1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 21]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 4 jan 2009.

?

Op welke tv kijk je tv/film/games op ?

  1. HDready

    53,8%
  2. HDready 1080p (FullHD)

    29,7%
  3. Monitor

    10,3%
  4. CRT (Beeldbuis)

    12,8%
  5. Beamer

    4,4%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Xenn0X

    Xenn0X Active Member

    Berichten:
    1.082
    Leuk Bevonden:
    0
    dan moet ie ook niet om advies vragen en zelf je keuze maken. tja kom niet gelijk zo doen.:x
     
  2. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Excuus, was een beetje gefrustreerd door een potje fifa ;). Had niet goed gelezen, dacht dat er stond dat hij beter helemaal niet in de winkels kon gaan vergelijken.

    Maargoed, je kan wel blurays in een winkel opzetten maar als je alleen maar digitale tv gaat kijken is dat ook niet echt representatief natuurlijk. Proberen om in een winkel jou bron op de tv te krijgen. OF je eigen spul OF iets uit de winkel proberen aan te sluiten
     
  3. Nutty

    Nutty Active Member

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    0
    Xenn0X heeft gelijk. Ik vraag wat en ik moet zelf zien wat ik met de informatie doe.
    Ik ben trouwens wel tevreden met het antwoord. Als ik weet dat er geen blur of iets raars mee is dan heb ik er meer vertrouwen in bij de aankoop. Ik ga nog wel eerst kijken voordat ik hem koop, dus uiteindelijk is mijn eigen oordeel de doorslag.

    Ik stond ook op het punt om de 37a552 te kopen, maar naar een paar reacties hier op het forum ben ik blij dat ik dat niet gedaan heb.

    De 37px80 heb ik ook naar zitten kijken. Die is alleen geen full hd en plasma. Hopelijk hebben ze die ook bij de makro en dan kan ik ze mooi vergelijken.
     
  4. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Je moet inderdaad gewoon gaan kijken, niet kopen omdat een vriend hem ook heeft. Jij gaat er bijna 6uur per dag naar kijken, en het is jou geld.

    Ik zeg alleen dat je je niet alleen moet focussen op 1 tv, maar ook op andere.
     
  5. Orange

    Orange One of a kind.

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Morgen komt waarschijnlijk mijn Panasonic 37PX80 binnen :)

    Bij de BCC in Utrecht hadden ze hier de 42' versie van staan, en ze draaide de film Over The Hedge. Vond het beeld veel mooier dan de goedkopere plasma die er naast stond, van Sony dacht ik.

    Wat me het meeste opviel was dat hij vervolgens dezelfde film ook op een 42' LCD scherm afspeelde, in een hogere prijsklasse, en dat de kleuren op de plasma er echt afspatte, waardoor ik persoonlijk het beeld van de Panasonic veel mooier vond.
     
  6. Daniël

    Daniël Staatsfeind Nr. 1

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    18
    Ik hoop dat je hem op de begane grond neer zet...... Ik zelf heb dat ding naar mijn kamer moeten tillen en dat is echt niet leuk meer :+ Verder goede aankoop in mijn ogen :).
     
  7. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Mwah, dat verschilt ook per tv.
    Een kennis van me heeft een hdready samsung lcd met hd decoder met hdmi (samsung 360) en hij liet me een hd zender zien.

    Ik kan je vertellen dat het op mn tv met mn scart decoder van samsung er beter uitziet als bij hem.
    Veel series en tv films zijn ook bij mij dvd kwaliteit :)


    Je moet natuurlijk wel testen als je een tv wilt kopen xenno!

    Het met je armen over elkaar naar demo's kijken heeft daar niets mee te maken. De langzame demo's zijn speciaal gemaakt om de slechte eigenschappen van sommige tv's te verbloemen.
    En een blu-ray ziet er op iedere hdtv al snel goed uit voor de leek. Vaak blijkt dan dat mensen thuis helemaal geen blu-ray hebben en ook niet van plan zijn om te kopen. Als de weergave van hun dvd-collectie dan vies tegenvalt, is dat niet echt lekker.

    Ga in de winkel content bekijken die je thuis ook gaat bekijken, neem je xbox/ps3 mee, ga gamen en verander vooral de beeldinstellingen van de tv's! Deze staan in de winkel namelijk bijna altijd op het verschrikkelijke dynamisch met 100 % contrast en scherpte. brrrr.

    Waarom je dit moet doen? Ik hoor zooo vaak op forums dat mensen erg teleurgesteld zijn over het beeld bij bijvoorbeeld snelle games of de neppe kleuren bij een film.
    Hiermee voorkom je dit.


    Helemaal mee eens! Ik zag vorige week dezelfde film op mn 42PX80 en het beeld was inderdaad bijzonder mooi.
    Wacht maar tot je hd gaat gamen (xbox/ps3, als je dat leuk vindt tenminste), dan geloof je je eigen ogen niet! ;)
     
    Laatst bewerkt: 12 jan 2009
  8. Orange

    Orange One of a kind.

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Speel al HD op een Samsung LE23R71B, maar dat is niets vergeleken met de 37PX80.

    Ben jij toevallig die Ferry met die handige adviezen op Kieskeurig? Veel informatie die ik nog niet wist, heb ik veel aan gehad :)
     
    Laatst bewerkt: 12 jan 2009
  9. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Is een 46 of 50 inch HD Ready scherm eigenlijk wel goed op zo'n 2.5 / 3 meter afstand? Zit er veel merkbaar verschil in met Full HD of HD Ready? Ik heb hier namelijk nu een 37 inch full hd staan maar wil toch een stuk groter. Is 42" aanzienlijk groter dan 37" trouwens?
     
  10. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Yep, dat ben ik. ;)

    Ik ben blij dat je er wat aan hebt gehad!
     
    Laatst bewerkt: 13 jan 2009
  11. harjan

    harjan Active Member

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    0
    ik was van plan een dvi naar hdmi kabel van 10M te kopen, maar kan alleen maar dvi-d kabels vinden. en ik heb zelf een dvi-i ingang op me pc. zou dit een dvi-d kabel dan ook kunnen passen? aangezien een dvi-i 4 pinnetjes (analoge) meer heeft tov de dvi-d.
    en is het dan ook nog mogelijk om alles naar me tv te streamen (online filmpjes , spellen e.d.) ?
    en ziet dat er dan allemaal ook nog goed uit (tv word waarshijnlijk de 42PZ80) en blijft het wel synchroom lopen ? aangezien de kabel een lengte heeft van 10 m.

    laat het me maar ff weten :)
     
    Laatst bewerkt: 13 jan 2009
  12. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Dubbel
     
    Laatst bewerkt: 13 jan 2009
  13. harjan

    harjan Active Member

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    0
    hehe ik dacht al.
    btw ik had via kieskeurig.nl een site gevonden waar ze de 42PZ80 redelijk goedkoop verkopen. alleen staat er daar dat er 1 jaar garantie opzit, maar ik dacht dat er 2 jaar strd fabrieks garantie opzat ?
    weet jij mischien hoe dat zit ferry ?
     
  14. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    De ellende is dat er webwinkels zijn die aan paralelle import doen (dus buiten Panasonic NL om) en dan heb je geen recht op de 2 jaar reparatieservice aan huis van Panasonic.
    Dat je garantie bij sommige winkels zelfs maar voor 1 jaar is wist ik niet. Weet ook niet hoe dat wettelijk zit.

    Je kunt er alleen achter komen of je tv de 2 jaar reparatieservice aan huis heeft door dit te vragen aan de webwinkel.
    Aan de letter(s) achter t typenummer kan je dat absoluut niet zien. Deze geven alleen n indicatie voor welke markt t toestel bedoeld is denk ik, met speciale features voor dat land.
    Bij Panasonic NL zeiden ze tegen mij dat je de garantie alleen kunt checken door t serienummer door te geven aan Panasonic.
     
  15. harjan

    harjan Active Member

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    0
    thnx voor je antwoord, maar had je berichtje daarover al gelezen op kieskeurig:p.
    ik had ook al een mailtje gestuurd over of het wel een nederlands model was en dus geen import,maar kreeg alleen maar te horen dat die op voorraad was en gereserveerd voor mij. en dus niet op mijn andere vragen beetje raar.
    de site heeft wel een 8 op kieskeurig.nl dus mischien dat het gewoon een typ foutje was.
    er staat namenlijk ook "Website fabrikant" en als je daar op klikt kom je bij de panasonic.nl site, dus mocht het een import zijn dan zou ik hem denk ik zoiezo wel kunnen omruilen toch ? anders zouden ze dat ook niet op hun site mogen vermelden lijkt mij.

    dit is de link naar de site :

    http://www.coolsound.nl/product/11441/panasonic_th_42pz80

    ow en weet iemand toevallig ook nog een antwoord op mijn vraag over die dvi kabel ^^ O-)
     
  16. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Aan je link te zien heeft deze tv niet de Panasonic garantie.
    Nogmaals: dan heb je 2 jaar lang garantie, waarbij een monteur bij je thuis komt om te proberen deze ter plekke te repareren.

    Deze webwinkel biedt 1 jaar garantie en bij n defect halen ze de tv bij je op en sturen ze deze naar een reparatieservice.

    Het grote nadeel is dat je sowieso 2 keer thuis moet zijn en je tv kwijt bent.
    Het voordeel is de prijs.
    Aan jou de keus.

    Hmm, het eerste deel van de tekst over garantie suggereert wat anders, maar t is onduidelijk. Even bellen om t te vragen lijkt me verstandig.
     
    Laatst bewerkt: 14 jan 2009
  17. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    De LG 42lg5000 staat in bestelling. Een FullHD. Ik heb het verschil gezien in de winkel tussen 37" en 42". En 42" is toch stukken groter, had ik niet verwacht. Iemand ervaring met de LG 42lg5000?
     
  18. confz

    confz Active Member

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey, ik heb gister bij de MM een 42" HD-Ready Plasma gekocht ( http://www.kieskeurig.nl/plasma_televisie/samsung/ps-42a450/219740/ ) Ik sluit mijn xbox 360 hier nu op aansluit met een HDMI kabel dan krijg ik geen beeld op geen enkele sender. En als ik de kabel eruit haal en doe mijn oude scart kabel erin werkt het wel. Weet iemand de oplossing?
     
  19. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Hé confz, ik vermoed het volgende:


    Jouw plasma scherm heeft een maximale resolutie van 1024x768. Mogelijk is je xbox ingesteld op 720p?? Dat kan het scherm niet weergeven, het hoogste van 1024x768 is 480p (correct me if i'm wrong) Wat je kunt proberen alsvolgt, start je xbox op en wanneer hij opstart houd je de rechter trekker + de Y ingedrukt op je xbox controller, dan reset je resolutie. Kan ook de linker trekker zijn dat weet ik niet precies meer.


    Laat me horen als het geholpen heeft oké, anders moet ik even verder denken ;)
     
    Laatst bewerkt: 14 jan 2009
  20. confz

    confz Active Member

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    0
    Op 1024x768 zou 720p moeten kunnen :p. Maar het is al gefixed. Heb nu een Component kabel en heb hem op de 1 of andere manier op 1080p staan. Echt een fijn scherm :D
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina