1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 24]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 24 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Klopt, het is ook geen keiharde regel in de wet. Meer een soort richtlijn.
     
  2. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Het noemt misschien wel een richtlijn officieel, maar volgens mij hebben alle Europese landen die richtlijn geaccepteerd en nationaal omgezet in een wet.

    Ik weet ook niet juist hoe het in juridische termen precies zit, maar het had er dacht ik mee te maken dat Europa op dat vlak als orgaan zelf geen wet mag/kan uitvaardigen? In elk geval mag een manufacturer het niet 'zomaar' naast zich neer leggen als 'het is maar een aanbeveling' dacht ik...

    Ps; even iets anders, als je moet kiezen tussen 720p of 1080i, 720p toch niet?
     
  3. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Dat soort winkels hebben dan ook vaak een thuiswinkelkeurmerk en vaak is er dan weinig aan de hand, maar ook bedrijven die een goede rep lijken te hebben kunnen je oplichten hoor, kijk maar naar Kassa, Radar, Opgelicht en ga zo maar door, daar hoeven we niet naief in te zijn. Je hebt als koper en als consument vaak geen poot om op te staan.
     
  4. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Nederlands Recht wat hier iets toepasselijker is als europese wetgeving zegt dat producten net zo lang moeten functioneren als je redelijkheid en billijkheid mag verwachten.

    En iedereen mag met alle redelijkheid en billijkheid verwachten dat een ps3 minimaal 2 jaar mee gaat. Op tv's staat volgens mij ook 5 jaar, zou niet inzien waarom een ps3 niet. Zeker 2 jaar iig.

    Even onderzoek van Ombudsman uit 2007:
    [​IMG]

    Al blijft het natte vinger werk he.
     
    Laatst bewerkt: 25 jan 2010
  5. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is een verordening wat betekent dat het Europese recht ons Nederlandse recht overheerst. Fabriekanten mogen het tweede jaar fabrieksgarantie niet weigeren. Vraag dan gewoon naar een leiding gevende.

    Jij heb het over technische levensduur en daar mag ook naar gerefereerd worden.
     
    Laatst bewerkt: 25 jan 2010
  6. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ik zei precies hetzelfde (dat er 2 jaar garantie op moet zitten en dat dit in de Nederlandse wet is geregeld), maar ik heb meerdere malen gelezen dat mensen met een kaduuke PS3 geen garantie hadden, omdat deze ouder was dan 1 jaar.

    Ja, ze konden voor €200 een refurbished model kopen bij Sony!

    Misschien dat anderen hier andere ervaringen hebben, maar ik heb dat een keer of 3 gelezen. 1 iemand zat nog geen week over de 1 jaar en kreeg alleen het refurbished aanbod.
    Iemand daadwerkelijk zelf ervaringen?
     
  7. Marcozzz

    Marcozzz Active Member

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan misschien iemand mij nog helpen?
     
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    In de Nederlandse wet staat niet hoeveel jaar wettelijke garantie u hebt. Daarin staat namelijk dat u recht hebt op een product van goede kwaliteit. In Nederland wordt de wettelijke garantie ook wel 'het wettelijk recht op een deugdelijk product' genoemd. Hoe lang u dat wettelijk recht hebt, hangt af van het product dat u koopt. U moet het product bijvoorbeeld een bepaalde tijd normaal kunnen gebruiken.

    Goed voorbeeld zijn de problemen met de krukas van de KIA Picanto.
    Bij een groot aantal van deze auto's brak de krukas al na 3 jaar (30.000Km).
    Volgens onze wetgeving moet een krukas een autoleven meegaan en moet alle kosten door de importeur/fabrikant vergoed worden.
     
  9. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Ja zo zit het dan waarschijnlijk, klinkt vaag dus is het waarschijnlijk officieel zo :+

    Maar op zich is het toch eigenlijk godgeklaagd dat je maar mag verwachten dat een deugdelijke console slechts 2 jaar moet meegaan.
     
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De garantie voorwaarden bij Sony zijn altijd al slecht geweest.
    Koop je een apparaat buiten de EU dan vervalt meteen alle garantie bepalingen.
    Sony wilde eerst ook niet de PSP met dode pixels omruilen , na druk van verschillende tv-programma's en de consumentenbond is Sony erop terug gekomen.
     
  11. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat er in de garantie voorwaarden staat doet er eigenlijk niet toe.

    Maar het blijft Nederland he. Je hebt gelijk, maar krijgt het toch niet. Je mag ze natuurlijk aanklagen en dat zal je ook winnen. Kost je alleen wel meer als gewoon nieuwe kopen :+
     
  12. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Bij de Panasonic gaat het afspelen van films via usb sowieso niet lukken.
    Zelf heb ik mn pc sowieso op mn hdtv aangesloten, dus ik heb dat soort grappen niet nodig en bovendien download ik geen films.
    Ook die youtube en widgets hebben voor mij geen nut.

    Als dit voor jou wèl belangrijk is, dan moet je voor de Samsung gaan. Vind je echter de beeldkwaltiteit belangrijker, dan kan je dit zelf heel makkelijk gaan testen.
    Je hebt je keuze al verkleind tot 3 modellen, dus dan is het niet meer zo moeilijk.

    Iedereen zal je een ander antwoord geven. Ik zou de plasma nemen en anderen de led lcd. Je moet zelf ff gaan gamen/films kijken en dus testen in de winkel en dan kan je zelf bepalen welke je het mooiste beeld vindt geven.
    Verander vooral de beeldinstellingen van de tv want anders weet je helemaal niks.

    Let op de dingen die voor jou belangrijk zijn zoals zwart- en kleurweergave, details in het zwart, kijkhoek, weergave van snelle beelden, het vloeiend tonen van 24p content, hoe worden gewone dvd's weergegeven, aansluitingen etc etc.

    Have fun!
     
  13. Alizor

    Alizor Murdaturk

    Berichten:
    2.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Thanks, zal eens kijken naar die Panasonic. Maar ik haal hem liever bij de Mediamarkt eigenlijk, want bij sommige internetsites moest je je tv toch opsturen ipv dat de reparateur bij jou thuis kwam?

    En dat analoge, tjah ik geloof best dat het er niet uitziet maar dan moet ik ten eerste m'n moeder ervan overtuigen om digitale tv te nemen. En daarna moet ik dan ook weer een extra kastje etc regelen voor mezelf. No thanks :+

    E: Wat vinden jullie van deze LG? 42'', voor maar €500.
    E2: Ik kan die Panasonic trouwens niet vinden op tweakers? :confused: E: Al gevonden, ik keek verkeerd.
     
    Laatst bewerkt: 26 jan 2010
  14. Looney

    Looney Active Member

    Berichten:
    2.129
    Leuk Bevonden:
    25
    Is die 24p of niet? Kan dat niet echt zien in de specificaties of ik lees er over heen.
     
  15. xbox360fan

    xbox360fan Active Member

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit zelf ook te denken om een 37X10 of als de CRT het nog even houd de X20 te nemen.

    Wat ik erg waardeer aan CRT is dat ze doorgaans zuiverder beeld geven omdat er niet gescaled wordt. De full-HD G10 die ik bij iemand anders heb geprobeerd (720P component aangesloten) viel nogal tegen, beeld was duidelijk "bewerkt". Bluray zonder overscan was daarentegen wel weer heel mooi.

    Nu stuurt de xbox nooit hoger dan 720P uit heb ik begrepen, dus kan ik beter voor HDready gaan.

    De 37X10 heeft een native resolutie van 1024*720. (had eerder 768 verwacht maar dat dus niet zo . .)

    Is het mogelijk om met deze tv een 1:1 pixelmap te krijgen zodat scalen niet nodig is? Eventueel 1024*768 met overscan uit ?
     
    Laatst bewerkt: 26 jan 2010
  16. Looney

    Looney Active Member

    Berichten:
    2.129
    Leuk Bevonden:
    25
    Ik zou gewoon voor full HD gaan voor maybe eventuele latere aankopen? Digitaal tv? Blue ray speler etc...
     
  17. blackboss

    blackboss Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook even een vraagje, ik heb een Xbox 360 met een component kabel en een HD Ready Philips tv.
    Nu is mijn vraag waarom kan ik mijn beeld op 1080p zetten en dan toch het mooiste beeld hebben terwijl HD Ready tv's dat niet ondersteunen? ;)
     
  18. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    omdat het niet mooier is :p Je tv kan 1080p materiaal binnen krijgen, maar moet het dan downscalen naar 720p. Dus als je je xbox op 720p hebt staan, zou je beter beeld moeten hebben.
     
  19. blackboss

    blackboss Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke, moet ik dat toch nog eens goed bekijken. :p
     
  20. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Samsung net gebeld en mij werd verteld dat ik de TV moet gaan opsturen. Nog even gevraagd of ze een geintje maakte maar het was echt serieus. Dat gaat 'm dus niet worden.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina