1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De motoren, scooters en brommers thread [Deel 5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    2 duizend is inderdaad niet veel, moet veel meer voor te krijgen zijn.
     
  2. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ga van de week nog naar deze kijken iig:

    [​IMG]

    Staat 2 dorpen verder, dus is altijd de trip waard.
     
  3. vandalzzz

    vandalzzz Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    1
    Leuk speelgoed hoor,rijd errug lekker ook:D
    Enigste nadeel van de gsxr en de r1 enzo vind ik dat je er meer bovenop zit in plaats van mmm er half in(H)
    Qua uiterlijk is het wel echt super de gsx(H)
    En gaat als de brandweer:D
     
  4. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    ik dacht dat de brandweer van tuut tuut ging, of is dat alleen nog als je jong bent? :+

    Had nooit een gsxr600 moeten huren, moet en zal nu een ander motor krijgen 8)

    Wil ook nog een 750 en 1000 proefrijden. Al lijkt een 1000 mij eigenlijk niets. Als je al ziet wat voor power een 600 heeft, wat moet je dan met een 1000? Bij de 600 heb je al alleen de 1ste en 2de versnelling nodig in Nederland.

    Vandaag nog met de huur motor 250 gereden trouwens voor de eerste keer. Was een hele belevenis. Kan nog mijn helm voelen die op mijn voorhoofd drukt \o/. Wel grappig, even middag eten in Düsseldorf halen :p. Ging ook nergens over, 200 rijden voelde aan alsof je 120 rijdt (mijn motor ging maar tot net onder de 200)
     
    Laatst bewerkt: 4 aug 2010
  5. vandalzzz

    vandalzzz Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    1
    Zou zeker die 1000 ook ff proberen,denk toch dat je na verloop van tijd met de 600 net toch dat tikkie extra wil hebben:p
    En je kan er wat makkelijker rustig mee rijden met de 900 rijd ik hier wat rustiger door bijvoorbeeld de stad ofzo in plaats van vol op toeren er door heen te jagen met de 600:D
    Hier nog maar ff 2 fototjes ook van die dingen hier mocht het OP waardig zijn(A):p

    De 600:)
    [​IMG]

    En de 900:D
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 4 aug 2010
  6. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3

    Nieuwe generatie 600cc I4 motoren zijn echt snel zat. Die hebben tegenwoordig immers ook al +- 120/130 pk op 168 kilo. Bij twee cilinders kan je op den duur inderdaad het gevoel hebben dat 600cc te weinig is (daarom heb ik een 1100 gekocht), maar bij vier cilinders is dat niet aan de orde.

    M'n proefritje op de BMW S1000RR was leuk, begrijp me niet verkeerd, maar het is een wonder dat ik zelfs in dat kleine halve uurtje m'n rijbewijs niet ben kwijt geraakt. En met die nieuwe 600's is dat niet heel anders eigenlijk.

    Bijkomend voordeel van een 600 is dat ze zich wat makkelijker laten berijden door het lagere gewicht (gecombineerd met iets minder gestoord vermogen), je kunt dan wat meer op de grens rijden.
     
  7. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Heb een keer gehoord dat een GSX-R750 een beetje best of both worlds is.
    De souplesse van een 600cc en de power van een 1000,weliswaar iets minder.

    Maar goed heb er zelf nooit op gereden dus weet verder ook niet hoe of wat.
    Denk zoals Fallout al aangaf een 600 cc ook al snel zat is.
     
  8. vandalzzz

    vandalzzz Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    1
    Een 400 cc is ook rap zat is maar net hoe je er zelf mee rijd ook uiteraard:)
    Zoals ik al eerder aangaf het is leuk om vol op toeren te rijden maar het is ook wel makkelijker om wat minder schichtig te zijn op drukkere plaatsen,daar hoef je niet perse een 2 cillinder voor te hebben om dat te merken:)
    Die Bmw trouwens wel super ook ik hoop daar volgende week ff een paar uurtjes gek mee te doen,maar de kans om me rijbewijs kwijt te raken er mee is net zo groot als dat ik op een 400 spring:p
     
  9. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    Wat bedoel je hier precies?


    Nou.... ik snap waar je op doelt hoor, kan me uitstekend misdragen op welke fiets dan ook, maar die S1000 zit toch wel in een hele andere orde van maniakale snelheden.
     
  10. vandalzzz

    vandalzzz Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik bedoel dat ik hier met de 900 gewoon wat rustiger in bijvoorbeeld de stad of file rij omdat je niet vol de toeren in hoef om toch een beetje gang te hebben:)
    600 heeft gewoon hoog toeren nodig.

    En uiteraard is die Bmw wel het gekst op het moment maar kom op hoe veel langzamer is een r1,gsx1000,cbr1000 naar de 120 bijvoorbeeld 2 of 3 tiende seconde mischien?
    Op circuit die gasten zullen dat ongetwijfeld merken maar voor ons op de straat gaat het gewoon allemaal als een debiel:p
     
    Laatst bewerkt: 4 aug 2010
  11. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3

    Daar zit misschien wat in, maar dat is sowieso meer een probleem van vier cilinders, als je direct koppel wilt hebben, kun je het beste een twin kopen :D. Meer fun al bij lagere snelheden.

    Maar goed, m'n YZF750 heeft zeker ook z'n charme.


    Dat zal inderdaad minder dan niets schelen, ik heb echter niet de liter fietsen van Yamaha/Suzuki/Honda gereden, ik gebruikte de S1000 daarom als voorbeeld :).
     
    Laatst bewerkt: 4 aug 2010
  12. vandalzzz

    vandalzzz Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    1
    Die Yzf die je heb staan is zeker leuk ook dat is ook met dat delta box frame ook toch geloof ik?
    Een maatje hier heeft een fzr 750 en een 1000 dat vind ik zelf dan weer iets minder net nog een beetje te hoekig en mmmm ik weet niet gewoon:p
    Hier helaas zelf nog niet op de bmw gereden hoop volgende week op 1 van een collega van me vader haha als tie me ermee vertrouwd(A)
    En mocht het hier ooit een 2 cillinder worden dan word het een rsv:D

    Enigste 2 cillinder waar ik hier op gereden heb is volgens mij ik denk als ik goed heb een Honda shadow 250\o/
     
    Laatst bewerkt: 4 aug 2010
  13. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    Klopt, rijdt echt perfect.

    Inderdaad net een generatie te oud.


    Hehe, ja tis wel een bike van bijna 25000 euro (met alle opties), daar is een hoop vertrouwen voor nodig (om uit te lenen).

    En een RSV is een goede keuze, bad-ass geluid. Ze zijn ook best wel betaalbaar, weet niet precies waar dat aan ligt.

    Ja, daar kun je inderdaad niet echt warm van worden :p, een goed dikke twin heeft echter kwaliteiten die moeiteloos kunnen overtuigen.
     
  14. vandalzzz

    vandalzzz Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    1
    Volgens mij is de rsv in prijs vrij redelijk doordat hij best onderhouds gevoelig is en met dat weer vrij prijzig weet niet zeker maar zoiets staat me bij(A):p
    Wel echt mooie dingen:D
    Denk dat voor hier niet zoveel uit zou maken verder 2 of 4 cillinder haha doe er toch wel gek mee:D:p
     
  15. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Hmm, zit er over na te denken om een 2de hands kuipstuk te bestellen. Dan de volledige kuipdelen zien los te halen (nog even kijken welk gereedschap ik ervoor nodig heb), schuren, primer, plamuur etc, en dan gewoon nieuw laagje verf op spuiten.
    Zou op zich wel grappig zijn, 96-er met schema van een 03-er, of custom kleuren schema (groen/zwart/witte accenten).
     
  16. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Wil je dan je originele kappen houden en de 2de handse verven? Wel vet idee, vraag me alleen af wat het mag gaan kosten.

    Kleine update over mijn zoektocht:
    Waarschijnlijk wordt het deze:
    [​IMG]
    Ben net langs geweest en ziet er als nieuw uit. Komt uit 2006 en heeft 20.000km gelopen. Wou eigenlijk vandaag ook gelijk proefrit, maar het weer is nog al wisselvallig. Proefrit naar morgenochtend verzet, test toch wat fijner als het droog is.

    De zaak zag er heel netjes uit, ben ook even door de werkplaats gelopen en zag er heel netjes uit. Raar, maar zoiets geeft je gelijk een beter gevoel. Prijs zijn we over aan het onderhandelen. Hij geeft 2500 voor mijn motor, had liever 500 meer gehad, maar de gsxr is ook scherp geprijsd waardoor het onder de streep toch wel goed uitkomt.

    Heb er zin in :D. Dadelijk langs mijn eigen motorzaakje en een praatje maken. Wel zo netjes om te zeggen dat ik 'zijn' motor weer verkoop, al blijft onderhoud wel gewoon bij hem.
     
  17. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Ga denk volledige kuipset spuiten (als het lukt/mogelijk is misschien nog wel zelf, moet ik nog even kijken). Als ik het laat doen zullen de kosten weer flink oplopen.
    Zijn hier en daar nog een paar kleine plekjes die ik dan gelijk mee kan nemen.
    Denk dat je anders nooit het rood/zwarte exact als de andere kuipdelen krijgt qua overgangen en kleuren (oude verflaag tegenover nieuwe verflaag zal toch wat verschil opleveren). Stickerset zal ook niet goedkoop zijn (zag ze tijd terug voor absurde prijzen), dus eens kijken of ik met de tijd wat stickers bij elkaar kan verzamelen.

    Gixxer ziet er goed uit. Alleen even mooie duoseatcover erop. ;)
     
  18. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Krijg de duoseatcover er bij \o/

    Klinkt als een leuk project waar je aan wilt beginnen. Ik heb alleen geen idee hoe je plastic kan spuiten, of is dat gewoon hetzelfde als metaal?
     
  19. vandalzzz

    vandalzzz Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    1
    Hoe ga je dat spuiten dan als ik vragen mag?:D
    Heb je al rond gekeken of je niet het deel gewoon in de goede kleur kan krijgen van een motor sloop of iets dergelijks?
    In Maassluis zit Cama motorparts dat is wel een vrij grote qua plastic enzo(H)
     
  20. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Heb op het web geen onderdelen in mijn kleurstelling kunnen vinden. Moet nog even kijken hoe plastic kuipdelen te behandelen en spuiten zijn, maar lijkt me dat het mogelijk moet zijn.

    Kan nog wel eens bij Carma motorparts langs gaan. Net even op de site gekeken en mn kleurstelling stond er niet bij, wellicht dat ze er nog wel wat van hebben. Echt goedkoop zijn ze niet, maar goed, als ze toevallig net de juiste kuipdeel in goede kleurstelling hebben.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina