1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 21]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 4 jan 2009.

?

Op welke tv kijk je tv/film/games op ?

  1. HDready

    53,8%
  2. HDready 1080p (FullHD)

    29,7%
  3. Monitor

    10,3%
  4. CRT (Beeldbuis)

    12,8%
  5. Beamer

    4,4%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loeno

    loeno Active Member

    Berichten:
    213
    Leuk Bevonden:
    0
    edit
     
    Laatst bewerkt: 14 jan 2009
  2. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    GTA 4 is nu eenmaal niet het mooiste spel dat er is. (Maar wel mooi op zijn eigen manier)
    Veel kartel randen en wazige dingen, dat hoort gewoon bij het spel.

    Zeker als je van een kleine tv naar een grotere gaat valt dat heel erg op.

    Mijn advies is dan ook om je tv af te stellen op andere spellen en te wennen aan hoe GTA 4 eruit ziet.

    Ik schrok ook behoorlijk toen ik gta 4 voor het eerst weer speelde toen ik een nieuwe tv had (Ik ging toen van 26'' LCD waar alles lelijk op was naar een 37'' Plasma. En nu game ik tijdelijk weer op een 19'' monitortje :x)
    Maar je went er uiteindelijk wel aan.

    Als het kan kun je iets verder van je tv af gaan zitten, Wil ook nog wel eens verschil maken.
     
  3. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.762
    Leuk Bevonden:
    2.016
    Ik heb de PS3 versie van GTA4 vorige zomer bij iemand op een FullHD pioneer plasma gespeeld, en dat zag er verder prima uit. Wellicht is er verschil tussen de PS3 en de 360 versie?

    Ik speel de game nu zelf op een SDTV, en ziet er wat mij betreft OK uit, maar ik verwacht wel dat het er op een plasma een heel stuk beter uit zal zien.
     
  4. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    De game is niet zo scherp als andere nee, maar toen ik de ps3 op 1080p had geforced en de blacklevels had aangepast in het ps3 menu, leek het wel een andere game.
    Ook het ingame beeldmenu moet je iets aanpassen bij de ps3 versie, ik weet niet of die op de xboxversie ook zit.

    Maar het is geen ace combat, pgr4 of assassins creed nee, maar dat komt de sfeer weer ten goede.

    ----------------

    Iemand nog $3000 over?

    http://www.thehdroom.com/news/D-BOX...d_System_Enters_Mann%92s_Chinese_Theater/4094

    Een race-seat met stuurtje, pedalen en shift stick, waarbij de stoel beweegt en g-krachten kan simuleren. Zo te zien alleen nog voor pc. We gaan een leuke toekomst tegemoet als deze dingen ook voor de xbox geschikt worden en de prijs naar beneden gaat :)

    Hun gaming cockpit is ook erg fraai. Klik op foto gallery.

    http://www.d-box.com/gaming/en/gaming-solutions/pro-gaming-series/gaming-cockpit/
     
    Laatst bewerkt: 10 jan 2009
  5. lukeman

    lukeman Up and running...

    Berichten:
    489
    Leuk Bevonden:
    0
    Hm dat ziet er goed uit. Eindelijk de mogelijkheid om HDTV programma's op te kunnen nemen. Maakt mijn keuze weer een stuk moeilijker, heb vanmorgen de Xbox mee naar de winkel genomen om een aantal Loewe TV's te testen omdat de Loewe's tot nu toe de enige TV's met ingebouwde HD recorder waren die ook HDTV kunnen opnemen. En ik wil perse HDTV op kunnen nemen.

    De 37" 50Hz Media Connect gaf al een perfect beeld en gamen in surround was "breathtaking". Daarna de 47" 100Hz Loewe Individual Compose geprobeerd en daarna weet je het zeker, die moet er komen! Alleen nog even een paar jaar doorsparen...

    Maarja, nu komt die Humax met ingebouwde HD recorder en zijn er opeens weer talloze andere schermen die in aanmerking komen en dat voor veel minder geld. Dat wordt weer een aantal nachten/weekenden/weken nadenken O-)
     
  6. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Er zit inderdaad verschil tussen, de PS3 versie is op een lagere resolutie (640p) gerendered en met veel blur. De 360 versie is op een iets hogere res. (720p) gerendered en heeft 2x AA.

    Een filmpje met de vergelijking:

    http://www.videogamer.com/videos/grand_theft_auto_iv_graphics_comparison.html
     
  7. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Interessant filmpje Loonens!
    Wat is het toch een geweldige game hè?! Ook de verschrikkelijk droge humor van Nico en die stereotypes die hij tegenkomt....bijzonder grappig.
    Ik moet m nog ff uitspelen, heb m lang niet meer gespeeld. Deze heli heb ik ook nog niet gevlogen trouwens.
    Hij zat als extra game bij mn ps3, anders had ik m wel op de xbox gekocht.

    Het is wel jammer dat we niet weten wat voor tv er hier is gebruikt en welke settings. Nogmaals: op een hdready met 1080p input moet je de ps3 op 1080p forcen (anders speelt deze op 720p) en dan wordt het echt een stuk scherper.
    Ook de blacklevel van hdmi in t ps3 menu aanzetten, dat scheelde behoorlijk.

    Hier zie ik nog n stukje hierover, ik moet t zelf ook nog lezen
    http://www.videogamer.com/features/article/29-04-2008-389.html

    Hm, beide consoles stonden op 720p. Het is mij een raadsel waarom.

    De uitgestrektheid van deze game is ongekend. Heerlijk om door zo'n enorme stad te rijden. Dit is de toekomst van gaming, enorme speelvelden. Assassins Creed heeft dit ook.

    Ik hoop nog op een Parijs-Dakar achtige game, waar je ook moet navigeren en dus hopeloos kan verdwalen en dus niet een pad moet volgen waar je niet af kan.

    Wel mooi voor jou Loeno, als je dit filmpje kan gaan bekijken op andere lcd's. Kan je goed zien hoe het beeld moet zijn. Hiernaar kijken op je eigen lcd heeft natuurlijk geen zin, want dan heb je dezelfde fouten. (zo niet, dan ligt het niet aan je tv natuurlijk).





    Nadenken heeft geen zin Luke, testen moet je! ;)
     
    Laatst bewerkt: 10 jan 2009
  8. lukeman

    lukeman Up and running...

    Berichten:
    489
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar ben ik ook mee bezig! *) Lekker zombies knallen in de winkel op een 47" 100Hz TV met Surround Sound!
     
  9. loeno

    loeno Active Member

    Berichten:
    213
    Leuk Bevonden:
    0
    Is er trouwens voordeel om met 100 HZ te gamen? Ik heb trouwens ook nog me UPC HD box binnen gekregen. Doet die het niet :mad: Heb ik niet de goede smart card. Gaat wel lekker zo! :thumbs:
     
    Laatst bewerkt: 10 jan 2009
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Daar zijn de meningen heel verdeeld over.
    Persoonlijk mis ik 100hz niet.

    Voor normale tv en games op 50hz kan het beeld op 100hz rustiger zijn.
    Maar bij games op 60hz zou de tv eigenlijk een tandje hoger gezet moeten worden naar 120hz.
     
  11. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Het verschil tussen hd gamen en non hd gamen is groot.
    Sd op een hd scherm maakt het alleen maar erger door het grotere scherm en de upscaling.

    Sd gamen op een hdtv is eigenlijk het domste wat je kunt doen toch? Koop een hd kabel en er gaat een wereld voor je open ;)
     
  12. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Mijn nieuwe sony met kastje ;)

    [​IMG]
     
  13. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Zal je een voorbeeld geven.

    Als je gamed via een normale AV-kabel , dan worden er maar 576 beeldlijnen gebruikt.
    Een HDready is 720 beeldlijnen en een FullHD heeft er zelfs 1080 beeldlijnen.
    Op een HDready tv is het SD-beeld beter dan op een FullHD , omdat het beeld op een HDready tv maar 144 beeldlijnen vergoot moeten worden.
    Bij een FullHD is dit zelfs 504 beeldlijnen.

    Daarbij komt ook nog eens het beeldformaat.
    Op een kleine formaat 26" of 32" zijn de storingen slechter te zijn , wanneer op een >42" tv naar SD-TV gaat kijken.

    Heb ook tijdje gegamed via een normale AV-kabel , dit heb ik zelf nog evenetjes gedaan op mijn Samsung HDready lcd.
    Dit omdat ik was vergeten dat ik nog een component-kabel op zolder had liggen |:-
     
  14. Froggle

    Froggle Play, or be played.

    Berichten:
    995
    Leuk Bevonden:
    47
    Volgende week ga ik de overstap maken op een HDTV. Na een tijdje zoeken kwam ik bij deze uit: http://www.kieskeurig.nl/lcd_televisie/samsung/le32a430/279174/

    Ik vraag me af of hier mensen ervaring met deze televisie hebben, of het er een beetje goed uit ziet op de 360 en verder geen klachten hebben over deze televisie.
     
  15. Xenn0X

    Xenn0X Active Member

    Berichten:
    1.082
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor fullhd hebben ze een oplossing dat heet hdtv en dan decoder die sdbeeld digitaal upscaled.
    ik heb perfect sd beeld op 40 inch full hd tv. bijna dvd kwaliteit. hangt nu echt van de uitzending zelf af hoe het beeld is. bv csi op rtl is gewoon dvd kwaliteit en oude sjit wat slechter maar dat komt dan door de opnames zelf.
    en hd tja, is gewoon uber.
    met normale digitale decoder die ik eerst had was inderdaad het beeld crappy vergeleken op mijn 32 inch lcd tv die in de slaapkamer staat.
    dus ga je voor groter dan 32 inch zorg dat je een goede decoder hebt met digitale tv. anders ga je je er echt aan ergeren.
     
    Laatst bewerkt: 12 jan 2009
  16. Nutty

    Nutty Active Member

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    0
  17. Xenn0X

    Xenn0X Active Member

    Berichten:
    1.082
    Leuk Bevonden:
    0
    perfect ding, vriend van me heeft de 40 inch. super apparaat.
    pixelplus is coole feature van dit scherm.
     
  18. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Ga in de winkels testen, bekijk deze Philips maar hou ook je ogen open voor andere LCD's en plasma.
    De 37PX80 bijvoorbeeld, heerlijke tv voor die prijs! Prachtig natuurlijk beeld, snelle reactietijd (gamen), geen inputlag (gamen) en geen blur bij bewegende beelden, een motion res van 700 beeldlijnen.
     
  19. Xenn0X

    Xenn0X Active Member

    Berichten:
    1.082
    Leuk Bevonden:
    0
    winkels testen? vaak hebben die ketens als bcc en mediamarkt super slecht beeld over die verdeel dozen. vragen of ze bluray willen aanzetten want dan zie je het pas goed.
     
  20. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, hij kan beter op jou adviezen afgaan omdat een vriend van je hem ook heeft 8). En omdat jij het blijkbaar een prachtig ding vindt, hoeft hij het niet te vinden toch?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina