig en gewoon kut. TDU2 was ook kut, veel glitches, saai en vergeleken met deel 1 ook gewoon een downgrade. Dragon Age 2 blijft een haat/liefde verhaal, DA games zijn zo verslavend ondanks dat het maar middelmatig is. Enorme downgrade vergeleken met Origins, en het level design was echt dramatisch slecht. En uiteindelijk PES12, vergeleken met PES11 die eindelijk weer aardig was gewoon weer kut. Sowieso zijn footies kut tegenwoordig, laat zowel FIFA als PES maar veel leren van 2K's NBA games!

    Moet nog wel Batman Arkham City en Assassin's Creed Revelations spelen. Al zie ik ze toch niet in mijn top lijst verschijnen, eerder flop.
     
    Laatst bewerkt: 2 dec 2011
  17. iveL

    iveL Active Member

    Berichten:
    383
    Leuk Bevonden:
    0
    Top 3 op xbox360:

    Battlefield 3 (geweldige multiplayer game! Met vrienden is het echt heerlijk! Hier ben ik nog jaren zoet mee ;))
    Portal 2 (Geweldige puzzels, geweldig verhaal, geweldige humor.... GEWELDIG!)
    Rayman origins (nog niet zelf gekocht maar wel bij een vriend van me gespeeld... wat heerlijk om weer een 2d game te spelen! En zeker als het zo goed uitgewerkt is!)
     
    Laatst bewerkt: 4 dec 2011
  18. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    Top 5 Xbox360:

    1. The Elder Scrolls V: Skyrim
    2. Batman: Arkham City
    3. Gears Of War 3
    4. Rayman Origins
    5. L.A. Noire
     
  19. Sen

    Sen Active Member Hoofdredacteur

    Berichten:
    4.521
    Leuk Bevonden:
    378
    Top Xbox
    1. Skyrim --> Beste spel dat ik in tijden gespeeld heb. Ongelooflijk uitgebreid en verslavend. De schoonheidsfouten kunnen niet voorkomen dat dit veruit het spel van het jaar is wat mij betreft.
    2. Sonic Generations --> wow, wat een verbetering. Eindelijk een Sonicgame die echt goed is. Short, but sweet.
    3. Renegade Ops --> Precies wat een XBLA-game moet zijn: mooi, vermakelijk en met uitstekende multiplayermogelijkheden.
    4. Forza Motorsport 4 --> Duidelijk verbeterd ten opzichte van het vorige deel. Echt een leuk racespel dat op den duur helaas wel saai wordt.
    5. Guardian Heroes --> Blast from the past. Goede update en een leuke uitdaging.

    Flop
    1. Tour de France --> Laag budget, super lelijk, slecht afgewerkt, gemiste kans.
    2. Ugly Americans --> Walgelijk, stijlloos, totaal niet grappig, technisch slecht.
    3. Mindjack --> Totaal onnodige titel.
    4. Duke Nukem --> Na al die jaren komt men met een matige shooter. Het spel is niet echt slecht, maar goed toch zeker ook niet.
    5. Dreamcast Collection --> Geen liefde, maar vier bare bonus games die op zichzelf prima zijn.

    Nog een korte uitleg bijgevoegd.
     
  20. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.487
    Leuk Bevonden:
    8.502
    Top 5 Xbox 360 Games


    1. Deus Ex: Human Revolution
    2. LA Noire
    3. Gray Matter
    4. Beyond Good & Evil HD
    5. Stacking​

    Flop 5


    Ik heb geen flop gespeeld dit jaar.​

    Top 5 Non-Xbox Games


    1. The Legend Of Zelda: Skyward Sword (Wii)
    2. Kirby's Epic Yarn (Wii)
    3. ICO/Shadow Of The Colossus Collection (PS:cool:
    4. Battlefield 3 (PC)
    5. Portal 2 (PC)​

    Gekochte Games


    Te veel om op te noemen​

    Mensen zullen wel denken, is die gast gek? Zo'n lijstje in zo'n jaar met toppers. Punt is dat ik maar weinig van die 'toppers' dit jaar heb gespeeld. Ik heb momenteel nog Assassins Creed Revelations en Skyrim liggen om te spelen, en die zullen waarschijnlijk wel in de lijst verschijnen. Deus Ex: Human Revolution is gewoon een geweldige game met super gameplay en een heerlijke sfeer. LA Noire was een geweldige game met leuke gameplay en natuurlijk geweldige technische hoogstandjes. Gray Matter is een adventure zoals ze tegenwoordig nauwelijks meer gemaakt worden. Beyond Good & Evil HD is een lekkere remake van een prachtige game, waardoor het de plaats als opvuller momenteel zeker verdient. Als laatste dan Stacking, een prachtige unieke game met mooie, authentieke graphics en sfeer.

    Dan komen we aan bij de non-Xbox lijst. Hier staat The Legend Of Zelda: Skyward Sword bovenaan, een game die voor mij met lichtjaren afstand de beste game van dit jaar is. Hoewel het op een verouderd systeem verschenen is en niet iedereen van de motion controls kan genieten klopte gewoon bijna alles aan deze game. De artstyle is prachtig, het verhaal is voor de fans om van te genieten en de oude Zelda gameplay heeft een kleine make-over gehad. Voeg daar een aantal unieke locaties en dungeons om van te smullen aan toe en je hebt de GOTY. Kirby's Epic Yarn had ik vorig jaar al in m'n lijst, maar aangezien de game dit jaar pas uitgekomen is in Europa knal ik hem er gewoon nog een keer op. Unieke stijl, fijne gameplay en een feelgood-gevoel waar je u tegen zegt. Over ICO en Shadow of The Colossus in de afgelopen jaren ook al genoeg gezegd. Twee pareltjes, eigenlijk kunst in gamevorm, die niemand mag missen, helemaal in de vorm van een HD remake. Battlefield 3 voelt voor mij enigszins als een thuis. Mensen die me kennen weten misschien wel dat ik eigenlijk totaal niet van de online games ben en al helemaal niet de online shooters. De Battlefield serie heb ik echter altijd geweldig gevonden, ondanks mijn slechte skills. Als een game dat kan verdient hij gewoon een plek in de top 5. Last but not least: Portal 2. Ook weer zo'n sfeervolle game, deze keer echter met veel humor en doldwaze gameplay. Helaas was de game wel erg kort.
     

Deel Deze Pagina